SOLENZA BREAK
![]() ![]() ![]() |
SOLENZA BREAK
tache |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 22 November 04 ![]() |
Attached thumbnail(s) img_news_68_5.jpg ( Size: 171.64k ) Number of downloads: 2806 img_news_68_9.jpg ( Size: 134.66k ) Number of downloads: 4494 img_news_68_8.jpg ( Size: 69.77k ) Number of downloads: 2867 img_news_68_7.jpg ( Size: 51.04k ) Number of downloads: 4038 dacianovabreak.jpg ( Size: 113.6k ) Number of downloads: 4459 img_news_68_4.jpg ( Size: 59.38k ) Number of downloads: 4062 img_news_68_10.jpg ( Size: 114.04k ) Number of downloads: 3552 |
||
--------------------
dacia
|
|||
tarzy |
![]()
Post
#2
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
ideea este buna, pacat ca arata cam nasol (din topor - dupa cum de fapt si este)
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
SorinTSI |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 17 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Arata super tare.
![]() ![]() |
--------------------
BMW
530D
2006 E60
|
|
costi |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
au mai fost poele astea pe aici;
baga daca ai date suplimentare : cine, cit, unde |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
tache |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 22 November 04 ![]() |
articol din automondial:
S-a impamantenit perceptul ca romanul vrea masina buna de mers si la bal si la tara, ca sa aduca porcul de Craciun, si in vacante cu familia, asta pentru ca batrana Dacia Berlina, masina noastra nationala, si-a jucat acest rol timp de trei decenii. Modelele SupeRNova si Solenza nu sunt masini perfecte, dar arata ca Dacia incearca sa faca un pas inainte spre standardul automobilelor moderne. Insa chiar daca in principiu romanii sunt de aceeasi parere, ei au anumite plangeri, iar una dintre acestea este legata de portbagajul nu indeajuns de spatios si inalt. Noi avem o veste buna, cineva este pe cale sa ne propuna solutia. Ideea a luat nastere acum jumatate de an, cand tanarul designer Mihai Fetcu a realizat ca ar fi destul de usor sa transforme berlina intr-un break, prin simpla redesenare a hayonului de serie. Fiind absolvent al Academiei de Design, sectia Arte Plastice, acesta a folosit programul Photoshop pentru a simula pe calculator noua caroserie. Tatal sau, inginerul Costel Fetcu, a fost cel care a pus in practica conceptul. Lucrand in domeniul producerii de diferite subansamble si profile din fibra de sticla in cadrul companiei craiovene S.C. AVI SRL, acesta a avut la dispozitie toata aparatura necesara. Probabil numele celor doi nu va sunt straine, deoarece acestia ne-au mai atras atentia acum doi ani, cand au expus la Salonul de Inventica si SIAB prototipul Gerula, care arata posibilitatea adaptarii unei caroserii moderne pe sasiul lui Aro 10. Ca si in cazul lui Gerula, suportul financiar pentru Dacia SupeRNova/Solenza break a venit de la Radu Berceanu, ministrul industriilor in guvernul trecut. De indata ce s-au stabilit detaliile proiectului, acum trei luni, s-a inceput munca propriu-zisa. Intai s-a copiat conturul hayonului original de Dacie SupeRNova si apoi cel de Dacie Solenza. Urmatorul pas a fost crearea profilului hayonului de break, totul fiind modelat manual din rasina. Astfel, a rezultat matrita necesara turnarii hayonului final. Procesul de obtinere a noului hayon consta in turnarea in matritele "mama" si "tata" a unor straturi de rasina, peste care se aplica folia de fibra de sticla, care are un rol major la ranforsare, sau mai bine zis la rezistenta structurala a elementului final. Intr-o exprimare libera este vorba despre o tehnica stil sandwich. Dupa ce matrita "mama" este unita cu cea "tata", la mijloc aflandu-se straturile de care v-am vorbit, acestea se introduc intr-un cuptor care usuca uniform si rapid continutul din matrita. O data scoasa de la cuptor, matrita este desfacuta, iar marginile profilului de rasina ranforsata cu fibra de sticla sunt finisate. In mod normal, pigmentul de culoare ar putea fi adaugat in compozitia elementului inainte de introducerea la cuptor, insa cum uzina Dacia utilizeaza anumite nuante de vopsea, hayonul trebuie vopsit ulterior scoaterii de la cuptor. Vestea buna este ca peste noul hayon sa va aplica un strat de apret special, care asigura ca vopseaua nu se va coji in timp, problema care apare cand se vopseste direct fibra. Tot legat de procesul de productie in sine trebuie sa va mai facem cunoscut ca geamurile hayoanelor prototip, pe care le vedeti in ilustratiile alaturate acestui articol, au fost taiate la Buzau. In ce priveste capacitatea de productie, initiatorii