Probleme alternator, (Nu mai vrea sa porneasca! A murit subit.)
![]() ![]() ![]() |
Probleme alternator, (Nu mai vrea sa porneasca! A murit subit.)
maxer_25 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 1.4 MPI
- GL 75 xxx
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Releul regulator de tensiune cel mai probabil, ca la Bosch e incorporat. Da un search ca postase klaus parca codul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
maxer_25 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 March 07 ![]() |
Multumesc baieti.
M-am mai documentat de cand am postat si m-am mai lamurit cum fnctioneaza sistemul alternator...punte diode...regulator de tensiune...baterie. Totusi, la mine se aude un zgomot ciudat rau (parca pe langa motorul propriuzis mai am cuplat la pedala de acceleratie un motor electric - cel putin asa imi suna mie). Nu stiu ce poate insemna asta dar nu cred ca sunetul suspect provine de la diode sau regulator. Ar mai ramane atunci alternatorul propriuzis, la care nu se mai baga nimeni cred sa-l bobineze (daca este cazul) sau sa-i schimbe rulmenti prin el (asta daca se poate desface). Subliniez, e un sunet destul de strident, ca un suierat care-si modifica tonalitatea in functie de turatia motorului. Ideea e ca n-as vrea sa cumpar un regulator sau/si punte de diode degeaba. E normal sunetul pe care-l aud daca nu mai functioneaza regulatorul de tensiune? This post has been edited by maxer_25: 22 Jul 2008, 21:16 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 1.4 MPI
- GL 75 xxx
|
|
BZN |
![]()
Post
#5
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Or fi sarit carbunii?
![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cureaua de accesorii se invarte cum trebuie? alternatorul se invarte? Aluneca in vreun fel cureaua de accesorii?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BZN |
![]()
Post
#7
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Suieratul strident nu poate avea ca si cauza puntea sau regulatorul. Raman la parerea ca este un zgomot mecanic , un carbune distrus, un arc care freaca..., bobinajul dislocat...
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Trebuie demontat alternatorul si vazut cum sta treaba.
Pe la carbuni ma gandesc si eu. Poate o fi crapat unul si freaca aiurea pe acolo. Nu te grabi sa iei alternator, poate scapi ieftin. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Geox16v |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Daca ai nevoie de alternator anunta-ma ,am unul second
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
maxer_25 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 March 07 ![]() |
revin cu noutati. Azi am stat langa mecanic vreo doua ore pana a reusit sa scoata alternatorul. N-a reusit sa-l demonteze fiindca trebuia nush'ce cheie ciudata. abia maine il desface meshteru.Ce s-a constatat:
- diode bune; - rotorul nu e in scurt la carcasa; - infasurarile statorului ok. Mecanicul mi-a zis ca alternatorul trebuia sa se invarta intr-un singur sens si ca e dus nush' ce ambreaj de prin el. tototdata, imi schimba si regulatorul de tensiune. Zdranganitul a disparut dupa ce am pornit masina fara alternator. A pornit la sfert si merge brici. Partea cea mai proasta este ca omul a trebuit sa-mi scoata freonul din instalatia de AC ca sa dea niste conducte la o parte ca altfel nu reusea sa scoata alternatorul de nici o culoare. s-a chinuit sarcul cat a putut si la un momenta dat mi-a zis: Nu pot sa-l scot decat daca dau astea deoparte si te costa vreo 2 milioane sa-ti reumple astia instalatia cu freon. N-am avut ce face si am zis si io: Asta e si gata. ce a mai zic. Pune-mi-o matale pe picioare c-oi vedea io si cu aerul ce-oi face. Mi-a zis ca e posibil sa fi busit alternatorul cand am pornit-o impinsa...de fapt mai mult i-am dat drumul intr-o panta si a plecat dintr-a doua. Ce sa va mai zic. Deocamdata i-am dat omului 500.000 pt. efort. O sa vad maine exact care-i treaba. @Geox16v: cu cat il dai? si e alternator de motor 1.4? This post has been edited by maxer_25: 23 Jul 2008, 23:45 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 1.4 MPI
- GL 75 xxx
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
oricum, si daca e de 1.6 tot e bun
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AL |
![]()
Post
#12
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
totul e sa fie pentru varianta cu echipare maxima... pe Loganurile pe benzina sunt doua tipuri de alternatoare, in functie de nivelul de echipare (care prezinta si niveluri diferite de consum electric)
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am si eu o intrebare, cu alternator OK, cat ar trebui sa incarce in mod normal?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#14
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(maxer_25 @ 23 Jul 2008, 22:35) Zdranganitul a disparut dupa ce am pornit masina fara alternator Daca scoti cureaua de accesorii, nu doar alternatorul dispare din ecuatie, ci si pompa de servo si compresorul ac. Asa ca mai ai de investigat la capitolul zgomote ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
maxer_25 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 March 07 ![]() |
Corect. Oricum schimb si cureaua de accesorii ca e cam coapta, plus distributia ca ma apropii de 60K, plus placute frana care mai au cate 1mm.
