Schimbare releu mecanic cu electronic, ce fire pe unde se pun ?
![]() ![]() ![]() |
Schimbare releu mecanic cu electronic, ce fire pe unde se pun ?
c76 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
- BH-03-NLA
|
|||
c76 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 October 05 ![]() |
am revenit.... am oprit un taximetrist si l-am pus sa imi arate cum e la el montat sa ma dumiresc ... deci firele care erau legate la impamantare se lasa acolo, cele 2 borne de la releul de incarcare se poun la fel (si seamana ca sa inteleaga si prostu de mine) iar firul care merge la alternator trebuie montat la + .. acuma eu nu stiam unde e plusu la alternator ca era protejat de ceva cauciuc .... da am gasit
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
- BH-03-NLA
|
|
c76 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 October 05 ![]() |
revin din nou .. interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. deci am facut ceva legaturi gresite sau e ceva de la alternator. idei ?
|
--------------------
Dacia
1310 L
- BH-03-NLA
|
|
ches |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 27 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(c76 @ 2 Oct 2005, 18:04) revin din nou .. interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. deci am facut ceva legaturi gresite sau e ceva de la alternator. idei ? Normal ar fi cu motorul pornit sa ai 14,0 - 14,4V pe bornele bateriei, cum tu ai 12,5V inseamna ca nu incarca. Verifica si bornele bateriei sa fie stranse bine si curate. Se depune o substanta negricioasa (un oxid) in timp si asta ar putea fi o cauza. Si te sfatuiesc sa mai verifici inca o data toate legaturile de la releul de incarcare (mi se pare totusi putin 12,5V), eventual mai uita-te la o dacie noua si noteaza cum vin firele de la alternator etc. |
--------------------
Chevrolet
Epica
2.0D/2006
- B xxx LMT
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sau verifica si diodele de la punte, posibil una-doua in scurt.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionut232 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu?
la plusul de la alternator?si care ar fi ala? restul firelor vin la fel? eu am releu electronic fara fir This post has been edited by ionut232: 3 Nov 2005, 13:28 |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
electric |
![]()
Post
#7
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 3 Nov 2005, 13:27) am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu? la plusul de la alternator?si care ar fi ala? restul firelor vin la fel? eu am releu electronic fara fir plusul la alternator este borna mai groasa cu piulita de 6 cheie de 10 |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
mangrom |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 20 November 04 From: Iasi ![]() |
"interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. "
Si eu patesc acelasi lucru. Sie e al 2-lea releu electronic montat. Culmea e ca cel mecanic nu imi facea problemele astea...Iar primul releu electronic l-a montat "electronistu" de la service. Si nu a vazut nimic rau in tensiuni...Cred ca voi verifica diodele si revin. This post has been edited by mangrom: 27 Nov 2005, 16:46 |
--------------------
Renault
Laguna 2 facelift
2006 2.0 tdi
- is97mmr [FONT=Times][SIZE=7][COLOR=blue][I]"Proaspat posesor Stepway Extreme"
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(mangrom @ 27 Nov 2005, 16:46) "interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. " Si eu patesc acelasi lucru. Sie e al 2-lea releu electronic montat. Culmea e ca cel mecanic nu imi facea problemele astea...Iar primul releu electronic l-a montat "electronistu" de la service. Si nu a vazut nimic rau in tensiuni...Cred ca voi verifica diodele si revin. Cu ce multimetre masurati? Alea din piata pot avea erori mari, mai ales cind masori tensiunea de incarcare; is tare sensibile-sau devin in timp- la acei paraziti; cind opresti motorul, dupa un drum mai lung, cit arata? Sau, poate bornele nu fac contact bine avind caderi de tensiune, sau firicelul de masa.. asta daca acel instrument e totusi bun.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
aly |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Parerea mea este ca e defect releul.
