Porneste si se opreste dupa cateva secunde, dacia solenza diesel
![]() ![]() ![]() |
Porneste si se opreste dupa cateva secunde, dacia solenza diesel
vladutz013 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|||
lilon_77 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 10 February 10 ![]() |
circuit electric defect...
![]() |
--------------------
dacia
solenza 1.9D
2004-confort
- metropola 78 xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Merci...daca ai date exacte spune-mi! I-am refacut azi masa de la baterie pe motor si pe caroserie...dar problema persista.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
HUMMER H1 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu S.U.V. Group: Members Posts: 660 Joined: 21 December 09 From: Galati ![]() |
verifica alimentarea cu motorina sau furtunasele de la returul injectoarelor poate sa fie ceva infundat si sa nu mai faca pompa de injectie presiune pe instalatie sau verifica si cureaua de distributie (distributia) dar mai intai alimentarea
|
--------------------
Ro S.U.V.
Double Cab 1.9d
2005
- GL-13-FHM
|
|
lilon_77 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 10 February 10 ![]() |
vladutz...daca e ceva din injectie doar un test clip te poate ajuta
|
--------------------
dacia
solenza 1.9D
2004-confort
- metropola 78 xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Nu exclud sa fie infundata, dar asta mi-ar explica doar pornirea mai grea dupa cateva ore de stat (se dezamorseaza instalatia).
Chestia cu pornitul si opritul tind sa cred ca e electric pentru ca daca scot borna bateriei si astept cateva minute - porneste fara probleme (cateodata e suficient si decuplatul/cuplatul calculatorului , dar nu intotdeauna). Alt motiv pentru care explic o problema electrica este ca ba mi se reaprinde becul de la bujii, ba nu imi merge deloc turometrul (in situatia asta este urmat de oprirea motorului), ba imi merge bine turometrul, ba imi flambeaza turometrul la relanti (cand accelerez si schimb vitezele turometrul imi indica relativ corect turatia motorului, daca iau piciorul de pe acceleratie incepe sa flambeze). Nu este o problema care sa persiste - de exemplu NICIODATA nu mi se reaprinde becul de la bujii dimineata la rece. NU cred ca am probleme cu pompa de injectie... Asadar astept sugestii, azi oricum o duc la doctor, dar stiti cum sunt astia - iau banii si zic ca nu se poate repara. Ideea e ca m-am saturat pana peste cap de ea!!! ______________________________________________ Am revenit! Am fost azi si am pus-o pe calculator. Eroare la bujii (meseriasul a zis ca asta este de la faptul ca masina a ramas fara baterie si se mai pot inregistra din cand in cand astfel de erori) si eroare la pompa de injectie - actuatorul. Mi-a sters eroarea de la bujii, cealalta nu. Mi-a zis intai sa repar pompa de injectie si apoi mai discutam pentru ca din punctul lui de vedere toate problemele sunt doar de la pompa... deci asa cum spune mecanicul dintr-un service autorizat Dacia (nu vreau sa dau nume) daca intr-o zi nu ti se deschide portbagajul...schimba pompa de injectie. In fine am sa repar pompa de injectie in schimb acum stau si caut pe forum dar nu reusesc sa gasesc cine repara BINE in bucuresti astfel de pompe? Daca aveti vreun numar de telefon sau link la pagina va rog sa ma ajutati. This post has been edited by vladutz013: 6 Oct 2010, 16:15 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
lilon_77 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 10 February 10 ![]() |
vladutz.....mecanicii ''de duminica ''de la dacia service (nu toti).....rezolva problema in cel mai simplu mod...''pompa defecta''...ce treaba are pompa daca turometrul flambeaza becul la bujii cand se aprinde cand se stinge?....sigur e circuit electric defect.......VERIFICA CABLAJUL SUB BATERIE..EU AM PATIT-O....SAU ROS CABLURILE DE SUPORTUL DE LA BATERIE SI DE ATUNCI TUROMETRUL MEU E MORT.....SAU RELEU PREINCALZIRE BUJII...VEZI SI TU....SUCCES
![]() |
--------------------
dacia
solenza 1.9D
2004-confort
- metropola 78 xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
"Deci putem deja sa trag concluziile" vorba unui mare mecanic.
