Probleme racire Nova Gti, Se ridica acul de la apa si apoi scade..
![]() ![]() ![]() |
Probleme racire Nova Gti, Se ridica acul de la apa si apoi scade..
lucian_v |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
---
---
---
- ---
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
trebuie sa ii faci aerisirea, si sa verifici daca electroventilatorul funcitoneaza.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca mi-ai spune si cum fac asta ti-as fi tare recunoscator. Mai ales cum vad daca functioneaza ventilatorul ala.
Multumesc |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
inchizitor |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 26 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Sal !!
Atentie !! Exact aceasi problema am avut-o eu cu nova lu' batranu' ,Rezolvarea este simpla de tot iei una bucata termostat nou si il schimbi si nu o sa mai ai probleme ! Gaqrantez! Regards |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003
- B-40-LBC Laguna 2.0 Benzin 2005 Privilege
|
|
inchizitor |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 26 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Si mai e ceva risti sa firbi motorul daca nu schimbi termostatul pt ca apa incalzita nu face tot circuitul !
P.S o rezolvare pana schimbi termostatul : eu cum o porneam si ajungea acul pe la jumatate incepeam sa o turez pe la 3000ture cate o sec adica fortam intrunfel termostatul sa-si dea drumul dar te sfatuiesc sa il schimbi costa 100 mii pe muntii carpati |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003
- B-40-LBC Laguna 2.0 Benzin 2005 Privilege
|
|
clr |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
In general probleme de Nova au fost discutate pe sectiunea Probleme CLT. Cauta pe acolo poate gasesti ceva asemanator. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles, schimb termostatul si ii fac o aerisire. Dar cum verific si ventilatorul daca functioneaza?
Multumesc inca o data |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
pastrama |
![]()
Post
#8
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat termostatul, am facut aerisirea si acum e totul ok.
multumesc pentru suport |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
paulica |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
LUCIANE,fii atent!!!!
Asta se intâmpla din cauza ca pe undeva iti intra aer in circuit. Si mie imi mai facea si mai face. Da' eu stiu sigur ca am probleme cu caloriferul. Vezi ca asta este comportament de furtun care are o gaurica fff. mica: intra ceva aer dar, nu prea curge lichid. Sau prea putin lichid. Pentru cine mai are acest gen de probleme: REZOLVARE temporara:Se opreste motoru', se ridica capota, se desface surubelul de la aerisire, sau mai bine doar slabistl. Dupa care, USOR DE TOT se desface capacul de la vasul de expansiune. Când se vede antigel pe lânga surubul de aerisire se strânge capacul de la vas si apoi surubelul. Dar nu mai asteptati sa ajunga la rosu pâna opriti motorul. Luati-o inaintea lui. REZOLVARE S-ar putea ca termostatul sa fie bun. Nu bag mâna in foc insa. Daca nu curge lichid pe nicaieri, sau nu vezi deocamdata, si termostatul e bun se da o gaura cât mai mica (0.5 mm) pe gulerul termostatului. ATENTIE: se monteaza termostatul cu gaura in sus. SI doamne fereste de mai rau. NU strica sa va uitati la mocheta in zona tunelului median. De sus de sub bord pâna in dreptul schimbatorului de viteze si pe o parte si pe alta.Daca e umeda gustati ca n-o sa muriti. Daca e dulce e jale, e caloriferul. Bafta This post has been edited by paulica: 2 Feb 2006, 20:30 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
madcos |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
AERISIRE LA NOVA?
![]() |
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
AC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
paulica |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Madcos nu stiu cum e la Nova T da' la mine iti zic sigur ca: e mai jos ca vasul de expansiune dar degeaba pt. ca tot aerul se aduna in fata termostatului. Si nu mai deschide termostatul implicit nu are pe unde sa evacueze aerul.
