anvelope pt 1300,ce marca?, ce marime?165 sau mai bine 155???
![]() ![]() ![]() |
anvelope pt 1300,ce marca?, ce marime?165 sau mai bine 155???
zolygas |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
tanar,fara bani...cu dacie Group: Members Posts: 73 Joined: 19 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1300
berlina
- tm-01-AKG
|
|||
ionutctn |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu la dacia mea aia veche din 82 am avut atat pe fata cat si pe spate numai 165 pe 13 normal (poti sa iti pui si fara camera). Sa nu dai multi bani iti poti lua Debica Navigator se cheama sunt 4seasons nu ai treaba cu ele. Alea Sava sunt un pic mai scumpe ca Debica dar modelul asta spus de mine e foarte bun.
Succes ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Electronistu' |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Calitate/pret: Debica
155: viteza (ceva) mai mare, consum mai scazut 165: consum mai maricel (nu iti imagina un litru la suta), dar aderenta crescuta. Recomandate iarna |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
tatabobu |
![]()
Post
#4
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca dacia ta e 1300 din cele vechi, din '70 - '80, pune-i anveloe de dimensiunea din talon adica 155/80 R13. Daca iti cumperi un singur set de anvelope, in nici un caz sa nu-ti iei anvelope de vara (bine, daca nu ai de gand sa mergi cu masina iarna sunt OK si alea). Marca conteaza, ia-ti unele macar acceptabile (Debica, Sava sau cam pe acolo).
@ electronistu': nu zau? Ma uimesti! Chiar sa fie mai bine iarna sa mergi pe anvelope mai late? Adica sa exerciti o presiune mai mica asupra solului? This post has been edited by tatabobu: 28 Oct 2005, 14:26 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Nu trebuie sa fii uimit. Nici sa vb ironic. Trecand peste asta, da raman la parereamea. Ai astfel sanse sa intri cu roata in zapada mai mici, dat dimensiunilor mai mari. Aderenta crescuta! Sper ca nu contestezi asta! Daca nu am dreptate, atunci de ce dragsterele au pe rotile spate (propulsie) cauciucuri asa de late!
Inca o data te rog sa raspunzi politicos, nu ironic, ok? |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:23) Calitate/pret: Debica 155: viteza (ceva) mai mare, consum mai scazut 165: consum mai maricel (nu iti imagina un litru la suta), dar aderenta crescuta. Recomandate iarna Hai ca esti tare. Din ianuarie am cauciucuri de 165 pe spate. Pe asfalt masina se comporta mai bine. Dar pe zapada tasata, desi pana la schimbarea rotilor din spate masina avea un puternic caracter sub-virator, cu rotile noi era sa pierd controlul masinii la o curba care o facusem de enspe ori si stiam cum sa o iau prea bine, ba chiar inainte o ajutam usor cu frana de mana ca sa si ia curba. De ce oare? ![]() QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:31) Nu trebuie sa fii uimit. Nici sa vb ironic. Trecand peste asta, da raman la parereamea. Ai astfel sanse sa intri cu roata in zapada mai mici, dat dimensiunilor mai mari. Aderenta crescuta! Sper ca nu contestezi asta! Daca nu am dreptate, atunci de ce dragsterele au pe rotile spate (propulsie) cauciucuri asa de late! Inca o data te rog sa raspunzi politicos, nu ironic, ok? One word. Uita-te la concursurile de masini pe zapada sa vezi ca aia au roti ca de bicicleta (sunt mult mai inguste si decat 155), si au in plus si "crampoane". Aia se chinuie sa faca pe dracu in patru sa creasca presiunea / cm patrat pe zapada, si tu vrei sa o reduci. Dragsterele au cauciucuri asa mari ca merg pe asfalt. Acolo e o cu totul alta poveste. Acolo castigi aderenta. Dar si frecari in plus. La zapada trebuie sa te chinui sa te "agati" de partea de rulare. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Asta da raspuns, nu cum era inainte sa-l editezi (apropo, de ce la un moderator nu apare ca postul a fost editat?). A fost doar o opinie personala, contestabila. Insa mi se pare normal ca asta sa se faca in mod civilizat.