Eu acum doua saptamani am schimbat 3 bucati in aceeiasi zi si tot nu am nimerit unul bun(unul incarca prea mult, unul prea putin iar al treilea deloc). Mai aveam putin si o bateam pe aia de la magazin(cred ca si ea pe mine). Bineinteles ca am dat vina pe alternator dar dupa ce l-am masurat la un electrician acesta m-a sfatuit sa-mi iau un releu mecanic care e mai scump dar mult mai bun. Asa am facut si acum merg cu aeroterma+ventilatorul masinii(pentru dezaburire)+casetofon +faza lunga si nici nu se clinteste acul de pe mijloc. Bafta. |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
florin007 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 November 05 ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 3 Nov 2005, 13:27) am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu? la plusul de la alternator?si care ar fi ala? restul firelor vin la fel? eu am releu electronic fara fir firul ala trebuie lasat in aer este martor pentru bec se aprinde cand nu incarca bateria ca la masinile straine si mai nou pe la daciile noi este aprins cand pui contactul si se stinge cand pornesti motorul, deci lasa-l liber, dar sa fie izolat ca are + pe el |
--------------------
dacia
liberta
- bc-09-yav
|
|
electric |
![]()
Post
#12
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(florin007 @ 28 Nov 2005, 23:23) firul ala trebuie lasat in aer este martor pentru bec se aprinde cand nu incarca bateria ca la masinile straine si mai nou pe la daciile noi este aprins cand pui contactul si se stinge cand pornesti motorul, deci lasa-l liber, dar sa fie izolat ca are + pe el TE CONTRAZIC sunt relee care au acel fir care se pune la borna plus a alternatorului |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
gti98 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(electric @ 29 Nov 2005, 10:02) 1. Releul electromecanic e nasol: e aproape imposibil de reglat iar cele romanesti sunt executate si cu materiale inferioare calitativ, deci de doua ori proaste 2. Releele electronice nu sunt toate la fel... Ti-as recomanda releul facut de Gradient SRL, dar aceasta firma e tocmai de la Iasi, era destul de mica si blegii de moldoveni nu au bagat bani in publicitate, nici nu mai stiu daca mai exista. Eu am avut de-a face cu asemenea relee si am fost foarte incantat de modul de functionare. Corect montat functioneaza perfect. 3. Multe probleme apar din cauza masei sau a caii de intoarcere a curentului. Multi nu inteleg chestia asta si o neglijeaza sau chiar o deterioreaza din nestiinta. Cablul acela gros sau realizat din fire impletite, neizolate, legat de la alternator la surubul de fixare al releului e important. Oxidarea lui in special la capatul dinspre releu, conduce la functionarea necorespunzatoare cu scaderea tensiunii pe instalatie. Oxidarea bornelor bateriei conduce la o incarcare deficitara cu marirea excesiva a tensiunii in impulsuri ( farurile palpaie, dar nu in sensul ca se sting ci ca se aprin mai puternic; efectul e mai puternic la regulatoarele electromecanice care au inertie mai mare) 4. Da, sunt regulatoare electronice care au mai mult de cele 3 fire minimum necesare ( masa, la prinderea pe caroserie, care are aceeasi geometrie ca releul "clasic", plus 12 volti prin cheie - firul de obicei rosu, cu papuc fisa, plcarea spre excitatia alternatorului - fir de obicei verde, cu papuc de surub de M4). Da, difera destinatia, de aia regulatorul se cumpara de la magazin, si este insotit de o hartiuta cu o schema in care se mentioneaza unde se leaga fiecare fir, pe culori (tot de obicei). Aceste fire suplimentare ar fi: A) un fir legat direct la baterie sau, mai putin precis la plusul alternatorului; aceste are rolul de a masura tensiunea pe instalatie cu o precizie mai ridicata, fara a fi deteriorata de rezistenta cablurilor si a contactului cu cheie. B ) un fir spre becul de semnalizare din bord. De obicei are plus doar la pornire - contact pus, motorul nu a pornit inca. In mers semnalizeaza ruperea curelei de antrenare - f util, ca putem fierbe motorul si arde garnitura de chiulasa - sau un alt deranjament electric - nu avem tensiune de alimentare - firul de la contact e intrerupt, de ex. This post has been edited by gti98: 10 Dec 2005, 21:22 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
raresito |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
un releu mecanic care e mai scump dar mult mai bun.