Este cum iti zic eu si cum zice AC. Si las-o naiba de garnitura, nu bolboroseste in borcan, nu am urme de ulei in antigel asa ca SIGUR nu este garnitura la mine. Numa' bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
moise |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 2 December 06 ![]() |
mie nu imi pornea ventilatorul pentru ca releul cind se punea in lacas cele trei cuple nu intrau in papuci si nu facea contact . am verificat ventilatorul prin punerea pe direct in baza releului si mergea si asa mi-am dat seama ,oricum aerisirea se face singura in momentul in care ai umplut borcanul pornesti masina si cand deschide termocupla circuitul spre radiator se goleste ,adaugi pina la nivel si e gata
![]() |
--------------------
Dacia Nova
GTI
2000 CU INJECTIE
- CT05TWM
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#15
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Instalatia de nova intradevar se aeriseste singura dar are si surub de aerisire pe care este recomandat sa il folositi.
Apropo de gaura aceea in termostat poate puneti si o poza cu un termostat gaurit sa vada tot omul cum se face ... ca singer nu stiu cum sta treaba ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
moise |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 2 December 06 ![]() |
La a mea nu pornea vent. pentru ca atunci cand puneam releul in suport papucul releului iesea din suport si nu facea contact.Cat priveste verif. venttilator desfaci papaucii de pe termostatul de pe radiator si pui un strap intre ele.si vezi daca porneste,daca nu vezi releul.
|
--------------------
Dacia Nova
GTI
2000 CU INJECTIE
- CT05TWM
|
|
spik1 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut ! Am avut si eu probleme la Nova GTI, cu racirea. Am spalat circuitul, din radiator (a iesit o depunere sub forma de mal aproape solidificat), iar portiunea de teava din circuit am inlocuit-o cu alta din inox, confectionata de mine. Cea veche era aproape obturata. Totusi raman doua fenomene : la drum lung acul nu trece de mijloc, ba chiar sta mai jos ( termostatul montat ), iar in oras, cand este mai aglomerat pornesc electroventilatoarele destul de des (6-8 grade afara)! A...si cateodata se blocheaza termostatul pe inchis pentru putin timp, in aceleasi conditii de timp si drum, dupa care isi revine. Am citit pe forum de o gaura ce se da in gulerul termostatului. Ce efecte produce aceasta si daca e mai bine sa fie data ? Multumesc si numai de bine !
This post has been edited by spik1: 24 Feb 2013, 19:25 |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
spik1 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut ! Hei... primesc si eu raspunsuri la intrebari ...sau nu ? Multumesc inca o data ! P.S. Lucrez intr-un domeniu foarte precis, mecanica fina, si sunt obisnuit cu explicatii precise si la obiect.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
scorpion |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pe scurt : Nova tinde sa aiba probleme cu racirea dar cu putina bunavointa se pot rezolva elegant.
1: termostat de buna calitate -> macar facut de Calorstat sau daca poti Vernet. 2: temperatura de deschidere a termostatului lui sa fie putin mai mica decat recomandarea de 89G, pt a evita pericolul supraincalzirii. Vernet exista si de 78G , iar eu folosesc in verile toride unul de Tico de 82G modificat,sau daca vrei ieftin si bun -> termostat de Iasi de 85G facut de Bathoterm sau ceva de genu' 3: o atenta inperechere intre valorile temperaturii termostatului si temperatura termoculpei din radiator, adica daca ai termostat de 89G -> este optima o termocupla cam de 82G, daca pui un termostat de 82G ( ca cel de Tico) si aceeasi termoculpa de 82G iti va merge ELV de-l gaseste disperarea, va trebui sa ai macar cateva grade diferenta intre ele, deci => pui o termocupla Vernet de 77-78G. Eu folosesc vara termostat de 85G si termocupla de 82G pt primul ventilator si pe cea de 89G montata suplimentar pt cel de-al 2-lea ventilator 4: Gaura din termostat trebuie data in partea superioara a corpului lui si poate fi de pana la 1mm. Daca o faci prea mica, de ex de 0.3mm, cum am facut-o eu odata, ai sanse s-o gasesti obturata la un control ulterior peste cateva luni. Rostul gaurii este de-a aerisii circuitul primar si cu toate ca pierzi putina apa calda pe acolo in circuitul secundar, castigul este de-a nu avea NICIODATA dop de aer in fata termostatului, nici atunci cand se perforeaza caloriferul si suge aer de cate ori se raceste si-l trimite finut in circuit imediat ce pornesti motorul.... 