Schema unui redresor home-made:, redresor home-made
![]() ![]() ![]() |
Schema unui redresor home-made:, redresor home-made
Moussy |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 12 December 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310 L
Seat Ibiza SC
1995 si 2010
- PH 20 HHH/ PH 99 EDW
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
toti spun ca o baterie se incarca cu 10% din capacitate, adica la o baterie de 64 Ah cu 6,4 A , asta in general. O baterie se incarca cu MAXIM 10 % , dar daca la sfarsitul incarcarii cand incepe degajarea importanta de gaze bagi 6,4 A scazi puternic durata ei de viata. Recomand incarcarea cu un transformator de 380/ 24 la 250VA si o dioda de 10A la min 50V. Se verifica periodic tensiunea (si curentul)cu un multimetru
This post has been edited by krapcarasu: 26 Dec 2010, 14:34 Attached thumbnail(s) simplu_redresor.JPG ( Size: 12.37k ) Number of downloads: 11501 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
e in jur de 100 de lei un redresor de 10A!
vrei sa construiesti unul? sau ce? e simplu, un transformator de 15V@10A si o dioda mai marisoara! 20A sau mai mare e mai bine! edit: si o siguranta la iesire sa nu faci scurt intre papuci...de 10-15 amperi This post has been edited by adaniel69: 26 Dec 2010, 21:41 |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Uzual e necesar un transformator care sa scoata la iesire 13-14 V la macar 5-6A si o dioda ca in schema lui krapcarasu cu un oarecare radiator.Cu o punte e si mai bine.O problema e ca la o baterie prea descarcata sau cu element scurtcircuitat curentul de vine foarte mare si poate arde dioda,transformatorul.De aceea e indicat un limitator de curent inseriat pe unul din firele care merg la baterie.Ca limitator e foarte bun un bec de far de 12Vcu filamentele legate in paralel(sau un filament daca e bec de 100/90W).Daca se dispune de un transformator de2-3A se inseriaza un singur filament,dar incarcarea va fi mai lenta.Cu un filament nu e o problema daca se uita bateria la incarcat.Limitarea cu bec mai are un avantaj:la tensiune mare,becul se aprinde mai puternic,isi mareste mult rezistenta si pastreaza limitarea la valori corecte.Mai mult,cu bec se poate utiliza si secundar de 20V.Daca tensiunea secundara se dovedeste insuficienta ca sa mentina macar 13,8V la finalul incarcarii,se monteaza in paralel cu iesirea,inainte de bec,un condensator de cateva mii de microfarazi la cel putin20V.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 27 Dec 2010, 00:47) Daca tensiunea secundara se dovedeste insuficienta ca sa mentina macar 13,8V la finalul incarcarii,se monteaza in paralel cu iesirea,inainte de bec,un condensator de cateva mii de microfarazi la cel putin20V. Asta ar fi complet inutil. Condensatorul nu creste deloc tensiunea. Mai mult chiar, acumulatorul in sine poate fi asimilat unui condensator de capacitate extrem de mare. Cateva mii de micofarazi in plus chiar nu conteaza. Cel mai bine este achizitionarea unui redresor de calitate. Cele simple trebuie supravegheate indeaproape si nu sunt potrivite pentru incarcarea batreriilor fara intretinere. Le pot scurta viata semnificativ. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
eu il aleg oricand pe al meu in locul celor din comert, e drept ca trebuie monitorizat, dar il las peste noapte fara grija. Un condensator e intradevar inutil. In schema mea o punte ar marii curentul, nu e nevoie, transformatorul de care vorbesc are prize cu tensiuni mai mari daca omul se grabeste, dar cel mai bine se incarca cu curent mic, pe priza cu tensiunea cea mai mica nu e nevoie bec in serie(nici pe celelalte daca se monitorizeaza)
This post has been edited by krapcarasu: 27 Dec 2010, 00:57 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#8
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Apropos de redresoare, poate fac un pic off-topic, dar va intreb: se
