Schimbare alternator ..., Ceva mai mare ...
![]() ![]() ![]() |
Schimbare alternator ..., Ceva mai mare ...
sharkky |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|||
iuliano_smile |
![]()
Post
#2
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Loganul diesel are de 120 de amperi.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
parpanel |
![]()
Post
#3
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Dar ce consumatori asa mari ai pe masina?
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
sharkky |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Am un sistem audio de competitie ...
Urmeaza sa fac upgrade la acumulator si as vrea sa faca fata totusi alternatorul ... Acum sa cautam codul alternatorului de Logan diesel .. L.E.: Ar fi interesant daca ar avea cineva poze cu alternatorul de Solenza demontat ... This post has been edited by sharkky: 9 Oct 2009, 00:39 |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
Bullix |
![]()
Post
#5
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand trebuie sa pleci de la niste date concrete, ca sa alegi alternatorul care sa-ti satisfaca nevoile. Ideea de la care plecam este urmatoarea: indifierent cati consumatori si care sunt porniti, chiar toti simultan, bilantul energetic al curentilor electrici trebuie sa dea "cu profit", nu cu deficit. Adica, avand motorul pornit, alternatorul trebuie sa furnizeze curent suficient pentru a alimenta simultan toti consumatorii pentru masina, si sa-ti mai si "ramana". Acea diferenta va fi folosita in incarcarea bateriei.
Astfel, faci o suma: - consumatori stock: faruri, stopuri, lumini, stergatoare, dezaburire, tot tot tot; - consumatori adaugati de tine: muzica, diverse gadget-uri, alte aparaturi etc; Tragi linie si vezi ce-ti da. Sa zicem 100 de amperi. Apoi, gandind ca o baterie "trage" la incarcare un curent de minim 10% din capacitatea sa in Amperi-ora (eliminand factorul ora), daca ai o baterie de 100Ah, ea se va incarca cu un curent de (minim) 10A. Iar daca inmultim cu 10h, ajungem la 100Ah, deci se va inarca (complet) in 10h. Daca ii furnizam 20A pentru incarcare, se va incarca in 5h, daca ii furnizam 25A... in 4 ore si tot asa. Dar toate astea se intampla in anumite limite. Deci sa zicem inca ne mai trebuie 20A pentru incarcare. In total, 120 de amperi. Pe care trebuie sa-i furnizeze alternatorul. Tot ce-am zis mai sus se intampla cu motorul pornit. Cu motorul oprit, trebuie sa cunoastem cu exactitate curentii consumati atat de consumatorii cu consum fix (ex: faruri) si de cei cu consum variabil (sistemul audio, in functie de volumul la care e dat), si sa ne gandim ca folosim curentul "pe datorie". Astfel, pentru un consum total de, sa zicem, 40 de amperi cu motorul oprit timp de o ora, va trebui sa tinem apoi motorul pornit timp de 4 ore (pentru o incarcare la 10A), 2 ore (pt 20A) si tot asa, pentru a acoperi "datoria" de curent. Deci din toata polologhia de mai sus trebuie sa intelegem ca alternatorul pe care il alegem trebuie sa asigure, pe langa un curent necesar tuturor consumatorilor, o diferenta de curent pana la curentul maxim al alternatorului, destinat unei incarcari a bateriei in ritm maxim (adica indiferent cat de descarcata era la un moment dat, noi sa-i putem furniza exact atata cat va trage ea la incarcare). |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
sharkky |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Adevarata afirmatie.
Tocmai de aceea ma gandesc la un alternator mai capabil, cel de 80 fiind, in momentul de fata, pur si simplu ingenuncheat de sistemul audio. Studiez posibilitatea montarii unui alternator de 125A, care, mai mult ca sigur ca va face fata mult mai bine decat actualul. |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#7
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
puterea data de alternator de ex 120A .nu e la relantiu,...ci undeva mai sus la cateva mii
era bine de precizat ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
sharkky |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
La relanti, sigur va depasi valoarea celui de fabrica de 40A ...
