Resetare martor avarie frâne
![]() ![]() ![]() |
Resetare martor avarie frâne
bondoo7 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
|
||
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
DA! EU!
![]() Se desurubeaza senzorul care este pe pompa de frana pe partea dinspre aripa (este greu accesibil dar se poate) folosind o cheie de 22 (parca). Nu o sa curga nimic ... Dupa ce se scoate senzorul se apasa cu degetul pe elementul de presiune (un "stut" subtirel) de cateva ori si apoi se monteaza la loc .. END PROCEDURE. |
--------------------
.
.
.
|
|
cristimm |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Metoda data de Liviu este cea eleganta. Mie mi-a recomandat cineva sa il scot si sa dau cu el de pamant. (nu e gluma)
Oricum eu m-am saturat de atatea "resetari" si i-am scos papucul. ![]() |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
operatia reusita
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
Bogdan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
Am si eu o intrebare - ca de-aia suntem pe forum, nu ?
![]() Martorul de avarie frana este acelasi cu martorul de frana de mana trasa, adica cel cu semnul (!) ? Thanks ! PS. nu dati dupa mine, ca nu am cartea masinii la dispozitie ca sa ma uit acolo sa vad ce scrie |
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
clr |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Da! Este acelasi. Cand am efectuat prima oara operatia cu pricina si am pornit motorul am inceput sa injur gandindu - ma cat ma chinuiesem sa scot sonda aia nenorocita
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
Bogdan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
M-ai rupt !
![]() ![]() De-aia am intrebat si eu, am vazut ca ii destul de ciudata pozitia de scos sonda aia de acolo, asa ca mai bine am intrebat ca sa nu o scot degeaba. |
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v looking for Duster
ex. Megane2 ex. DSN |
|
clr |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa o scoti si sa o resetezi. La mine cel putin a functionat corect. Minunatia de lichid de frana din dotare m - a lasat dupa 5000km
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#9
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Hei, si ce te faci cand ramai fara lichid de frana?? Ce martor de bord te mai anunta?! Mai bine iti cumperi un mecanism d-ala nou sa incerci sa il repari pe ala vechi.
Din cate stiu eu, martorul de bord care indica defectiune la sistemul de franare, adica cel de forma (!) nu este acelasi cu cel care indica cuplarea franei de mana care este ceva asemanator cu: (P). QUOTE Minunatia de lichid de frana din dotare m - a lasat dupa 5000km ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() clr, eu zic ca asta e bataie de joc...ar trebui sa te duci sa reclami service-ul respectiv la Protectia Consumatorului daca ai chitanta/bon pentru lucrarea facuta!! |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
juagy666 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 17 November 03 ![]() |
Il desurubezi 2-3 ture si-l stringi la loc.Nu e nevoie sa-l scoti de tot. procedeu aplicat de mine dupe ind. pretioase ale unui mecanic de service dacia
|
-------------------- |
|
Dinu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 November 03 From: Timisoara ![]() |
Mi-am luat masina. Prima. Prin septembrie. Si am aratat-o la un prieten care se pricepe. M-a felicitat pt. achizitie. Si am fost bucuros. Si mi-a zis ca i se pare ca franele ar trebui aerisite. Si le-am aerisit, dar aerisitorul de la pompa nu a mai vrut sa inchida etans, asa ca am luat altul. L-a montat amicul meu, dar nici asta nu era bun si cand l-a desurubat a vazut ca mancase din filetul interior din pompa. Am dat jos pompa, am mers cu ea la un mester care i-a facut o reductie la un strung, si ne-am pus sa o montam la locul ei, cu bagare mare de seama la aerisitor. Totul a mers bine. AM facut si aerisirea franelor. Doar ca acum frana tine muuult mai jos, pe ultimii cm ai cursei. Si bineinteles beculetzul din bord a ramas constant aprins. Care ar putea fi cauza? (nu cu martorul, asta am aflat-o) Ce sa mai incerc pana sa schimb pompa? (am dat cautare si am vazut ca pt. unii nici asta nu a fost chiar o rezolvare). Ar putea fi datorita faptului ca am amestecat lichidul de frana care era initial(nu stiam ce fel de lichid era deja pus) cu unul cumparat atunci?
|
-------------------- Cine nu mai poate, un picior la spate...
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#12
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
oameni buni....mie cu franele nu imi place sa ma joc....asa ca pentru astea ma duc la profesionisti (care stiu ca sunt de incredere!!!!)
toate ca toate, masina poate sa nu accelereze foarte tare, poate sa nu aiba viteza maxima foarte mare, poate sa nu mearga decat pana in treapta a 2a, in concluzie, poate sa fie orice rabla!!!! INSA FRANELE VREAU SA LE AM INTACTE!!!!! |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
clr |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Hei, si ce te faci cand ramai fara lichid de frana?? Ce martor de bord te mai anunta?! Mai bine iti cumperi un mecanism d-ala nou sa incerci sa il repari pe ala vechi.
