DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aerisire instalatie racire

mar85mar
post 11 Apr 2008, 08:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 20 March 08




Salut! Sunetim si mie cum se face aerisire la instalatzia de racire k am o problema.
cand pornesc motorul cate o data imi da bule de aer in vasul de expansiune dar nu mi sa aprins niciodata becul si nu imi dispare apa din vas daca poate sa imi spuna cinava de la ce o fi eu unul zic sa dau termostatul jos si sa fac o aerisire voi ce zicetzi???


--------------------
dacia d1300 1987 - BC-02-FKZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 11 Apr 2008, 09:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




da o cautare(search topic)dupa aerisire sint o groaza de topicuri in care se discuta despre acest subiect


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 11 Apr 2008, 09:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




si, daca se poate, putin respect pentru co-forumisti si limba romana. E greu de citit fara virgule, puncte si alte semne d-astea "inutile"...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Apr 2008, 09:11
Post #4


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 08:21)
.
cand pornesc motorul cate o data imi da bule de aer in vasul de expansiune dar nu mi sa aprins niciodata becul si nu imi dispare apa din vas
*



Ai pierderi de lichid si nu le-ai depistat ??? blink.gif

Daca ii asa ai scapat ieftin ,dar daca nu..

Mai bine dute pe la magazine si intreba cat costa o garnitura de chiuloasa .
Sunt simptome clare de garnitura ciupita/arsa ,
-bule in vasul de expansiune
-dispare apa din vas

Apropo verifica si nivelul de ulei din baie si mai ales apa in vasul de expansiune ,ma rog cat mai este are pete de ulei ???? huh.gif



--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar85mar
post 11 Apr 2008, 09:16
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 20 March 08




dubios nu sunt pete de ulei in vas si nici apa nu imi dispare eu pornesc masina foarte rar si cred ca sa blocat termostatul nu e pozibil???


--------------------
dacia d1300 1987 - BC-02-FKZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Apr 2008, 09:19
Post #6


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 09:16)
dubios nu sunt pete de ulei in vas si nici apa nu imi dispare eu pornesc masina foarte rar si cred ca sa blocat termostatul nu e pozibil???
*




Ok ,atunci da jos termostatul si pune-l intr-o oala cu apa , o pui pe foc si cu ajutorul unui termometru vezi temperatura de deschidere ,asta daca deschide

This post has been edited by Minel: 11 Apr 2008, 09:19


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 11 Apr 2008, 09:47
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




daca era garnitura de chiuloasa parca fierbea si apa,nu ?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 11 Apr 2008, 11:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Se poate sa mai ai aer pe instalatie. Porneste motorul, lasal sa se incalzeasca pana la 85-86 grade, (sa fi sigur ca sa deschis termostatul) apoi da drumu la teul care vine de la calorifer ( e un surub care se deschide cu mana iti dai tu seama)( e in partea dreapta aproape de partea cu parbizul dar asta in compartimentul motor) , desfa surubul de tot, ridica vasul de expansiune peste radiator, iar in momentul cand pe teul ala va iesi apa constant si fara bule atunci pune surubul inapoi si strangel. Ai grija sa nu ramai fara apa in vasul de expansiune. Completeaza cu apa distilata ( 1 leu /l ) si antigel.
Daca tot faci operatiunea asta e bine sa ii schimbi si termostatul, eventual cu unu care sa deschida pe la 75-80 grade pentru ca vine vara. Nu are rost sa stai sa il mai fierbi sa vezi daca deschide. Il schimbi si sti ca e nou, pentru a evita sa mai umbli o perioada buna la sistemul de racire.
Succes.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 11 Apr 2008, 11:59
Post #9


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Hacker @ 11 Apr 2008, 11:28)
. Nu are rost sa stai sa il mai fierbi sa vezi daca deschide. Il schimbi si sti ca e nou,
*




Piesele noi au prostul obicei de a fi mai defectuoase si mai putin fiabile ca o piesa veche ..
Tocmai de aceea am si recomandat sa se verifice functionalitatea termostatului .

This post has been edited by Minel: 11 Apr 2008, 12:02


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar85mar
post 11 Apr 2008, 14:33
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 20 March 08




eu zic sa il scot pe perioada veri termostatul si sa il pun la toamna o data cu antigelu voi ce ziceti cu ocazia asta recirea este mai buna nu??


--------------------
dacia d1300 1987 - BC-02-FKZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 11 Apr 2008, 16:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Sunt o groaza de discutii pe tema asta. Faci ce crezi.
Oricum in nici un caz sa nu bagi apa( distila obligatoriu ) fara antigel. Antigelul are rol de a unge pompa de apa si pe langa ca nu ingheata(ceea ce nu mai e valabil acum) dar fierbe si la o temperatura umpic mai mare decat apa simpla. Succes


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
perfinox
post 11 Nov 2012, 08:38
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 27 May 11




QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 15:33)
eu zic sa il scot pe perioada veri termostatul si sa il pun la toamna o data cu antigelu voi ce ziceti cu ocazia asta recirea este mai buna  nu??
*



Gresit mar85mar niciodata sa nu mergi fara termostat, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon

This post has been edited by perfinox: 11 Nov 2012, 08:40


--------------------
renault clio v6 2010 - NT 05 WVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 11 Nov 2012, 12:17
Post #13


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




perfinox tu stii sa te uiti la data ultimei postari?
in dreapta numelui colegului de forum este si data ultimei postari(pusa automat de serverul unde este forumul)Hacker-11 Apr 2008, 17:11
perfinox-Today, 09:38
nu crezi ca colegu poate a si vandut(dat la remat)masina???


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Surf_Dude
post 23 Nov 2012, 11:51
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 13 February 09




Daca tot a fost redeschis topicu' dupa 50 de ani, vin si eu cu o intrebare, oarecum legata de ce s-a discutat.
Se da o dacie 1310, cu care nu se mai circula. Sta pe bara de cam o luna si va sta toata iarna. Cineva mi-a recomandat sa scot lichidul de racire din radiator si motor. Acesta a fost schimbat anul asta. Sa scot, sau sa nu scot lichidul, ce imi recomandati?
Si daca il scot, sa scot doar din radiator, sau si din motor? Stiu ca e destul de greu accesibil busonul ala si mai e si posibil sa se desfaca foarte greu si sa-l rup.

This post has been edited by Surf_Dude: 23 Nov 2012, 11:52


--------------------
Dacia 1310 2000 Li
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 23 Nov 2012, 12:03
Post #15


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.214
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




"Cineva-ul" ala cred ca nu-ti vrea binele. Presupunand ca in instalatie ai amestec antigel-apa distilata (asa cum ar trebui) si nu doar apa, eventual te poti duce la cineva care are densimetru pt. antigel, sa vezi la ce temperatura negativa rezista, si actionezi in consecinta.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 08:18
Forum Renault