UN scartait la motor, in zona alternatorului
![]() ![]() ![]() |
UN scartait la motor, in zona alternatorului
mihaiJXC |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 January 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B55JXC
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cureaua s-a schimbat, dar rola intinzatoare de la accesorii? Ca degeaba schimbi cureaua daca rola nu tine cureaua intinsa cum trebuie.
Sau daca face tot timpul, este un rulment ceva. la alternator, etc .. This post has been edited by IRONICK: 8 Feb 2010, 14:08 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mihaiJXC |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 January 10 ![]() |
IRONICK, am cateva intrebari, poate cam stupide, dar nu sunt f familiarizat cu problemele de genul asta.
1. Rola intinzatoare de la accesorii au toate versiunile de echipare de la Dacia? (eu am modelul Preferance, doar cu servodirectie, fara A/C). 2. Daca e nevoie sa schimb rola intinzatoare, e aceeasi pt toate modelele (1.4,1.6 mpi) sau trebuie sa o cer in functie de versiunea de echipare? |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B55JXC
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Daca nu ai ac, insemna ca se regleaza intinderea ei la aparat, ca sa nu patineze cureaua. Doar la versiunile cu ac, are un arc in ea care mai slabeste in timp. Faptul ca tu ai spus ca face doar la cald, dar de intensitate mai mica, tin sa cred ca este un rulment ceva, la alternator sau rola. Daca se scoate scutul si se asculta, fata de zgomotul referinta din dreptul alternatorului cum se aude? Mai incet, mai tare?
This post has been edited by IRONICK: 8 Feb 2010, 21:12 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
eu zic ca e pompa de apa , aia scoate huruitul acela usor si neregulat perceptibil in special la ralanti sau la deccelarari cu mana pe clapeta de la acceleratie si urechea infipta in motor. Daca vrei sa localizezi mai sigur zgomotul incalzeste-o si apoi da cureaua de accesorii jos . O pornesti asa si daca nu mai face atunci e de vina alternator , pompa servo, sau ceva pe accesorii rola-curea. Daca tot mai face problema e pe pompa de apa - curea sau rola distributie. Votez in continuare pompa si sa ma anunti daca am avut dreptate.
![]() |
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
tkx |
![]()
Post
#6
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
am avut fix acelas zgomot. (cred ca) s-a rezolvat dupa ce am schimbat pompa de apa. inainte am schimbat doar distributia si un timp n-a mai facut probabil din cauza tensiunii diferite aparuta la montarea noii curele. dupa vreo 200km iar a aparut zgomotul, dar am mers asa vreo 4000 de km, dupa care am schimbat pompa de apa implicit distributia. astfel urmeaza s schimb distributia la 82.000
![]() totul s-a schimbat pe garantie fara sa comenteze nimeni. am pus mai sus "(cred ca)" pentru ca am impresia ca atunci cand e motorul incins vara tot se mai aude.. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
e posibil si sa fii ramas tu cu un mic sindrom...pana acum nu bagai in seama , acum ca sti ca au fost probleme pe acolo stai si asculti mult mai atent si orice zgomot pe care nu ti-l poti explica ti se pare ca vine de la pompa de apa. Zgomot fac toate , rolele , alternatorul , pompa de servo , depresiunea de aer din corpul clapeta, motorasul pas cu pas, pinioanele in angrenare din cutie etc . Daca stai cu urechea ciulita in motor dupa cateva minute toate par suspecte . Fii mai relaxat!
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#8
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(EUGEN2008 @ 8 Feb 2010, 16:31) eu zic ca e pompa de apa A spus ca pompa de apa a fost schimbata, am presupus ca sansele sunt mici ca una noua sa aiba un rulment defect. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
cine stie ce pompa a pus , piesa adusa de client, piesa dacia, piesa china si mai e si teoria aia cu crescut concentratie antigel pana la minus 40 grade ca ungerea presetupei sa se realizeze optim...
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
George KFN |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 14 January 10 ![]() |
ce zici de rulmenti de la alternator ia verificai si pe aia mai ale ala din fata (de langa curea)
|
--------------------
Dacia Logan
1.5 DCI
2008 Kiss FM
|
|
Boggy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
in eventualitatea ca ar fi oricare din problemele de mai sus, ce se intampla daca mai merg 5000 km cu ea asa pana la revizie? este vreuna problema urgenta ce poate afecta functionarea motorului pe termen lung?
