Toba intermediara, Probleme!
![]() ![]() ![]() |
Toba intermediara, Probleme!
mark`` |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|||
moustache |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Poti sa o scimbi si singur. Dar nu merita efortul. manopera pt. schimbat esapamentul nu este prea mare. Va trebui sa desfaci colierul din fata, de la imbinarea cu catalizatorul ceea ce probabil nu vei reusi, in service il taie cu flex-ul. Deci iti trebuie unul nou. De asemenea, nu merita sa schimbi acum numai toba intermediara, sigur si finala e pe duca. Dar ca sa fiu scurt, da se poate sa le schimbi singur, dar fara elevator / canal e mult de lucru datorita pozitiei incomode. Cel mai bine e in service, nu e scump si nu dureaza mai mult de o jumatate de ora. Si daca accepti un sfat, schimba-le pe amandoua, nu te mai tine mult si oricum tot trebuie sa o desfaci si pe asta, deci de munca / manopera pt. amandoua tot ai parte.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#3
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
la mine s-a dus intermediara si pe urma finala mai sa cada pe asfalt am aruncat-o direct la gunoi dupa 3 ani jumate in care am mers cu masina zilnic ceea ce nu mi se pare normal. te costa 300 ron de pitesti amandoua sau 150 ron amandoua de iasi (conex). prostia mare ca si la oltcit e ca le sudeaza jos si tine apa si se duc rapid. astea conex sunt sudate lateral sper sa fie cel putin la fel de bune macar ca-s de doua ori mai ieftine. maine mi le schimb in service revin si cu pret manopera dar nu are cum sa fie mai mult de 60 ron si vb cuiva nu merita efortul mai ales pe frigurile astea.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
b34uen |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 12 February 07 ![]() |
extraordinar de proaste sunt cele de conex, au tinut exact un an la mine
|
--------------------
dacia
logan
2008 ambition 1,5dci
- B 92 ELL 1) Esti pe daciaclub
2) Imi citesti semnatura 4) Nu ai observat ca lipseste pct. 3 5) Tocmai ai verificat daca exista pct. 3 sau nu 6) Zambesti. |
|
sirrocco |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
eu le-am schimbat ieri pe ale mele , tot traseul. Finala se rupsese cu totul de teava care intra in ea si intermediara era pe duca.
Am schimbat la pilotauto in pitesti. Treaba a mers foarte repede .. vreo ora maxim, inox - 700lei(am luat variantele ieftine - fara zgomot & stuff altfel ajungeam pe la 8 si ceva) . Sa vedem cum se comporta mai departe - ca abia le-am pus ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#6
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Salut!
Eu mi-am schimbat singur tobele acu 2 ani si confirm ca nu merita efortul... De demontat le-am demontat f usor pt ca erau rupte de rugina la intrarea tevii in tobe (amandoua). Colierul de la catalizator a mers parfum. Chinuiala mare a fost la remontare pt. ca traseul e facut sa treaca peste puntea spate si nu ai loc. Oricat m-am chinuit pana nu am ridicat-o pe 2 cricuri de spate ca sa maresc distanta dintre punte si caroserie n-am reusit sa o bag. Probabil daca ai canal se poate desi eu zic ca tot ridicata trebuie. Deci iti recomand calduros service-ul unde o pun baietii pe elevator si tac-pac gata. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#7
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
66 ron la meridian. am pus conex ca oricum si alea de pitesti sunt praf. sa vedem cat ma tin astea. deocamdata se calesc si miros ca dracu', am o solenza care miroase a ars in trafic pana se caleste vopseaua aia de pe ele sau ce o fi, de culoare argintie.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
sirrocco |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
Nush cum miros ale tale, dar ale mele nu miros a nimic
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#9
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nu borla. nu de inox. alea de tabla genuine shit...
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
mark`` |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Ok dar acuma ce sa fac? Sa iau de Conex sau de Pitesti? Si cum le deosebesc? Numai dupa pret?
