Reparare podea, cum si cu ce?
![]() ![]() ![]() |
Reparare podea, cum si cu ce?
alin_xyk |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|||
grasuhye |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 14 December 06 From: BR ![]() |
Am avut asa ceva la pedalier (si in dreapta), am taiat dintr-o aripa veche doua caplamale, le-am pozitionat ,am dat vreo 6 gauri pentru nituri, am pus silicon pe langa gaura...caplama...nituit(cu agregatul ala de nituit)...silicon si pe o parte si pe alta...antifon...SANATATEEE
|
--------------------
dacia
break
1995
- 02-HYE
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
cu tabla de 1mm si un tinichigiu bun se inlocuieste portiunea defecta.
Pe scurt reparatia se face cam asa: se demonteaza scaunele, daca este nevoie se da cutia jos, tot ce e plasitc/material inflamabil se scoate, se curata bine locul de antifon, tinichigiul isi face treaba cu argon sau eventual autogen si altcineva sta cu o sticla de apa langa el si stinge eventualele flacari. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
alin_xyk |
![]()
Post
#4
|
![]() membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 ![]() |
Ms Mr_Devil83
|
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
si electric cu electrozi subtiri nu merge?
am si eu niste portiuni un pic atacate...pana la vara banuiesc ca o sa tina..dar eu asa planuiam sa fac..cu sudura electrica... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
parpanel |
![]()
Post
#6
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Cam subtire tabla aia sa o sudezi electric chiar cu electrod subtire.
Inainte de a carpi, cel mai bine ar fi sa gasesti pe unde patrunde apa in masina. |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#7
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
de popnituri? cu silicon&other etansari?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 22 Mar 2009, 19:04) de popnituri? cu silicon&other etansari? Nu rideti. Orice interventie gen sudura decarbureaza materialul (mai ales oxigaz) iar la stilul "meseriasilor" de pe la noi cu grund de mintuiala, va reapare rugina la suduri. Ca atare si solutia "popnit" + antifon la zona de imbinare (se ung ambele table cu antifon inainte) urmata de antifonatre temeinica te scapa de neplaceri. evident, e de preferat NUMAI in portiuni gen podea, etc. NICIODATA in zone de rezistenta/structura. Si da, sudura ELECTRICA, in atmosfera protectoare (argon, CO2) e preferabila oxigazului. Daca ai si un spray "de zinc" e si mai bine. Partea proasta e ca sa zicem, la un lonjeron nu poti proteja IMEDIAT dupa sudura AMBELE fete ale sudurii, una raminind expusa fie si pt 5 min, destul cit sa acumuleze apa-vapori si sa amorseze ruginirea. LE: in plus, acea reparatie "taiat, peticit, pus "popnit"-uri se poate face acasa de aproape orice baiat ce nu are doua miini stingi, pentru sudura e necesara interventia unui "specialist" (cine isi permite acasa tot "harnasamentul" de tub[uri] O2/C2H2, eventual generator, regulatoare, "brener", etc?). This post has been edited by diaconuliviu: 24 Mar 2009, 07:54 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
comnic5 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu e chiar asa cu 5 minute si gata rugina. Poti sa tii o tabla mult si bine daca nu e umiditate mare in atmosfera. Si apoi au aparut destule substante chimice de inhibat rugina. Cu sudura e alta treaba. Intradevar, daca pui autogenul treaba e compromisa, dar cu argonul e altceva.
P.S. Pentru sudura in argon in zona Iasi dati un PM. |
--------------------
Dacia
1300
- IS-04-GSD Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP |
|
SSilent |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei si la podea chiar nu merge cu sudura electrica? io am gauri unde vin curburile de la roti (in spate stanga dreapta si in fata in stanga)... ma gandeam sa tai cu flexu o gaura patratica in care sa includ si partea ruginita, iar pe urma punctat cu sudura electrica in colturi o tabla fresh (tot forma patratica, sa acopere doar partea taiata sa nu dea peste) ... iar pe urma sudat tot cu electri pe dealungu imbinarii (cu grija sa nu dau gaura)... iar pe urma racire imediata... curatare cu flexu cu perie de sarma... spray cu grund + antifon
tot va aparea rugina ulterior daca procedez asa? ![]() atasez si niste poze cu zonele atacate: |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(comnic5 @ 24 Mar 2009, 22:19) Nu e chiar asa cu 5 minute si gata rugina. Poti sa tii o tabla mult si bine daca nu e umiditate mare in atmosfera. [...] Si in care atmosfera nu e umiditate? Retine ca odata incins si decarburat, fierul devine avid de acea apa putina, inerenta in orice atmosfera. SSilent: merge si electric la podea daca folosesti o statie de sudura cu atmosfera protectoare sau , daca vrei, chiar electrozi subtiri dar cu o statie de sudura buna, nu amaritele de transformatoare. Reglezi curentul bine, sa nu dai gauri, si te pregatesti cu antifon din greu. Daca ai putea ca acea gaura sa o tai cumva de forma regulata si petecul identic ca dimensiuni, adica nu sudezi suprapus ci cap la cap. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
SSilent |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei exact asta vreau sa fac, sa incerc sa fac un petic care sa pice pe gaura taiata cat mai perfect, cat despre pop-nituri nu vreau sa aud, mi se pare tiganie (desi am si io la semiaripa dreapta, dar asta o sa se schimbe
![]() ma gandesc, daca imediat dupa sudura torn apa rece? (pt calire) asta o sa afecteze intr-un fel? avand in vedere etapele pe care vreau sa le parcurg ulterior? (slefuire temeinica, grund, antifon) |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Exact apa aia rece va genera ruginire ulterioara.