pricepe cineva sa-mi recomande un redresor BUN (care sa SI decupleze automat la terminarea incarcarii) si la un pret decent? Am vazut unele redresoare prin Kaufland, facute de ro-group; unul de 10A era in jur de 100RON; avea si ampermetru; dar nu scria ca decupleaza automat la terminarea incarcarii... din cauza asta nici nu l-am cumparat... Vreun sfat? Multumesc. |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Orice condensator paralel cu iesirea redresorului ridica tensiunea prin tendinta lui de a se incarca la valoarea de varf a impulsurilor.Aceasta e valoarea efectiva inmultita cu 1,41.Din rezultatul inmultirii se scade caderea de tensiune pe diode.Cam 1V cu o dioda si cam 2V cu punte.Sa luam 13V in secundar.Varfurile sunt de 13x1.41=18,3V.Din asta se scade 1Vsi raman cam17,3VAsta e tensiunea care apare cu un condensator in paralel pe iesire fara consum.Daca se alimenteaza un consumator tensiunea scade,la consum foare mare chiar la 13V.Dar cu 4 posturi mai inainte ma refeream la finalul incarcarii cand intensitatea scade si pentru a termina complet incarcarea e nevoie de o tensiune de macar 13,8Vdaca nu se poate 14,4V.Atunci chiar se manifesta din plin condensatorul in discutie.De altfel se vede ca becul se aprinde mai tare.Asimilarea acumulatorului cu un condensator de capacitate foarte mare e valabila in putine situatii;oricum aici nu.Si repet:condensatorul INAINTE de bec.
Iar bateriile fara intretinere nu sunt deloc periclitate de redresorul simplu daca la finalul incarcarii tensiunea pe baterie nu trece de 14,4V.In acest caz nu e nevoie de oprirea redresorului decat pentru economia de energie(de altfel bateria pusa pe masina se decupleaza de la borne singura?Ramane permanent cuplata la 13,8-14,4V).Daca sunt cu dopuri si se poate completa apa,chiar spre 16V nu e pericol.Pentru ca intensitatea absorbita de aceste baterii creste mult mai putin cu tensiunea decat la vechile baterii. Krapcarasu,becul de care vorbeam e o protectie suplimentera care actioneaza si la o legare inversa a bateriei din greseala.Sigur ca mai multe iesiri la tansformator reprezinta o solutie foarte buna,mai ales ca nu garanteaza nimeni tensiunea de exact 220V la priza. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Eu ti-am explicat ca bateria se comporta ca un condensator de valoare EXTREM de mare. In toate situatiile
![]() Efectul unui condensator ar fi nul. Daca tot ai amintit de valoare efectiva a tensiunii si de condensatorul care se incarca si se descarca, vezi daca nu cumva bateria face deja exact acelasi lucru. Si mai intreaba-te de ce pe masini nu sunt montate condensatoare de mare capacitate direct in paralel cu alternatorul sau bateria. La finalul incarcarii tensiunea trebuie coborata sub 13.5V - 2,25V pe celula. Mentinerea unei tensiuni de 14,4 pe o baterie incarcata duce la supraincalzirea acesteia si la deterioarea sa. La o masina nu se ajunge ca bateria sa fie incarcata la 14,4V ore in sir. Dar la un redresor este posibil sa uiti bateria la incarcare. Pentru optimizarea incarcarii bateriei, pe masinile moderne exista un senzor care monitorizeaza in permanenta curentul de incarcare respectiv curentul furnizat de baterie, temperatura si valoarea tensiunii. In functie de acesti parametrii se ajusteaza algoritmul de incarcare. This post has been edited by paul_p: 27 Dec 2010, 06:01 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
inainte de bec are un mic efect, dar nu e nevoie de el.E mai sanatos pt acumulator incarcarea in impulsuri. Inca ceva important e: sa se lase cateva ore la temperatura camerei o baterie adusa din ger in vederea incarcarii. Cum ar fi daca incarcam printr-un releu de incarcare auto? nu trece de 4A curentul, la sfarsit limiteazala 14,4V
Attached thumbnail(s) 2.JPG ( Size: 15.56k ) Number of downloads: 11903 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
merge cu releul , la asta m-am gindit si eu dar trebuie limitat curentul la maxim 5A la conectare ca altfel daca bateria este foarte descarcata si ia un curent mai mare poate arde tranzistorul final din releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
in cazul asta nu trece de 4A iti spun din nenumarate incarcari, pe la vecini, prieteni, dar pt siguranta hai sa comandam cu releul un final mai mare, bipolar sau mosfet
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pcostica |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
e mult mai buna schema pusa de bygy mai e si automata pe deasupra.