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
b34uen |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 12 February 07 ![]() |
deosebirea e simpla: te intreaba deobicei vanzatorul de care vrei, sau poti sa il intrebi tu
acuma fiecare si-a spus parerea, tu faci cum vrei |
--------------------
dacia
logan
2008 ambition 1,5dci
- B 92 ELL 1) Esti pe daciaclub
2) Imi citesti semnatura 4) Nu ai observat ca lipseste pct. 3 5) Tocmai ai verificat daca exista pct. 3 sau nu 6) Zambesti. |
|
Fancyman |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Pt sirrocco:
Eu tot borla am pus acu 2 ani si am o singura problema: colierul din fata de la cat nu reusesc sa-l strang ca lumea si din cand in cand (mai ales la relanti) se aude cum vibreaza esapamentul - la tine e la fel ? |
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
@ Fancyman Pune-i cateva piulite mai mari ca adaos, apoi piulita surubului si strange-o pana ii sar ochii si gata cu vibratia.
|
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
sirrocco |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
Si la mine la ralanti se aude ca un zdranganit, dar de afara nu se aude ... si sincer nu am reusti sa identific de unde vine zgomotul.
Urmeaza revizie de 30.000 , si cred ca ii mai pun pe mecanici sa se mai uite, poate mai strang ei ceva, sau isi dau seama de la ce e , pana atunci, nu ma deranjeaza cine stie ce. |
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|
mark`` |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Am cumparata toba intermediara de Solenza originala de fabrica. A fost 120 lei, ce am ramas putin surprins e ca am vazut pe toba ca scria ROMCAT BORLA, nu stiam ca Solenzele au din fabrica tobe Borla. Cool!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Romcat Borla este furnizorul de esapamente pentru Dacia.De mult.
|
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#17
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Felicitari pt alegerea facuta...
Nu vreau sa supar pe nimeni dar alea conex sunt farza...si ca durabilitate si uneori chiar ca dimensiuni (nu prea pica suportii unde trebe...cred ca nu au aceleasi sdv-uri la executie) Eu am pus d'alea de origine...si acu intru in al 3-lea an cu ele si inca n-am probleme...conex-ul tine in genere 1 an. Eu zic sa verifici starea finalei pt ca daca tot desfaci ar fi recomandat sa le schimbi pe amandoua (acum tu stii cum stai cu finantele) Despre zdranganitul la relantii mai puteti verifica ceva... sub masina da-ti niste pumni la catalitica...cartusul ceramic spart zdrangane ca dracu la relanti sau cand e subturata. Am uitat sa zic...am schimbat si catalitica exact pt motivul de mai sus. (si pt ca era cam duboasa la noxe :-P ) |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
sirrocco |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 19 April 06 ![]() |
Catalitica .. ma rog , nu stiu ce e
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- AG-11-ABC
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#19
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
deci evacuarea la slz are practic 3 tobe pe ea...
toba catalitica e prima si e undeva imediat dupa scutul de sub motor, apoi vine intermediara in zona puntii spate si apoi finala (aia pe care o vezi in spate). Toba catalitica e scumpa...f scumpa, in jur de 10 mil, (eu am dat 8,5 mil...dar depinde de magazin). Problema e ca pe langa zdranganitul ala f enervant (dar tot n-as fi dat 8,5 mil doar ca sa scap de el) eu aveam probleme cu noxele la ITP. E adevarat ca am mers cu zdranganitul ala cam 1,5 ani si apoi am investit. Rezultat: liniste, noxe ok si consum ceva mai mic. Toba care am dat-o jos parca are o piatra inauntru... Am intrebat si studiat si se pare ca, cartusul catalitic (care e ceva ceramic in interiorul tobei catalitice) se sparge in doua cazuri: 1. La socuri (accidente...desi toba in sine nu e atinsa) 2. La trecerea prin rauri sau baltoace mari datorita racirii bruste. ps. atentie!!! difera toba catalitica intre SLZ benz euro2 - SLZ benz euro3 - SLZ diesel |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
mark`` |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Da, am montat azi noua toba si merge parfum. E drept ca era indicat sa schimb si finala dar mai merg cu ea asa un pic ca, na, finantele astea, poate luna viitoare. Oricum mi-a spus ca mult nu ma mai tine!
