Reconditionara baterie 85Ah, fara intretinere
![]() ![]() ![]() |
Reconditionara baterie 85Ah, fara intretinere
tzepesch |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|||
bucatzel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai pariez ca n-ai scurs 100% din continut, si de asemenea, odata turnat, a si inceput sa reactioneze cu placile
Da' cu electrolitul vechi ce faci? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dizzy |
![]()
Post
#4
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Il pune intr-o sticla de sticla si il preda la reciclat deseuri pericouloase, nu-i asa?
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
tzepesch |
![]()
Post
#5
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 24 Apr 2020, 11:49) Pai pariez ca n-ai scurs 100% din continut, si de asemenea, odata turnat, a si inceput sa reactioneze cu placile Am scurs tot ce s.a putut. Au iesit 3L de lichid. Bateria a fost intoarsa cu fata in jos si lasata sa se scurga, si miscata din cand in cand ca sa.i iasa de prin colturi Da' cu electrolitul vechi ce faci? QUOTE(dizzy @ 24 Apr 2020, 12:16) DA, NORMAL! This post has been edited by tzepesch: 24 Apr 2020, 12:35 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#6
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Nu e suficient sa schimbi electrolitul. Nu ala stochează curentul, ci plăcile din interior.
Pe vremuri se schimbau plăcile cu altele noi, acum la cat costa o baterie Noua nu merita. Pe asta veche o dai la schimb si toata lumea câștigă. Tu, aia de fac baterii, mediul daca iti pasa de el. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Uai, io nu intrebam ironic. Habar n-am unde ar trebui dus asta.
Daca as avea de aruncat antigel sau ulei ars m-as duce cu el la o benzinarie, da' electrolit nu cred ca primesc nici aia. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#8
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Va salut. Dupa 48H, bateria ajunsese la 15.5V in incarcare. Ce m.a mirat f tare, o fi un proces chimic normal poate, crescuse nivelul de electrolit in elementi. Electrolitul nou i.l pusesem la semn, inainte de a o pune la redresor. Crescuse pana la nivelul canalelelor de ventilare, cca 2cm, estimat. Am mai scos cu pipeta, intr.un borcan de 800g, cca 5-600ml, pana am adus lichidul la nivel, Dupa o perioada de repaos de vreo ora, dupa deconectare, bateria avea 12.65V, valoare ca si.a pastrat.o si dupa alte cateva ore mai tarziu. Dar densimetrul indica 12.30, ceea ce ar indica o capacitate a bateriei de cam 50%. Stiam ca voltajul acesta, daca se pastreaza, 12.6-12.65-12.7V, capacitatea ar fi teoretic de cam 95-100%. 100% totusi n.are cum sa aiba, din cauza vechimii, chiar daca are electrolit nou. Am masurat densitatea cu 2 densimetre diferite, unul nou cumparat acum si unul vechi de pe vremea lu' raposatu'. Aratau la fel. Acum, ce sa cred, multimetrul sau densimetrul? I.am pus un consumator, un bec de faza scurta, sa o consume putin si sa o pun cu alt redresor, tot clasic, dar care spre doesebire de cel folosit anterior, baga tensiune si se opreste cateva minute, iar baga, iar se opreste. Asa functioneaza el. Cu acesta din urma, am reusit in urma cu 2 ani sa pun bateria pe picioare si sa o duc pana acum. Repet, si vreau sa ma fac inteles, nu fac asta pt ca nu.mi permit o baterie noua, ci de dragul experimentului, sa vad daca o mai resuscitez cumva. Evident, pt 40-50lei, prefer sa salvez 500, chit ca o mai duce macar 1 an, 2. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
stolniceanulucian |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 31 March 11 ![]() |
La un benzinar o baterie aftermarket tine 4 ani.
Pentru o baterie de 320 de RON asta inseamna 80 ron/an. Daca ai prelungit viata cu 2 ani inseamna ca ai castigat 160 ron. Nu stiu cat a fost cheltuiala de bani si timp. Uneori poate fi profitabil, depinde la cat iti evaluezi timpul propriu. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 GPL Landi Renzo
2008 Preferance
- BT-03-YPY berlina 1.4 mpi GPL Landi Renzo
caravan 1.4 twinport GPL Tomaseto QBox orlando 1.8 twinport |
|
tatabobu |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 25 Apr 2020, 16:25) Uai, io nu intrebam ironic. Habar n-am unde ar trebui dus asta. Daca as avea de aruncat antigel sau ulei ars m-as duce cu el la o benzinarie, da' electrolit nu cred ca primesc nici aia. Il primesc aia de la reciclare metal, plastic, hartie si alte fericiri de-astea. Dar s-ar putea sa-l primeasca doar in baterie, nu si asa, in sticla. Altfel as intreba la REMAT-urile autorizate sa dezmembreze masini. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#11
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce am scazut.o cu un bec, dupa 26h de incarcare cu un alt redresor, tot clasic, am observat ca voltajul la incarcare era 15.3V. Bateria bolborosea bine si era calaie. Am deconectat redresorul si o las sa se odihneasca pana maine dimineata, sa vad de voltaj are in repaos.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bucatzel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 25 Apr 2020, 23:55) Il primesc aia de la reciclare metal, plastic, hartie si alte fericiri de-astea. Dar s-ar putea sa-l primeasca doar in baterie, nu si asa, in sticla. Altfel as intreba la REMAT-urile autorizate sa dezmembreze masini. \Ultima oara cand am fost la remat, m-am certat cu singurul angajat de acolo, care imi explica preocupat ca scaunul de birou nu e mobila. N-avea cum sa zica sireacu' ca nu preiau mobila, ca scria mare pe poarta. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