Din cate stiu eu, martorul de bord care indica defectiune la sistemul de franare, adica cel de forma (!) nu este acelasi cu cel care indica cuplarea franei de mana care este ceva asemanator cu: (P). QUOTE Minunatia de lichid de frana din dotare m - a lasat dupa 5000km ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() clr, eu zic ca asta e bataie de joc...ar trebui sa te duci sa reclami service-ul respectiv la Protectia Consumatorului daca ai chitanta/bon pentru lucrarea facuta!! Ba este acelasi bec! Si de functionat functioneaza perfect. La revizia de 10000 mi - au umblat la placute sa vada gradul de uzura si s - a aprins din nou. De data asta am stat cu gura pe ei si au resetat si sonda. Cat despre reclamatie, operatia a fost facuta pe garantie (prostia mea a fost ca nu am insistat sa o treaca in caietul de garantii) ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
Dinu |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 November 03 From: Timisoara ![]() |
Doream sa obtin informatii despre ce as mai putea incerca pana sa schimb pompa de frana. In ceea ce priveste pritenului care mi-a umblat la frane - toata increderea.
|
-------------------- Cine nu mai poate, un picior la spate...
|
|
Valentine |
![]()
Post
#15
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
un service autorizat?
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
FLEX |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru Dinu:
QUOTE Si am aratat-o la un prieten care se pricepe. M-a felicitat pt. achizitie. Si am fost bucuros. Si mi-a zis ca i se pare ca franele ar trebui aerisite. Si cam dupa care simptom i s-a parut lui treaba asta?...tie cum ti se pareau? QUOTE L-a montat amicul meu, dar nici asta nu era bun si cand l-a desurubat a vazut ca mancase din filetul interior din pompa. Aerisitorul e din fier mort, de-ai cind il desfaci cu cheia fixa se strica hexagonul (de obicei e cam gripat de la rugina, noroi, etc.). Ca sa strici filetul interior din pompa sau cilindri de frina cu aerisitorul trebuie sa fi tare-n brand si sa nu prea te pricepi la trebusoarele astea (folosesc niste eufemisme...). Daca era stricat dinainte va aflati in fata unei "inginerii" facute in fata blocului si mai bine o lasati draq asa cum era pina cumparai alta pompa. QUOTE Doar ca acum frana tine muuult mai jos, pe ultimii cm ai cursei. Asaaaaa...acum ai ramas fara frina...acolo, pe ultimii cm ai cursei n-ai frina, ai placebo! QUOTE Si bineinteles beculetzul din bord a ramas constant aprins. Care ar putea fi cauza? (nu cu martorul, asta am aflat-o) Ce sa mai incerc pana sa schimb pompa? Incearca sa mergi pe jos...scuze, n-am vrut sa te ofensez cu nimic, dar mi se pare ca nu constientizezi pericolul in care te afli...CU FRINELE NU E DE JOACA! ele trebuie sa functioneze cum zice la carte: cursa libera, cursa maxima etc. citeste si tu acolo ce scrie...orice abatere e defect!!! QUOTE un service autorizat? Cineva se gindeste la tine si iti doreste binele! |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Dinu |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 November 03 From: Timisoara ![]() |
Bine baieti. Pompă să fie atunci :cry:
|
-------------------- Cine nu mai poate, un picior la spate...
|
|
mtode |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu vreau sa jignesc pe nimeni...dar nu te lua dupa unii care nu au aerisit franele la dacie niciodata
![]() Eu am vazut pompe/etriere/cil. de frana spate noi la care se strica filetul dupa prima aerisire...si nu e din cauza ca "mesterul" strange ca ![]() Asa caaaaaa....merge si cu reductii dar sa fie ok si sa te asiguri ca etanseaza. Nu cred ca iti tine frana mai slab din cauza reductiei daca te asiguri ca nu ai scurgeri de lichid prin locul cu pricina. Sunt de acord ca franele sunt cele mai importante dar nu totdeauna trebuie sa schimbi piesa daca ti se strica pentru ca e conceputa prost si din materiale 2nd hand.... Eu am mers cu surub in loc de aerisitor la etrier cativa ani buni dar avea si o garnitura in cap, iar cand am vrut sa il aerisesc am scos surubul, am apasat pe pedala si nu a curs nimic .....atat de bine se fixase garnitura ca a trebuit sa o trag cu o penseta ![]() |
--------------------
Renault
Megane II.2 ESTATE
nov 2006, Expression, 1.5dci 80CP
- B-??-???