Multumesc de sfaturi, eu in prima instanta vroiam sa iau de Conex dar taicameo, noroc cu el, mi-a spus hai ca dau si eu ceva numai pune de origine, si bine am facut! ![]() This post has been edited by mark``: 29 Feb 2008, 18:21 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
negrucvj |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 10 October 07 ![]() |
YR-ZBG : eu am teava de esapament neagra nu "ruginie" ca la altele. S-ar putea ca vina sa fie din cauza tobei catalitice sau din cea din mijloc? Acum nu stiu care zdrangane ca nu am ajuns la o rampa inca si se mai aude si un zgomot infundat de sub masina ca de toba sparta (rasuflare). Finala e de conex si de cind am schimbat-o ( un an si ceva) se auzea zgomotul dar sigur nu-i de la ea pt ca s-ar vedea.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b38xxx
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#22
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Mai eu cand aveam catalitica bulita teava de esapament era tot albicioasa spre ruginie nicidecum neagra de funingine.
O teava neagra ma duce cu gandul la probleme de ardere-aprindere-injectie. Pactic rolul cataliticei nu prea are legatura cu funinginea, asta pt ca motoarele pe benzina (corect reglate) nu prea scot funingine (spre deosebire de cele diesel). Oricum am spus...zdranganitul ala (daca e de la catalitica) se manifesta in general cand masina e subturata sau la frane de motor. Nu stiu cat de corpolent esti dar nu iti trebuie canal ci doar un pres (carton) sa te bagi sub ea. O tragi langa trotoar cu rotile de pe o parte pe bordura si te bagi sub ea...imediat dupa scut o sa vezi catalitica. Doi pumni si te lamuresti daca de acolo e zdranganeala. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
negrucvj |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 10 October 07 ![]() |
la scurt timp dupa cumparare am fost la AMG in pantelimon si am verificat-o pe calc. Au zis ca e ok. Sub masina, cam nasol, am peste 115, animal cam mare. L-a schimbul de cioace o sa verific. Ma gindeam ca poate sitele de la intermediara fiind "duse" lasa sa treaca "mizeria" (sper eu).
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b38xxx
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#24
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
ce 115? l-a?
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
115 kg ??
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
negrucvj |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 10 October 07 ![]() |
peste, dar nu mi-e rusine, imi trebuie doar ceva mai mult spatiu de manevra. Deci, un raspuns?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b38xxx
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu e ok daca e neagra . Mergi si tu ceva mai mult , continuu , baga benzina buna si un aditiv de curatare , mergi mai turat si trebuie sa observi o curatare a evacuarii . La mine dupa o saptamana de mers in Bucuresti iesirea e neagra si cum fac un drum in afara imediat devine gri si dispare acea negreala . Problema este sa nu ai catalizatorul infundat ...
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Salut ma lamureste si pe mine cineva care este toba intermediara eu sub masina la mine am vazut toba finala care este cea din spate ,aceasta se prelungeste cu o teava pana la catalizator ...si toba intermediara care e? Sau nu toate solenzele au toba intermediara?
This post has been edited by Mihaitzu: 2 Mar 2008, 19:49 |
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci pornesti cu "ochitul" de la motor , te uiti dupa galeria de evacuare , vezi sonda lambda , treci de ea , ajungi la catalizator ( care e un fel de toba turtita si cu un scut mic sub ea ) , treci si de un racord flexibil impletit , ajungi la toba intermediara , mergi mai departe , treci si de puntea spate , unde coteste brusc pe sub ea si trece pe langa rezervor si ajunge la toba finala .
Toate au toba intermediara , dar sunt convins ca tu nu ai vazut de fapt catalizatorul si ai crezut ca intermediara e catalizatorul . Ca idee , catalizatorul este mai putin de jumate din intermediara si are scut sub el . Toate au configuratia asta din fabrica , cele Euro 2 au doar o sanda lambda , iar cele Euro 3 au doua sonde lambda , una fiind dupa catalizator situata . Intermediara este asezata perpendicular fata de finala , iar catalizatorul este pe la mana super-mecanicului meu . ( nu va mai uitati pe pereti ca va cer bani pt vizionare ! ) This post has been edited by marius80_eugen: 2 Mar 2008, 22:55 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Uitandu ma in poza de mai sus am observat care e toba intermediara dar eu cred ca nu am asa ceva ...uite am modificat poza aia am sters in paint ceea ce eu nu am pe masina toba aia de pe centrul masinii. Eu am Euro III masina din 2005 deci cred ca astea mai noi nu au toba intermediara.......
This post has been edited by Mihaitzu: 2 Mar 2008, 23:15 Attached File(s) |
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:45 |