Problema, Scoate fum, din cauza sondei lambda ?
![]() ![]() ![]() |
Problema, Scoate fum, din cauza sondei lambda ?
mariusd4 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
nici unu
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
fullfit46 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 8 June 08 From: Vaslui ![]() |
Adu' nivelul uleiului la cel recomandat de carte...asta daca nu vrei sa schimbi semeringuri. In rest urmeaza sfatul de mai sus...
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Benzina Albrecht AE 6110 / Midland ML 145
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Rog sa posteze in special cei care au avut sau au auzit de probleme similare . Cei care vor sa faca caterinca de dragul posturilor ii rog sa acceseze site-uri-le dedicate, daca eram interesat de asta postam la cafenea . Multumesc
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
tribunul |
![]()
Post
#5
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
mariusd4 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Spune si titlul " Scoate fum" si intreb " o fi din cauza sondei ?" ale carei fire au fost lipite de catre mine ?
Apoi am mentionat daca mai sunt cazuri similare rog sa posteze : adica diferite interventii la sonda lambda, consum marit, sau totul normal " cazul meu "dar masina scoate fum....asta era ideea. This post has been edited by mariusd4: 1 Dec 2009, 09:50 |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
adi24oradea |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 May 07 From: ORADEA ![]() |
Daca s-a racit afara normal sa faca aburi/condens. Ai fost la service, au testat ce era de testat, au zis ca e ok. Daca nu te increzi in acel punc service, viziteaza altul. Acum, si eu am avut masini benzinare care tot la fel au facut pana s-a mai incalzit motorul(nu doar la dacia ci si la opel). Te rog sa vezi si la alte masini.......
|
--------------------
Dacia
logan
2007 1.5dci abs plus
- BH-XX-DEM
|
|
tribunul |
![]()
Post
#8
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(mariusd4 @ 1 Dec 2009, 10:47) Spune si titlul " Scoate fum" si intreb " o fi din cauza sondei ?" ale carei fire au fost lipite de catre mine ? Apoi am mentionat daca mai sunt cazuri similare rog sa posteze : adica diferite interventii la sonda lambda, consum marit, sau totul normal " cazul meu "dar masina scoate fum....asta era ideea. Ai verificat daca mai scoate acelasi "fum" si cand este motorul cald? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
mariusd4 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Repet fata de alte modele logan al meu scoate dublu, cand stau la semafor la mine este cel mai sesizabil fumul ,cand se incalzeste motorul nu mai scoate, adica dupa vre-o 30 de min de mers. La pornirea la rece nu scoate fum, dar dupa un minut - doua dintr-o data da cu fum, apoi merge 2 minute normal dupa care ciclul se repeta ( reperele de timp sunt orientative ). Astept sa-i fac ITP-ul si o sa vad ce-mi spun la noxe .
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
tataiedaciotul |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 20 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Pe linga fum(la rece) nu apar si picaturi de apa,in teava de esapament?Condens!...
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B-31-PGD Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Da se umezeste toba . Astazi am stat la semafor cu un 1.6 16v la fel ca al meu, eram dupa 30 de minute de mers, al meu scotea fum (abur sau ce-o fi ), la celalalt nu se vedea nimic .
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
pe langa sonda de oxigen mai sunt si alti factori gen filtru aer imbacsit , distante electrozi bujii reglate prost , benzina proasta , catalizator partial infundat din cauza mersului subturat , cealalta sonda - amonte , etc etc
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Eu zic sa faci un test cu acelasi tip de motor in aceleasi conditii de temperatura ale motorului si te lamuresti. Sau altfel ai putea sa mergi cu fata si sa nu te mai uiti la partea din spate ca doar te stresezi si masina nu are nimic
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
bradone |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 5 March 07 ![]() |
este doar abur, vapori de apa,sau cum vrei sa ii spui
a mea are 57000km, tot asa se vede o cantitate de abur ceva mai mare in mersul cu motorul rece, apoi nu se mai vede nimic... da-i benzina si bucura-te de ea ca nu are nimic! |
--------------------
skoda
octavia II
2008
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#15
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De ce nu ii faceti voi pe plac? Spuneti-i ca are problema cu masina, ca asta isi doreste cu ardoare.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
IRONICK felicitari, ai mai bifat un post...dac ai fi citit totusi in cartea de utilizare a autoturismului ai fi constatat ca problemele cu fumul apar si de la sonda lambda, cum eu nu am parc auto de 1.6 16v in curte sa pot compara am asteptat pareri de la ceilalti utilizatori. Multumesc celor seriosi care totusi au scris pe subiect .