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
tatabobu |
![]()
Post
#8
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nici chiar ca la bicicleta, dar latimea anvelopelor folosite in raliuri pe zapada (ex: Raliul Suediei) este de zece centimetri.
Ironia pe care ai simtit-o in postul meu era provocata de sfatul total pe dos dat. Nu ai fi ironic daca ai vedea ca cineva recomanda stingerea incendiilor cu alcool, de exemplu? This post has been edited by tatabobu: 28 Oct 2005, 14:41 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:40) Asta da raspuns, nu cum era inainte sa-l editezi (apropo, de ce la un moderator nu apare ca postul a fost editat?). A fost doar o opinie personala, contestabila. Insa mi se pare normal ca asta sa se faca in mod civilizat. Nu l-am editat. Mi le-am unit. Asa ar arata si daca ti le-as fi unit pe ale tale daca aveai 2 consecutive. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Bine, am inteles. Oricum multumesc ca ati rasp politicos pana la urma. Asa se face treaba corect
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
tatabobu
De ce la batranele nu ar fi ok 165? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#12
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu am zis ca nu ar fi OK, dar apar diferente inerente trecerii de la o dimensiune la alta. Adica o pierdere mica la demaraj, o crestere usoara a consumului, a fortelor in directie si planetare, o crestere a stabilitatii, o eroare mai mare a indicatoarelor de bord. In plus, iarna esti avantajat cu anvelope mai subtiri. In ideea ca dispui de bani pentru 4 anvelope, si folosesti masina tot anul, ai mai multe avantaje la 155 R13.
@ Electronistu': e un consum mai mic, dar doar cu cateva sute de mililitri la suta de kilometri. This post has been edited by tatabobu: 28 Oct 2005, 15:54 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#13
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Electronistu' @ 28 Oct 2005, 15:23) Insa imagineaza-ti cu incredere in jur de 0.5... QUOTE De ce la batranele nu ar fi ok 165? Desi nu mi-a fost adresata intrebarea... Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
zolygas |
![]() ![]()
Post
#14
|
tanar,fara bani...cu dacie Group: Members Posts: 73 Joined: 19 August 05 ![]() |
Va multumesc mult ca mi-ati fost inca odata de ajutor...!
Sper sa pot fii si eu de folos altora,la fel cum am fost si eu ajutat de altii.... Va multumesc, Cu stima , zolygas |
--------------------
dacia 1300
berlina
- tm-01-AKG
|
|
dizzy |
![]()
Post
#15
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Zolygas,
Pune cu incredere Debica. Am avut timp de 2 ani si 30 000 km si am fost foarte multumit de ele. A mea avea 165/70R13. Cauta ca profilul sa fie All Seasons, adica sa mergi cu el si iarna si vara. E un compromis rezonabil pt o Dacie. Nu pune anvelope resapate. Nicaieri, nici pe fata nici pe spate. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
comnic5 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Zolygas,
