Se aprinde martorul de check engine, Problema !
![]() ![]() ![]() |
Se aprinde martorul de check engine, Problema !
Alinux18 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 October 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
du-te la o diagnoza sa citesti eroarea (daca nu ai un prieten cu cititor de erori pe OBD)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Alinux18 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 October 11 ![]() |
Multumesc de raspuns .
Am sa ma duc poate nu e ceva grav . |
--------------------
Dacia
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|
birjaru |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 August 11 ![]() |
sal.eu cred k e de la benzina.benzina proasta.asa am patit si eu.
|
--------------------
dacia
logan
2005
|
|
mrkiry |
![]()
Post
#5
|
![]() Din tara unde nici apocalipsa nu ajunge... Group: Members Posts: 1.818 Joined: 2 December 10 From: Bucuresti ![]() |
pare sa fie martorul de la sonda de oxigen
![]() |
--------------------
Renault
Megane2
2004 Lux Privilege
- GR85KYR Renault Megane 2,1.6 16v,113 cp,an 2004
|
|
balaurel_cli |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 09 ![]() |
Ai o bujie care nu lucreaza sau o fisa intrerupta . Da mai multe detalii Motorizare ,nr km ,
|
--------------------
Ford
Focus
2008
- OT 22 COL
|
|
Alinux18 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 October 11 ![]() |
Acum 10 minute am venit de la service unde i-a facut diagnoza si inafara de o erroare care a zis ca e normala deoarece e posibil ca bateria sa fie descarcata totul este ok .
Benzina nu cred ca este deoarece de la aceeasi benzinarie de ani buni si nu am mai avut probleme dar o sa alimentez si din alta parte sa vad daca asta e problema. Bujiile si fisele sunt noi. Motorizare 1.4 MPI Km 86217 Alte detali despre sonda de oxigen ? This post has been edited by Alinux18: 6 Oct 2011, 14:42 |
--------------------
Dacia
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|
roland |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Problema a aparut dupa schimbul de antigel? Sau nu ai apucat sa-l faci?
|
--------------------
.
.
.
|
|
balaurel_cli |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 09 ![]() |
Ce eroare erea ?
Crede-ma asta se intampla ai rateu pe un cilindru ( missfire ) faptul ca se ingatuie curata si recalibreaza motorasul pas cu pas si claapeta de acceleratie . Practic se intampla ca dupa ce ai scanteie senzorul de detonatie detecteaza gaze nearse <span class='edit'>6 Oct 2011, 16:00:</span> Alinux daca vrei sa rezolvi problema procedeaza asa : Cere la tester sa iti spuna ce eroare ai : daca eroarea este Missfire cilindru Nr ..... atunci schimba fisa si bujia ce corespunde cilindrului cu probleme . Pentru ingatuire curata si recalibreaza MPP . apoi fa o resetare la parametrii de fabrica ai calc de injectie si goleste fortat canistra de vapori . Poti cere si la un service asta This post has been edited by balaurel_cli: 6 Oct 2011, 16:03 |
--------------------
Ford
Focus
2008
- OT 22 COL
|
|
Alinux18 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 October 11 ![]() |
QUOTE(roland @ 6 Oct 2011, 15:38) Nu roland nu il mai fac deoarece am cumparat o chestie de la piese auto care iti verifica antigelul si la mine arata -35* C si nu mai este nevoie. QUOTE(balaurel_cli @ 6 Oct 2011, 15:58) Ce eroare erea ? Crede-ma asta se intampla ai rateu pe un cilindru ( missfire ) faptul ca se ingatuie curata si recalibreaza motorasul pas cu pas si claapeta de acceleratie . Practic se intampla ca dupa ce ai scanteie senzorul de detonatie detecteaza gaze nearse <span class='edit'>6 Oct 2011, 16:00:</span> Alinux daca vrei sa rezolvi problema procedeaza asa : Cere la tester sa iti spuna ce eroare ai : daca eroarea este Missfire cilindru Nr ..... atunci schimba fisa si bujia ce corespunde cilindrului cu probleme . Pentru ingatuire curata si recalibreaza MPP . apoi fa o resetare la parametrii de fabrica ai calc de injectie si goleste fortat canistra de vapori . Poti cere si la un service asta Balaurel am sa o duc iar in service sa vad daca este si cum zici tu . Poate o duc maine si iti zic daca este erroarea asta cu missfire . This post has been edited by Alinux18: 6 Oct 2011, 16:11 |
--------------------
Dacia
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(balaurel_cli @ 6 Oct 2011, 16:58) Nu imi este foarte limpede: ce zici ca detecteaza senzorul de detonatie? Cam pe ce principiu spui ca face acest lucru? In rest, pentru initiator: daca martorul ala s-a aprins, OBLIGATORIU este o eroare memorata. MArtorul acela nu se aprinde ca ii curge lui curent rezidual prin poale, e comandat de UCE injectie in conditii destul de clare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Alinux18 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 3 October 11 ![]() |
Am fost la service si mi-a spus ca este o erroare des intalnita la masinile care au computer.