Nea mesteru' mi-a zis ca totusi de la alternator se auzea. o sa revin cu amanunte. @argon: mie mi-a zis electricianul ca nu trebuie sa scada sub 13.8V cu motorul pornit si faza lunga aprinsa. @Geox16v: Un pret? This post has been edited by maxer_25: 24 Jul 2008, 14:56 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 1.4 MPI
- GL 75 xxx
|
|
vsebas |
![]()
Post
#16
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Am si eu o problema cu alternatorul.
Imediat dupa pornire ( motorul e rece ) tensiunea masurata pe bornele bateriei este de 14.41-14.2V. Dupa un mers de 10-15 min. ( s-a incalzit si motorul) tensiunea este de 13.7V si daca mai pun si consumatori ( faza lunga de exemplu) scade spre 13.4V. Am fost in service si am schimbat regulatorul si tot asa face. Are cineva vreo idee ce poate fi ? ( in afara de schimbat alternator) Legat de problema ta @maxer_25 , pot sa-ti ca am stat prin service si veneau o gramada ( ma rog cam 2 in decurs de 4 ore cat am stat acolo) de loganuri pentru schimbul "fuliei" la alternator. Se pare ca are o fixare / cuplaj cu cauciuc pe ax si se uzeaza in timp. Cred ca asta e "ambreiajul" de care zicea mesterul tau. Daca am pornit masina impinsa de 3 ori poate afecta cu ceva alternatorul sau altceva ? This post has been edited by vsebas: 24 Jul 2008, 15:41 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Ți se aprinde becul de la baterie în bord? Dacă nu, încă nu sunt motive de îngrijorare.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(vsebas @ 24 Jul 2008, 16:35) regulatorul ar trebui sa aiba pastila termica/termorezistor, care limiteaza tensiunea cand e cald ca sa protejeze bateria, prin urmare vara incarca mai putin si iarna mai mult. Nu stiu cat trebuie sa fie valorile stas de incarcare la Logan, si de aia intreb, la Dacia normala sunt intre 14 si 14,4, stiu doar ca la Logan e mai putin. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vsebas |
![]()
Post
#19
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@liviu2004 : nu se aprinde becul de baterie din bord ( cu motor pornit ), tocmai de aceea imi pare cam x files
@argon : si vara trecuta era cald, dar la verificari incarcarea era 14.2 fix oricand; daca aveam maxim de consumatori posibil ( faruri pe faza lunga, proiectoare, ventilatie la max si AC ) nu scadea sub 14.00 V ingrijorarea mea vine din faptul ca a murit bateria originala dupa aprox 2 ani si nu vreau sa o omor si pe cea noua in 6 luni - 1 an. Multumesc de pareri, daca mai aveti alte idei sau experiente as fi recunoscator sa le aflu. This post has been edited by vsebas: 24 Jul 2008, 17:44 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Ar mai fi niste cauze, dar mai greu de gasit. Daca zici ca regulatorul e bun ar mai fi:
- oxidari, contacte imperfecte pe cablurile alternatorului sau bateriei - pierderi de curent la nivelul electromotorului - rotorul alternatorului incepe sa cedeze si sa scada izolatia catre masa. Asta se poate traduce si in tensiune scazuta la iesire. - aceeasi treaba si la stator - aparat de masura decalibrat - baterie neincarcata complet. Cam atat imi vin acum in minte. This post has been edited by liviu2004: 24 Jul 2008, 18:25 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vsebas |
![]()
Post
#21
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Am sa verific:
- oxidari, contacte imperfecte pe cablurile alternatorului sau bateriei cablul de masa e OK, ramane cel de (+) sa il mai verific odata - pierderi de curent la nivelul electromotorului asta cum se poate verifica ? - rotorul alternatorului incepe sa cedeze si sa scada izolatia catre masa. Asta se poate traduce si in tensiune scazuta la iesire. doar dupa 2-3 ani ? - aceeasi treaba si la stator - aparat de masura decalibrat exclus aparatul; au verificat si la service cu 3 aparate de-ale lor - baterie neincarcata complet. cu bateria nu stiu ce sa zic, e noua, dar e drept ca nu am apucat un drum mai lung ca sa fiu sigur ca e incarcata 100%, pe de alta parte cum sa se incarce daca tensiunea e mai mica decat cea specificata [13.8V-14.41V]? This post has been edited by vsebas: 24 Jul 2008, 18:51 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
La electromotor: se poate verifica consumul fara consumatori porniti, a bateriei.