Asa am facut si acum merg cu aeroterma+ventilatorul masinii(pentru dezaburire)+casetofon +faza lunga si nici nu se clinteste acul de pe mijloc. Bafta. Asa e si la mine... eu am tot releu mecanic si chiar imi merge bine... Am avut noroc sa prind unu bunn de la inceput... Am at parca vreo 570.000 pe el... m-am dus la electrician auto sa mi-l monteze si sa il regleze... nu ma plang deloc. Pot sa stau linistit in ralanti cu faza scurta pornita, muzica, amplif, dezaburirevparbriz + luneta... Nu zic ca nu scade deloc. Scade chair pana indicatorul atinge coltul dreptunghiului rosu... Io pe cine am mai intrebat o zis sa ma feresc de alea electronice. Un releu mecanic reglat bine merge brici... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
raresito |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si inca ceva... Am un prieten care are pe dacia 1310 TX un alternator Bosch si nu mai are deloc releu de incarcare... Adica probabil ca are, incorporat in alternator... Ideea e ca am vazut cu ochii mei: aparatu de masura pe bornele masinii... Arata ,vreo 14,02V... la relanti... pornesti faza scurta = 14.02, pornesti dezaburirea = 14,02... ideea e ca se poate sa fi scazut un pic voltaju.. ideea e ca alternatoru ii da constant 14V... cica in dezmembrari se gaseste daca esti norocos... pe la 1 mil
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
gti98 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(raresito @ 11 Dec 2005, 09:36) Si inca ceva... Am un prieten care are pe dacia 1310 TX un alternator Bosch si nu mai are deloc releu de incarcare... Adica probabil ca are, incorporat in alternator... Ideea e ca am vazut cu ochii mei: aparatu de masura pe bornele masinii... Arata ,vreo 14,02V... la relanti... pornesti faza scurta = 14.02, pornesti dezaburirea = 14,02... ideea e ca se poate sa fi scazut un pic voltaju.. ideea e ca alternatoru ii da constant 14V... cica in dezmembrari se gaseste daca esti norocos... pe la 1 mil Asta se explica f simplu: alternatorul e de curent (citeste si putere) mai mare. Iar in privinta regulatoarelor, nu ma puteti convinge nici in 1000 de ani ca un regulator mecanic e mai bun ca unul electronic (evident, bune amandoua) Atunci ar trebui sa ne intoarcem la caruta, ca nu ai probleme cu pornirea la orice tenperatura, si in plus "carburantul" creste pe sant.... (aceasta a fost o gluma proasta- scuze) Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
c76 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 1 October 05 ![]() |
scuze pentru postingul asa de tarziu dar ... am fost pana la urma la un electrician si am rezolvat....
problema mea nu era releul .... ci alternatorul. punte de diode in scurt, statorul si rotorul praf .... dar firele le-am pus cat de cat bine.... iar firul acela care era in plus vine la + la alternator....cu cheie de 6 sau 10 ... asa ceva. o sa fac o poza la releu si o sa o postez sa vada cei care il schimba singuri. |
--------------------
Dacia
1310 L
- BH-03-NLA
|
|
andu911 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
ce inseamna statorul si rotorul praf ? ti le-a schimbat ? ce a facut ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
cristu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Buna ziua !
Din diverse probleme cu incarcarea am decis sa schimb relecul de incarcare. Am achizitionat unul electronic model RTA-12 produs de S.C. IPEE S.A. Curtea de Arges. Nu stiu cat de bun este, dar solutia cu releul mecanic este prea scumpa pentru mine deocamdata; probabil o sa-l schimb cu unul mecanic daca tot nu "rezista" asta. Am citit in postul acesta cate ceva in legatura cu montarea, dar tot nu m-am lamurit 1. Nu stiu care este plusul de pe alternator. 2. La releul vechi am 2 fire care "vin": unul verde si unul rosu. Unde vin aceste fire pe noul regulator ? Am 2 borne (A+) si (DF). Am vazut ca pe regulatorul vechi mai vine un fir negru (de la firul rosu) la un condensator. Condensatorul dispare si el cand montez regulatorul electronic ? 3. De la firul verde mai pleca un fir negru catre pompa de apa cred, motoras. Pe asta unde il conectez ? P.S. Am schimbat releul de semnalizare, iar acum becul de semnalizare din bord sta aprins tot timpul (cu motorul pornit) fara sa comut pe faruri sau semnalizare. Imi puteti spune si mie de ce ? Va multumesc anticipat, This post has been edited by cristu: 6 Feb 2006, 09:48 Attached thumbnail(s) regulator.jpg ( Size: 577.6k ) Number of downloads: 53 reg_manual.jpg ( Size: 731.24k ) Number of downloads: 41 |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
amc |
![]()
Post
#20
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
plusul de la alternator este cel pe care vine firul de la condesatorul alternatorului!