Cauta daca vrei..desi e cam scump, "spray zinc"...nu stiu sa te indrum undeva, poate colegii de forum, stiu ca firmele dedicate gen reprezentante VW, Renault, etc, au. Sau, sacrifici o pensula.. si imediat dupa sudura, grund.. Sau, un bulgare de smoala..imediat dupa sudura freci cu el..dupa o perioada revii, pt ca in prima faza se va arde smoala.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
26-Kbe |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Dacia Club Group: Members Posts: 510 Joined: 17 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Cel mai indicat este sa cumperi un spray de zinc care te duce pe la 40 ron, cureti bine zona dupa sudura si dai cu acest spray .... este super bun si dupa ce se usuca poti da cu grund, antifon, vopsea cauciucata etc..... |
--------------------
Hyundai
Accent
2003 Skoda Octavia RS1 / 2009
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
alea ale tale parca se numesc oale si se pot schimba cu totul, acuma depinde de tine cat vrei sa tii masina sau/si cat vrei sa investesti
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Voi vreti sa faceti ce n-a facut nimeni?
Tabla nu se caleste , daca nu are in structura ei , continutul necesar de carbon. Sudura electrica se poate face cu orice transformator, cu patru diode si electrozi supertit de 1. Sudura autogena, cu un tub de oxigen si o butelie de aragaz, faci toata masina. Spreiul cu zinc, e profesional, si nu stiu unde ai putea sa-l gasesti . Lasati vrajeala , ca nu suntem la Rols-Rois (in Romaneste) Chiat tabla noua daca pui, maine va rugini cea veche. Asa ca pune ce ai si fa cu ce ai, ca tot se duce. Numai sa nu mai fie gaura, si peste 4-5 ani , o faci iar. Poti sa dai si trei galeti de antifon pe cm patrat. Despre sudura cu butelie, as pute sa fiu singurul din tara , care sudez. Nu spuneti ca nu se poate. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
SSilent |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 25 Mar 2009, 13:11) alea ale tale parca se numesc oale si se pot schimba cu totul, acuma depinde de tine cat vrei sa tii masina sau/si cat vrei sa investesti ![]() bre din cate stiu io oale se numesc alea in care dau/se sprijina arcurile si in care se prind telescoapele de caroserie, ii zice oala pentru ca este o bucata de tabla mult mai groasa atasata de caroserie in locurile mentionate mai sus. |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
OCEBE |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu-ti dau voie, pentru ca eu lucrez cu butelie de mai mult de 5 ani. Dar argumentele le vreau, poate te ajuta cu ceva, si ai sa faci treaba. Nu glumesc.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Regret sa aflu ca cei 5 ani de facultate+20 de ani de inginerie (culmea, oarecum in domeniu) ai mei nu fac cat cei 5 ani de manevrat butelia ai tai;
daca nu-mi dai voie asta e; ramai cu impresia ca faci sudura cand tu de fapt faci altceva; dac-ai ramane numai tu cu impresia inca n-ar fi nimic dar mai duci si pe altii in eroare. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pacat.
3 May 2009, 18:51: Eu ma rezum la ceva palpabil, nu teorii . This post has been edited by PH-06-BOA: 3 May 2009, 18:51 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dobre |
![]()
Post
#22
|
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
se poate suda electric daca ai mana cu supertit de 2,5 dar in locurile unde ai tu nevoie este cam greu...
|
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
De ce numai 2,5 ca sunt electrozi si de 1,6 pentru care trebuie sa adauge la carligul (sau cleste daca are) de la masa, o "rezistenta" din sarma de fi 3-4 cu vreo 20- 30 de spire, pentru a reduce din curent. Merge minunat.