5: montarea unei comenzi manuale cu buton in bord pt ELV , pt a evita sa-ti fierbi motorul atunci cand termocupla te lasa. 6: daca locuiesti in Bucuresti sau alt oras cu trafic de rahat si trebuie sa mergi ore intregi prin canicula verii se impune montarea unui ELV secund cu o a 2-a termocupla pt a evita supraincalzirea motorului la mers bara la bara pe 40G afara 7: nu strica o foarte buna curatare a intregului sistem de racire al masinii pana la reintoarcerea lui la parametrii initiali de fabrica. 8: dupa verificarea intregului sistem impotriva scurgerilor recomand folosirea unui antigel de foarte buna calitate care va ramane ani de zile curat si clar cu foarte foarte putine depuneri in vasul de expansiune. 9: ca era sa uit => atentie la capacul vasului de expansiune, el are 2 supape care trebuie sa functioneze corect, daca nu, ori il reparati ori il schimbati, dar trebuie obligatoriu verificat Daca apuc maine poate reusesc sa pun si niste poze si sa mai completez explicatiile. This post has been edited by scorpion: 27 Feb 2013, 02:10 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
spik1 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut ! Multumesc pentru explicatiile foarte bune si mai am o intrebare : unde si cum montez a doua termocupla pe radiator ? Acum am ambele electroventilatoare pe aceeasi cupla. Daca puteti, deasemenea, sa-mi spuneti, in Bucuresti de unde pot cumpara acele termostate si termocuple ! Nu cred ca banii pentru ele sunt o problema !
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
ghitza |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ca o complectare CALORSTAT este aceeasi cu VERNET adica aceeasi firma nu sunt 2 firme diferite
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
scorpion |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Termocupla a 2a o montezi pe o piesa suplimentara, adica o teava de cupru cu diametrul furtunului de iesire din radiator, lunga cam de 8-10cm in care-ai fixat la jumatatea lungimii o reductie filetata pt termopla. In felul acesta daca vrei un singur ELV Ai o termocupla de iarna si una de vara, doar schimbi mufele , sau Ai o comanda pt inca un ELV. Ma duc sa ma uit in cutia cu piese pt sistemul de racire si revin cu modele si preturi.
Deci s-o luam pe rand: Termocupla -> de uzina are intervalul 92-82C, adica deschide la 92G si sta deschisa pana la 82G, din pacate nu mai am codul de uzina termocontact de 92-82C Klaxcar Franta, 163732Z Thermocontact ventilateur 92-82G PEUGEOT termocontact de 90-85C, de Cielo ( Switch A-temp , GM # 96181814, made in Germany ) 90C - 85C = 42lei termocontact 87C-77C FACET, made in Italy , 7.5007 THERMO FAN SWITCH 11C, 47lei termocontact 87-82C made in Italy - originala a masinii, inca merge termocontact 82-78C no-name, 15-20lei Termostate -> termostat de 87-89Grade, original Dacia , made in France, Calorstat 60 01 544 059, cutie albasta cu holograma, 18-20lei termostat de 73-75Grade, original Dacia, made in France, Calorstat 60 01 544 060, cutie albasta cu holograma, 40lei ( cel putin eu atat am dat ![]() termostat de 89 Grade KlaxCar France, THERMOSTAT 15449589Z 89C Application pour RENAULT, pret 15-25lei termostat de 86C , model TM 5.86, facut de AMC Vaslui, membra BADOTHERM Group, 20-25lei termostat de 82Grade de Tico sau Matiz – GM# 94580182 (07894 07 353 GR 1.246) , 20lei Am cautat pe net si-am