Raportul de compresie, care ar fi limita de la care incep detonatiile
![]() ![]() ![]() |
Raportul de compresie, care ar fi limita de la care incep detonatiile
Stalin |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 26 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1995
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#2
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Din cate cunosc eu, un raport de 10:1 e ok, mai sus necesita benzina cu CO mai mare!
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Stalin |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 26 September 06 ![]() |
Un singur lucru nu inteleg daca intradevar motorul ar merge fara probleme cu rap de comp 10:1 atunci de ce toate motoarele fabricate pt 1310 au maxim 9:1 ? cand se stie ca marind aceasta valoare pana intr-o anumita limita creste eficienta motorului.
|
--------------------
Dacia
1410
1995
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Există motoare cu raport de compresie 11:1 ce merg cu CO 95, dar nu cu carburator.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#5
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 5 Jul 2008, 22:28) Iar acesti 39.5 cmc ai camerei de ardere se traduc printr-un raport de comprimare de 9.8:1 dupa a doua strangere a chiulasei. E vb tot de 1.6. Personal mi-as dori mai mult, as vrea un 10 - 10.2. Momentan merg cu benzina CO95 fara plumb. Dar cu o observatie... Am o aprindere care permite o reglare fina a avansului la toate turatiile. Dar cred ca un avans mai mic la o aprindere clasica ar trebui sa fie ok. Maximul la motoarele de 1310 este de 9.25:1 in cazul 1.6. Nu s-a urcat la valori mai mari din motive evidente... Nevoie de fiabilitate la niste motoare slabe. This post has been edited by Muttley: 22 Oct 2008, 08:27 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#6
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Stalin @ 18 Oct 2008, 18:20) [...]ar insemna un raport de compresie de aprox 9.75:1 ceea ce mi se pare foarte riscant. Intrebarea mea este urmatoarea a mai marit cineva in asa hal rap de comp la un motor de dacie ? [...] Si eu, si userul stoianovmi avem pe motorul de 1600 cmc pusa chiuloasa de 1300 cmc, cu supapele de admisie de la 1600 cmc. Probabil mai sunt si altii, dar nu ii stiu. Raportul volumetric calculat si masurat la mine este de 10,5:1. Eu merg preponderent pe GPL, iar pe benzina prefer sa folosesc benzina mai buna (98), setarile de avans sunt apropiate in aceste cazuri. M-am ingrijit sa am radiator de cupru, varianta mare, preventiv, sa nu am problema ca motorul se incinge prea tare. Masina imi merge ok. Am pus si bujii cu filet lung si, cu reglajele corespunzatoare, nu am si nu am avut probleme cu detonatiile. This post has been edited by emircea: 22 Oct 2008, 09:19 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Stalin |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 26 September 06 ![]() |
Multumesc mult pt. sfaturi, o sa revin cu detalii dupa ce terminam de asamblat motorul, chiar sunt curios ce o sa iasa.
|
--------------------
Dacia
1410
1995
|
|
Stalin |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 26 September 06 ![]() |
In sfarsit dupa o perioada mai agitata am gasit timpul necesar sa terminam de asamblat motorul. Concluzia, merge excelent ! pt. toti cei care vor sa mareasca raportul de compresie 10:1 este o valoare sigura pt benzina de 95. Motorul merge rotund fara detonatii cu avansul reglat normal, ce nu prea imi place este ca se cam supraincalzeste dar asta se rezolva cu un radiator mai mare.
|
--------------------
Dacia
1410
1995
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si 11:1 merge cu 95 bine mersi fara sa umbli la avans, chiar putin marit.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 6 Nov 2008, 15:29) Cine si ce sa vada acolo? QUOTE(argon @ 6 Nov 2008, 15:35) De unde stii? Ce fel de masina? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
pcostica |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ori micsorezi avansul, ori maresti dozajul. Amestecul bogat face minuni in prevenirea detonatiilor,
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:20 |