torquemada |
![]()
Post
#13
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
tzepesch |
![]()
Post
#14
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma.... citez ce am scris pe alt forum, putin mai "activ":
Schimbat cu Banner Powerbull Pro 84Ah. 400lei. E gama de top de la banner, pe model clasic. Am cercetat putin pe net, si dupa ce mi. au dat oferta astia la Toyota de 1000lei fara montaj pt baterie oem, care e Mutlu, m. am decis la asta. Mai era varianta Exide premium 85Ah sau Tudor, care. s aceeasi productie. -------------------------- �������� Multimetrul meu decalibrat. probabil de la multele trante din ultimii 15 ani. Azi, nu.mi explicam cum bateria noua de pe masina, pe voltmetrul service.ului indica o valoare de 12.7v, iar mie ulterior imi arata 12.4, 12.5v. In incarcare la service arata 13.7, mie 13.1, 12.9v. Nu pot sa consider ca am schimbat bateria degeaba, dupa ultima patanie de muri si, mai ales dupa masurarea densității acidului. Ce m.a mai nesumerit, era faptul ca pe un adaptor de bricheta Xiaomi Roidmi arata tensiunea bateriei in standby si in incarcare cu cca juma de volt mai mult ca multimetrul. ------------------------- danpet, on 28 aprilie 2020 - 22:45, said: "In incarcare" trebuie sa aiba 13.8-14.4V Daca ai 13.7 e prea putin, nu incarca bine alternatorul/releul! o incarca si cu mai mult, cand crede ca o fi necesar. Eu personal, de cate ori am testat orice fel de baterie as fi avut pe aceasta masina, nu am vazut sa arate mai mult de 13.7-13.8v. Si a mai fost testat alternatorul in service de cateva ori. Raspunsul oficial a Toyota a fost ca daca bateria e in parametri, nu incarca cu mai mult de valoarea aia. Asa "e ele" dom'ne. Si la orice centru de diagnoza de baterii as fi fost, am primit acelasi rapuns de fiecare data. Alternatorul e in parametri. Astea de la Denso asa.s proiectate, functioneaza ok. Avand incarcatorul ala de usb pe bricheta, care afiseaza si voltajul realtime pe telefon o sa pot urmari chestia asta. Ajuns acasa si considerand ca bateriile noi (care asta fiind produsa in sept.2019), e f posibil sa nu fie incarcate full, si avand in vedere ce afisa multimetrul am vrut s.o pun la incarcat pe redresorul inteligent. Acesta arata voltajul de 12.9v. La fel si alte 2 multimetre imprumutate, care aratau cu +/- 0.02v. Ca atare o pot considera incarcata full. Redresorul nu porneste incarcarea. I.am masurat si densitatea acidului, avand dopuri desurubabile,ambele densimetre aratau 1.29-1.30. M.am asigurat de dinainte la dealer ca nu pierd garantia daca ii desfac dopurile, bateria fiind facuta sa fie exploatata asa. Concluzia e ca bateria e tun, iar multimetrului meu ii trebuie schimbate bateriile si recalibrat din variatori, daca nici asa nu.si revine. E un multimetru f bun, dar carea suferit destule la viata lui, in special tranteli de la H2m. ldpe, on 28 aprilie 2020 - 23:17, said: Tensiunea se masoara la borna , prin circuit de multe ori da eronat, si la mine la bricheta am o tensiune iar la borne alta . Trebuie sa etalonezi aparatul - mergi cu el la cel care verifica bateria si masori dupa el imediat sau concomitent , diferenta o notezi pe o hartiuta si o lipesti pe spatele aparatului Dar atentie la ce aparat are meseriasul , daca scrie Fluke pe el poti etalona linistit . Cred ca am 8 sau 10 multimetre china made prin casa , un mavo 35 care este foarte precis in tensiune daca e adus acul pe zero dar mai greu de citit ca si unul digital plus are gabarit , rar il car dupa mine afara . Intre masurarea la borna si cea de la bricheta am o diferenta de -0,4 volti , am luat un 3 in 1 respectiv voltmetru/termomentru/ usb incarcator din china ce are o abatere de +0,4 volti la borna direct si la marele fix in bricheta , bate 1 la 1 cu Fluke , asta e pura intamplare ... Bateria ta este noua , fa masuratori dupa cateva drumuri si cateva zeci de porniri, acum la starea de nou da tensiuni si amperaj aiurea - cum spune si @roby "lasa chimia sa-si faca treaba" , bateria este foarte buna ca serie de la Banner , e varful de gama in clasice desi eu puneam agm fara sa ma mai uit la astea . As fi luat AGM, dar cautand pe net, am inteles ca aceste trebuie sa fie incarcate de alternator cu o tensiune putin mai mare. Acest fiind si rationamentul pt care am ales un model f bun de clasica de la un brand de calibru. Ca idee, Exide Premium 85Ah 800A era cu vreo 15-20 mai scumpa. Nu stiu daca am gresit prea mult alegand Banner in favoarea Exide, dar cand pe situl producatorului gasesc f multe informatii tehnice, fise, cataloage, rapoarte, documente de calitate, etc, pt mine inseamna ca acel producator isi face treaba "nemtzeste". Si de altfel, si cand i.am luat tatalui baterie, tot pe o asiatica cu motor de 2L diesel, tot Banner i.am ales, mai mult ca acel brand echipa OEM masinile cu bateriile astea, gasindu.se inclusiv la dealer. This post has been edited by tzepesch: 28 Apr 2020, 22:45 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:17 |