Reglare electrica a farurilor !, Este posibila adaptarea ?
![]() ![]() ![]() |
Reglare electrica a farurilor !, Este posibila adaptarea ?
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|||
paulica |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Bine zici. Si eventual o extindem cu reglaju' electric si la Nova si SN?
Numa' bafta This post has been edited by paulica: 8 Jan 2006, 01:51 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
george_slz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Umbla cu rezervorul pe jumatate plin si rezolvi pb-ma inclinarii.
In cazul tau merita sa verifici daca unul sau ambele cabluri care regleaza farurile nu sunt cumva strangulate, presate de furtune sau mai stiu eu. Montarea unui motoras nu te ajuta cu nimic. Poti sa ridici putin farurile din reglajele de la baza farurilor....cu rugamintea personala de a nu exagera. |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai , sincer ( sa nu ma auda hotii ) eu merg aproape intotdeuna cu el plin pentru ca mie asa imi place .
![]() La far , pe interior , am vazut un patrat pentru reglaj si ma gandesc daca nu se poate folosi pentru a mai ridica putin farul . Voi ce stiti ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
david79 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
acel patrat pt reglaj este pt reglarea pe orizontala a blocului optic. Default el este sigilat, nu se umbla la el deca dc. masina a fost lovita si farul nu mai e pozitionat ca inainte.
|
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu am vazut nici un fel de sigiliu , dar cum la masina mea totul este nou , dar masina are aproape 3 ani , nu m-as mira sa nu-l pot misca . Ideea e ca nu vreau sa descentrez farurile . Oricum am mai rezolvat din problema prin montarea de H4 Philips , care sunt beeeton . Sincer chiar as vrea sa stiu cam care mai stie din sistemul de la Matiz si ce ar implica adaptarea sistemului . Dar o alta intrebare este la Logan cum e ? Nu il putem adapta de la mama Reno ? Mi-e sila si de cablurile alea care ma agaseaza cand vreau sa urmaresc cae ceva pe la motor , sunt rigide si negre si luuungi . Daca se poate renunta la ele si se pot trage niste caluri electrice elegante , care sa ocoleasca toata nebunia de motor la Scala , as da ceva banuti pentru proiect . Idei ?
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#7
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu mi-am reglat farurile manual de la acele reglaje. M-am chinuit vreo juma de ora si am reusit. Am reusit sa reglez in asa fel incat sa se schimbe pozitia farurilor pe toata cursa butonului de la bord de reglare, ca inainte nu era asa.
marius80_eugen, da, becurile de pozitie sunt cu bulbi cum zici tu si cate 2 pini, indoiti fiecare in partea diametral opusa celuilalt. In plus conteaza si cum le pui, sa nu le pui invers sa zici cumva ca sunt arse, asta daca vrei sa le schimbi. Am inteles ca in targ se gasesc niste leduri alb-neon care cica s-ar vedea misto si as vrea sa imi pun si eu. Am mai vazut la taximetristi pozitii perfect galbene, dar mi se pare aiurea sa ai o culoare de semnal mereu aprinsa, plus ca da urat. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Le vreau electrice !!! Veau sa scap si de cablurile alea trase nasol pe la motor , dar nu stiu daca este posibil .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jan 2006, 14:06) Le vreau electrice !!! Veau sa scap si de cablurile alea trase nasol pe la motor , dar nu stiu daca este posibil . Eu cred ca poti sa realizezi asa ceva cu niste motorase pas cu pas controlate de o electronica; acum ramane la latitudinea ta, cum realizezi mecanica dintre motoras si sistemul de reglaj al farului; Ca un exemplu exista la magazinul Conexelectronic de pe Maica Domnului, un kit care controleaza un motoras pas cu pas; este un kit in care sunt incluse piesele, cablajul, motorasul si partea de alimentare(redresare-stabilizare a montajului); practic in acel kit ai tot ce-ti trebuie; Eu consider ca ar trebui 2 kit-uri din alea, adica cate unul pe fiecare far. Un kit costa 1,5 mil lei vechi; stiu ca e mult dar e doar o idee; nu trebuie sa faci cum am zis eu, se gasesc si alte variante. Kit-ul de care iti spun are inclus in el si 2 switch-uri cumva ca butoanele de la aparatele video; unul din butoante da sensul motorului, celalat il actioneaza; motorasul din kit are inglobat in el si un reductor, adica puterea axului care iese din motor este destul de mare, nu prea ai sanse sa-l tii nici macar cu un patent, iar pasii realizati sunt extrem de mici, adica ai un control extrem de precis. Eu zic ca se preteaza pt asa ceva, pt la precizia respectiva, viteza de reactie e f