Daca nu ai condensator pe alternator,atunci ai ca reper surubul mai gros pe care sunt mai multe fire ala e + iar(-) este surubul mai subtire care are un fir gros si scurt legat de caroserie papucul rosu de pe regulator merge pe borna DF This post has been edited by amc: 6 Feb 2006, 10:29 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
cristu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
QUOTE(amc @ 6 Feb 2006, 10:26) plusul de la alternator este cel pe care vine firul de la condesatorul alternatorului! Daca nu ai condensator pe alternator,atunci ai ca reper surubul mai gros pe care sunt mai multe fire ala e + iar(-) este surubul mai subtire care are un fir gros si scurt legat de caroserie papucul rosu de pe regulator merge pe borna DF Merci AMC, Din schema electrica: DF = fir rosu (la mine) A+ = ????? e cumva firul verde ? B+ = Alternator plus |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
amc |
![]()
Post
#22
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
A+ vine firul verde
daca din releul nou mai iese un fir( B+) ala il pui direct la(+) alternator nu stiu ce este cu condensatorul acela,in mod normal nu exista acolo! This post has been edited by amc: 6 Feb 2006, 11:47 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
cristu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
QUOTE(amc @ 6 Feb 2006, 11:45) A+ vine firul verde daca din releul nou mai iese un fir( B+) ala il pui direct la(+) alternator nu stiu ce este cu condensatorul acela,in mod normal nu exista acolo! Sunt putin confuz gta98 mai sus zice: Sunt regulatoare electronice care au mai mult de cele 3 fire minimum necesare ( masa, la prinderea pe caroserie, care are aceeasi geometrie ca releul "clasic", plus 12 volti prin cheie - firul de obicei rosu, cu papuc fisa, plcarea spre excitatia alternatorului - fir de obicei verde, cu papuc de surub de M4) Din cate zice el firul ROSU merge (contact cheie) la A+ DF - excitatie (firul VERDE) Tu zici invers Sau nu inteleg io bine ? Da am un fir de la B+ care merge la alternator + |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
amc |
![]()
Post
#24
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai daca ma insel e foarte simplu,cand desfaci releul vechi scrie pe el "DF"si "+" asa te vei lamuri
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
cristu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
cristu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Salut
Cineva de pe forum zicea: pai alternatorul are 3 borne una +, una - (astea 2 cu piulita) si mai are una pe lateral, prinsa pe plasticul ala care tine carbunii si care este un papuc tata; in acest papuc se infige firul de excitatie terminat cu un papuc mama." Eu tot nu m-am lamurit unde conectez firul B+ (+ Alternator) Atasez si o poza, pe care "cerculete" insemnate de mine vine B+ ? Attached thumbnail(s) alternator.jpg ( Size: 358.54k ) Number of downloads: 43 |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
amc |
![]()
Post
#27
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
cercu albastru e masa alt.
cercul galben e(+) alt. cercul mov ,papucul de pe alternator este DF ,parca vad ca e verde,ala duce la releu firul verde=DF B+ duce la cerculetul galben |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
amc |
![]()
Post
#28
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
vad ca nu ai condensator pe alt.
il scoti pe ala de langa releu, si l pui pe alternator sau mai bine cumperi altu,corpu se leaga de surubul masei alt. iar firul din condensator la + alt. si am mai vazut ceva, firul de la masa alt. care merge pe caroserie, e cumva ars,topit? daca da ar trebui sa l schimbi si pe ala cu unul gros ,special facut pentru (-)masa! This post has been edited by amc: 7 Feb 2006, 14:45 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
cristu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
QUOTE(amc @ 7 Feb 2006, 14:42) vad ca nu ai condensator pe alt. il scoti pe ala de langa releu, si l pui pe alternator sau mai bine cumperi altu,corpu se leaga de surubul masei alt. iar firul din condensator la + alt. Merci AMC Acum m-am lamurit unde si ce fire se pun Dar, condensatorul pe (alt) ce rol are ? trebuie neaparat sa-l pun ? Intr-adevar, firul de la masa alt. e cam "distrus", o sa-l inlocuiesc cu unul bun Merci This post has been edited by cristu: 7 Feb 2006, 14:48 |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
amc |
![]()
Post
#30
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
deparazitare si nu i obligatoriu doar recomandat
This post has been edited by amc: 7 Feb 2006, 14:49 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:54 |