axa cu came, bate la pornire
![]() ![]() ![]() |
axa cu came, bate la pornire
harbulet |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sper sa nu ai infundate orificiile de ungere de la culbutori si sa ajunga greu uleiul acolo. Incearca si tu un motorflush cand schimbi uleiul, poate se mai curata. Poate si pompa sa fie murdara.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
harbulet |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
cred ca la toamna ilmai schimb
am citi pe form azi depre o supapa care tine uleiul pe rampa unde este aceasta supapa si cum se poate umbla la ea ma gandesc sa nu mai lucreze supapa asta si sa ramana fa ulei This post has been edited by harbulet: 24 Mar 2005, 12:57 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
incubus |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Supapa de care vorbesti se afla in pompa de ulei si are rolul de a descarca suprapresiunile care pot apare. Daca se blocheaza pe pozitia deschis, nu mai ai presiune in rampa, daca se blocheaza pe inchis, apar suprapresiuni care iti pot deteriora pompa in cazul cand uleiul e prea vascos, motorul nu are jocuri mari si turezi puternic... Nu am umblat niciodata acolo, dar din cate am citit e o simpla supapa cu bila, ce este impinsa de un arc cu o anumita forta (arc tarat). Ca sa umbli la ea, trebuie sa dai jos baia de ulei, apoi pompa propriu-zisa... Cam nasol, nu ?
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
Dyda |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(harbulet @ 24 Mar 2005, 08:45) salut de cateva zile cand o pornesc dimineata bate ceva ciudat cred ca axa cu came cam 2-4 secunde si reapare cand se incalzeste dear nu asa accentuat ca la pornire am schimbat uleiul + filtru am mea masina a mers numai cu elf 20w50 cum se repara chestia asta Presupusul meu (ferm convins) este bataie palier vilbrochen, adica suprafata palier/re f uzata sau cuzinet/ti uzat/ti. Parerea mea - la un interval mare de timp de stationare ( motor in repaos), jocul intre cuzinet si palier fiind mai mare, permite peliculei de ulei dintre cele 2 piese sa se scurga si astfel se ajunge la metal pe metal , fapt ce conduce la acea bataie. in timp de 2-4 sec pompa baga ulei refacind pelicula de ulei dintre cuzinet si palier vilbrochen. Dupa ce motorul se incalzeste evident ca si uleiul sufera acelasi fenomen numai ca acesta se subtiaza , micsorindu-se pelicula de ulei intre cele 2 piese mentionate, apare iarasi bataia dar cu accent mai mic Solutie: R1 vilbrochen implicit cuzineti R1 Parerea mea |
-------------------- Kox
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#6
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dyda @ 24 Mar 2005, 14:16) Presupusul meu (ferm convins) este bataie palier vilbrochen, adica suprafata palier/re f uzata sau cuzinet/ti uzat/ti. Parerea mea - la un interval mare de timp de stationare ( motor in repaos), jocul intre cuzinet si palier fiind mai mare, permite peliculei de ulei dintre cele 2 piese sa se scurga si astfel se ajunge la metal pe metal , fapt ce conduce la acea bataie. in timp de 2-4 sec pompa baga ulei refacind pelicula de ulei dintre cuzinet si palier vilbrochen. Dupa ce motorul se incalzeste evident ca si uleiul sufera acelasi fenomen numai ca acesta se subtiaza , micsorindu-se pelicula de ulei intre cele 2 piese mentionate, apare iarasi bataia dar cu accent mai mic Solutie: R1 vilbrochen implicit cuzineti R1 Parerea mea Defectul descris de tine este insotit si de scaderea presiunii uleiului. Zgomotul se sesizeaza la partea inferioara a motorului. Omul zice ca-i bate axa cu came, probabil a sesizat zgomote in partea superioara acolo unde este localizata axa cu came si tachetii. Ar mai trebui clarificate unele aspecte: -zgomotele sunt ascutite sau joase -localizarea zgomotelor...sus sau jos -frecventa batailor este in ritmul turatiei axei cu came sau al arborelui cotit (axa cu came se roteste la jumatate fata de arborele cotit) -intensitatea batailor variaza sau nu la accelerare/deccelerare sau mers uniform Oricum, bate-te pe gura, pentru ca bataia de palier este foarte grava si are o evolutie foarte rapida care se finalizeza cu topirea lagarului de palier (cuzinet)...mai departe nu vreau sa ma mai gandesc ce se poate intampla. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
harbulet |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
QUOTE(Dyda @ 24 Mar 2005, 14:16) Presupusul meu (ferm convins) este bataie palier vilbrochen, adica suprafata palier/re f uzata sau cuzinet/ti uzat/ti. Parerea mea - la un interval mare de timp de stationare ( motor in repaos), jocul intre cuzinet si palier fiind mai mare, permite peliculei de ulei dintre cele 2 piese sa se scurga si astfel se ajunge la metal pe metal , fapt ce conduce la acea bataie. in timp de 2-4 sec pompa baga ulei refacind pelicula de ulei dintre cuzinet si palier vilbrochen. Dupa ce motorul se incalzeste evident ca si uleiul sufera acelasi fenomen numai ca acesta se subtiaza , micsorindu-se pelicula de ulei intre cele 2 piese mentionate, apare iarasi bataia dar cu accent mai mic Solutie: R1 vilbrochen implicit cuzineti R1 Parerea mea bataie este de la axa cu came nu de la palier se aude sestul de ascutit - sus langa volanta motorul are 4000km presiunea la ulei este 2.5 la relanti si max la pornire eu ma gandeam la un aditiv ceva care ar remedia multumesc |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
valioglu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Este sigur de la vibrochen. Axa cu came nu bate asa tare la pornire, iar daca o face, o auzi si dupa aceea, cu o scadere a intensitatii.