Nici nu stiu cum sa incep. In fine, cu scopul de a-mi rezolva toate problemele cu masinuta mea, si ca un baiat ascultator al tuturor mecanicilor inclusiv cei din serviceuri autorizate (care ziceau "Dom`le schimbati pompa si apoi mai vorbim...totul este din injectie la dumneavoastra") am schimbat pompa de injectie cu una clasica. Acum alte mari probleme: - ventilatorul de la racire nu mai merge - bujiile nu mai sunt alimentate (nu pot baga mana in foc ca astea mergeau inainte de a aduce modificarea) - asta acum ar fi si singurul motiv plauzibil pentru pornirea foarte grea de dimineata, si pentru eroarea care a aparut pe test cand l-am facut si care a fost interpretat foarte usor de "meserias" a...se mai intampla sa dea erori de astea daca se decupleaza bateria. Acum si concluzia. AM bagat bani in masina asta cat pentru un mertzan, problemele nu se rezolva, absolut toti mecanicii sunt niste incompetenti (Toti am spus!). Va rog daca stiti vreun electrician...sa imi rezolve problemele cu bujiile si ventilatorul puneti-ma va rog in legatura cu el sa rezolv si astea (va rog sa nu imi recomandati un electrician ca unul care mi-a zis mie "Ce mah, la ventilator il legam pe direct ii punem intrerupator si ala e...") Si apropo... VAND POMPA DE INJECTIE ELECTRONICA pentru ca a mea sigur sigur nu are nimic, daca ma credeti baieti numai cat nu plangeam in toate serviceurile in care am mers si ii imploram pe aia sa-mi verifice instalatia electrica, dar ei toti in cor: Pompa, Pompa This post has been edited by vladutz013: 9 Oct 2010, 05:35 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
ZLATE58 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 7 December 08 ![]() |
QUOTE(vladutz013 @ 9 Oct 2010, 05:25) "Deci putem deja sa trag concluziile" vorba unui mare mecanic. Nici nu stiu cum sa incep. In fine, cu scopul de a-mi rezolva toate problemele cu masinuta mea, si ca un baiat ascultator al tuturor mecanicilor inclusiv cei din serviceuri autorizate (care ziceau "Dom`le schimbati pompa si apoi mai vorbim...totul este din injectie la dumneavoastra") am schimbat pompa de injectie cu una clasica. Acum alte mari probleme: - ventilatorul de la racire nu mai merge - bujiile nu mai sunt alimentate (nu pot baga mana in foc ca astea mergeau inainte de a aduce modificarea) - asta acum ar fi si singurul motiv plauzibil pentru pornirea foarte grea de dimineata, si pentru eroarea care a aparut pe test cand l-am facut si care a fost interpretat foarte usor de "meserias" a...se mai intampla sa dea erori de astea daca se decupleaza bateria. Acum si concluzia. AM bagat bani in masina asta cat pentru un mertzan, problemele nu se rezolva, absolut toti mecanicii sunt niste incompetenti (Toti am spus!). 0743271105 suna Va rog daca stiti vreun electrician...sa imi rezolve problemele cu bujiile si ventilatorul puneti-ma va rog in legatura cu el sa rezolv si astea (va rog sa nu imi recomandati un electrician ca unul care mi-a zis mie "Ce mah, la ventilator il legam pe direct ii punem intrerupator si ala e...") Si apropo... VAND POMPA DE INJECTIE ELECTRONICA pentru ca a mea sigur sigur nu are nimic, daca ma credeti baieti numai cat nu plangeam in toate serviceurile in care am mers si ii imploram pe aia sa-mi verifice instalatia electrica, dar ei toti in cor: Pompa, Pompa |
--------------------
renault
megane
1.6 16v electrica auto
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Ptr. ZLATE58: Ce sa imi dau eu seama din raspunsul tau?