@cristio_79: nu prea functioneaza link-ul ... |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
Bullix |
![]()
Post
#10
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Sigur ca nu am precizat, nu ca am uitat, ci pur si simplu ca era de inteles. Curentul maxim ("rated", ca sa zic asa) este valabil la 2000rpm ale motorului, ceea ce implica si mai multe ture ale alternatorului.
Inca un lucru pe care vreau sa-l subliniez. La valori atingand peste 100A consumati in mod real si continuu, de-a binelea ca sa zic asa, este cazul sa ne asteptam la acelasi fenomen ca la un AC pornit. Stiti la ce ma refer. Hai sa facem repede un calcul simplu: 100A*13,5V (in medie) = 1,35kW, adica aproape 2 cai putere. Plus pierderile din frecare. This post has been edited by Bullix: 9 Oct 2009, 15:51 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Pai da, dar el la dbdrag sta pe loc
![]() |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
sharkky |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
La dB Drag nu ai voie sa turezi motorul, de altfel cam ca la orice alta competitie ce implica masurarea decibelilor.
|
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
Bullix |
![]()
Post
#13
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
E total necinstit. De ce? Un sistem ca sa functioneze la parametrii optimi trebuie sa beneficieze de o alimentare pe masura. Unul cu V6 de 300 de cai normal ca poate sa-l tina la relanti, cu alternator de 3-4-5kW (ipotetic vorbind). Totusi... ma rog. Tu daca bagi un sistem de cativa kilowatti si iei piciorul de pe pedala, iti moare motorul instant
![]() This post has been edited by Bullix: 10 Oct 2009, 13:49 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
parpanel |
![]()
Post
#14
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Mai bine baga si un deep cycle+condensator in sistem. Daca nu e suficient, poti trece la schimbarea altenatorului.
|
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
sharkky |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
@Bullix: Ai sa razi dar nu moare ... E adevarat ca scade in ture sub 500 ..
@parpanel: Bateria noua este de 150A (3400 in scurt) ... Condensatorul inca nu este in calcul, deoarece, dupa cateva teste cu un condensator de 12F, rezultatele au fost aceleasi cu varianta fara condensator dar cu 2 trasee suplimentare de alimentare. Dimensionarea corecta a traseelor de cablu este foarte importanta. |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
mai bine s-ar pune inca un alternator pt sistemul audio " si o noua instalatie cu o baterie pt asa ceva alternatoru original sa ramna pe masina pt curentul masini
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
sharkky |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
La Solenza chiar nu e loc pentru asa ceva ... Prea putin spatiu ...
Ideea nu este rea deloc .. This post has been edited by sharkky: 10 Oct 2009, 20:53 |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
scuze acuma am vazut ca ai clima eventual l-ai putea pune dar ar trebuii renuntal A.C sau servo directie eu daca ar fi sa aleg as renunta la servo iar alternatorul sa fie cu ambreiaj ca si compresorul de ac sa il poti folosii numa la nevoie
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Ati calculat atat de mult ca as putea sa cred tot ce am citit.
