Probleme bobina de inductie?, Nu mai porneste la cald
![]() ![]() ![]() |
Probleme bobina de inductie?, Nu mai porneste la cald
AdrianP |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|||
omegabear |
![]()
Post
#2
|
![]() membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 January 06 From: Bucuresti ![]() |
eu stiam ca rezistenta trebuie sa fie de cel putin 3 ohmi. Probabil este mai mica pentru ca aveti spire pe scurtcircuit in primar si asta o face pe bobina sa se supraincalzeasca si ...nu stiu, mai face scurtcircuit intre alte spire sau da la masa... incearcati sa puneti o rezistenta de 1 - 2 ohmi (de putere mare / ceramica) in serie cu alimentarea bobinei... sau mai bine o bobina noua. Eu as mai verifica inca o data distanta platina si avansul.
|
--------------------
DACIA
1310 L
1994
- B 10 AGE "Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran |
|
AdrianP |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
Am verificat avansul si distanta dintre platini si totul era ok.
Da, acum am citi si eu si am vazut ca rezistenta trebuie sa fie minim 3,5 ohmi (la bobina IEPS tip 3130, adica a mea cea originala a masinii). Va trebui sa incerc si cu o alta bobina de inductie. Voi incerca cu una romaneasca. This post has been edited by AdrianP: 1 May 2007, 18:24 |
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Ca exemplu, se dau caracteristicile normale ale bobinei de inducție tip B-1 funcționând cu ruptorul distribuitor R-20:
- tensiune normală a înfășurării primare (contactele închise) 12 + 0,2V; - rezistența înfășurării primare ,1,954 Ω; - rezistența înfășurării secundare 3880 Ω; - tensiunea de încercare a izolației înfășurării primare, 500V; - curentul primar maxim, la tensiune normală și temperatura de 20 C, 3A rezultând o putere de 12V*3A=36W Distanța între electrozi la încercarea producerii neîntrerupte a scânteii la un dispozitiv de încercare trebuie să fie: - în stare rece, la turația arborelui cu came de 1900 rot/min, de 7mm. - în stare caldă, la aceiași turație, de 7mm; - la turația arborelui cu came de 1000 rot¬/min, de 9mm; - la o stare rece, la turația de 1900 rot¬/min și cu o rezistență de scurgeri în paralel de 1M Ω, de 5mm. totusi verifica si condesatorul |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
lasand cifrele putin, este destul de tipica simptomatologia unor bobine de a "face figuri" la cald!
daca vrei te pot ajuta cu una de proba, demontam de undeva! |
-------------------- fan VAG!
|
|
AdrianP |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
O sa incerc sa fac rost de o alta bobina de inductie.
Nu as vrea sa cumpar o bobina noua si sa nu mearga. Desi daca ma gandesc, bobina mea are peste 20 de ani si oricum cred ca ar fi bine sa o cumpar. Dar am vazut aici pe forum ca poti sa cumperi din magazin o bobina gata stricata. Am verificat si tensiune la + bobina, este 14,1 maxim. |
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#7
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
incearca din dezmembrari... eventual cu o perioada de proba de cateva zile. si daca merge bine las-o sus. din proprie experienta iti spun ca ai sanse muuuuuult mai mari sa gasesti o piesa buna decat ce gasesti la magazine acum.
|
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
AdrianP |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
Am pus o alta bobina de inductie. Asta da scanteie mult mai mare
(cel putin la rece). Dar nu am avut timp sa fac un test lung de drum cu ea. Totusi la testul pe care l-am facut am observat ca a ramas cu problema de pornire la cald. Trebuie sa dau lung la demaror ca sa pornesca. La mine motorul porneste mai scurt la rece decat la cald. Daca apresc motorul la cald si il pornesc imediat o ia scurt. Dar daca il las 1 minut sau in jur de 1 minut nu mai porneste din prima. Asta se intampla in orice anotimp, deci nu cred ca este vorba de vapor-lock. This post has been edited by AdrianP: 8 May 2007, 07:30 |
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Acel vapour lock de care spui poate apare si iarna daca ai nivel in cnc mare sau supapele pompei de repriza is proaste incit sa permita benzinei sa curga in galerie.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#10
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
vezi de nivel in CNC, deia nu porneste la cald
ii prea mare si cand motoru e cald se se ineaca cu vaporii din carb care se fac datorita caldurii degajate de motor, apropo punei si o tabla deaia intre carb si galerie-previne incalzirea mare a carbului |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
AdrianP |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm
dar este foarte subtire, filiforma. Este bine? In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald. Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el. This post has been edited by AdrianP: 10 May 2007, 13:42 |
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(AdrianP @ 10 May 2007, 14:41) Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm dar este foarte subtire, filiforma. Este bine? In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald. Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el. daca este albastra si nu are tenta rosiatica este bine |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
AdrianP |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 06 From: Resita ![]() |
Am rezolvat totul.
Erau de fapt doua probleme. 1. Faptul ca dupa 15...20 Km motorul se oprea a fost din cauza bobinei de inductie. 2. Faptul ca nu pornea la cald a fost datorita papagalului care picura continuu. De aceea daca opream motorul si il reporneam in 5...10s pornea scurt. Daca il lasam 30...60s nu mai pornea decat daca apasam acceleratia si o tineam asa pana pornea motorul (tipic motorului inecat). Cand m-am uitat, pe clapeta de acceleratie era lac de benzina, adanc de vreo 2mm. Evident ca masina nu mai pornea. (Este normal ca benzina sa ramana deasupra clapetei de acceleratie si sa nu se scurga in galerie, atat de inchisa trebuie sa fie clapeta la 850...900 rot/min?) Am mai redus nivelul in CNC. Il aveam la mijlocul pantei si l-am adus la baza pantei + 1...1,5mm. Oare sa-l aduc chiar la baza pantei? Care este nivelul corect. Am scos 24 ml de benzina din camera cu nivelul la mijlocul pantei. Acum nu stiu citi ml sunt pentru ca nu am mai verificat. Poate sa picure papagalul si din alt motiv? This post has been edited by AdrianP: 11 May 2007, 20:57 |
--------------------
DACIA
1300
berlina 1982
- xxxxxxx
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Buna dimineata,revin cu o problema, de data asta a unui prieten care detine o Dacie 1300 din '80 si are probleme cu pornirea la cald de fapt la cald nu porneste decat impinsa .A schimbat 2 bobine si efectul este acelasi,daca opreste motorul nu mai porneste nici moarta decat impinsa ,bujiile le-a verificat,platinile la fel pe mine chiar m-a bagat iin ceata.Sper spre binele lui sa imi dati niste sfaturi sa putem sa "rezolvam " si daciuta lui,va multumesc !!
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Probabil are aceeasi problema: se inneaca motorul, din cauza amestecului prea bogat. Poate fi din cauza nivelului CNC, a jicloarelor, cuiului pontor, etc.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#17
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Si totusi cum va explicati ca nu se ineaca si merge ok atat timp cat nu opreste motorul??
![]() D-le Argon ati pomenit de 2 supape ,ati putea va rog sa fiti mai explicit sa stiu despre ce este vorba si sa stiu ce sa cumparam daca este necesar ![]() This post has been edited by Minel: 12 Jun 2007, 07:15 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Cu consumul cum sta?
Aceeasi problema am avut-o si eu cu o dacie. Baga prea multa benzina. Rezolvarea insa ar putea consta si in reglarea avensului si a amestecului din surubul de aer la relanti. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 06:53 |