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Este bine sa citesti ce poti sa intelegi. Ce iti scoate tie pe esapament nu are legatura cu fumul, este abur. "Fum" alb scoate doar daca iti scapa lichid de racire in cilindrii si o face tot timpul. Daca nu merge incalzirea la sonda, se aprinde martorul obd la prima pornire la rece. Daca sonda este iesita din parametrii, la prima iesire din oras si mers constant, se aprinde iar martorul obd. Baietii au urmarit cum functioneaza incalzirea sondei?
This post has been edited by IRONICK: 3 Dec 2009, 09:55 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu, au pus dor pe tester si atat, au spus ca nu are nici o eroare . Curios este ca inainte cand turam prea tare motorul , sau cand mi se oprea in trafic se aprindea martorul, acum nu o mai face . Cert este ca aseara duapa 40 de min de mers, apoi stationat 20 min la market, la semafor a explodat parca odata de nu se mai vedea masina din spate, apoi cand am plecat dara de fum (abur ) s-a intins pe vre-o 10 metri. Dar probabil asa este normal, si este doar o temere a mea , am turat-o putin si apoi a mers normal in cele 10 minute pana acasa.
This post has been edited by mariusd4: 3 Dec 2009, 11:19 |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca sonda aia nu merge bine, inregistreaza un defect. Sau macar da peste cap niste parametri care ar trebui sa fie vazuti pe CLIP. Daca nu merge deloc, se aprinde becul OBD cum zicea si IFRONIK.
Daca vrei, mai dai 50 de lei pe un test clip si faci o proba de drum cu ei. Dar parca tot aia o sa zica, ca merge bine. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Astept sa vad ce spun la ITP saptamana viitoare la noxe. Si apoi o sa merg si in alt service
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
dizzy |
![]()
Post
#21
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Poate nu ai inteles clar:
Masina ta nu are nimic, merge perfect. Cauta si tu pe net, unde sa masori valorile sondei Lambda si masoara-le. Din cate stiu eu, trebuie sa varieze rapid la prima sonda si lent la a 2-a. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
mariusd4 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
ok
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#23
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Variatile sondei lambda nu se pot masura cu un multimetru, pentru ca rezolutia lui este prea mare.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Intreb si eu acum : sonda lambda are 4 fire dintre care 2 sunt albe, este vre-o problema daca cele 2 sunt inversate ?
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
alexys |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Hai sa-mi dau si eu cu parerea, fiindca ma pasioneaza sondele lambda. Din ceea ce spui tu este sonda aval adica gazele arse ajung la ea dupa ce au trecut prin catalizator. In afara de asta, e greu sa ajungi la 16 valve sa rupi firele la prima sonda. Ce nu ai spus tu, este care fire s-au rupt mai exact. Din descrierea ta, s-au rupt cele ale sondei, adica daca o schimbi te faci cu instalatia ca noua fiindca doar la sonda avem 2 fire albe, unul gri si unul negru. Dar, tinand cont de faptul ca firele sondei lambda sunt ale dracu de tari (sarma din otel), nu exista sanse sa le roada absolut nimeni si nimic, adica daca tragi de ele se rup din sonda, din mufa, etc, in nici un caz nu se rup de unde sa le mai lipesti tu. De fapt, fiind otelite, nu le poti rasuci si nu le poti cositori cu succes. Ma loveam de asta cand taiau desteptii pe la atelierele de GPL firele sondei. Singura solutie era sa folosesc partea de prindere de la niste papuci electrici peste firele rasucite cat de cat si cu tub termoconstrictor ca izolatie. Ca idee de verificare, pe firele albe trebuie sa ai 12V (venind dinspre cablajul masinii), poti masura asta cu motorul pornit si nu conteaza polaritatea. Deasemeni se poate verifica daca rezistenta de incalzire a sondei este ok, adica decuplata din mufa trebuie sa aiba o rezistenta, din cate cred eu sub 6 ohm. Masa semnalului este firul gri, iar ce ramane, adica firul negru este semnalul. Poti folosi un multimetru digital intre ele fiindca semnalul variaza lent, dupa ce pui contactul cand e rece motorul vezi ce valoare ai ~0,43V, daca dupa ce s-a incalzit bine catalizatorul si ii dai sprituri, etc, tot acolo e mort semnalul, atunci, ori nu se incalzeste (rezistenta arsa sau 12 V lipsa), sau nu mai lucreaza (infundata, fire semnal rupte in ea). Eu zic ca ai probleme cu incalzirea, dar nepermanent, de aia nu da eroare, refa legaturile cum ti-am zis sau si mai bine, schimb-o si lasa-te de tunat pe firele otelite.