mica; adica axul reductorului ai senzatia ca nici nu se misca in prima faza; trebuie sa tii apasat mai mult; daca vrei sa renunti la precizie si sa castigi viteza, poti cupla in locul motorasului din kit un alt motor pas cu pas, de ex de la o imprimanta defecta si atunci ai viteza ceva mai mare, pt ca acele motoare nu au reductoare inglobate in ele; Acest kit se mai poate controla si de la un PC daca doresti, printr-o interfata care o cumperi separat; asta e de ajutor daca ai f multe motoare din astea si vrei sa le controlezi pe toate din putine butoane, sau vrei sa functioneze impreuna, adica sa realizezi miscari compuse. In fine, poti intreba acolo, kit-ul se numeste K8005 si este produs de Veleman sau parca asa ceva; eu am unul acasa gata ansamblat, ca mi-a trebuit la o alta aplicatie si la un moment dat m-am gandit si eu daca merita pus asa ceva la reglajul farurilor. Pana la urma cred ca merg si doua motoare pas cu pas puse in paralele pe acelasi montaj ca sa nu dai banii pe doua kit-uri, insa cred ca trebuie vazut daca montajul da suficient curent pt bobinele motoarelor; asa cu un singur kit ai control pt ambele motoare. http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=337828 Bafta si spor. This post has been edited by JohnDoe1: 19 Jan 2006, 10:11 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Jan 2006, 13:12) Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat . Nu am vrut sa te descurajez; am dat doar o idee; oricum acel kit in esenta e facut pt alte chestii decat controlul farurilor; faptul ca se poate interfata cu un calculator spune multe lucruri. La un moment dat ma gandisem ca mai multe module din astea pot controla pozitia scaunelor oglinzilor, etc si toate conectate la o logica de control, a.i. sa poata memora n pozitii pt diferiti conducatori; Adica toate reglajele o data facute si memorate, fiecare conducator al masinii sa isi poata alege de la un singur buton pozitia scaunului, oglinzilor; asta sa zicem daca acceasi masina o conduc si eu si sotia sa nu stam fiecare sa ne facem reglajele respective de 20 de ori pe zi. Dar ma rog asta e deja mult prea complicat si sincer nu se renteaza la o masina dacia. nu stiu cum e la Logan, dar poate merge asa cum zici tu. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca te-ai uitat prea mult la AutoShow , Pro Motor si alte emisiuni din astea . Eu am vzut la Maibach aceste optiuni de care spui tu si putea sa memoreze peste 10 setari ale soferilor , dupa recunoasterea volcala . Problema este ca este destul de greu sa pui toate astea in practica . Cat timp esti singurul stapan al masinii nu are nici un rost aceste memorari . Eu ma chinui sa fac alte modificari banale si nu reusesc , iar tu visezi la scaune aranjate automat . Pana la urma un kit bixenon se pare ca rezolva problema cu reglajul , dar costa mult si nu-mi place .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 31 Jan 2006, 13:13) Cred ca te-ai uitat prea mult la AutoShow , Pro Motor si alte emisiuni din astea . Eu am vzut la Maibach aceste optiuni de care spui tu si putea sa memoreze peste 10 setari ale soferilor , dupa recunoasterea volcala . Problema este ca este destul de greu sa pui toate astea in practica . Cat timp esti singurul stapan al masinii nu are nici un rost aceste memorari . Eu ma chinui sa fac alte modificari banale si nu reusesc , iar tu visezi la scaune aranjate automat . Pana la urma un kit bixenon se pare ca rezolva problema cu reglajul , dar costa mult si nu-mi place . Am zis mai mult ca si idee, nu ca m-as apuca sa fac asta :-) sincer sa fiu, cred ca as prefera doar sa inlocuiesc scaunele fata cu altele, tot cu unele cu reglaj mecanic, dar care sa fie mai confortabile, ceva mai scobit si cu sezutul putin mai lung pt o sustinere mai buna a picioarelor. In fine, cred ca in momnetul cand o sa se mai incalzeasca afara, o sa incerc sa vad daca pot adapta kit-ul ala de care ziceam la faruri. Insa o sa mai dureze ceva... |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
robert.s |
![]()
Post
#14
|
De la munte Group: Members Posts: 125 Joined: 19 April 04 From: Campulung Muscel ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Jan 2006, 12:42) Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat . Interesant , nu stiam ca Logan are reglaj electric la faruri , ne poate confirma un posesor de Logan treaba asta ? Klaus ? |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Am un motoras care regla farurile la Mondeo. S-a rupt maciulia care intra si se bloca in oglinda s ao miste. M-am uitat in el si vad un integrat care e "proprietar" a lu Bosch, nu e disponibila schema. Oricum pun niste poze aici ca sa vezi la ce te inhami.
