DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Senzor lichid frana

megyes raul
post 18 Nov 2011, 23:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Salut! Am o dacia 1310TX(fara turometru), iar cand am cumparat-o(in 2003) avea o pompa frana cu simplu circuit, trebuind sa aiba una cu dublu circuit.Intre timp am schimbat pompa cu una standard, insa nu am firele ce vin puse pe capacul vasului ,pentru masurarea nivelului.In bord, deasupra comenzilor de ventilatie, am acel martor "BRAKE",dar el are numai un fir albastru, iar masa este deconectata.Daca o conectez, martorul sta aprins.
Mentionez ca am bord tip scoica, iar masina este fabricatie 1989 pentru export Ceho-Slovacia.
Imi poate spune cineva ce fire trebuie sa trag si de unde pentru a face functional acest 'sistem'?Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 18 Nov 2011, 23:37
Post #2


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




masa o conectezi la capac la un papuc. Prelungesti firul de la buton, ii pui un papuc si il prinzi la capac. Papucul sin capac ce ramane liber vine legat la masa. In momentul in care ai lichid destul circuitul e intrerupt, dar cand scade o saiba metalica leaga cele doua fire realizand masa, asa se aprinde becul.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 19 Nov 2011, 09:59
Post #3


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.214
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Din cate stiu, martorul "Brake" e pt. uzura placutelor de frana. Lipsa lichidului e semnalizata prin aprinderea martorului rosu "P", din ceasul din dreapta.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eu.beby
post 19 Nov 2011, 12:21
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 9 October 11




QUOTE(maho @ 19 Nov 2011, 10:59)
Din cate stiu, martorul "Brake" e pt. uzura placutelor de frana. Lipsa lichidului e semnalizata prin aprinderea martorului rosu "P", din ceasul din dreapta.
*




lipsa lichidului este semnalizata cu ! = ATENTIE


--------------------
supernova dacia 2001 - B 24 BBY
vand/montez geamuri electrice.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 19 Nov 2011, 12:35
Post #5


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




depinde de masina. (P) este doar pentru frana de mana. Au am martor in bord si pentru dezaburire si pentru faruri de ceata dar nu inseamna ca si merg. Dacia 1310 NU ARE MARTOR DE UZURA LA PLACUTE asa ca raman doua optiuni, ori (!) ori BRAKE


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 19 Nov 2011, 13:09
Post #6


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.214
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Bine zis, depinde de masina (dacia, mereu surprinzatoare !): la a mea, "brake" nu s-a aprins niciodata, iar cand am ramas fara lichid de frana in borcan s-a aprins "P"-ul, ca atunci cand e frana de mana trasa...


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megyes raul
post 19 Nov 2011, 13:58
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Senzor de uzura placute cred ca nici Sandero n-are.
Singurii martori legati de frana ce ii am in bord sunt "BRAKE" si "P".
In alta ordine de idei, am gasit undeva prin compartimentul motor in zona pompei doua fire cu papuci care nu erau legate nicaieri(masina are GPL si este foarte aglomerat compartimentul motor).Firele sunt: unul verde si unul negru.
Le-am legat la capacul vasului si totusi martorul "BRAKE" sta in contiunare aprins.
Martorul "P" nu stiu cum reactioneaza(daca este el cel legat la masurarea lichidului deoarece la toate testele aveam trasa frana de mana, deci becul aprins).Am sa incerc sa repet testele dar de data acesta sa fiu atent la martorul "P".
Daca ar fi martorul "P" cel in cauza, atunci care este rolul martorului "BRAKE" si de ce sta aprins continuu?

This post has been edited by megyes raul: 19 Nov 2011, 13:59

Attached thumbnail(s)
IMG455.jpg ( Size: 489.54k ) Number of downloads: 469
IMG458.jpg ( Size: 454.15k ) Number of downloads: 515
IMG459.jpg ( Size: 408.92k ) Number of downloads: 505
IMG460.jpg ( Size: 417.06k ) Number of downloads: 510
IMG461.jpg ( Size: 427.57k ) Number of downloads: 480


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 19 Nov 2011, 14:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




sta aprins pentru ca nu face contact intre cele 2 fire.poate nu e bun capacul.ca si cum n-ai avea lichid.verifica capacul ala, sa faca contact cand e atins de lichid


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megyes raul
post 19 Nov 2011, 14:11
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Sau mai bine zis, daca as uni cele doua fire intre ele becul ar trebui sa se stinga??Daca se stinge am gasit problema, si anume la capac.
Am uitat sa precizez ca membrana de la servo este defecta, prin urmare cand calc frana scade turatia mult.Momentan este astupat cu o bucata de punga acel furtun care intra in oala de la servo si asa nu mai scade turatia, dar se comporta ca o masina fara servo.
Poate avea vreo legatura problema de la servo cu becul care sta aprins?
Si inca ceva: pompa de frana cu tot cu vas am luat-o de pe alta masina din familie care a fost dezmembrata in urma cu cativa ani, insa nu stiu daca pe masina aceea functiona acest sistem si daca capacul era ok.

