Probleme ventilator habitaclu Duster, Functionare oscilanta a ventilatorului
![]() ![]() ![]() |
Probleme ventilator habitaclu Duster, Functionare oscilanta a ventilatorului
marcel c |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Dar compresorul AC nu te deranjeaza cand functioneaza intermitent?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marcel c |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
Nu. Nu am sesizat probleme/deranj din partea compresorului AC.
Functioarea ventialtorului este oscilatorie, cand normala cand supraturata.. |
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|
torquemada |
![]()
Post
#4
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Problemă inexistentă, nu ai 14,4V permanent iar altenatorul încarcă când și cât trebuie
Am scris despre asta pe forumduster, încă de la apariția Duster ph2 cu euro6 (2016). Încărcarea la T4/T4VS e pilotată de injecție la comanda bcm-ului ce gestionează consumul global de curent (senzorul de pe baterie trebuia să îți sară în ochi) |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
marcel c |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
Cei de la service Dacia mi-au spus treaba cu bateria, treaba pe care eu nu o cred. Adica bacteria cred ca functioneaza correct.
Nu se aprinde in bord ledul pentru baterie (mi-ar fi sarit in ochi). Problema ventilatorului e reala, functionarea e oscilanta, zgomotul e mare si viteza deasemenea. Daca cei de la Dacia asa au conceput masina, atunci au din partea mea un mare minus, la fel cu cel de la cotiera, mai bine nu o mai puneau... Daca ventilatorul asa e facut sa functioneze atunci ar trebui sa scrie acest lucru si in cartea cu instructiunile de utilizare. Insa acea carte are multe lacune comparativ cu ce carti de instructiuni (manualul utilizatorului) am mai avut. Am facut alt topic pentru ca e model nou si pentru ca poate diferi de cel vechi. Sunt curios daca vor mai aparea si alte cazuri de acest fel. Multumesc pentru pareri. |
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Se numeste microhibridizare, tensiunea de incarcare creste pe frana de motor. Vine cu economii de co2, nu cu norma euro6.
Daca dealerul iti mai arata 2 masini care fac asa, nu e bug, e un feature. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Adica pe mod manual sa fluctueze viteza cu care te bate-n freza e feature?
![]() Pe acelasi principiu cand mergi noaptea o sa palpaie si farurile pentru ca variaza tensiunea de alimentare. Daca nu bagi frana de motor -> orbecai. Adica da-i in gura daca vrei sa vezi...aici unde e economia de co2? ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#8
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Adica o tentativa de recuperare a energiei la franare. Are bateria pe masura sau doar taie incarcarea la accelerare?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dorindumitru |
![]()
Post
#9
|
![]() sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(marcel c @ 3 May 2018, 10:09) .....au testat masina in cateva minute si concluzia primita telefonic este urmatoarea: norma euro 6 care pretinde economii de consum, datorita electronicii, face o variere a curentului bateiei intre 12 si 15A, iar ..... peee buuuuune???? Dar oare nu se putea rezolva cu un regulator de tensiune de 12V? Cel de 1,5A folosit prin electronice costa 2 lei. Cat sa fie unul pentru 10-20 amperi? Unul de 20A pentru panourile fotovoltaice costa 150 lei. Cat sa fie unul dimensionat bine, doar pentru consumatorii de pe masina care ar suferi de aceasta fluctuatie? 100 de lei si rezolvau problema.... n-avem un electronist pe-aici sa ne lumineze cu vreo solutie? This post has been edited by dorindumitru: 3 May 2018, 15:29 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
psychoo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Solutie: schimba marca...
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mers cu duster, nu am sesizat variatia asta de viteza de ventilator, dupa primele drive teste nu am auzit altii sa se planga....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
torquemada |
![]()
Post
#12
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Duster ph3 e model nou ?! 95%din electronică e de pe Duster ph2 iar restul de 5% de pe Clio5.
Nu variază curentul ci tensiunea, fără consumatori se merge pe baterie, iar încărcarea e pornită la scăderea sub prag și/sau pornire de consumatori mari (servodirecție) iar peste toate pui și regimul Stop&Start |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
alindrgn |
![]()
Post
#13
|
![]() mamut lânos Group: Members Posts: 1.347 Joined: 27 April 08 From: brasov ![]() |
si eu am duster ph2 din 2017 si nu am aceasta problema. ph3 nu exista, e duster 2.
|
--------------------
Dacia
Logan / Duster --
2008 abs plus / 2017 black touch Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#14
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
torquemada |
![]()
Post
#15
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
La Duster ph3 aka HJD e altă cutie de aerotermă, alt ventilator și alt modul variator de turație(electronic) - majoritatea au CAREG-MZ(climă automată monozonă) de aici și "posibilele" probleme
|
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(torquemada @ 3 May 2018, 18:28) Duster ph3 e model nou ?! 95%din electronică e de pe Duster ph2 iar restul de 5% de pe Clio5. Nu variază curentul ci tensiunea, fără consumatori se merge pe baterie, iar încărcarea e pornită la scăderea sub prag și/sau pornire de consumatori mari (servodirecție) iar peste toate pui și regimul Stop&Start pe logica asta si X52 e un clio 4 chel ca tot T4 sunt ca electronica... ![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marcel c |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
Salut,
Am fost ieri si am ridicat masina de la service. Am vorbit cu domnul director de la service si mi-a spus ca masina nu merge in parametrii si ca nu are anomalii sau defecte. Mi-a dat un raport de test al echipamentelor din care reiese ca acestea nu au probleme. Concluzia din partea dlui. director: Duster ph 3 este echipat cu alt tip de baterie si cu un modulator care la accelerare trece consumatorii auxiliari in plan secund si asigura la roata puterea conform DIN (adica cea reala cu tot cu auxiliare in functiune) si nu SAE, iar la decelerare (frana motor) incarca bateria si trece consumatorii secundari/auxiliari in plan principal. Spune el ca toate masinile echipate cu Euro 6 si start/stop de dupa 2016 au acest mod de gestionare a consumului de energie si reducere a CO2, spune ca la fel face si Dokker-ul. Nu m-a convins, motiv pentru care rog si alti utilizatori de Duster 2018 4x2 1.5 DCI 110 CP cu AC manual sa spuna daca e la fel si la ei sau doar eu am aceasta problema cu ventilatorul.. Multumesc tuturor pentru parerile exprimate. |
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#18
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marcel c |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
Scuze!
....a spus ca masina merge in parametrii. |
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
In accelerare un motor consuma foarte mult, ecu functioneaza in bucla deschisa. Este foarte important sa tai/reduci/decuplezi orice consumator care nu este vital pentru functionare/siguranta. Ca exemplu si compresorul AC trebuie sa se decupleze la acceleratii mai puternice (variatie temperatura aer ca perceptie).
Este un comportament benefic pentru performatele masinii si buzunarul tau. Dar trebuiau si efectele studiate putin. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marcel c |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 May 18 ![]() |
Asa este, acest efect pe mine ma deranjeaza incepand cu treapta 3 a ventilatorului, norocul meu ca folosesc continuu 1 si 2, mai putin treptele 3 si 4.
In treptele 1 si 2 variatia e insesizabila. |
--------------------
DACIA
NOUL DUSTER 2018
2018 1.5 DCI 110 CP 4x2
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:01 |