Attached thumbnail(s) IMG_0739.jpg ( Size: 121.47k ) Number of downloads: 54 IMG_0738.jpg ( Size: 117.1k ) Number of downloads: 67 |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
QUOTE(EvilOne @ 1 Feb 2006, 22:41) Am un motoras care regla farurile la Mondeo. S-a rupt maciulia care intra si se bloca in oglinda s ao miste. M-am uitat in el si vad un integrat care e "proprietar" a lu Bosch, nu e disponibila schema. Oricum pun niste poze aici ca sa vezi la ce te inhami. Asa cum se vede din poza pare a fi un servomotor; ai putea sa gasesti asa ceva la http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=36_99&products_id=122 E doar un exemplu, ca se gasesc tot felul de dimensiuni si puteri pt servomotoare. eventual daca electronica inca mai e buna o poti adapta la mecanica unui servomotor nou la www.rhc.ro, asta ca sa pastrezi compatibilitatea cu restul electronicii de la mondeo. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
zanga |
![]()
Post
#17
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Pai la cat costa servomotorul ala (234,00 RON)x2 nu stiu daca se mai merita investitia...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
QUOTE(zanga @ 2 Feb 2006, 13:25) intr-adevar e cam scump; era doar un exemplu; se gasesc si servomotoare mai ieftine; eu m-am raportat doar la mondeo; daca era pt solenza nici nu mai ziceam; chiar si la un servomotor de 1mil tot e mult; asta in cazul in care se pun doua servomotoare (cate unul la fiecare far) plus electronica care le comanda; servomotoarele alea folosesc motoare de curent continuu si au un feed back realizat cu un potentiometru care culege informatia de pe axul reductorului(practic stie pozitia motorului in functie de pozitia potentiometrului). la un motor pas cu pas, e mai simplu ca intervine doar electronica care il controleaza. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa vedem cat costa absolut toate piesele de la Logan . Eu ma indoiesc de faptul ca cei de la Dacia au bagat vre-o 6-7 mil doar in instalatia de reglare faruri . Chiar nu aude nimeni cu Logan , care stie vre-un magazin mai dotat ?
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
dragos_sv |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 January 06 ![]() |
|
--------------------
dacia
SN / 2001
- x
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Am pus poza doar ca exemplificare, motorasul ala mi-a ramas dupa ce am schimbat farul spart. Cam atit costa si unul d-ala, 3 mil noroc cu CASCO. Are reglaj in 9 trepte, de la ce cred ca e un potentiometru in bord.
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
CristianH |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Reglarea electrica a farurilor in functie de incarcarea masinii ar fi o treaba interesanta dar presupune un efort financiar considerabil si nu stiu daca merita.
Dupa prima actionare a butonului de reglaj am patit si eu o chestie similara : ambele faruri bateau mai jos iar cel din dreapta mai jos decat cel din stanga (culmea). Problema se poate rezolva foarte simplu la SLZ. Actionarea oglinzilor din cele doua faruri ( nu se actioneaza asupra farurilor ) se face cu ajutorul a doua cabluri din otel care se afla in doua camasi din arc imbracat in plastic (ca frana de la bicicleta). Pentru reglare se pozitioneaza butonul cu pricina la « O », se deschide capota motor, si acolo unde intra cablurile in far se trag pe camasa, spre motor, cele doua huse de cauciu ce protejeaza dispozitivul. Se trage cu mana, usor de camasa cablului si observam ca oglinda din far se deplaseaza spre spate ( spotul luminos se ridica). Daca este asa inseamna ca s-au mai aranjat priderile camasii cablului si oglinda nu revine in pozitia initiala.Se regleaza piulita si contrapiulita care sunt pe bucsa din capatul spre far al camasii cablului de reglaj pana cand oglinda ajunge la locul normal pentru pozitia « O » (daca tragem de camasa nu mai are unde sa vina in spate). Se mai face o proba prin miscarea butonului pina la « 4 » si inapoi la « O ». Daca oglinda revine pana la capatul din spate ( spre motor), se stringe contrapiulita, se pun mansoanele de cauciuc la locul lor prin tragere spre far si totul este OK. Sunt necesare doua chei de 10 ( una subtire – eu am folosit o universala de bicicleta) si 5 minute de lucru. Daca nu s-a umblat la reglajul farurilor sau la becuri totul este ca din fabrica. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai , problema ar fi ca la mine nu se ridica destul ... deci nu ca nu s-ar lasa jos destul , iar camasile sunt destul de foarte tensionate.
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:40 |