Dacia mea este din '79. Pana acum o saptamana aveam cauciucuri de 155. Cum erau cam roase si vine iarna m-am gandit sa le schimb si mi-am luat 4 cauciucuri de 165 vara-iarna. Am auzit ca alea de 155 taie mai bine zapada, dar oare diferenta de 1cm latime e chiar asa importanta? Eu cred ca nu. Si acum fie vorba intre noi, Mercedes-urile cu cauciucuri de 2x mai late ca Dacia si cu tractiune pe spate nu ar trebui sa circule iarna ca au cauciucuri late? Sa fim seriosi. Diferenta de 1 cm latime nu afecteaza masina iar in cartea tehnica de 1300 scrie ca merg ambele variante (155 sau 165), asa ca nu iti va afecta nimic pe masina. Ca firma si pret eu am ales ceva mai ieftin dar All Seasons. Am dat pe cauciuc 830000 lei si sunt de firma Tigar, fabricate in Iugoslavia. Masina se comporta la fel de bine ca inainte si nu am sesizat nici o pierdere de putere sau viteza. Garantia la cauciucuri este de 36 luni + montaj gratis. Pana acum am avut numai tubeless si astea noi sunt la fel. Cred ca cu tubeless scapi de grija exploziilor si ai stabilitate mai mare in curbe. Oricum iti recomand sa nu pui in nici un caz cauciucuri resapate. Toate bune. This post has been edited by comnic5: 28 Oct 2005, 22:25 |
--------------------
Dacia
1300
- IS-04-GSD Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP |
|
Fiorossu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Eu zic ca la Dacia 1300-1310 nu are rost sa vb de avantajele unui cauciuc mai lat pentru ca oricata stabilitate ti-ar oferi, oricum masina se inclina extrem de mult la viraje unde s-ar simti diferenta de cauciucuri. Pe de alta parte, daca nu ai masina echipata asa cum scrie pe talon, iti risti suspendarea sau amenda de la garcea.
Intre noi fie vorba, Mercedes-urile alea n-ar trebuie sa circule iarna daca cauciucurile lor late sunt de vara (cum as inclina sa cred, ca n-ar putea altfel sa fie bengosi vara) + tractiunea spate = sinucidere. Eu am de vara acum si ma interesez sa caut de un set de iarna f. bun sa stiu ca nu am probleme cativa ani. Am vazut cateva profile marfa la Goodyear, Toyo , Dunlop si Kleber pe www.cauciucuridirect.ro si www.anvelope.ro. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
sity_boy84 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 18 October 05 From: Buzau ![]() |
eu am descoperit(vine vorba) niste cauciuri foarte buna.debica.am facut 25000 de km cu ele si se vedeau ca noi....am si unghiul bun,dar nici ele nu m-au dezamagit.si se comporta bine si iarna.iarna putin mai desumflate si totu e perfect.acu depinde si de sofer iarna.
![]() |
--------------------
Dacia/Hyundai
1300/Accent
1979/2008
- BZ 79 UAP/BZ 82 TSC
|
|
andutzu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Eu am MATADOR MP55. Au profil de iarna.Sunt super pe zapada, nu-ti mai trebuiesc lanturi.Eu n-am ramas impotmolit niciodata cu ele desi am intrat in zapada la nivelul capotei.(bineinteles nu batatorita) Am 30k cu ele si arata aproape ca noi.Singurul dezavantaj e ca sunt cam zgomotoase pe asfaltul ud. Pret: 1,1mil. (sept 2004)
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
De marca Dayton ce ati auzit ? am vazut prin Carrefour la oferta cu 4500000=4 bucati de iarna pe 155/80/R13. Parca as merge mai degraba pe Debica Frigo un picut mai scumpe dar cu un profil mult mai sanatos (asta in ideea ca nu o sa aduca marci mai bune, pt ca acum nu aveau pe 155/165 decat astea).
