Presiune roti dacia 1300, Cati bari trebuie bagati in anvelope
![]() ![]() ![]() |
Presiune roti dacia 1300, Cati bari trebuie bagati in anvelope
MRM_Roby |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 August 07 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|||
mad toz |
![]()
Post
#2
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Parca fata 2,2 si spate 2.
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
roland |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
1.8 fata
2.0 spate din manual |
--------------------
.
.
.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#4
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
1.8 Fata
2.0 Spate De pe usa ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Scrie si pe unele anvelope ca 2 bari.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mi se pare insuficient cat zice cartea, asa ca o presiune de 2,2 la toate rotile e ideala pentru mine. La 1,8 pe fata iti indoi jantele la prima groapa mai serioasa.
Am tubeless, la rotile cu camera poate fi periculoasa marirea presiunii. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
Recomandat e
1.8 fata 2.0 spate Am lucrat o vreme in peco si multi m-am rugat sa ii ajut cu compresoru. Totusi dupa mine 2.0 pe fata 1.8 pe spate , ( daca nu cari mult cu masina, si ptr cei cu prietene 100+ , recomandabil e 2.3 pe spate [glumesc] ) |
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da argon, dar rulmentii si articulatiile masinii prefera 2 bari, in conditiile in care masina nu e teribil de incarcata. Presiunea prea mare diminueaza pata de contact.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
adrianne |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Merg cu 2 pe toate. La 2,2 e bine doar pe autostrada, dar nu in oras unde se simt cei 0,2 extra.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
os |
![]()
Post
#10
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnilor, discutia asta (ca mai toate, de altfel, caci nimic nu-i nou sub soare) s-a mai purtat.
Cu toate acestea atrag atentia ca nu degeaba presiunea in spate e recomandata ceva mai mare decit in fata: acest mod de umflare are efecte pozitive asupra comoprtamentului rutier (in cazul de fata: asupra manevrabilitatii si a stabilitatii directionale). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Merced |
![]()
Post
#11
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu merg cu 2 fata 2.2 spate in general.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
os, presiunea mai mica, in anumite limite insemna aderenta crescuta. Si cum rotile fata sunt directoare si motoare, e normal sa se ceara acolo presiune mai mica si nu pe spate, unde uzura in plus a pneului ar fi nejustificata.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#13
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu zic nu, dar situatia cu recomandarea "mai mult in spate" se regaseste la multe masini - indiferent ca puntea antrenata e in fata sau in spate. De fapt nici nu prea-mi pasa: iau manualul si fac ce scrie acolo (caci imi imaginez ca fabricantul stie mai bine decit mine ce zice, si ca a facut testari inainte de a-mi recomanda ceva); de multe ori adaug cam 0,2 bari (caci prefer precizia).
E de remarcat aici si ca recomandarea e valabila pentru anvelopele "standard". Indata ce masina e incaltata cu altceva, situatia se impute. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Se pune presiune mai mica pe fata decat pe spate din cauza ca greutatea e relativ mica si constanta, pe spate variaza mai mult in functie de incarcatura. Asta e singurul motiv, parerea mea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#15
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
argon: ce distributie de mase intre punti are berlina goala? 70-30? Oricum - n-are rost sa ne biziim aici, cred ca povestea cu manualul e sfinta.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mai era o chestie, desi multa lume habar nu are, sau nu crede, daca se cumpara 2 cauciucuri noi, se pun pe spate, e mai important pentru stabilitatea si comportamentul masinii ca gumele mai bune sa fie pe puntea spate, din cauza ca e mai usor si fuge mai repede, era si un filmulet cu teste pe forum..dar nu mai stiu unde.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#17
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La o tractiune fata o sa fuga mai repede fata (motive multiple si arhicunoscute). Insa pentru un sofer (deci nu pilot), e mai usor sa controleze o supravirare (prin incetinire si bracare mai stransa), insa e mai greu sa controleze o supravirare (cu gaz din plin si contrabracare).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
KTC |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Din manual 1.8 fata si 2.0 spate.
