Refacerea Nivelului de Electrolit, al bateriei, home work
![]() ![]() ![]() |
Refacerea Nivelului de Electrolit, al bateriei, home work
RIon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
OK. Spui in primul post ca bateria ta a curs cindva.
Acum, bateria se completeaza in conditii normale numai cu apa distilata pentru ca NUMAI apa se evapora, acidul nu. Aceasta se face periodic, sau dupa fiecare cursa mai lunga, mai ales in conditiile in care se suspecteaza releul sau drumul a fost efectuat in conditii de temperatura ridicata. Daca la tine a curs un element sau mai multi, e clar ca ar trebui completat cu electrolit Pentru asta, se incarca bateria la capacitate dupa care se masoara atit nivelul cit si densitatea.Si asta la temperatura ceruta de fabricant (in timpul incarcarii electrolitul se incalzeste)- din cite stiam acea temperatura e 15 grade celsius. De cele mai multe ori se poate face un calcul in sensul "am densitatea x, scot y si completez cu Y electrolit de 1,28" Cea mai sigura metoda insa ramine inlocuirea totala a electrolitului, macar la elementii cu probleme. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
danny_nt |
![]()
Post
#3
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
QUOTE DACA UNUL DINTRE ELEMENTI E IN ZONA ROSIE (SI CEILALTI IN ZONA GRI/ALBASTRA), ACESTA E SCURTCIRCUITAT =>deplasarea cu bateria la un centru de refacere, insa nu stiu daca se mai poate resuscita. pot sa spun o operatiune pe care a facut-o un prieten de-al meu care avea o baterie in scurt..bateria era de motocicleta mult mai mica ca marime...deci a scos electrolitul din baterie si a spalat bateria pana nu au mai ramas ramasite de pb aprope de loc in ea (desprinse de pe placi) apoi a pus electrolit nou cumparat in ea..si a pus-o la incarcat..acum (cel putin) merge ok....nu stiu daca merge si pe bateriile de dacie rombat&co..oricum mi se pare destul de obositoare...daca ati incercat careva postati.. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
StefanT |
![]()
Post
#4
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(danny_nt @ 15 Apr 2005, 12:14) pot sa spun o operatiune pe care a facut-o un prieten de-al meu care avea o baterie in scurt..bateria era de motocicleta mult mai mica ca marime...deci a scos electrolitul din baterie si a spalat bateria pana nu au mai ramas ramasite de pb aprope de loc in ea (desprinse de pe placi) apoi a pus electrolit nou cumparat in ea..si a pus-o la incarcat..acum (cel putin) merge ok....nu stiu daca merge si pe bateriile de dacie rombat&co..oricum mi se pare destul de obositoare...daca ati incercat careva postati.. nu asa se face reinlocuirea electrolitului. In mod corect, se descarca complet bateria, pana la 1, 2 Volti, se goleste de electrolit, se clateste bine bine, sa zboare toata cenusa, se umple NUMAI cu apa distilata (de la 2 la 4 litri, depinde de baterie), se face un ciclu complet de incarcare (pt a iesi si acidul sulfuric ramas in placi), se descarca iar complet, apoi se goleste iaer de apa distilata, si se adauga electrolit cumparat din magazin, cat intra in baterie (cum am mai scris, de la 2 la 4 litri). Costa 23.000 litrul. Acum puteti fi sigur ca bateria va avea in ea doar ce trebuie, adica electrolitul cumparat, de densitate 1,29 g. Asta se poate numi si o reconditionare a bateriei. ATENTIE INSA: dupa ciclurile de descarcare completa, NU SE PUNE LA REDRESORUL NORMAL !!! Daca incercati, aveti sanse f mari sa stricati si redresorul si bateria. Se ia treptat: La un redresor de 3 volti, apoi 6, 9, si in final redresorul normal. Aceasta operatiune dureaza cca. 3 zile si de aceea putini se obosesc sa o efectueze, iar multi nu o cunosc. Insa e sfant acest proces pt. baterie. Si bineinteles, f putini au acces la redresoare de asemenea capacitati. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
CristianH |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
O astfel de "reformatare" am incercat si eu acum mai multi ani, cu o diferenta :
- baterie ROMBAT 55 Ah, nu mai dorea sa functioneze normal ; - golita bateria de electrolit fara sa fie scuturata prea tare (cade pasta de pe placi); - se umple cu apa distilata si se goleste de 2-3 ori cu aceiasi grija ; - se umple cu apa distilata si se pune la incarcat la un curent mic (300-700 mA daca imi aduc bine aminte) timp de cateva ore ca sa iasa acidul ramas in placi- se urmareste permanent incalzirea bateriei; - se goleste cu atentie, se umple cu electrolit (12-15 mm peste placi) si se pune la incarcat timp de aproximativ 72 ore (ziua 2-3 A, noaptea 200-400 mA); Rezultatul este ca a functionat din martie pana in noiembrie (al 6-lea an de viata). La primul frig mai aspru a murit. Pentru RIon : am o metoda mult mai simpla pentru masurarea nivelului de electrolit peste placi. Ai nevoie de un tub de sticla de 15-20cm, diametru interior4-5 mm (de pe la un laborator chimic, farmacie sau un spital). Se introduce pe rand in gaura fiecarui element pana atinge placa, se acopera cu degetul mare de la aceiasi mana gaura superioara a tubului, se ridica si se citeste inaltimea lichidului daca ai zgariat cateva repere pe sticla (5-10-15-20). QED. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
CristianH |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Steffyx a postat in timp ce eu scriam dar se vede ca am facut aceiasi traba.
Dupa ce am citit mi-am amintit ca am descarcat bateria pe un bec de pozitie. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
StefanT |
![]()
Post
#7
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(CristianH @ 15 Apr 2005, 12:54) Steffyx a postat in timp ce eu scriam dar se vede ca am facut aceiasi traba. Dupa ce am citit mi-am amintit ca am descarcat bateria pe un bec de pozitie. Exact, se recomanda descarcare nu prea brusca. Unul de 21 de w este excelent, eu am folosit chiar de plafoniera de 5 w, numai ca am pus 2 ca sa am un consum, de aproape 1 A. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
teryro |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 25 February 05 ![]() |
Eu pe solenta mea trebuie sa verific ceva?...masina are 8 luni, si nu cred ca s-a vreificat vreodata nivelul electrolitului...
|
--------------------
Dacia
Solenza
aug 2004 Europa cu AC Prima mea masina Solenza EUROPA cu A/C si imbunatatiri
|
|
StefanT |
![]()
Post
#9
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(teryro @ 15 Apr 2005, 13:02) Eu pe solenta mea trebuie sa verific ceva?...masina are 8 luni, si nu cred ca s-a vreificat vreodata nivelul electrolitului... Dupa 8 luni, stai inca linistit. Doar daca ai putin timp lier si esti curios. Eu verific o data la saptamana, ca imi place sa o chitribusesc ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
RIon |
![]()
Post
#10
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Va rog pastrati nivelul de tutorial, nu transformati subiectul. Va rog faceti curatenie.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:45 |