Problema cu partea electrica, imi palpaie toate luminile din bord
![]() ![]() ![]() |
Problema cu partea electrica, imi palpaie toate luminile din bord
express |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 24 March 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova Gti
1998
|
|||
burtik4u |
![]()
Post
#2
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
in primul rand, daca dadeai un search, gaseai foarte multe detalii despre releu/alternator/diode si altele, ma rog... probabil ca ai fost la un "electrician" foarte bun de nu ti-a spus ce ar putea sa aiba, in primul rand ai putea sa schimbi carbunii, dar in general problema asta este de la releul de pe alternatoarele de nova, care mie mi se par o porcarie.. suntem destui de multi aici pe forum care am trecut de la releul original de nova, la releul electronic de berlina.. e mult mai ieftin si mai bun (parerea mea).. anexez si niste scheme, care daca ai da un search le-ai gasi sigur:P
This post has been edited by burtik4u: 10 May 2009, 09:04 Attached thumbnail(s) mas.jpg ( Size: 50.28k ) Number of downloads: 2131 releu.jpg ( Size: 94.11k ) Number of downloads: 2276 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
express |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 24 March 08 From: Bucuresti ![]() |
mda...se pare ca am gresit cand am spus ca am cumparat "releu" ..defapt am cumparat acel regulator NOU si face aceeasi treaba,carbunii sunt si ei schimbati.
P.S:nu se poate la ambele alternatoare sa fie carbunii si releul..sa fim seriosi sansa ar fi de 0,1 la mie,mai ales ca celalalt alternator merge si acum pe o nova bine mersi. |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1998
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
mai degraba diodele , alea sint schimbate?? dupa masuratori si fenomen nu cred
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
express |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 24 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Diode,regulator,carbuni(pana si firele sunt schimbate) cu altele NOI..face la fel ..
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1998
|
|
G I M |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Verifica tensiune direct la bornele alternatorului si vezi cat iti incarca atunci.Daca iti incarca la fel eu dau vina pe baterie.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
electric |
![]()
Post
#7
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
aprinderea becurilor la relantiu poate sa fie si de la sonda de ulei pe bec sau poti avea un scurt in instalatie . daca zici ca ai pus un alternator care pe alta masina merge fara probleme iar la tine nu incarca aproape deloc , e bine sa verifici atit legaturile de minus la caroserie cit si plusul intre alternator si baterie. verifica incarcarea direct la bornele alternatorului apoi la bornele bateriei si vezi daca ai aceleasi valori. completeaza locatia - poate sa fie cineva de pe forum, din aceeasi zona cu tine, 'care te poate ajuta .
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
- schimba sigurantele
- schimba releul - curata priza de la computer S-ar putea sa ai la instalatia electrica un bug, adica unele fire nu ar trebui sa faca contact cu altele sau altceva.. |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
gti98 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Din ce am inteles eu din descriere si din ce probleme am intalnit (eu): pune voltmetrul ala intre borna minus a alternatorului si borna minus a bateriei (minusul voltmetrului spre alternatorul in mers) si intre borna plus a alternatorului si borne plus a bateriei (plus voltmetru spre alternator) si vezi ce tensiuni gasesti, in cele 4 situatii descrise de tine (relanti - 2000, si fara - cu consum (faruri, aeroterma, eventual dezaburire) Daca in cazul cel mai defavorabil (2000 cu consumatori) suma tensiunilor pe ramura plus SI minus depaseste 1 volt, trebuie sa cauti contactul oxidat si sa-l remediezi (eu am gasit oxidare la prinderea cablului spre masa la papucul cu care se prinde de unul din suruburile demarorului. Remedierea a insemnat taierea papucului si LIPIREA cu cositor a unui alt papuc, ceea ce mi-a "inviorat" spectaculos si demarorul!)