acestui proiect ne-au explicat ca, pentru inceput, vor avea la dispozitie cinci matrite, cadenta de fabricare fiind de un hayon pe zi la fiecare dintre acestea. Daca va fi nevoie, capacitate va putea creste prin folosirea a zece matrite si lucrarea in doua schimburi, ceea ce inseamna doua hayoane de la o matrita, pe zi. Dar mai importante sunt calitatea si pretul. Sa le abordam pe rand. Sistemele de prindere si inchidere/deschidere sunt preluate de la hayonul modelelor de serie, asa ca nu exista vreun mecanism complicat pasibil de defectiuni. Un plus este ca noul hayon cantareste cu aproximativ cu 3 kg mai putin decat cel original, datorat folosirii fibrei de sticla. Mai exista si aspectul infiltrarii apei in caz de ploaie, aflat in topul nemultumirilor posesorilor de Dacii. Noi am turnat apa cu presiune pe hayon si portbagajul nu a fost inundat. Intr-adevar, au patruns cateva picaturi, insa in conditiile in care la momentul efectuarii reportajului nu fusesera facute toate rectificarile. Si ca sa fim corecti pana la capat mai este ceva de adaugat. Cu totii stim ca o Dacie nu este identica cu alta, asa ca, daca masuratorile nu vor fi facute pentru fiecare masina in parte, nu poate exista pretentia preciziei totale. Din perspectiva pretului, echipa Fetcu ne-a declarat ca, desi nu pot da inca o suma precisa, acesta va depasi doar cu putin contracostul hayoanelor de SupeRNova si Solenza. Imbucurator, luand in calcul ca noul hayon ofera un surplus considerabil de spatiu util, are trei geamuri si este dotat cu dezaburizator si stergator. Concluzia noastra? O idee simpla, ieftina si utila, care merita luata in seama. si o poza cu producatorii: Attached thumbnail(s) img_news_68_12.jpg ( Size: 154.05k ) Number of downloads: 3091 |
--------------------
dacia
|
|
bob_bog |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 21 June 04 ![]() |
Salut
v-ati gandit la un test in tunelul aerodinamic? Cum se va comporta masina aia la viteze mai mari. E ok are spatiu de carat ce sa zic, dar daca exista riscul sa zbori de pe sosea... Ganditi-va ce a insemnat pt dacia berlina eleronul pt portbagaj pentru care a fost si un proces intre inventator(angajat al fabricii) si Dacia. Probabil ca a fost chiar necesar daca s-a folosit (dacia nu ar face lucruri in plus daca nu sunt necesare). Deci credca va avem mari probleme cu stabilitatea si consumul din cauza aerodinamicii. Se formeaza la spatele masinii niste curenti turbionari care pot afecta acea structura... ar fi multe de discutat pe aceasta tema. |
-------------------- |
|
tache |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 22 November 04 ![]() |
nu ar fi prima masina care se termina prin aceasta forma.
dupa parerea mea parere pot aparea probleme doar in privinta etansarilor si eventualele vibratii This post has been edited by tache: 24 Nov 2004, 11:00 |
--------------------
dacia
|
|
sonicBanG |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 23 November 04 ![]() |
Despre estetica, ce sa vb...parerea mea este ca SUCKS BIG TIME....dar este doar o parere...iar despre aspectul practic...
|
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4
- BH05KID
|
|
costi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai nu mai fiti circotasi.
Poate fi folosita pt. a transforma o Solenza intr-o utilitara sau in concediu sau intr-un w/e. Cine nu, nu ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
ovidesscu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mie nu-mi place cu arata. Nu mi-as monta asa ceva la SLZ mea, desi imi plac break-urile. Dar vorba lui Costi, cine are nevoie de o SLZ utilitara are o solutie, cine nu, carcoteste ca noi
![]() |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 2.O dCi 4WD
2007 ACENTA
- B -- ---
|
|
bogo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 20 June 04 From: Heaven ![]() |
curentii aia turbionari au tendinta sa te impinga inainte. deci teoretic, cu cat e mai mare suprafata din spate ar trebui sa te ajute mai mult decat sa te incurce. in cealalta ordine de idei, intr-adevar pot aparea probleme cu vibratiile. locul unde se articuleaza hayonul mi se pare cam ciudat si distanta intre punctele de sprijin cam mare. in orice caz, over all pare o solutie civilizata. in fond nu-i decat o alternativa nimeni nu-i obligat sa-si faca "upgrade-ul". pe mine unul nu ma incanta. bicicletele se cara mult mai bine deasupra. si schiurile la fel.
|
--------------------
solenza
1.4 mpi confort
- BV-##-XTR rolling in my... one point four
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#12
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
URATA!!!