|
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
andutzu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Cred ca 165 ar fi mai bune. Si arata si mai bine decat 155 care de la distanta zici ca-s de bicicleta
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Incorect. S-a mai discutat pe tema asta si dpv tehnic este recomandat cauciucul cat mai subtire, in speta 155, pe perioada iernii pentru a exercita o presiune mai mare asupra suprafetei de rulare cu care intra in contact. Treaba cu aratatul bine ma lasa rece...brrrr ce frig mai e
![]() |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
emircea |
![]()
Post
#23
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Dragi forumisti,
Eu fac parte din categoria celor cu 1300, fosta C.V. 4 trepte (acum am de R 21) si care si-a pus un set de cauciucuri de 185/60 (profil de ploaie), ca a prins o ocazie. Ei, pentru asta circul cu foarte mare atentie iarna, am avut surprize sa-mi patineze pe zapada proaspata, iarba uda si noroi gros pentru ca nu se mai 'infig' in calea de rulare. In schimb, pe ploaie si vreme frumoasa sunt ok. Daca as avea posibilitatea, as lua si un set de 155/80 cu profil de iarna linistit... Acum, cum da inghetul, deja iau lanturile dupa mine si 3-4 lopeti de nisip intr-o cutie, in portbagaj. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
185/60 stau f bine pe 13x5,5
Nu si pe 4,5 insa... Emircea, pune-o poza! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#26
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pe jantele standard de tabla, de la mama ei...
Poza atasata (nu stiu cat de bine/clar se vede, lumina batea independent de dorinta mea): Attached thumbnail(s) Dacia002.JPG ( Size: 413.8k ) Number of downloads: 3345 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Merci, se vede destul de clar.
P.S.: Pe viitor incearca sa faci pozele mai mici. Eu unul nu maplang, dar poate vrea si un amarat cu dial-up sa vada, si e pacat ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Ii o faza cam ciudata. Ati vazut sigur la tv masinile alea 4x4 care au cauciucuri imense sa nu se scufunde in zapada.
Deci e mai bine sa ai cauciucuri late, de exemplu, daca stai unde nu se curata zapada si nu e asa de tasata ca sa nu te afunzi tare ?(normal ca ma refer la zapada mica ca la aia mare te afunzi oricum, iar diferenta aia de 1cm nu prea conteaza). Cred ca in mare conteaza fluctuatia coeficientului de frecare in raport cu cresterea presiuni vs cresterea suprafetei. Fiecare variabila are limita ei, iar daca nu poti pune cauciucuri imense atunci te indrepti spre marirea presiunii, nu ? Cam asta am inteles eu, poate am inteles prost. Ca anvelope recomand tot Debica(pe masina sunt debica passio-nu is all season- si au fost folosite si iarna, din necesitate, fara probleme-incet si cu atentie), daca nu ai bani de Sava. This post has been edited by eXtenSion: 3 Nov 2005, 22:55 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Am vazut si eu la TV, da' faci confuzie... Alea au cauciucurile enorme si dezumflate ca sa nu se "afunde"-n gheata... Adica pt a exercita o pres cat mai mica pe gheata si sa nu pice naibii-ntr-o crevasa d-aia adanca si fara fund...
QUOTE Cred ca in mare conteaza fluctuatia coeficientului de frecare in raport cu cresterea presiuni vs cresterea suprafetei Coef de frecare n-are o treaba cu presiunea, ca urmare nici cu suprafata... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#30
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Diferenta intre cauciucurile de 155 si 165 este mare .... atat in latine cat si in inlatime ... cele de 155 pe fata sunt cele mai recomndate iarna. Mergi la dezmembrari si cauta cauciucuri de 155 de iarna ( sa nu fie resapate, sa fie pe geanta umflate ca sa vezi ca nu au nici un defect ).
Caucicurile de gen Montana sau Debica de 165 arata exact la fel ca si cauciucurile straine (ex. Chet - Artic 2 ) de 155 ... afirmatia asta o fac dupa niste masuratori efectuate in prealabil. Niste cauciucuri de iarna de la dezmembrari te costa cam 1,6 mil ( 2 buc ) Un mic efort financiar in acest sens iti comfera o siguranta mult mai mare, incearca prima data niste cauciucuri din dezmembrari ca sa vezi diferenta dintre Michellin si Debica ... si apoi o sa te gandesti de 10 ori inainte sa arunci banii pe Debica. ( parearea mea e ca daca cumperi Debica sau alte bombe de genul.... arunci banii degeaba, mai bine mai strangi niste bani si cumperi niste anvelope adevarate ). |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 06:05 |