Bafta! This post has been edited by pcostica: 27 Dec 2010, 14:12 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
paul_p,te rog sa mai studiezi putina electronica.Si nu mai contrazice doar din ambitie.Fa o verificare concreta.Uite,krapcarasu a verificat ideea si a vazut efectul.Faptul ca becul se aprinde ceva mai tare inseamna o crestere a valorii efective a curentului prin bec(deci si a valorii medii) din cauza unei tensiuni crescute de utilizarea condensatorului.Se intelege ca el e util daca se dispune de un transformator cu tensiunea prea la limita si se foloseste ca limitator becul sau alt rezistor.
Bateria nu se si descarca;pusa la redresor doar se incarca cu mici pauze intre doua semialternante si fara pauze cu acel condensator inainte de bec.De ce nu e nevoie de condensator paralel cu bateria?Pentru ca alternatorul impreuna cu releul incarca atat cat trebuie si pus paralel pe baterie chiar nu are efect cu exceptia condensatoarelor de 1-2 farad puse cand sunt statii de muzica de mare putere(desi efectul maxim apare cu condensatorul pus pe alimentarea statiei,la intrare);nu trebuie uitat ca acumulatorul are si el o rezistenta interna.Si aceasta rezistenta interna,mai exact impedanta la frecvente mari,creste mult la aceste frecvente si nu le mai poate pune la masa.Asa ca se aude un fluierat in radio in functie de turatia motorului.Asa ca exista totusi un condensator in paralel cu bateria,condensatorul de deparazitare de 1-2 microfarad(sau chiar mai mare)cu izolator de frecvente inalte pus insa la alternator. O tensiune de 14,4V nu supraincalzeste bateria.Odata incarcata ea absoarbe curent mic ce nu pune probleme.E de banuit ca nu e uitata la incarcat o luna! Oricum,paul, la o masina care face Spania,in mod sigur bateria e la 14,4V foarte multe ore in sir.Intensitate foarte mare apare la baterie prea descarcata sau cu element in scurt si poate chiar declansa siguranta automata acolo unde ea exista.De aceea prefer sa existe ceva care sa limiteze curentul si cea mai simpla limitare e cu bec,mai ales ca el e o rezistenta variabila in raport de peste15:1.De altfel o asemenea protectie se utiliza la etajele de putere ale unor statii de amplificare(amplificator cu bec in emitor). Tensiunea de circa 2,25V pe celula e utilizata la bateriile stationare utilizate in sistem tampon care stau toata viata(si peste 20 de ani)legate la redresor. Si inca ceva.Masinile vechi nu aveau neaparat senzor de incarcare ci,pe langa releul de tensiune de incarcare,aveau si releu de limitare a intensitatii curentului debitat de dinam. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@dacia_amg: exact incarcator dinala am si eu! ti-l recomand!!