Imi arata cineva si mie un alternator care scoate 80-120 de amperi in timp real? Ce grosime ar trebui sa aiba sarma cu care este bobinat? Ce flux magnetic ar fi necesar pentru a produce 14.4V x 120A? Si cati cai putere ar consuma un asemenea generator??? NU EXISTA ASA CEVA!!! Cel putin nu pe autoturisme... De unde si pana unde ideea ca alternatorul suporta consumul? Ia sa scoatem acumulatorul din circuit si sa vedem ce mai suporta el... Suporta o fumegare spectaculoasa in scurt timp... Alternatoarele noastre produc 80 de amperi intr-o anumita perioada de timp, nu in fiecare secunda. Plus de asta alternatorul are o treaba simpla, el trebuie sa incarce acumulatorul si atat. Tot ce se consuma, se consuma din acumulator. De el depinde daca face fata sau nu. Daca are capacitate mica, va rezista un timp scurt, si insuficient pentru a recapata energia electrica consumata. Degeaba iei un acumulator de 100Ah si bagi in el 100 Amperi, nu se va incarca instantaneu, are nevoie de timp ca sa acumuleze energie. Daca timpul in care se descarca este mai mare decat timpul in care se incarca, atunci e nasol si ne trebuie unul de capacitate mai mare. Acumulatorul nu se reincarca instantaneu, ci in timp, consumand aproximativ 10% din capacitatea sa, consumul urmand sa scada functie de curentul deja acumulat. Dupa ce am gasit acumulatorul care ne satisface consumul dorit, abia acum incepem sa ne gandim daca alternatorul nostru il poate incarca, la ce turatie si asa mai departe. Alternatorul de solenza poate incarca in regim mediu de turatie chiar si un acumulator de 120Ah, deci nu cred ca trebuie inlocuit decat daca se doreste incarcarea la o turatie de relanti sau aproape de aceasta. Pe langa asta propun ca in loc de un acumulator de 120Ah, sa fie montati doi de 55Ah sau 66Ah, unul pe locul lui, iar celalalt in portbagaj, lagandu-se in paralel. La ce bun sa montam condensatoare din moment ce acumulatorul este el insusi un condensator de capacitate inegalabila? Pentru performante ridicate se monteaza la sistemele de amplificare audio, cabluri groase, cu sectiune mare, care pot asigura in orice fractiune de secunda curentii necesari. |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Ma bag cam off-topic. Parca cineva spunea ca dupa ce si-a pus aer conditionat a schimbat alternatorul pt ca cel de pe masina fara AC era slab, de 50 A....Chiar asa au pus pe Solenza alternatoare diferite? De ce nu puteau sa lase de 80A pe toate masinile , ca doar cel de 50 A nu cred ca era mult mai ieftin decat cel de 80A...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
@augustin87r
Pe Solenza au fot puse doua tipuri de alternatoare si anume: 75A pe cele fara A/C si 80A pe cele cu A/C |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Aoleu, pai atunci e mai grav. Eu credeam ca cele fara AC au 50 de A....Atunci nu se mai justifica deloc folosirea a doua tipuri de alternatoare pt o diferenta de 5A...Puteau sa puna de 80A pe toate....asta in cazul in care nu aveau multe de 75 A pe stoc....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
sharkky |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Ceea ce spune DoubleG mi se pare foarte coerent. Nu am precizat ca vreau ca acumulatorul de 150A sa mi se incarce instantaneu, dar ceva mai repede decat ar incarca cel de 80A. La o competitie de dB Drag, conteaza foarte mult sa ti se incarce acumulatorul intr-un timp cat mai scurt.
Am studiat si varianta cu 2 x 60-70A ... Dar ... Pentru cat consuma un asemenea sistem la o sesiune de masuratori, acei 2 acumulatori nu ar rezista. Sa zicem ca optam pentru varianta de 2 acumulatori deep cylce ... Varianta destul de costisitoare (peste 500-600 lei bucata) ... Prezenta unui condensator (ma refer la cele de capacitate mai mare, pentru sisteme mai pretentioase) mi se pare inutila. Urmeaza o sesiune de teste cu cei 2 acumulatori in paralel ( Caranda de 62A + acumulator special de 150A). |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Vorbim de dB Drag, dar încurcăm curenții (A) cu capacitățile (Ah)...
![]() Nu pune în paralel acumulatori de capacități sensibil diferite, că vei avea surprize. Pentru acest lucru există echipamente speciale. Fără ele, acumulatorul mai mic se va duce rapid. PS: la ce atârni acele numere de telefon? Matrimoniale? This post has been edited by C a t a l i n: 10 Oct 2009, 23:44 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Vladd |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Banatean Group: Members Posts: 1.453 Joined: 19 May 09 From: Resita, Caras-Severin ![]() |
Sunt curios unde ti tu bateria asta de 150 A, in portbagaj ?
