Pinion axa came, semne
![]() ![]() ![]() |
Pinion axa came, semne
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
Attached thumbnail(s) DSC02303.JPG ( Size: 98.17k ) Number of downloads: 603 |
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
gabi_g |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Pe pinion sunt 4 repere pentru reglat culbutori si unul pentru distributie. Uita-te in poza. Se regleaza culbutorii cand reperul respectiv este sus.
Attached thumbnail(s) pinion_arbore_came.JPG ( Size: 204.73k ) Number of downloads: 713 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
suchea |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 584 Joined: 7 March 09 From: Galați ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 17 May 2012, 13:39) buna ziua, ieri am fost la un mecanic sa-mi regleze culbutorii, i-a reglat dar vreau sa stiu si eu dupa ce semne s-a luat. A bagat masina in tr5 a invartit de roata pana pe pinionul axei cu came a ajuns o "spita" pe care nu stiu ce scria, sa se alinieze cu axul , a reglat culbutorii, a mai invartit inca o data pana pe roata dintata nu era nici un semn. Vreau si eu sa stiu ce scrie pe acele laturi ale rotii dintate. Din doua rotiri a reglat toti culbutorii multumesc! <span class='edit'>17 May 2012, 17:43:</span> data viitoare vreau sa-i reglez singur ![]() citeste aici, sunt 3 metode, ramane la alegerea ta cum vei actiona pe viitor mecanicul ti-a reglat culbutorii folosind metoda supapa de admisie deschisa la maxim Attached thumbnail(s) 10_34.jpg ( Size: 96.12k ) Number of downloads: 697 10_35.jpg ( Size: 92.89k ) Number of downloads: 645 10_36.jpg ( Size: 78.93k ) Number of downloads: 620 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/confort
- GL 61 TES http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
mecanicul a reglat toti culbutorii din doua rotiri, cred ca este metoda fara semne pe pinionul axei cu came. La prima rotire stiu sigur ca pe roata era scris ceva (dar nu scria nimic de genul cu E sau A ), la a doua rotire intradevar pe pinion nu era scris nimic, pe spita din stanga era semnul cu renault iar pe cea din dreapta nu stiu
18 May 2012, 08:48: in poza doi in afara de insemnele cu E1-E3 ... mai sunt si niste puncte negre, acela este semnul? This post has been edited by ionut L.: 18 May 2012, 08:48 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Da, alea sunt semnele, caci sunt 4.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
partea cu semnele am inteles, acele semne se vad daca se da capacul de la distributie jos. Eu vreau sa stiu ce semne sunt daca dau capacul de la culbutori jos (se vede pinionul si pe acolo) pentru ca nu cred ca sunt aceleasi semne. Ca sa va fac sa intelegeti ce vreau sa spun -> pinionul are aceleasi semne si pe fata si pe spate
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
suchea |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 584 Joined: 7 March 09 From: Galați ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 19 May 2012, 08:23) partea cu semnele am inteles, acele semne se vad daca se da capacul de la distributie jos. Eu vreau sa stiu ce semne sunt daca dau capacul de la culbutori jos (se vede pinionul si pe acolo) pentru ca nu cred ca sunt aceleasi semne. Ca sa va fac sa intelegeti ce vreau sa spun -> pinionul are aceleasi semne si pe fata si pe spate ![]() pe spate nu are semne. metoda folosita si de mine, la fiecare schimb de ulei este cea cu supapa de admisie deschisa la maxim. 1. se scot cele 4 bujii 2. se ridica masina pe cric (fara sa dai roata jos), se baga in treapta a 5-a 3. se fac reglajele folosind lera potrivita ( admisie: 0.10mm; evacuare: 0.25mm) 4. se invarte de roata suspendata in sens orar pana supapa de admisie a cilindrului 1 ajunge la deschiderea maxima - se regleaza supapa de admisie a cilindrului 3 si supapa de evacuare a cilindrului 4; si tot asa mai departe: pt supapa de admisie a cil. 3 deschisa la maxim se regleaza admisia la 4 si evacuarea la 2; 4 deschis maxim - admisie 2 si evacuare 1; 2 deschis maxim- -admisie 1 evacuare 3; cred ca aceasta metoda este cel mai mult folosita; e mai putin de munca. This post has been edited by suchea: 19 May 2012, 12:48 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/confort
- GL 61 TES http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
am descoperit azi o metoda si mai simpla
![]() 1. Se da jos capacul culbutorilor, se poate vedea roata dintata a axei cu cam. 2. se invarte de roata pana cand o spita de pe roata axei cu came pe care scrie F..., F-ul trebuie vazut este in pozitie sus aici se regleaza E1-A1-A2-E3. 3. Se roteste de roata pana cand o spita din roata dintata pe care nu scrie nimic (aceasta spita se gaseste intre doua spite, una cu sigla renault si una cu un cerculet in care este anul de fabricatie) ajunge in pozitia sus. Aici se regleaza E4-A4-A3-E2 Aceasta metoda am incercat-o pe o chiulasa data jos de pa masina (pe un stand special facut pt scolarizare ![]() 19 May 2012, 13:00: am uitat sa va zic, toate aceste semne sunt pe spatele rotii dintate, vazuta dinspre culbutori This post has been edited by ionut L.: 19 May 2012, 13:00 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asa antichitati sunt motoarele astea de se mai regleaza culbutorii ca la Dacia 1310?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
fiind tot in 4 timpi
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si Logan 1.6 16 v nu e tot in 4 timpi?
![]() This post has been edited by argon: 22 May 2012, 20:12 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
ce sa zic, mergem toti cu motoare dublu vanos si ne mai miram ca exista motoare mai simple.
Bine, mai ieri reglam culbutorii la carutul de butelii, da' acum suntem boieri, manca-ti-as. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
argon, eu am intrebat cum se regleaza... da, eu am motor din asta antic dupa spusele tale. Suntem aici sa ne ajutam, nu sa facem "baza" de motorizarea colegilor de pe forum care nu au culbutori hidraulici.
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 08:18 |