mentionez ca incarcarea incepe la aproximativ 10% din capacitatea bateriei(acumulator de 62A curentul de incarcare ar trebui sa fie de maxim 6,2A) si cand s-a incarcat 100% ampermetrul arata ZERO! Nu decupleaza automat acel redresor, dar o baterie daca este buna(densitate ok, fara elementi in scurt), la sfarsitul incarcarii ampermetrul arata zero, ceea ce inseamna ca nu mai trage curent din redresor si nu fierbe! Ii asigura doar curentul de autodescarcare! si o mentine la 14,3 volti! cel putin asa arata voltmetrul meu dupa aproximativ 12 ore de incarcare a bateriei cu acel redresor de la RoGroup! Nu sta la 14 volti ca pe masina cu acel redresor! Porneste incet pana ajunge la 14,3-14,4! Mie nu imi fierbea bateria dupa incarcare si nici in timpul ei cum am vazut ca fac multe redresoare home-made! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu mai faceti confuzie intre acumulatorii cu PB si cei NINH sau NICD
diferenta este ca la PB limitarea de incarcare se face in TENSIUNE , asta face si releul de pe masina limiteaza tensiunea iar la NICD sau NIMH limitarea se face in curent , adica curentul sa nu depaseasca o anumita valoare , e ele scrie curentul de incarcarece maxim ce nu trebuie depasit PENTRU ACUMULATORI este bine la incarcare sa nu se depaseasca un curent de 1/10 din I nominal , DACA NU ESTE SPECIFICAT CURENTUL DE INCARCARE unele modele care au la incarcare un curent mai mare de obicei se vind cu tot cu incarcator |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#18
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
@adaniel69: l-ai desfacut cumva sa vezi cam ce electronica e p-acolo si
cam ce poate acea electronica sau nu te ai cu d-astea? |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
e , electronica , un traf o punte si un ampermetru , atit , am curaj sa fac pariu ca nu contine nimic electronic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#20
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Oare? Chiar asa? Adevarul e ca daca te-ai apuca sa faci un astfel de
redresor, cam tot p-acolo ajungi cu banii... |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
adaniel69 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@dacia_amg: nu mai retin, anul trecut l-am cumparat si l-am desfacut, dar nu mai retin exact ce are! stiu sigur ca are doar o dioda, si acel ampermetru! parca nu are altceva! cand pun multimetrul pe el in gol imi arata 9V din cauza ca are doar o dioda! dar sunt multumit de el! eu l-am prins cu 70 lei(sau 67, nu mai retin exact) anul trecut la selgros! deci faptul ca are doar o dioda face si un fel de incarcare prin impulsuri....cum spunea cineva...
sunt multumit de el! am incarcat pana acum baterie de 75A! nu am avut mai mare! s-ar putea sa fac rost de una de 100A! si ii fac proba, dar sunt convins ca face fata! nu se incalzeste foarte tare, mai mult cand incepe incarcarea, dar nu exagerat! in timpul incarcarii amperajul scade! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
fata de prima schema are in + un ampermetru, simplu si bun, pretul e cam mare, dar pt cine nu are chef sa faca singur e f bun
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si cu 4 diode tot in impulsuri este
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
autom |
![]()
Post
#24
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se poate si asta dar dupa ce scade curentul trebuie desfacut
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Incarcarea prin impulsuri e un pic altceva:succesiune de impulsuri de incarcare separate de impulsuri puternice foarte scurte de descarcare.Acestea de descarcare descarca mult mai putin decat cele de incarcare astfel incat fenomenul predominant sa fie incarcarea.Foarte pe scurt,la incarcare,tensiunea pe baterie creste treptat,o parte din aceasta crestere fiind datorata unei polarizari a electrozilor.De altfel,imediat dupa incarcare tensiunea bateriei in gol e sensibil peste valoarea normala de 12,6V.Dupa ce se"consuma"efectul polarizarii(poate fi vorba de ore) se ajunge la cei 12,6V.Mai rapid daca se pune un timp scurt un consumator.Acele impulsuri de descarcare asta fac:depolarizeaza.Prea multa dezvoltare a teoriei ar plictisi aici.Intereseaza efectul:cu un incarcator in impulsuri se poate incarca de cateva ori mai repede bateria fara risc de alterare,fara supraincalzire,fara marirea consumului de apa prin electroliza datorita tensiunii prea mari care apare pe baterie la curenti de incarcare continui sau pulsanti mari.Si mai face ceva incarcarea asta in impulsuri defapt alternative:desulfateaza cel mai bine,reformateaza practic bateria(o baterie sulfatata se polarizeaza tare foarte repede,tensiunea prea mare pe element ducand la electroliza in loc de incarcare;tratamentele de desulfatare clasice cu curent continuu foarte redus pot dura si 2 saptamani).Astfel de incarcatoare pentru reformatarea bateriilor ,in special NiCd si NiMH,se gasesc pe la magazinele de telefoane mobile.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.175 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu cred ca intereseaza pe nimeni amanunte de genul asta , parerea mea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#28
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Pe mine ma intereseaza orice amanunte...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
vrem impulsuri negative? Punem in paralel cu dioda o rezistenta de 100ohmi, 30W
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#30
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:18 |