Bateria se incarca in curent, nu in tensiune. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vsebas |
![]()
Post
#23
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Consumul la electromotor e cam greu de masurat, mai exact cum se face ?
Sa inteleg ca daca am ( sa zicem ) 13.7V constant si un curent de ~6A doar pt baterie ( nu stiu cum as putea sa masor asta ) am sanse sa incarc bateria la un drum de 9 ore ? |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
BZN |
![]()
Post
#24
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(vsebas @ 24 Jul 2008, 21:27) Decuplezi toti consumatorii si inseriezi un ampermetru pe circuit, un fir il pui pe borna iar celalalt pe polul bateriei ramas liber. Astfel iti masori pierderile de curent ,inclusiv cele din electromotor. In al doilea punct, in trafic ai nevoie de diversi consumatori, nu este relevant "experimentul"... This post has been edited by BZN: 24 Jul 2008, 20:35 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
vsebas |
![]()
Post
#25
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@BZN, daca stiu eu bine la pornire "circula" un curent de 60-200A pt scurt timp, curent care nu poate fi suportat de firele de test ale multimetrului ( al meu stie doar 20A).
Sau zici sa il cuplez, sa pun contact fara a porni motorul si sa masor asa ? |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
BZN |
![]()
Post
#26
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
normal ca fara!!!
LE: Oricum, tensiunea de incarcare nu poate fi influentata de acesti curenti, cum zice si liviu2004 problema este chiar in alternator - baterie. Incearca si "tensiunea" curelei de accesorii, odata cu cresterea consumului/temperaturii, aceasta poate aluneca ,fortata fiind! This post has been edited by BZN: 24 Jul 2008, 20:53 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(vsebas @ 24 Jul 2008, 21:27) Consumul la electromotor e cam greu de masurat, mai exact cum se face ? Sa inteleg ca daca am ( sa zicem ) 13.7V constant si un curent de ~6A doar pt baterie ( nu stiu cum as putea sa masor asta ) am sanse sa incarc bateria la un drum de 9 ore ? QUOTE(vsebas @ 24 Jul 2008, 21:38) @BZN, daca stiu eu bine la pornire "circula" un curent de 60-200A pt scurt timp, curent care nu poate fi suportat de firele de test ale multimetrului ( al meu stie doar 20A). Sau zici sa il cuplez, sa pun contact fara a porni motorul si sa masor asa ? Trebuie sa vezi daca electromotorul "fura" curent fara a fi actionat. Nici vorba sa dai la cheie sau sa pui contactul. Ideea e sa masori ce consum ai pe baterie fara sa ai consumatori porniti. Da, ai sanse la un drum de 9 ore sa incarci bateria bine. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
1 alternatorul nu se poate strica daca masina este impinsa la pornire
2 curentul de pornire al electromotorului se poate masura cu un CLAMPMETRU (cleste ampermetric) ms2138r.jpg ( Size: 19.08k ) Number of downloads: 1013 3 stabilitatea tensiunii de iesire a alternatorului in timp si in functie de temperatura este data de calitatea releului regulator care in cazil acesta este incorporat , alternatorul incalzindu-sa modofica si temperatuta releului 4 un generaror de curent alrernativ (alternatorul) nu conteaza sensul in care se invirte daca el este auto si incarca bateria , conteaza daca se doreste o anumita succesiune a fazelor care se foloseste la nivel industrial acolo unde se alimenteaza motoare trifazice This post has been edited by bygy007: 24 Jul 2008, 22:49 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vsebas |
![]()
Post
#29
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@liviu2004 : "in gol" adica tot oprit si fara contact am masurat 400mA
@bygy007 : referitor la clampmetru eu stiam ( te rog sa ma corectezi daca stiu eronat ) ca masoara doar in c.a. nu si in c.c. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
BZN |
![]()
Post
#30
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
400mA este foarte mult, inseamna ca ti-a scapat vreun consumator conectat, daca nu, problema este serioasa...
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:39 |