Pana la urma bateria era de vina , era descarcata ... am cumparat una noua si nu imi mai face probleme ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
2006 1.4 MPI
|
|
balaurel_cli |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 09 ![]() |
Senzor de detonatie:
Senzor aflat pe motor care este folosit la detectarea vibratiilor de frecventa inalta cauzate de detonatie. Datorita senzorului de detonatie, un sistem computerizat de control al motorului permite acestuia sa functioneze pana la atingerea unei limite de detonatie, imbunatatind astfel puterea si eficienta acestuia. 7 Oct 2011, 11:34: Ce pacat ca cei de la service sunt total da total habarnisti! Nu exista eroare asa fac toate . Eroarea spune clar cauza , ora si minutul care s-a intamplat si daca bunghesti oleaca de franceza problema e ca si rezolvata . E drept ca daca ai bateria mai descarcata corectia relanti se face un pic mai lent Totusi nu justifica aparitia erorii . eu am un logan din 2005 si in ultimele 12 luni nu are nici macar o eroare memorata ( eroare de genul scurtului la lampa de semnalizare ) This post has been edited by balaurel_cli: 7 Oct 2011, 11:34 |
--------------------
Ford
Focus
2008
- OT 22 COL
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
senzorul de detonatie detecteaza ... DETONATIA, nicidecum "gazele nearse"
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
balaurel_cli |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 April 09 ![]() |
Da Klaus ai dreptate . Cred ca esti mai documentat decat mine eu am incercat sa-i ofer o explicatie simplista . Am comis o eroare . M-am gandit prea departe . Lipsa detonatie duce la amestec nears evacuat ce duce la valori Lamda in cote de alarma .
Am incercat sa-l ajut pe colegul nostru . Eu sunt departe de a fi un mare specialist . Daca de la mine care sunt inginer metalurg a putut primi o explicatie si un algoritm de rezolvare a problemei ce e drept simplist cum se poate intampla ca ce-i de la service sa nu-i ofere cat de cat o explicatie . |
--------------------
Ford
Focus
2008
- OT 22 COL
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#16
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 12:44) pai si ce a zis balaurel mai devreme? poate ar trebui explicat mai in detaliu ce e aia detonatie, pt cei ce nu cunosc fenomenul. Legat de martorul OBD, la clioul cumnatei, subit s-a aprins la un semafor. Motorul a inceput sa balbaie la toate turatiile. Vizita la service a aratat probleme la un injector (benzina). Dupa desfundare injector totul a fost OK. <span class='edit'>8 Oct 2011, 08:13:</span> QUOTE(balaurel_cli @ 7 Oct 2011, 13:02) Am comis o eroare . M-am gandit prea departe . Lipsa detonatie duce la amestec nears evacuat ce duce la valori Lamda in cote de alarma . Mai sus ai zic ceva de genul: Senzor de detonatie: Senzor aflat pe motor care este folosit la detectarea vibratiilor de frecventa inalta cauzate de detonatie. Datorita senzorului de detonatie, un sistem computerizat de control al motorului permite acestuia sa functioneze pana la atingerea unei limite de detonatie, imbunatatind astfel puterea si eficienta acestuia. Asta era rezonabil. Dar lipsa de detonatie nu duce la amestec nears. Senzorul Lamda verifica nivelul de oxigen din gazele evacuate, si nu poate sesiza fenomenul de detonatie. PS: Klaus intotdeauna are dreptate ![]() This post has been edited by Lord Hades: 8 Oct 2011, 07:14 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Senzorul de detonatie sesiseaza exploziile necontrolate in cilindru (detonatiile) datorate in special autoaprinderii amestecului. Aceeste detonatii au efect negativ asupra partilor in miscare ale motorului din cauza vibratiilor produse precum si asupra materialelor cilindrului, datorita temperaturilor ridicate dezvoltate in cilindru (inclusiv pe gazele de evacuare creste temperatura).
Gazele nearse care produc avarieri ale catalizatorului sunt datorate, in general, lipsei de aprindere a amestecului din cilindru (rateu, misfire). Rateurile sunt detectate de senzorul de turatie, nu de senzorul de detonatie. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
yno |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 28 January 10 ![]() |
Buna Seara!