Genul asta de "buba" trece adesea neobservat, electricianul se "repede" la ceva "mare", "concret", scump, (alternator, regulator sau baremi o punte de diode), ca daca se pricepe sa umble la contacte, onor clientul nu scoate banii pe care-i merita remedierea, doar un smirghel sau o lipitura la un cablu (reparatia in service inseamna sa schimbi cablul ala greu complet - ca lipitura unui cablu de 60-80 mmp nu e o operatie chiar asa de accesibila!) Bafta! PS Pentru Nova ti-as mai fi recomandat sa verifici papucul "general" de intrare in tabloul (placa) cu sigurante si relee de sub bord - stanga (e situat exact pe marginea din spate a placii), desi, daca acel papuc e slabit are tendinta sa cada si ramai fara semnalizari, bord, faruri (motorul merge in continuare, ca e alimentat din contact direct). Spor! PPS Am recitit postul tau. ceea ce ma intriga e faptul ca apare problema cu rotirea demarorului la cald. E clar o "pana de cald"; e suspect demarorul (care se incalzeste de la galerie) care are - probabil - o atingere undeva si "fura" curent. Stiu ca e destul de "cocosata" interventia cu demontarea demarorului,dar eu as incepe cu asta (curentul relativ mare explica si palpairea la relanti) Spor la lucru! This post has been edited by gti98: 11 May 2009, 20:47 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
valentin_nova |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 31 December 08 ![]() |
nu iti mai tocii creieri ...asa am patit si eu si ce crezi ca era??????.........excitatia de la alternator verifica si o sa vezi ca de acolo este ...nu mai cumpara nimic....bafta
|
--------------------
dacia
nova
nova gt
- tr-04-gxg
|
|
tutankmon |
![]()
Post
#11
|
![]() Member Group: Members Posts: 91 Joined: 7 March 09 From: Mangalia ![]() |
Se mai poate ca statorul electromotorului sa fie 'pe duca' si atunci cand se incalzeste sa ii scada rezistenta de izolatie si sa dea la masa. Masoara caderea de tensiune pe baterie in timp ce altcineva da la cheie. Daca se duce mai jos de 10V 'fura' curent.Poti deasemenea sa masori si rotorul foarte simplu:
Pe o bucata de cauciuc, folosesti un cablu cu 220V pe care inseriezi un bec normal.Un fir il pui pe colectoare(unde calca carbunii) iar celalalt pe axul rotoruluicu grija la degete sa nu te zgaltaie. Daca cumva se aprinde becul e cazu sa te zgarmi de un rotor.Sper sa nu fie cazu' Si eu am avut acelasi defect=stator nou si gata. P.S. Din intamplare lucrez cu motoare electrice zi de zi. This post has been edited by tutankmon: 11 May 2009, 20:56 |
--------------------
dacia
nova
1997 1.6
- CT-08-ROI
|
|
express |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 24 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Maine ies iar cu aparatul la masina sa vad ce e de facut cu electromotorul,iau toate firele si sigurantele la puricat.poate pe seara pun si ceva poze.Dar primul lucru de care ma iau o sa fie demarorul si mie imi pare a fi tot de pe la el.poate reusesc sa pun si niste poze,poate observati ceva ce eu nu am mai intalnit si rezolv problema.Multumesc ptr. sfaturi celor care ati postat pana acum
![]() |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1998
|
|
pompilica |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 31 August 09 ![]() |
Salutare!
Sunt un tip nou pe aici care are o problema cu loganul sau. Acum o luna am montat o alarma pe masina si mi-a descarcat bateria. Evident am cumparat o baterie nou de 50A de la Rombat si am ceva probleme acum in sensul ca imi palpaie luminile in bord in momentul cand am farurile aprinse si dau semnal stanga/dreapta, cand aprind avariile ori cand las geamul jos si motorasul ajunge la capat se simte aceasta micsorare a intensitatii si in faruri. De la ce poate fii? Sa fie oare bateria prea mica? Am fost sa o verific ca sa pot avea garantie si mi-a masurat-o, 14.2 arata pe aparatul celor care fac garantia. Cu toate astea simptomele continua. Multumesc si astept pararile si sfaturile voastre. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|
marian_bv |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 5 February 08 From: brasov ![]() |
asa am patit si eu...am varificat bateria...am desfacut jumtate de bord in cautarea unui scurt...si cand colo avea suportul de la cutie rupt ier pe acel suport era masa de pe motor...
verifica putin suportul ala poate e de acolo... mult succes |
--------------------
dacia
super nova,nova,1310
2002,2000,1996
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cu toate ca aici nu este sectiune dedicata loganului , si inca nu cunosc bine loganul la partea electrica incerc sa iti raspund
in primul rind masoara curentul de repaos sa nu fie mai mare de 50mA (0,05A) apoi vezi legaturile la alternator si baterie , mai verifica cu mai multi consumatori daca scade tensiune pe baterie , pune pe cineva sa masoare pe baterie ce tensiuni ai cind iti scade intensitatea luminoasa This post has been edited by bygy007: 2 Sep 2009, 01:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:50 |