This post has been edited by alexys: 8 Dec 2009, 00:58 |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc alex, retezate au fost toate cele 4 fire (2 albe, negru si gri), le-am decapat si s-au cositorit foarte bine deoarece am tras si nu am cedeat, dar cele albe fiind de aceeasi nuanta le-am pus la nimereala, apoi le-am izolat cu izolier si am tras peste ele o camasa de la cablul tv. Mentionez ca dupa reparatia mea la o zi s-a stins martorul din bord dar eroarea a ramas, la revizie au sters-o zicand ca asa mai face cate unele cand intra apa acolo se aprinde in bord si ramane eroarea. Oricum dupa sarbatori am sa o schimb si vad cum merge apoi.
|
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Din ce am gasit eu in schema, un fir alb e plus dupa contact (pozitia 4 in conectorul sondei, la capat) si merge intr-un manunchi de fire cu +12 V dupa releul de protectie si cel gri e semnalul sondei oxigen aval (pozitia 2 in conector, in cealalta extrema) si merge direct in calculator. Asta pentru sonda amonte.
Schema zice ca celelate 2 fire ar trebui sa fie verde si violet (insa foarte des se intampla sa nu fie asa ) si sunt + ul pentru incalzire si masa pentru aceiasi chestie. Daca nu ai bagat 12 V in calculator pe linia de semnal, cred ca e ok reparatia. This post has been edited by einstein1984: 8 Dec 2009, 09:49 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#28
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(alexys @ 8 Dec 2009, 00:57) Eu zic ca ai probleme cu incalzirea, dar nepermanent, de aia nu da eroare Incalzirea chiar merge nepermanent ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
alexys |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
@IRONIK, sper ca cine trebuie, a inteles. Am avut ocazia sa vad un motor pe stand pus pe caracteristica exterioara si deasemeni sa vad cum semnalul sondei amonte a murit incet ducand spre ~0,46V . Alalalt a ramas pe bogat, caldura nu-i trebuia ca era esapamentul cam rosu. Cel putin una nu era incalzita. Mi-a si spus un nene cum ca niste destepti au hotarat sa mute prima sonda mai departe ca se strica prea repede. Mai se opreste cand oprim motorul sau scoatem cheia din contact, in rest asteptam si alte situatii daca ai voie sa ne spui...
Dar chiar daca pare ciudat, cand se incalzeste aleator din contact imperfect, ECU nu stie sa o trateze ca defecta si atunci catalizatorul are de lucru in plus si poate sa apara si ceva abur sau miros ciudat. Mai sus ai spus ca multimetrul nu masoara iar acum te trezisi de inca ma mai intreb ce-i aia rezolutie, pe viitor o sa privesc printre gene. Sigur nu esti coleg la cercetare cu nenea ala care mi-a explicat ca doar la carburatii avem 2 rotatii la arborele motor la o rotatie a axei cu came? Sau poate cu @einstein1984 ca tare as vrea sa posteze schema aia pe care a citit-o si sa spuna si de unde si-a luat ochelarii... Daca vorbim de firele sondei, ca alea ale cablajului motor sunt aleatoare dupa cum a avut leoni fire pe stoc, in afara de VW, Opel si Daewoo, la 4 fire nu prea am intalnit altceva decat 2 albe alimentare, 1gri masa referinta semnal si 1 negru semnal. |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#30
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ce banal esti. Poate ca m-am exprimat gresit, sa zicem rata de esantionare a unui multimetru este mare.
-Nu iti permite sa vezi variatile rapide ale sondei. -Nu inseamna ca nu poti sa vezi nici o valoare. This post has been edited by IRONICK: 8 Dec 2009, 18:42 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 03:48 |