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
VERIFICA CABLAJUL CARE ITI TRECE PE SUB SUPORTUL DE LA BATERIE.... TREBUIE SA DESFACI CALCULATORUL DE BORD DE PE SUPORTUL ALA DIN TABLA..... O SA DESCOPERI CA AI ROASE FIRELE CARE SAU FRECAT DE CABLUL DE AMBREIAJ ....... DACA NU TE DESCURCI POT SA MA UIT EU UN PIC LA MASINA TA FARA NICI UN BAN SI DACA MAI VREI ALTE INFORMATII CA SI EU AM PATIT LA FEL SUNA-MA 0768 054 180
|
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
In primul rand le multumesc lui evil_2009 si ZLATE58 pentru sfaturile pe care mi le-au dat. Sunt niste persoane super, rar vezi asa ceva.
In al doilea rand ramane sa ma ajutati sa gasesc un electrician care sa faca treaba buna, asadar daca stiti vreo unul anuntati-ma va rog. Ca si idee pentru restul posesorilor de solenza diesel si chiar si unele papucuri: daca va hotarati sa va montati pompa clasica intrebati din start "meseriasul" daca va garanteaza ca ventilatorul de la radiator va functiona. Am inteles de la ZLATE58 ca este destul de dificil de improvizat sa functioneze ventilatorul normal. Ramane in schimb problema alimentarii bujiilor. Am inlocuit releul de preincalzire (gratie lui evil_2009) si tot nu se alimenteaza. De la ce altceva nu se alimenteza bujiile??? OFFTOPIC: Imi dau seama acum de ce in DEX nu gasesti cuvantul "Solenza"...pentru ca ar fi intratat de greu de definit si ar avea mult prea multe sinonime cum ar fi: mister, batai de cap, bani aruncati degeaba, dar si masina super, nu se strica, nu bate, nu troncane... |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
vili |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
M-am uitat azi pe scheme pentru ca se pare ca si eu am probleme cu preincalzirea. La mine se manifesta in felul urmator:
La pornirea de dimineata, de cand a scazut temperatura sub 10 grade, proneste cu trepidatii, scoate fum, relanti instabil, trebuie sa o accelerez un pic ca sa-si revina. Si asa a facut si in primavara, pana a dat caldura. Deci spuneam de scheme: Bujiile se alimenteaza de la siguranta F6 din compartiment motor, una de 70A. Plusul se duce in releul preincalzire, de unde pleaca la bujii. Releul de preincalzire este comandat de UCI. Daca ai tensiune pe borna 3 de la releu(intrare de la siguranta) si releul l-ai schimbat cu altul sigur bun, este posibil sa nu fie comandat de UCI(fir intrerupt, poate?)... Daca dai de cap, posteaza. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Siguranta de 70 este si ea buna (am sa o mai verific o data desi nu prea ai ce verifica...). Nu prea inteleg "borna 3 a releului" ce vrea sa insemne...care este? Vorbim despre acel releu cu radiator de pe suportul bateriei nu?
Scuze de intrebare dar ce este uci? unde este situat si cum verific care fir este intrerupt? Merci de sfat! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
vili |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
In schema, releul de aluminiu este figurat cu 8 borne, posibil sa aiba un conector, eu nu m-am uitat sa vad. La borna trei vine plusul de la siguranta, din bornele 1,2,6,7 pleaca plus spre bujii iar la bornele 8 si 9 este semnal de la calculatorul de injectie. Cat despre UCI, probabil trebuia sa spun UCE, unitatea de control electronic, adica, calculatorul de injectie. Tot conform schemei, pleaca un fir verde de la borna 52 a calculatoruli de injectie pana la borna 8 a releului de preincalzire si un fir bej de la borna 49 a calculatorului pana la borna 9 a releului.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
M-am uitat azi dimineata pe fuga la siguranta de 70 si este topita la unul dintre picioare. Cand ajung dupa amiaza acasa am sa incerc sa o scot sa vad daca doza in care intra nu cumva trebuie si ea schimbata...dar sper ca asta sa imi rezolve problema cu preincalzirea.