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
e clar camaterialele folosit
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
viperfox |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Liviu @ 9 Apr 2003, 12:10) DA! EU! ![]() Se desurubeaza senzorul care este pe pompa de frana pe partea dinspre aripa (este greu accesibil dar se poate) folosind o cheie de 22 (parca). Nu o sa curga nimic ... Dupa ce se scoate senzorul se apasa cu degetul pe elementul de presiune (un "stut" subtirel) de cateva ori si apoi se monteaza la loc .. END PROCEDURE. poate ma ajuti si pe mine: si la mine sta becu aprins in bord, si placute cu senzor nu mai am, sta firu in aer, si am scos si papucu de la senzoru din pompa de frana si tot sta becu aprins ![]() so? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#21
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu e de ajuns sa scoti papucul. Trebuie sa scoti si sonda aia. Iese usor, prin desurubare cu o cheie fixa. Nu curge nimic. O scoti si o pui la loc si se stinge becul. Dar vezi cu firele alea, ca daca zici ca atarna pe acolo, chiar daca iti restezi senzorul risti pe urma sa mai atinga vre-unul din fire tabla, sa faca masa si sa ti se aprinda din nou becul la bord.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, asa se procedeaza: se desurubeaza senzorul de pe pompa de frâna cu o cheie de 22 mm. Se scoate senzorul si se apasa pe elementul de presiune, apoi se monteaza la loc.
Mi-a fost de mare folos acest topic - umblam cu martorul respectiv aprins, de când mi-am schimbat placutele de frâna la un service de 3 parale... P.S. - se poate umbla mai usor la senzor dând jos în prelabil bateria. |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
viperfox |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Batrânul @ 22 Mar 2005, 11:30) Da, asa se procedeaza: se desurubeaza senzorul de pe pompa de frâna cu o cheie de 22 mm. Se scoate senzorul si se apasa pe elementul de presiune, apoi se monteaza la loc. Mi-a fost de mare folos acest topic - umblam cu martorul respectiv aprins, de când mi-am schimbat placutele de frâna la un service de 3 parale... P.S. - se poate umbla mai usor la senzor dând jos în prelabil bateria. dar nu pot sa desfac senzoru ala cu cheia de 22 pentru ca exact langa el e purjoru de aerisire pompa si nu incape cheia fixa pe hexagon, ce fac? daca desfac purjoru curge lichid, trebuie aerisit ...bleah |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
i96nds |
![]()
Post
#24
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Imi aduceam eu aminte ca citisem pe aici ceva despre cheia de 17... Am stat ca boul si am crezut ca nu am bagat eu bine cheia.... Pana la urma m-am lasat pagubas. La un moment dat m-am prins ca nu e OK si mi-am dat seama ca imi trebuie alta cheie. Evident aia franceza nu incape. Eram hotarat sa merg sa cumpar o cheie 19-21. Noroc ca am gasit iar topicul ca sa aflu ca era de 22 de fapt. Asa ca m-ati salvat sa nu arunc banii aiurea pe o cheie inutila.
Cat despre problema lui viperfox: nu are rost sa scoti surubul de purjare(aerisire). Cu cheia fixa faci multe ture scurte si vei reusi sa scoti senzorul. E mai greu insa nu ai alta sansa. Totul e ca aceasta cheie de 22 sa nu fie prea lunga.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
i96nds |
![]()
Post
#25
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Inca ceva... Cum bagi cheia aia de 22, probabil va trebui sa o bagati pe dedesuptul senzorului. Pe deasupra nu este loc. Ideea e ca dupa ce pozitionati cheia trebuie sa impingeti de ea SPRE SOFER !!! Adica sa nu va puna dracusorul sa trageti spre fata, adica spre radiator....
Din cauza stutului va trebui ca la fiecare tura a senzorului sa tot intoarceti cheia aia fixa (evident ca ne-simetria cheii te va ajuta). Inca ceva... In timpul operatiunii am reusit sa pierd capacelul acela de plastic(sau cauciuc) negru ce acopera aerisitorul. Am vreo sansa sa gasesc pe undeva asa ceva? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
klaus |
![]()
Post
#26
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, il faci dintr-un furtun de cauciuc...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
i96nds |
![]()
Post
#27
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai ideea e ca trebuie sa fie inchis la un capat, nu? Altfel poate sa intre praf pe acolo. Intr-adevar s-ar gasi o solutie de "bricolaj".
Ma refeream totusi la solutia de a gasi un cauciuc "original" ca ar costa doar cateva mii de lei, nu? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
AVT |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar cand pui contactul, fara sa fie trasa frana de mana, becul martor de la bord trebuie sa se aprinda sau nu?... (alaturi de cele de la apa si ulei)?!?!
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#29
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, trebuie sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce ai pornit motorul. Daca nu se stinge insemna ca ai frana de mana trasa sau ca trebuie resetat senzorul ala sau, in cel mai rau caz, ca ai o problema la frane.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AVT |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 26 May 2005, 23:00) Da, trebuie sa se aprinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce ai pornit motorul. Daca nu se stinge insemna ca ai frana de mana trasa sau ca trebuie resetat senzorul ala sau, in cel mai rau caz, ca ai o problema la frane. Pai, la mine nu se aprinde nici d'al draq!... ![]() E posibil sa fie din cauza senzorului cu pricina?!?!?!?! |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:36 |