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0dCi 150cp
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#12
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Daca este rulmentul de la pompa ai sansa sa se gripeze si sa se imbratiseze supapele cu pistoanele.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klax |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu un scartait la motor in partea cu alternator. scartaitul este la rece dupa ce se incalzeste motorul dispare zgomotul. Mentionez ca am schimbat distrubutie +pompa de apa+curea de accesorii fara role acum 2000 km. motorul e 1.6 16v. Se poate sa se fi slabit cureaua? La inceput nu facea asa. parca se aude si un zgomot de rulment care nu merge dar nu sunt sigur. oricum masina e in garantie dar vroiam o parere de la cineva care a patit ca sa stiu la ce ma astept.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
tumpi |
![]()
Post
#14
|
![]() tumpi Group: Members Posts: 137 Joined: 25 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Parca in manualul masinii spune ca atunci cand schimbi curelele, inlocuiesti si galetii.
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Kiss FM
- b Kiss Fm 1.6 2008
|
|
adyslanic01 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 7 April 09 From: slanic moldova/bacau ![]() |
pana la urma a aflat cineva de la ce vine acel scartait? pt-ca si la mine se aude cu motorul la relanti.totul a inceput sambata trecuta dupa vreo jumate de ora de de mers mai turat(atins chiar si turatii de 5500rpm)pana atunci totul era normal dar din seara aia cand se incalzeste motorul se aude un scartait in partea cu alternatorul doar la relanti.
|
--------------------
dacia
logan
2008/preferance
- BC-05-EEH
|
|
klax |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Pana la urma dupa ce am fost in service ei mi-au zis ca e totul ok acel zgomot a disparut. Nenea mecanicul de la cobalcescu de pe splai mi-a zis ca se mai aseaza curelele ca asa fac cand sunt noi etc. si i-am zis sa puna diapazonul pe cureaua alternator sa vada. Raspunsul a fos sec: Eu nu reglez curelele cu diapazonul. Le fac la ochi. Si nimeni nu pune diapazonul. Plus ca cica la 16v nu ai ce sa gresesti la cureaua de distributie pentru ca ai un semn acolo si tre sa strangi pana cueaua ajunge in dreptul acelui semn.
Ma rog ideea e ca s-a rezolvat si ca nu ai am probleme. Si asta dupa cam 4k km. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
adyslanic01 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 7 April 09 From: slanic moldova/bacau ![]() |
am rezolvat problema singur acasa. avand de facut un drum mai lung in urmatoarea perioada am zis sa vad ce e cu scartaitul acela sa nu fie ceva mai grav pt-ca cineva zicea ca poate sa fie presetupa de la pompa de apa. am dat jos cureaua de accesorii si am pornit motorul fara ea,iar scartaitul nu se mai auzea. am miscat de fulia la alternator, pompa de servo si galetul intinzator sau cum ii zice la ala care intinde cureaua crezand ca au joc vreo una din astea dar nu aveau gram de joc. Cand am pus cureaua de accesorii inapoi nu am mai intins-o asa de tare cum era inainte iar dupa montare nu mai scartaia, si nici dupa 800 de km nu mai scartaie.Tin sa cred ca era prea intinsa cureaua si de aia scartaia.
![]() |
--------------------
dacia
logan
2008/preferance
- BC-05-EEH
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.340 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar alternatorul mai incarca? Sa nu-ti faca surpriza sa sara cureaua de acolo.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Radel |
![]()
Post
#19
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Salutare.
Am si eu o problema asemanatoare. Scartait ca de curea uzata in zona alternatorului. Dar numai la turatii mici (sub 500 rpm), ca atunci cand se pleaca de pe loc cu motorul subturat si masina vibreaza. Atunci se aude scartaiala concomitent cu trepidatia motorului. La rece face mai tare. Scartaie mai lung (scartaiala seamana cu cea data de curea uzata, care patineaza). Distributia a fost facuta, dar nu s-a inlocuit pompa de apa. Cureaua de accesorii a fost si ea inlocuita. Masina are 62500 km si schimburile prezentate au fost facute la 61000km. Scartaiala era si inainte de a schimba curelele. Cureaua de accesorii din acest motiv a fost schimbat[ (am crezut ca scartaiala provine de la uzura acesteia). Masina are doar servodirectie. Ce parere aveti, ca din postarile anterioare nu am putut trage o concluzie. Ce ar putea fi, totusi? Multumesc. This post has been edited by Radel: 11 Oct 2010, 12:31 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cum adica 500 rpm si sub? cand mergi cu o asemenea turatie?
This post has been edited by argon: 11 Oct 2010, 12:41 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tkx |
![]()
Post
#21
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
Probabil 500 e de fapt 750...
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
La astea care au doar servo parca se intinde cureaua de accesorii tot cu diazepanu? Pentru ca eu ma gandesc momentan la o intindere aiurea ...