This post has been edited by megyes raul: 19 Nov 2011, 14:13


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 19 Nov 2011, 14:24
Post #10


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




nu are nici o legatura. Iar firele alea ce le-ai gasit probabil ca nu sunt de la frana. In mod normal (P) se aprinde cad e frana de mana trasa, asta cam la toate masinile, ala e martorul ei. La majoritatea daciilor senzorul de nivel la lichidul de frana e legat la (!), dar poate di si la BRAKE cum ai tu. Capacul ala se desface usor si vezi care e sistemul de functionare.


Attached thumbnail(s)
capac.JPG ( Size: 40.63k ) Number of downloads: 182


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megyes raul
post 19 Nov 2011, 18:00
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Am desfacut capacul vasului, l-am curatat, l-am probat si functioneaza perfect.
Cele doua fire ar putea fi de la frana, dar nu sunt conectate prin bord deoarece in 2002 masina a fost vopsita si au fost schimbate multe elemente de caroserie(acest lucru se intampla inainte sa ajunga masina la mine) si probabil atunci nu au mai fost legate.
Mai am o singura intrebare: Daca trag firul acela de la capac, la masa butonului, mai am nevoie de vreun fir pentru masa la buton sau ramane doar cel tras de la pompa?

Attached thumbnail(s)
Untitled.png5.png ( Size: 14.17k ) Number of downloads: 134


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 19 Nov 2011, 18:04
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




daca tragi inca un fir la masa atunci tot o sa stea aprins.nu trebuie altul numai cel de la capac


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megyes raul
post 19 Nov 2011, 18:24
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Asta am asteptat sa spuna cineva.Eu evident ca am tras si un fir de la caroserie si imi sta aprins, dar nu mai merg acum sa il scot, il scot maine dimineata.
Oricum se pare ca capacul ala cu plutitor nu este in cea mai buna stare, in caz ca isi da duhul cam cat poate costa unul nou?


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 19 Nov 2011, 18:46
Post #14


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




megyes raul lasa cele doua fire scoase,pot fi de la o,,,inventie,,,sa care sa renuntat,firele pentru capac sunt mult mai subtiri si trebuie asa fie pe langa pompa de frana
daca a mers pana acum laso pana se incalzeste afara,firele sunt ambatranite si de la frig se poate crapa izolatia de pe ele,daca te deranjeaza becu ala scoatel


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megyes raul
post 20 Nov 2011, 14:31
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 23 October 11




Si am terminat aceasta operatiune.Functioneaza normal si anume:Cand lichidul este destul circuitul este intrerupt de plutitorul din capac, cand scade nivelul circuitul se inchide, prin urmare si cu contactul pus, si cu motorul pornit martorul "BRAKE" sta aprins.
Am tras alt fir de la masa butonului, pana in compartimentul motor deoarece cele doua fire nu stiu de la ce erau, iar pentru masa la capac am folosit firul negru de la acele doua fire.
In pozele urmatoare: La buton firul albastru este alimentarea, iar firul rosu este firul ce duce in compartimentul motor(este defapt de culoare gri, dar papucul este rosu).
In compartimentul motor firul vrede(cel gri, dar cu papuc verde) vine din habitaclu, iar masa este firul negru.
Acest capac este pe post de intrerupator(cand nivelul scade o saiba coboara inchizand circuitul, iar cand nivelul lichidului este sus circuitul este deschis, iar becul nu se aprinde).
PS:Cu ocazia asta am verificat si nivelul uleiului, si surpriza.Nu mai am pic de ulei in motor biggrin.gif .Bine ca nu s-a gripat inca.O stiam ca pierde ulei pe la distributie si pe la baie, dar nu tot uleiul in cateva luni de cand nu l-am mai verificat.Probabil ca a inceput sa manance o cantitate destul de mare de ulei(anul asta maxim 1000km am facut cu ea).Probabil s-au cam dus segmentii si face gaze de carter ca pe tot motorul este ulei, iese ulei si pe la delco si pe la bujii, chiar si pe carcasa ambreajului este ulei, si nu avea obiceiuri d-astea, era un motor foarte curat,fara scurgeri prin aceste locuri.In bord arata 55k km, am luat-o cand bordul arata 7k km.Acesti 55k km sunt facuti de cand a fost facuta tinichigeria si motorul.
Acum m-am gandit,daca cele doua fire sunt de la stropitoarea parbriz??Acolo sunt tot 2 fire sau sunt mai multe fire??Intreb deoarece nu am pe masina nici acest sistem.

This post has been edited by megyes raul: 20 Nov 2011, 19:39

Attached thumbnail(s)
IMG463.jpg ( Size: 457.52k ) Number of downloads: 89
IMG464.jpg ( Size: 367.43k ) Number of downloads: 95
IMG465.jpg ( Size: 635.84k ) Number of downloads: 83
IMG467.jpg ( Size: 246.29k ) Number of downloads: 93
IMG468.jpg ( Size: 272.33k ) Number of downloads: 97
IMG469.jpg ( Size: 322.12k ) Number of downloads: 91
IMG472.jpg ( Size: 532.35k ) Number of downloads: 99
IMG473.jpg ( Size: 454.12k ) Number of downloads: 103


--------------------
Dacia/Ford Sandero/Focus Black Line 1.2 16V-2010/Trend 1.6 16v-2006 - AR**JGN/AR**RGH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 08:05
Forum Renault