Acum 2 zile mi-am dat jos sistemul e esapament si am fost nevoit sa plec undeva urgent fara el,si aceasi problema mi-a aparut martorul obd sau de motor mi-a ramas aprins chiar si dupa ce am montat inapoi sistemul de esapament!Ma-m gandit eu ca e din cauza sondelor landa eroarea ,cum as putea scoate eroarea sau sa se stinga martorul sau macar un reset, Va cer sfatul pt.ca in zona mea oricine scoate erori din Comp.taxeaxa cu 120 lei oricate erori ai avea,adica si o simpla diagnoza e tot 120lei,si ma gandesc ca de banii aceia imi cumparam alta toba intermediara!:) deci daca ma poate cineva lumina cum as putea rezolva problema mea!? Mentionez este un Sandero 1.4 113000km Va Multumesc! |
--------------------
Dacia
Sandero
2008
- B93JNZ
|
|
sil72 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 30 October 05 From: Focsani ![]() |
Am patit-o si eu la Logan Ambiance. Am scos bujiile, le-am curatat, le-am remontat si cand am dat la cheie, motorul a pornit, nu prea convingator. Se vedea ca nu merge rotund, iar dupa vreo 30 sec martorul engine clipea. M-am speriat putin, dar mi-am dat seama ca e din aprindere problema, am luat din nou fisele la verificat si la una din ele am observat ca atarna un fir subtire, ca de lita. L-am varat in manson si dupa ce am remontat pe bujie, motorul a mers foarte bine, martorul engine stand stins.
|
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
- vn72sil silviu
|
|
Liviuta |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 July 08 ![]() |
Va salut !
Am un loganel 1,4 din 2004 si in urma cu 4 zile dimineata mi-a pornit din prima , dar mersul era neregulat si trepida toata masina . Am oprit motorul si am repornit , dar din pacate tot trepidat ( parca era vechea dacie 1300 cand mergea in trei bujii ) . Am turat motorul pana la 2000 de ture si s-a potolit , a functionat normal . Astazi la fel dar a inceput sa licareasca si martorul galben din bord . Am oprit motorul , l-am lasat circa 30 de secunde si am repornit dar din pacate functiona la fel de neregulat dar nu mai aveam acel martor aprins pe bord . Am plecat cu masina la drum si a parut ca "si-a dat drumul " Ce sa aiba ? |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Laureate
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#21
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
O parte din raspuns ti l-ai dat singur: "...cand mergea in trei bujii". Verifica-le. Continua apoi cu clapeta de acceleratie.
This post has been edited by robbie_ro: 17 Nov 2014, 15:34 |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
Liviuta |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 July 08 ![]() |
Cu toate ca bujiile au cu aproximatie 20000 km le-am dat jos , nu sunt afumate sau negre , electrodul central era putin maroniu . Am pus altele . Astept maine sa vad cum se comporta pt. ca dupa ce le-am schimbat am dat cheie si merge la fel ca si cu cele vechi .
Nu cred sa fie bujiile de vina . 17 Nov 2014, 17:23: Cum verific clapeta ? This post has been edited by Liviuta: 17 Nov 2014, 17:23 |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Laureate
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
Poate ai probleme cu fisele...
Daca te intereseaza, am un set in stare perfecta de functionare()aproape noi) |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
Liviuta |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 July 08 ![]() |
In dimineata asta a pornit si mi s-a parut totul in regula .Am sa merg astazi sa-i fac o diacnoza la service sa vedem ce zic meseriasi acolo .
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Laureate
|
|
4You |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 28 January 19 ![]() |
Bună ziuă, am și eu această problemă recent am. Cumpărat o mașină renault magne 1.6 2004, și mi-a apărut martorul '' check engine '' am fost la mecanic a făcut diagnoza a scos câte un cablu de la motor apoi tot se Oprea motorul, a scos nu știu ce de acolo a șters-o și tot nu a dispărut martorul în fine l-am plătit pe nimic, și a zis ca când o sa pot merge la el sa deschidă motorul sa șteargă nu știu ce în motor apoi dacă nu va merge va trebuii schimbat injectorul țin sa menționez sunt în Cehia și nu prea am încredere în macanicii ăștia și în plus el este coleg cu mine la munca pe schimbul meu și are un garaj unde mai repara mașini în timpul liber, oare problema poate fi de la benzina mai proasta? Nu știu dacă se merita sa merg iar la el deoarece i-am plătit pe nimic. Și nu prea mi-a explicat problema. Mulțumesc aștept un răspuns!
![]() Motorul bârâie când sta pe liber iar când accelerez prinde mai greu viteza și când întorc volanul de tot se aude un scârțâit... ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Magne
2004
- 4You 21 CJ
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#26
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca e Renault atunci trebuie sa cauti pe forumul vecin mai exact aici
https://www.reno.ro/Megane-f74.html |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:34 |