Posibilitati remediere sunt multiple, cea mai ampla fiind demontarea motorului sau a cutie de pe masina, scoaterea vibrochenului, rectificarea, schimbarea cuzinetilor si remontarea. Operatiunea s-ar putea sa te coste cam mult, asa ca iti recomand una mai ieftina si la fel de eficienta. Se da baia de ulei jos, se roteste vibrochenul, si se schimba cuzinetii de palier (cei inferiori, care se si uzeaza cel mai mult) si cei de maneton (ambii). Avand in vedere ca de obicei se strica cuzinetii, care sunt facuti special dintr-un material moale, operatiunea va avea cele mai bune rezultate. Ai mare grija la restrangere. Verifica de cel putin doua ori ca daca uiti ceva se poate sparge motorul. Cu prilejul asta se curata baia si se schimba uleiul. Zgomotul se mai reduce temporar daca se adauga aditiv in ulei, dar e frectie... QUOTE(harbulet @ 5 Apr 2005, 14:19) bataie este de la axa cu came nu de la palier se aude sestul de ascutit - sus langa volanta motorul are 4000km presiunea la ulei este 2.5 la relanti si max la pornire eu ma gandeam la un aditiv ceva care ar remedia multumesc Volanta nu e sus, e jos, in capatul vibrochenului. Daca motorul are 4000 km inseamna ca ai fost cu ea la F1, ai pus ulei de gatit in loc de ulei de motor, sau piesa defecta are un material f prost. La dacia nu prea bate axa cu came. Daca insisti sa crezi ca e de la axa cu came regleaza distributia, dar prevad ca rezultatul va fi nul. Palierele axei cu came nu prea bat, ca nu au cum. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
harbulet |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
QUOTE(valioglu @ 5 Apr 2005, 20:46) Volanta nu e sus, e jos, in capatul vibrochenului. Daca motorul are 4000 km inseamna ca ai fost cu ea la F1, ai pus ulei de gatit in loc de ulei de motor, sau piesa defecta are un material f prost. La dacia nu prea bate axa cu came. Daca insisti sa crezi ca e de la axa cu came regleaza distributia, dar prevad ca rezultatul va fi nul. Palierele axei cu came nu prea bat, ca nu au cum. momentan o sa pun un aditiv cu teflon sa vad cum se comporta si dupa mai vad cred ca este de la axa ca acolo nu s-a umblat ulei a avut primul schimb valvoline acum are elf 20w50 cred ca uleiul este OK |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
milu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
Cand pornesti motorul, presiunea de ulei e mica pana dispare bataia? Adica becurile rosii sunt aprinse si motorul bate? Iar dupa ce a crescut presiunea se opreste si bataia?
La axa cu came nu exita cuzineti, axa "se freaca" direct pe bloc, la motorul meu se pare ca a fost o problema de genul asta pentru ca era alezat in bloc un diametru mai mare si axa cu came bucsata - precizez ca asa am luat masina. Si din cauza asta nu pot schimba axa cu came cu una noua, doar daca o duc la bucsat! This post has been edited by milu: 6 Apr 2005, 10:32 |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
harbulet |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
QUOTE(milu @ 6 Apr 2005, 10:31) Cand pornesti motorul, presiunea de ulei e mica pana dispare bataia? Adica becurile rosii sunt aprinse si motorul bate? Iar dupa ce a crescut presiunea se opreste si bataia? La axa cu came nu exita cuzineti, axa "se freaca" direct pe bloc, la motorul meu se pare ca a fost o problema de genul asta pentru ca era alezat in bloc un diametru mai mare si axa cu came bucsata - precizez ca asa am luat masina. Si din cauza asta nu pot schimba axa cu came cu una noua, doar daca o duc la bucsat! idem face si am citi postul cu aditivi ma cam bate gandul rau de tot de bucsat problem scos motorul de pe masina demontat pus pe freza largit facut bucsa de nea strungaru rectificat axa cu came dupa care mergela fel in majoritatea cazurilor nebunie curata sa faci asta This post has been edited by harbulet: 6 Apr 2005, 14:29 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:44 |