DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Trecere Logan 1.6 de la euro 3 la euro 4

lucian_1985
post 4 Jan 2012, 20:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 13 October 11
From: Bucuresti




Salutari toata lumea,
Sunt interesat sa stiu daca este posibil si daca cunoaste cineva cum se poate face un logan de 1.6 din 2006 euro 3 sa fie euro 4.
Presupun ca se schimba catalizatorul, dar in afara de asta se schimba si ceva la soft, si alte piese, senzori, etc?

Multumesc


--------------------
Renault Megane Bi-corp 1.5 DCI 105cp 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bossake
post 4 Jan 2012, 21:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Chiar daca ai reusi toate modificarile, cei de la RAR nu o sa iti ia in seama niciodata modificarea. La noi in tara nu se accepta modificari ulterioare ale normei de poluare. Daca o masina a iesit eur3 din fabrica in acte o sa ramane euro3 toata viata ei, chiar daca prin modificari tu o aduci identica cu una euro4.

This post has been edited by bossake: 4 Jan 2012, 21:45


--------------------
Dacia Logan 2007 Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexys
post 5 Jan 2012, 00:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 350
Joined: 28 February 06
From: Topoloveni




Din punct de vedere mecanic motoarele sunt identice. Diferenta majora este softul (calibrarea din ECU benzina) si probabil modelul sondelor lambda. Catalizatorul ar putea si el sa fie diferit ca dimensionare dar cum sunt ei de economi, nu cred. Deasemeni ar fi importanta pozitionarea sondelor si a catalizatorului (cat de repede se incalzesc si la ce temperatura ajung) - diferentele in acest sens sunt majore si observabile usor la euro 5. Ar mai putea exista diferente la etajare cutiei de viteze - asta probabil ca se gaseste cineva pe aici sa stie exact.
Metoda rapida si mai scumpa este inlocuirea reperelor diferite din cele mentionate mai sus.

Durerea apare daca cumva va trebui sa demonstrezi ca se inscrie in norma respectiva de poluare, fiindca exista cum era si normal o taxa pentru testul de laborator. Un dosar de omologare pentru GPL parca pleca de la 3000 euro daca nu repetai testul. Sa zicem ca scapi cu 1500 - dar atentie! au fost cazuri in care o masinuta de serie, nou nouta a picat testul pe benzina.

Daca ai o motivatie anume gen taxe mai mici, poti sa le scrii celor de la RAR OCP -OCS Bucuresti rarom(dot)ro, sunt numere de telefo si adrese de mail pe acolo - iti sugerez sa le expui si motivul real pentru care doresti asta (in nici un caz din dragoste pentru natura).

Probabil cel mai ieftin si fara test scapi daca faci o recarosare la un logan e4 sau e5 cu dauna totala -dar nu asta ai intrebat smile.gif)


--------------------
KIA Sephia 1996 - AG-11-LPG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 5 Jan 2012, 08:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




Eu stiam ca costa vreo 500 EUR o testare a normei de poluare.
Mi-au identificat gresit la RAR un Polo acum vreo 3 ani si mi-au zis ca se poate omologa doar non-EURO, si daca vreau sa-l omologhez la alta norma trebuie sa fac testarea asta.
La fel, mi-au zis ca motorul fiind destul de uzat (160 mii) poate nu ii mai iese oricum norma pe care o avea din fabrica...
500 EUR + piese + timp pierdut + taxa EUR 4 + risc sa nu se incadreze, eu zic ca nu merita

This post has been edited by testike: 5 Jan 2012, 08:42


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_1985
post 5 Jan 2012, 10:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 13 October 11
From: Bucuresti




Faza e ca proprietarul masinii lucreaza chiar la RAR, cei de acolo i-au spus ca ei stiu cat trebuie sa aiba ca emisii sa fie inscrisa la euro 4, insa nu stiu ce trebuie modificat, d-aia caut pe forum. Si cei care lucreaza la RAR au gratuitate la orice operatiune efectuata, gen itp, omologari. Colegii i-au spus ca se poate omologa o masina de la euro 3 la euro 4 daca se fac modificarile care sa-i reduca emisiile.
Deci se poate, pretul la RAR nu e o problema.
Motivul e taxa, adica atunci cand o va vinde, taxa va fi mai mare decat valoarea masinii, conform simularilor, acum taxa pt. acest logan euro 3 e 2200 euro, iar daca ar fi euro 4 ar fi 600 euro. Daca ramane euro 3, inseamna ca nu o va mai vinde niciodata.

Recarosare la un logan e4 inseamna sa pun pe caroseria mea toate componentele de pe loganul dauna totala? In acelasi mod, as putea face remotorizare pe caroseria mea, adica iau motor, evacuare, ecu de pe un logan e4 dauna totala, corect?


--------------------
Renault Megane Bi-corp 1.5 DCI 105cp 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 5 Jan 2012, 10:53
Post #6


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Doar softul din ecu. De obicei un catalizator de e4 trebuie sa reziste o perioada mai mare in parametrii, nu stiu dcaa astia l-au schimbat. Consumul este putin mai mare la E4.

This post has been edited by IRONICK: 5 Jan 2012, 10:54


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 05:50
Forum Renault