|
--------------------
Dacia/Bmw
Solenza/320
Europa cu A/C si DA/ E90
|
|
sharkky |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 10 Oct 2009, 23:39) Vorbim de dB Drag, dar încurcăm curenții (A) cu capacitățile (Ah)... ![]() Nu pune în paralel acumulatori de capacități sensibil diferite, că vei avea surprize. Pentru acest lucru există echipamente speciale. Fără ele, acumulatorul mai mic se va duce rapid. PS: la ce atârni acele numere de telefon? Matrimoniale? Fix numerele mele de telefon erau problema ... Chiar nu cred ca era cazul sa le aduci in discutie ... Am la Anunturi un topic in care vand diverse produse ... Imi este mult mai comod asa ... Stiu care e treaba cu diferenta de capacitate intre acumulatori ... De obicei, acumulatorul mic il "papa" pe cel mare, si nu invers ... Testat ce o baterie deep cycle foarte potenta pe un Opel Corsa cu un acumulator de fabrica de 50A. Pentru a putea pune in paralel acumulatorii fara a exista riscul de a se consuma intre ei, se foloseste un releu conectat la contact (in foarte putine cazuri, se conecteaza la remote-ul amplificatoarelor). @Vladd: Chiar vrei sa stii? Sub bancheta! This post has been edited by sharkky: 10 Oct 2009, 23:50 |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
Bullix |
![]()
Post
#27
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vladut88 @ 10 Oct 2009, 20:40) mai bine s-ar pune inca un alternator pt sistemul audio " si o noua instalatie cu o baterie pt asa ceva alternatoru original sa ramna pe masina pt curentul masini Super ideea, m-am gandit de multe ori, dar nu prea e loc ![]() QUOTE(sharkky @ 10 Oct 2009, 20:52) Exact ce ziceam. QUOTE(DoubleG @ 10 Oct 2009, 22:26) Ati calculat atat de mult ca as putea sa cred tot ce am citit. Imi arata cineva si mie un alternator care scoate 80-120 de amperi in timp real? Ce grosime ar trebui sa aiba sarma cu care este bobinat? Ce flux magnetic ar fi necesar pentru a produce 14.4V x 120A? Si cati cai putere ar consuma un asemenea generator??? NU EXISTA ASA CEVA!!! Cel putin nu pe autoturisme... De unde si pana unde ideea ca alternatorul suporta consumul? Ia sa scoatem acumulatorul din circuit si sa vedem ce mai suporta el... Suporta o fumegare spectaculoasa in scurt timp... [...] Tot ce se consuma, se consuma din acumulator. De el depinde daca face fata sau nu. Daca are capacitate mica, va rezista un timp scurt, si insuficient pentru a recapata energia electrica consumata. Degeaba iei un acumulator de 100Ah si bagi in el 100 Amperi, nu se va incarca instantaneu, are nevoie de timp ca sa acumuleze energie. Daca timpul in care se descarca este mai mare decat timpul in care se incarca, atunci e nasol si ne trebuie unul de capacitate mai mare. Acumulatorul nu se reincarca instantaneu, ci in timp, consumand aproximativ 10% din capacitatea sa, consumul urmand sa scada functie de curentul deja acumulat. Din ceea ce spui sunt de acord doar la partea privind bilantul energetic, adica orice ai face, trebuie sa "iesi pe plus", sau in cel mai rau caz neutru. Sigur ca bateria face cam totul, de altfel, tot principiul este asemanator unei centrale hidroelectrice. Bateria este lacul de acumulare, alternatorul este izvorul, iar consumatorii sunt generatorul de la baza lacului. Lacul curge constant, chiar daca debitul izvorului variaza. Asa si bateria, ea da tot ce poate mai mult, tot ce-a apucat sa incarce intr-un timp cat mai scurt, in timp ce procesul de incarcare este mult mai lent, iar de aici rezulta ca consumul trebuie sa sa faca cu simtul masurii. Daca vrei un consum enorm, tragi bariera de tot, golesti tot lacul, si dup'aia pa... pic, pic, pic, ramai cu ce picura din izvor. Doar ca izvorul nu se arde. Alternatorul da. Dar sa stii ca la 2000 de rpm, un alternator duce chiar cat scrie pe el. Ca nu scrie degeaba. Problema e ca omul vrea sa faca toata treaba asta la relanti, si nu se stie pentru cate ore. Eu propun altceva, ia-ti 2-3 baterii din alea de 150A, eventual imprumuta-le de undeva, incarca-le acasa intr-o saptamana, pune-le in paralel pe masina si-ai rezolvat problema. Poti sa stai cu picioarele pe volan si sa nici nu pornesti motorul ![]() This post has been edited by Bullix: 11 Oct 2009, 01:31 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