11 Oct 2010, 14:30: QUOTE(tkx @ 11 Oct 2010, 14:08) Probabil 500 e de fapt 750... trebuia sa puna in manual si modul de citire al turometruluiThis post has been edited by IRONICK: 11 Oct 2010, 13:30 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Radel |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Hai ca ma luati la misto.
![]() Nu sunt chir asa paralel sa nu stiu sa citesc un turometru. Sa ma explic. Turatia de care spuneti voi e corecta la relanti, pe motor cald (750 rpm) si o cunosc. Plecarea de pe loc se poate face, daca tii din ambreiaj, si fara sa calci acceleratia. In acel moment turatia scade sub 750. Corect nu am masurat, am apreciat din ochi, adica este undeva sub prima linie. Turatia de care spun eu (500 sau mai jos ) se obtine plecand sau ma rog incercand sa pleci de pe loc cu motorul neaccelerat. Eu am reusit, alteori se poate opri motorul. Dar nu asta e subiectul. Voiam sa spun la turatii mici, uneori chiar la 750 rpm. Sau ca sa fiu si mai concret. In momentul cand se vireaza total si se forteaza volanul turatia motorului scade sub 750, corect? E, atunci apare scartaitul, dar nu numai in aceasta situatie, care este rara. In orice situatie de subturare, cand motorul incepe sa vibreze. This post has been edited by Radel: 11 Oct 2010, 13:57 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#24
|
![]() - Group: Members Posts: 22.540 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pai atunci scade deoarece pompa pompa pentru servo necesita presiune ... si ia de la motor ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
zanzie |
![]()
Post
#25
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
QUOTE(Radel @ 11 Oct 2010, 13:52) Plecarea de pe loc se poate face, daca tii din ambreiaj, si fara sa calci acceleratia. In acel moment turatia scade sub 750. Cu ce scop balbai motorul? Consum mai mic? |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
Radel |
![]()
Post
#26
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Nu balbai motorul cu niciun scop. E pura intamplare. Doar de testare, pentru ca atunci cand motorul vibreaza, sau functioneaza in turatii mai mici, se aude zgomotul respectiv. Vad ca toata lumea este preocupata mai degraba de motor si de turatii, decat problema in sine. Oricum, va multumesc pentru interventii dar mai astept si alte pareri, nu de alta, dar daca ma duc in service sa nu imi vanda aia cine stie ce gogosi.
Multam. |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
tkx |
![]()
Post
#27
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
Daca zgomotul se aude numai atunci cand se balbaie motorul e posibil ca scartaie doar din cauza vibratiei. La mine de ex apare un scartait cand trec peste denivelari ample la viteza mica, atunci cand masina "da din fund". Habar n-am unde se aude.
La tine e posibil sa fie si o conducta care freaca de ceva si vibratiile motorului sa-i antreneze miscarea. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Poate ti-or miscat ei toba, sau galeria, evacuarea ceava pe acolo, si atunci cand tremura motorul tremura si acea incheietura slabita.
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
Robert19 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 9 April 05 ![]() |
QUOTE(Radel @ 11 Oct 2010, 12:28) Salutare. Am si eu o problema asemanatoare. Scartait ca de curea uzata in zona alternatorului. Dar numai la turatii mici (sub 500 rpm), ca atunci cand se pleaca de pe loc cu motorul subturat si masina vibreaza. Atunci se aude scartaiala concomitent cu trepidatia motorului. La rece face mai tare. Scartaie mai lung (scartaiala seamana cu cea data de curea uzata, care patineaza). Distributia a fost facuta, dar nu s-a inlocuit pompa de apa. Cureaua de accesorii a fost si ea inlocuita. Masina are 62500 km si schimburile prezentate au fost facute la 61000km. Scartaiala era si inainte de a schimba curelele. Cureaua de accesorii din acest motiv a fost schimbat[ (am crezut ca scartaiala provine de la uzura acesteia). Masina are doar servodirectie. Ce parere aveti, ca din postarile anterioare nu am putut trage o concluzie. Ce ar putea fi, totusi? Multumesc. Salut, Eu am ambele probleme: 1.Cand vreau sa parchez masina folosind doar ambreiajul se aude un scartait din partea dreapta. 2.Dupa ce este motorul incalzit la relanti se aude un scartait si un zgomot mai pronuntat din zona alternatorului sau a distributiei nu-mi dau seama exact. Mentionez ca distributia am schimbat-o in aprilie (rola si curea). Masina este Logan Preferance din 2005 si are 53.000 km Radel tu ai aflat de unde este problema? |
--------------------
Dacia
Logan Preferance
- B 42 Pux
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#30
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Motor de 1,4 sau 1,6?
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 06:10 |