vazut : Calorstat by Vernet , dracu sa-i ia. Eu credeam ca-s 2 marci separate... in fine, am pus codurile exact asa cum sunt pe cutie ca sa fie mai usor de gasit pe catoloagele de piese on-line. Ma uit prin calculator sa vad si daca gasesc niste poze cat mai clare. Ca o recomandare bazata pe practica mea: 1. iarna => termostat de 89C de uzina cu gaurica de 1mm, ELV 1 cuplat de termocupla de 90-85C de Cielo, ELV 2 in aer cu comanda doar din butonul din bord, + carton 75-80% din suprafata radiatorului cu locul gol lasat in dreptul ELV1 , adica spre partea soferului. In mod normal acul de temperatura sta la jumatatea scalei si cand urca putin mai sus pleaca ELV1, daca ai chef s-o lasi mai rece la parcare, pornesti ELV2 din buton cateva minute. 2.vara => termostat de 86C de Vaslui cu gaurica de 1mm , termocupla de 87-82C Made in Italy, pt ELV 1 si termocupla de 90-85C pt ELV2. Daca ti se pare ca o ia in sus pre linia alba, comanda manuala pe ON ( butoanele din bord... ![]() NU EXISTA sansa unei probleme daca totul este OK in rest cu masina ( aprindere, furtune si pompa de apa....). In Bucuresti magazinul reprezentantei DACIA Pitesti de pe Mihai Bravu s-a inchis, raman magazinele din zona Morarilor Pantelimon si str. Muntii Carpati din Rahova + orice alte magazine mai vand piese de Dacia, + UNIX auto si epiesa.ro pt comenzi on-line. This post has been edited by scorpion: 27 Feb 2013, 14:16 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#23
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
de unde ati mai scoso si pe asta cu<termocuple de vara,si de iarna>termocupla trebuie sa-si faca treaba pentru care este proiectata indiferent daca este vara sau iarna,la ele difera doar daca sunt pentru o trreapta de viteza sau doua trepte
Attached thumbnail(s) termocupla_2_trepte.jpg ( Size: 17.61k ) Number of downloads: 292 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
panaiteiancu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 22 February 10 ![]() |
9: ca era sa uit => atentie la capacul vasului de expansiune, el are 2 supape care trebuie sa functioneze corect, daca nu, ori il reparati ori il schimbati, dar trebuie obligatoriu verificat
Am avut si eu probleme cu racirea, arunca apa din vasul de expansiune intr-o veselie. Pana la urma a fost de vina capacul cu cele doua supape care este destul de fragil construit si in general lumea nu-i da prea mare importanta. Una dintre supape era sarita din locasul ei si nu evacua cresterea de presiune in exterior. Pana nu am schimbat capacul nu s-a putut rezolva. In rest, teoria cu imperecherea termostat-termocupla cred ca este putin exagerata. Succes si drumuri bune ! |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998 MOTTO: Nu folositi baterii epuizate la tastatura! mananca litere, fac greseli de ortografie, fac greseli gramaticale si nu va intelege lumea !!!
|
|
scorpion |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
legat de
QUOTE "de unde ati mai scoso si pe asta cu<termocuple de vara,si de iarna>termocupla trebuie sa-si faca treaba pentru care este proiectata indiferent daca este vara sau iarna,la ele difera doar daca sunt pentru o trreapta de viteza sau doua trepte" ERA O EXPRIMARE GENERICA, NU AM SPUS CA EXISTA O TERMOCUPLA DE VARA SI UNA DE IARNA !!!QUOTE In rest, teoria cu imperecherea termostat-termocupla cred ca este putin exagerata. Sistemul de racire al Daciei Nova nu este gandit foarte eficient comparat cu alte masini dar probabil ca pretul de cost scazut + "creativitatea unor proiectanti" a dus la acest rezultat. Eu mai am si o Xantia de 2L pe benzina cu 2 ELV si in viata mea nu am vazut linia acului trecand de 95C si masina aia are tot o pompa de apa , un circuit lung cat China fata de Nova si un radiator din aluminiu, care-i mai prost cu o liniuta decat unul integral din cupru macar in ce priveste transferul termic al materialului. Revenind la oile noaste , imperecherea corecta dintre valorile termostatului, termocuplei (termocuplelor) duce la un sistem de racire eficient. Prima faza a racirii lichidului din circuitul secundar ( radiator ) TREBUIE sa se desfasoare prin racire naturala ( de exemplu la drum lung...) iar daca racirea naturala ESTE INSUFICIENTA ( vara, 40C, mers bara la bara....) abia atunci trebuie sa intre in actiune RACIREA FORTATA CU ELV , care si ea poate fi cu una sau mai multe trepte in cazul masinilor moderne. CAT MAI PUTIN TIMP DE FUNCTIONARE al ELV-ului => ECONOMIE DE CARBURANT !!! Presupunem cuplu de piese de uzina, adica termostat de 89C si termocupla de 92C-82C => Termostatul incepe sa deschida la 89C si pe la 93C este deschis complet ( la unele modele fabricantii dau aceste specificatii, la altele trebuie masurate experimental daca esti curios), apoi apa intra pe sus in radiatorul mare din circuitul secundar, este racita de curentul de aer si se reintoarce in motor. Daca trece de 92C LA IESIREA DIN RADIATOR abia atunci porneste ELV care incearca sa mentina temperatura apei sub control. Partea proasta este ca exista un punct de echilibru care odata depasit duce la ambalarea termica a motorului, cel putin la varianta clasica de echipare a Novei. Rezolvarea este sa incepi racirea putin mai devreme, adica pui un termostat de 86C de AMC Vaslui si asta pe la 89C este deja deschis complet, apoi pui o termocupla care sa plece de la o valoare putin mai mica gen cea de Cielo de 90C-85C => reusesti sa mentii mult mai rece motorul pe canicula. Daca situatia arata ca ajungi si asa in zona superioara a temperaturilor, atunci pui 2 ELV si unul il comanzi cu o termocupla de 87C-82C si pe al doilea cu una de valoare mai mare de genul 90C-85C. Cu un astfel de sistem ai asigurat o buna capacitate de racire si ai terminat pentru totdeauna problema asta. (oricum la Nova iti raman altele.... ![]() Iar iarna poti folosii un termostat care deschide mai sus pentru ca in general transferi foarte multa caldura in habitaclu si in unele cazuri in "plamanul" de la GPL ( ca la mine de exemplu) iar valoarea mai ridicata la care se deschide o termoculpa de "iarna" de 90C-85C este fara probleme tehnice pt ca aerul de afara este RECE si nu trebuie sa mearga ELV-ul mult timp. Sper ca am fost de folos, daca mai sunt intrebari la care pot sa raspund, am s-o fac cu placere. Am sa caut si niste poze cu montarea a 2ELV pe radiatorul mare de Brasov al Novei si cu adaptorul pt termocupla suplimentara. Ideal ar fi sa gasesti o termocupla dubla , dar eu am gasit doar cu valori de functionare ( gen 102C-95C-90C) care nu se potriveau in ceea ce-mi trebuia pt Nova. PS: ca o completare , primul upgrade pt sistemul de racire este montarea unui ELV serios , nu chestia aceea facuta de SPAL Italy care mananca o gramada de amperi si are un flux de aer anemic. Eu am gasit de pe forum 2 ELV-uri de Wartburg si fiind cu motoare mai vechi cu magneti permanenti sunt mult mai puternice decat originalul si amandoua consuma doar cu putin mai mult decat SPAL-ul. Si atentie la montarea ELV fata de radiator , sa nu fie mai mare de cativa mm spatiul pt ca altfel va trage aer pe langa si nu prin radiator. This post has been edited by scorpion: 27 Feb 2013, 22:37 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
spik1 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut ! Multumesc inca o data, am inteles explicatiile si ma apuc de treaba ! O sa cumpar doua termocuple si doua termostate pe care am sa le "imperechez" dupa cum ai spus
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
spik1 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 14 February 13 ![]() |
Salut ! Zilele trecute am circulat in Bucuresti, la o ora de trafic intens si la un moment dat am observat ca acul ce indica temp. apei urca "vesel". Am tras imediat pe dreapta si chiar cand am deschis capota a dat si apa pe afara din vas !
![]() ![]() Cele bune ! |
--------------------
Dacia
Sandero
2012
- IF 08 GTA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 06:33 |