1.8 pe fata mi se pare putin avand in vedere ca toata greutatea daciei e in fata datorita motorului. Un 2.0 si fata si spate mi se pare ok. Daca e prea desumflata o sa ai un consum mai mare si o uzura mai rapida a cauciucului iar daca e iar prea umflata iti dauneaza la articulatii si in primul rand se modifica suprafata de contact. Cand o sa pui frana suprafata de contact nu se mareste din cauza ca e prea umflat si o sa ajungi sa te duci sanie (tarash). Am vazut un caz a unui tip cu un motor care a facut o cursa pana la giurgiu si avand pe cineva in spate a bagat mai multa presiune la umflare. A uitat de roata respectiva iar dupa o saptamana intr-o curba a pierdut aderenta cu solul si s-a dus logic pe jos. Chiar el a zis ca a fost din cauza rotii prea umflate. |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
victor394 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(os @ 25 Feb 2008, 10:28) Nu zic nu, dar situatia cu recomandarea "mai mult in spate" se regaseste la multe masini - indiferent ca puntea antrenata e in fata sau in spate. De fapt nici nu prea-mi pasa: iau manualul si fac ce scrie acolo (caci imi imaginez ca fabricantul stie mai bine decit mine ce zice, si ca a facut testari inainte de a-mi recomanda ceva); de multe ori adaug cam 0,2 bari (caci prefer precizia). E de remarcat aici si ca recomandarea e valabila pentru anvelopele "standard". Indata ce masina e incaltata cu altceva, situatia se impute. De acord cu ce spune colegul, dar cred ca si intre anvelopele standard ca marime sunt diferente de la o marca la alta; si in cartea "Dacia 1300" din 1975 (Mondiru, Brebenel) sunt variatii ale presiunii recomandate in functie de marca anvelopei, si atunci erau cele cu camera. Mai recent unii au spus pe forum ca anvelopele Debica se lasa cam mult la 1.8 pe fata. Cam cat de mult se poate lasa (deforma) pe fata anvelopa ca sa nu fie probleme? Sau trebuie sa stea dreapta pe toata circumferinta, cu conditia sa calce pe toata latimea benzii de rulare? |
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(victor394 @ 4 Oct 2014, 18:47) De acord cu ce spune colegul, dar cred ca si intre anvelopele standard ca marime sunt diferente de la o marca la alta; si in cartea "Dacia 1300" din 1975 (Mondiru, Brebenel) sunt variatii ale presiunii recomandate in functie de marca anvelopei, si atunci erau cele cu camera. Mai recent unii au spus pe forum ca anvelopele Debica se lasa cam mult la 1.8 pe fata. Cam cat de mult se poate lasa (deforma) pe fata anvelopa ca sa nu fie probleme? Sau trebuie sa stea dreapta pe toata circumferinta, cu conditia sa calce pe toata latimea benzii de rulare? eu am debica navigat 2 allseazon si la fel am observat si eu la 1,8 pe fata se lasa un pic (un cm,2..3 nu mi dau seama si mereu am impresia ca sunt dezuflate, cand pun manometru imi arata corect), la 1.8 vireza mai greu, revine mai greu din viraj, demareaza mai greu parca trag ceva dupa mine si in mers am mereu impresia ca nu merg pe asfalt ci pe un covor de cauciuc (o senzatie nasoala), daca bag 2 bari vireza si revine din viraj mult mai usor, o simt la volan parca am alta masina, pleaca de pe loc mai usor, iar la mersul pe asfalt se aude un zgomot de parca as fi in masina straina, ciupesc un pic acceleratia si simt cum ia viteza , pe denivelarile mici masina ramane dreapta si aud numai rotile cum copiaza drumul pe cand la 1.8 am senzatia ca nu stau in masina ci ca sunt calare intrun multicar de ala cu roti de cauciuc pline ce se misca greoi si zdruncina bine. aceasi senzatie o am la schimbarea de temperatura, cand scade sub 15 grade afara se simt mai placut, cum trece de 20 in sus iar imi apare senzatia putoaroasa de mers pe un multicar cauciucat. |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
Mircea Zahan |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 April 12 From: Timisoara ![]() |
1.8fata si 2 spate , parca asa scrie in carte tehnica...Eu de obicei bag 2.4 in fata si 2.2 in spate , am Debica Frigo am mers cu ele si iarna si vara.
|
--------------------
Dacia
1310
1998
- TM07WWB
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
QUOTE(Mircea Zahan @ 26 Oct 2014, 11:34) 1.8fata si 2 spate , parca asa scrie in carte tehnica...Eu de obicei bag 2.4 in fata si 2.2 in spate , am Debica Frigo am mers cu ele si iarna si vara. Cu presiunile alea nu ai cauciucurile mai roase pe mijloc? Presiunile din cartea tehnica sunt facute in asa fel incat sa ai pata de contact a anvelopei pe asfalt cat mai uniforma pentru a avea uzura uniforma a caii de rulare. Presiuni mai mari, se misca masina mai bine dar in timp anvelopa o sa aiba uzura mai mare pe mijloc, daca presiunea e mai mica o sa ai uzura pe flancuri. Si din cauza asta pe multi i-am auzit "pai da nu-s reglate bine unghiurile la roata ca imi roade cauciucu" si defapt presiunea in fiecare roata e alta... |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:29 |