Mai are un pic si devine dulap ... Ce naiba, fratilor, ne prostim la batranete? ![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu merita .
Daca mai rotunjeau si ei colturile alea ca sa semene mai a masina mai ziceam . E URATA! ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
x_RedRiver_x |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 2 November 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
- IS 77 KAA
|
|
bullet |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 15 March 08 ![]() |
Bate spre logan mcv,daca era facuta mai perfect arata bine asa parca-s 2 parti de masini diferite,probabil o inspiratie pt cei de la fabrica.
|
--------------------
dacia
1310 cli
2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v
- CT 83 DEV CT 91 HCT
|
|
bolidu |
![]()
Post
#16
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Nu sa mai postat pe aici cam de 4 ANI ... ce iti veni !?
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
emil_t |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
daca tot a fost resuscitat topicu, si-a facut cineva break pana la urma? sau a ramas la idee de proiect, sincer sa fiu eu nu am vazut nici una in afara de cea din poze pe net sau pe strada
|
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
Marian66 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
si acum, dupa 4 ani de zile, tot raman la impresia ca cineva s-a jucat in Photoshop. poza e din seria cu Nova aia de aku 15 ani din revista de se vroia monovolum, dak mai tineti minte. defapt, daca ma uit mai bine, cred ca s-a jucat in paint. CUM sa faci geamurile alea?
nu cred ca exista asa ceva. |
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Marian, Nova aia monovolum a circulat in Pitesti multi ani de zile. Plus ca a existat si o versiune break de Nova care era mult mai frumoasa decat panarama asta de solenza break.
Avea stopuri de Cielo si caroserie normala, de break, nu improvizatii. Arata chiar bine, am avut ocazia in urma cu mai bine de 10 ani sa o gasesc intr-o parcare si sa ma uit atent la ea. |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
dacialover |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 30 August 08 ![]() |
Poze, poze, poze!!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 2
Prestige 2008
- AG-08-LGN
|
|
mariandex |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 29 April 08 From: bucuresti ![]() |
n-ai sa vezi poate la muzeul antipa
![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b 12 yzu nu te lega la cap daca nu te doare ,
preventiv ia-ti o pastila |
|
slider2 |
![]()
Post
#22
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
chiar n-are nimeni poze?? tare as fi curios sa vad cum arata, mai ales ca toti o lauda...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
miki_slz |
![]()
Post
#23
|
![]() Solnitzar Group: Members Posts: 132 Joined: 29 March 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Desprea aceasta nova e vorba?
Semana cu un DAMAS ![]() Mai multe detalii despre toate modelele DACIA http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...%3D126%26um%3D1 This post has been edited by miki_slz: 16 Mar 2009, 23:45 Attached thumbnail(s) DACIAVAN7loc_2.jpg ( Size: 22.83k ) Number of downloads: 975 |
--------------------
Dacia
Solenza/ NOVA GTI
2004 Scala /98
- CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
|
|
slider2 |
![]()
Post
#24
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
cica nu este asta....
iar istoria aia e cam rezumata.... This post has been edited by slider2: 16 Mar 2009, 23:50 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
miki ala cica e monovolumul ala de care se vb mai sus
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
miki_slz |
![]()
Post
#26
|
![]() Solnitzar Group: Members Posts: 132 Joined: 29 March 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am sapat putin prin google dar nu am mai gasit nimic legat de nova break.
|
--------------------
Dacia
Solenza/ NOVA GTI
2004 Scala /98
- CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Din pacate, eu nu am vazut nici o dacie Berlina cu servodirectie sau geamuri electrice...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
miki_slz |
![]()
Post
#28
|
![]() Solnitzar Group: Members Posts: 132 Joined: 29 March 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai acolo zice ca erau facute pentru export si erau asamblate in alta uzina mai moderna
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza/ NOVA GTI
2004 Scala /98
- CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
|
|
bullet |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 15 March 08 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310 cli
2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v
- CT 83 DEV CT 91 HCT
|
|
slider2 |
![]()
Post
#30
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 08:13 |