crick |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
La cele spuse de Bullix as mai adauga ceva: izvorul(alternatorul) mai contine ceva: stavilarul(releul de incarcare,releul regulator sau i se mai spune releu de tensiune).Intradevar,alternatorul este dimensionat sa alimenteze(sa debiteze curent catre ) toti consumatorii care apar la un moment dat + un curent de circa 10-20% din capacitatea bateriei pentru incarcarea acesteia cand este nevoie(baterie descarcata).Bateria are rol de stocare a curentului si este folosita numai pentru alimentarea consumatorilor cand motorul este oprit(nu si cand este motorul pornit,ea devine atunci consumator din alternator pentru a recupera ce s-a pierdut cat timp motorul a fost oprit.Daca se consuma din ea cat motorul este pornit,atunci sunt probleme la partea de incarcare(alternator sau releu) si se aprinde becul pe bord!Releul urmareste tensiunea pe baterie in timpul functionarii motorului,daca consumul este prea mare(tensiune mica- sub 13,2v-adica "nivelul apei in lacul de acumulare este mic") el deschide "stavilarul" iar "izvorul incepe sa curga la debitul necesar(poate fi maxim-80A),la nivel maxim al apei in lacul de acumulare (14,4v) "stavilarul"reduce debitul .
18 Oct 2009, 11:53: QUOTE(DoubleG @ 10 Oct 2009, 22:26) Ati calculat atat de mult ca as putea sa cred tot ce am citit. Imi arata cineva si mie un alternator care scoate 80-120 de amperi in timp real? Ce grosime ar trebui sa aiba sarma cu care este bobinat? Ce flux magnetic ar fi necesar pentru a produce 14.4V x 120A? Si cati cai putere ar consuma un asemenea generator??? NU EXISTA ASA CEVA!!! Cel putin nu pe autoturisme... Si totusi exista.Cel de Logan diesel sare de 100A pentru ca alimenteaza acele rezistente de incalzire habitaclu in timp real!Faptul ca este bobinat trifazic(deci bobinele lucreaza pe rand) si este cu racire fortata ,permite sa aibe o sarma nu foarte groasa. In functie de "dotarile" electrice ale unui autoturism,se dimensioneaza si alternatorul de care se tine cont cand se alege motorul care trebuie sa satisfaca cerintele(performantele) respectivului autoturism.De aceea s-a ales pentru varianta cu AC un alternator de 80A pentru a putea alimenta si bobina de la cuplajul compresorului,insa motorul a ramas acelasi si ca urmare masina cu AC pornit este mai puturoasa decat cea fara. 18 Oct 2009, 12:07: QUOTE(Bullix @ 11 Oct 2009, 01:26) Eu propun altceva, ia-ti 2-3 baterii din alea de 150A, eventual imprumuta-le de undeva, incarca-le acasa intr-o saptamana, pune-le in paralel pe masina si-ai rezolvat problema. Poti sa stai cu picioarele pe volan si sa nici nu pornesti motorul ![]() Ar fi o idee numai ca in cazul unei descarcari masive o sa "ingenucheze" alternatorul masinii dupa pornire,deci trebuie reincarcate tot acasa cu o sursa adaptata pentru capacitatea lor. This post has been edited by crick: 18 Oct 2009, 12:07 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#29
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
De ce nu faceti fulia alternatorului mai mica sau cu multiplicator, astfel incat cand la relanti tu sa ai 4-5000 de ture pe alternator. Dar atentie, ca nu e indicat.
Sau ai putea sa scoti pompa de servo si in locul ei sa pui un alternator de diesel, asta doar cand te duci la db drag. Cand esti pe "normal", pui pompa la loc, pui lichidul la loc si gata ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#30
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Si cand calci pedala mai tare si-o duci in 4-5 mii, alternatorul sa aiba 25-30.000 rpm. Goood. Flying saucer under the hood
![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:26 |