Exista o alta varianta sa verific daca ventilatorul porneste dar fara sa merg pana sa incinge apa? Nu as vrea sa risc sa las sa imi urce ca poate imi fierbe motorul si apoi alti bani alta distractie. Poate el defapt merge si m-am speriat eu aiurea cand am vazut ca acul de la apa s-a ridicat peste linia a doua din bord...pana acum nu mi s-a mai ridicat nicioadata asa de mult. Astept sugestii. Merci! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
vili |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
Langa siguranta de 70A este una de 50 A(F7), aceasta alimenteaza GMV prin unul din releele din cutia cu sigurante(al treilea de la sigurante, ala mai mare). Din siguranta firul duce la borna 3 a releului si pleaca de la borna 5 spre motorul ventilatorului. La borna 2 a releului vine firul de comanda, care pleaca de la borna 53 a UCE, un fir de culoare orange. Poti sa alimentezi cu 12 V dela baterie la borna 2 sa vezi daca cupleaza releul si daca porneste ventilatorul.Masori si de la borna 53 a UCE pana la borna 2 a releului cu un aaprat de masura, sa vezi continuitatea firului respectiv.
Daca ventilatorul porneste cu alimentarea directa a bobinei releului, inseamna ca problema este pe la calculator. Apropo, daca s-a schimbat pompa de injectie, calculatorul ce mai face? Ca el controla si alte chestii, poate are nevoie de ceva semnale de la pompa ca sa functioneze corect. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Pai asta este ideea... cum imi pot da seama daca pompa controla ventilatorul? Pana sa schimb pompa ventilatorul functiona in parametri...deci este o chestie cu calculatorul pompei de injectie. Ma gandesc sa nu cumva sa trebuiasca doar o punte facuta intre doi pini ai mufei calculatorului pentru ca acesta sa isi reia cursul firesc. Varianta improvizatiei nu imi surade...dar daca este singura solutie o voi face. Referitor la preincalzire bujii...vad ca acum masina porneste bine dupa ce am umblat acolo, oricum cand voi avea timp vreau sa ii refac contactul ala sa nu ia foc masina
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
vili |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 28 September 07 ![]() |
Pompa nu controleaza ventilatorul, insa semnalul de la senzorul de temperatura apa intra in calculator unde este folosit la mai multe chestii(creste viteza relanti la temperaturi ale apei<-23 grade, etc), printre care si la comanda releului alimentare ventilator. La tine probabil ca nu mai functioneaza cum trebuie calculatorul de injectie, acolo trebuie cautat. Poate nu mai este alimentat, vorbeste cu cel care ti-a facut modificarile.
Sau vorbeste cu un electronist sa-ti faca un montaj care sa comande releul functie de rezistenta senzorului temperatura apa. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004
- IS-xx-xxx
|
|
vladutz013 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 9 July 10 ![]() |
Am rezolvat problema...
Probabil va intrebati cum! Vine si raspunsul: De la sine! Aseara cand am ajuns in parcare fiind cu acul aproape de limita, am zis sa mai tin putin motorul pornit sa vad poate totusi porneste. Si a pornit! Cum nici dimineata nu imi mai face pornirea grea (probabil se alimenteaza acum bujiile - n-am curaj sa scot fisele ca cine stie ce se intampla si nu va mai merge) asta ar insemna ca nu mai am probleme cu masina. Oricum ma intreb totusi de ce nu a pornit data trecuta cand acul a trecut sensibil peste jumatate... poate fi cauza faptul ca eu am pus apa vreun cm peste limita aia din vas? zic si eu... |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - 1.9 Diesel
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 08:48 |