Domnule inginer, d-asta Romania "da-n nas" mereu. Teoria nu ajuta la nimic. Dupa ele ne chinuim noi. lasa-i sa faca macar ce-i invat eu (cei care vor), si nu-i dezorienta. Eu sunt doar maistru electromecanic auto, lacatus, tinichigiu si electronist. Am si o bucata din Scoala Populara de Arta, deci , talentul de a fi suportat de oameni. Pacat de aia 25 de ani, ca daca citesti in poza de mai jos, iti vei lua si argumentele inapoi, pentru ca flacara la butan (gazul de butelie), ajunge la 2900 grade , nu la 1300 cum stie un inginer.Otelul se topeste la 1538. Asa ca, baieti, cei care vreti sa sudati autogen cu butelia de aragaz, faceti-o cu toata increderea, ca merge. Puteti topi, si fierbe otelul, cu flacara de la butelie. Eu m-am luat dupa carti , nu dupa ingineri, si am reusit. Attached thumbnail(s) temperaturi.JPG ( Size: 383.37k ) Number of downloads: 1336 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ZTV |
![]()
Post
#24
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 3 May 2009, 17:31) Regret sa aflu ca cei 5 ani de facultate+20 de ani de inginerie (culmea, oarecum in domeniu) ai mei nu fac cat cei 5 ani de manevrat butelia ai tai; daca nu-mi dai voie asta e; ramai cu impresia ca faci sudura cand tu de fapt faci altceva; dac-ai ramane numai tu cu impresia inca n-ar fi nimic dar mai duci si pe altii in eroare. asta e argumentul? Imi place de voi, fiecare e mare si tare dar nimeni nu completeaza profilul sau o poza la avatar sa vada omul cati ani are respectivul. Cred ca majoritatea care comenteaza " picant " pe forumul asta nu are mai mult de 20 ani... @PH-06-BOA : un INGINER trebuia sa stie ce ai atasat pe poza !!! This post has been edited by ZTV: 6 May 2009, 18:53 |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ajuta cu ceva , poza? Cred ca modul in care va explic , e un portret clar. Dorinta mea e, sa mergeti pe picioarele voastre , nu sa va tarati si sa va calce altii . Nu meritati asta, mai ales daca sunteti tineri. Vreau sa invatati, de la nivelul meu, in sus .Nu ce deja stiu eu, de foarte multi ani.Ati vazut, i-a miscat de roate, sil pune sa cumpere caseta noua, are jiclorul decalibrat, si-l pune sa cumpere carburator. Un meserias adevarat, repara piesa defecta, nu pune alta noua, care costa cat masina, si mai e si proasta.
Baiatu' a intrebat , cum sa repare podeaua. I-am dat variante (daca s-a inteles) din cele mai usoare si mai la indemana oricui. Daca tabla e de 0,8 si s-a mancat de rugina, decupeaza pana unde e macar pe jumatate, pune petic pe masura, si-l sudeaza electric, cum am zis, cu electrod de 1,6 (asta, daca are mana). Cu butelia , la fel. Dar se poate. Nu e bine, nu-i corect? Ce te mai deranjeaza, daca sunt facute cu mana ta, asa cum ai vrut, si cand o pica, le faci iar.Mai e nevoie sa spun, cum iti lucreaza altul? |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Minel |
![]()
Post
#26
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ma bag si eu in seama , la faza cu butelia , am vazut live asa ceva la REMAT cand taiau aia masinile cu flacara oxiacetilenica ( sper ca am nimerit-o
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 6 May 2009, 22:31) [...] Ce te mai deranjeaza, daca sunt facute cu mana ta, asa cum ai vrut, si cand o pica, le faci iar.Mai e nevoie sa spun, cum iti lucreaza altul? Aici atingi un punct sensibil: corect ca e mai bine sa inveti si sa iti faci singur ce e de facut. Am mai si zis undeva de ce, si din alte motive.. Prefer ca tot ce e de facut sa fac eu numai ca... ma opresc la tinichigerie si vopsit. De ce? Pentru simplul fapt ca Tub O2+reductor+arzatoare+furtun (exclud un generator de C2H2, zicind ca mergem pe GPL) costa destul de mult. La fel compresor, pistol, etc. Daca nu le folosesti in ceva gen service, sau macar instalatii (pe majoritatea ii vad cu minibutelii dupa ei, probabil luate de prin spitale???) chiar nu renteaza. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu nu ma gandeam sa cumpere intreg aparatul, ci sa inprumute. Cineva l-ajuta cu tub gol, ca-i 25 lei incarcatul. Butelie , si una de voiaj. Furtune , arzator - si aici e problema, ca trebuie modificat - si reductor, le are , cine-i da tubul.Dar ii sudeaza cine are tot, ca poate el nu stie. Intr-o zi , face tot podul.
La REMAT doar taie, si asta a mers din totdeauna. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ca sa fiu mai explicit:
eu n-am zis ca nu se poate realiza o imbinare cu butelia de aragaz; am zis ca nu se poate realiza o sudura in adevaratul sens al cuvantului, imbinarea fiind mai degraba lipitura decat sudura. @ztv: Probabil ca axioma "Nu spuneti ca nu se poate" si interzicerea de catre acelasi PH06BOA de a-mi da cu parerea prin "Nu-ti dau voie" iti suna in schimb a argumente imbatabile. De aia PH06BOA e singurul din tara care sudeaza otel cu butelia de aragaz; restul, probabil, au fost niste fraieri ca nu s-au gandit si n-au facut la fel. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mai sus , se discuta si de protectie, ideea cu sprei de zinc e buna (au simtit-o si copiii mei , ca l-au dat tot pe scutere, pe la tobe, pe unde le-a trecut prin minte, ca am ramas fara el, si cand mi-a trebuit, ia-l). Se usuca imediat, rezista bine, dar nu am vazut la vanzare. Exista feruginol , un soi de decapant, nu-i scump, dar eu nu am retinut cat de bun e . Peste el, merge grund.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:18 |