baterie, completare cu apa distilata
![]() ![]() ![]() |
baterie, completare cu apa distilata
anova |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 April 08 From: Iași ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
GT 1998
|
|||
ionutt daniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Se desfac capacele de la baterie si se completeaza pana la semn(unele baterii au pe exterior), iar unde nu exista semn min/max se completeaza cat sa fie putin peste elementii bateriei(2 mm max cred). Daca are curent suficient de pornire nu cred ca este totusi nevoie de apa. Cel mai bine este sa te duci la un atelier/electrician sa verifice acumulatorul daca nu stii sigur cum se face, mai ales ca acidul continut este destul de periculos.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
G I M |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
ionutt daniel te corectez ...
1 Pentru completare se va folosi intotdeauna numai APA DISTILATA (nu electrolit de la alta baterie sau apa de la chiuveta ,etc) deoarece din baterie numai apa se evapora! 2 Completezi cu apa distilata pana cand electrolitul ajunge sa fie cam la 1,5 cm deasupra placilor |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
anova |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 April 08 From: Iași ![]() |
Inca o intrebare: se poate folosi apa dedurizata care se gaseste in magazin?
|
--------------------
Dacia
Nova
GT 1998
|
|
cris06 |
![]()
Post
#5
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Numai apa distilata! Eu personal nu am incredere in apa dedurizata. Pt. baterie, evident.
This post has been edited by cris06: 16 Jan 2009, 18:13 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
e acelasi drac.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
DA. Apa distilata, nu ma refeream la apa de la robinet sau electrolit de la alta baterie.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
mihaivasc |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 30 March 07 ![]() |
Am si eu o problema cu bateria. Mi se descarca stand pe loc fara consumatori porniti. Am dus-o la un electrician si nu a gasit pe unde se pierde curent. Intr-adevar nivelul de incarcare e undeva la limita inferioara (13,6) dar pana acum nu am patin asa ceva. Ieri am patit de 2 ori cu 2 baterii diferite. Dupa 2 ore nu mai avea putere sa porneasca. Daca aveti sugestii sau stiti un electrician bun in Cluj, apreciez orice ajutor.
|
--------------------
Dacia
Nova GTI
1999 GTI Nova GTI'99
|
|
gti98 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Atentie, apa dedurizata este destinata circuitului de racire (procedeul de tratare presupune inlocuirea sarurilor metalelor bivalente - calciu - , care se depun ca "piatra", cu cele a unor metale monovalente - sodiu, potasiu - care nu fac chestia asta. Procedeul se aplica deoarece e mai ieftin decat distilarea, dar si deoarece utilizarea apei distilate in circuitul de racire favorizeaza coroziunea interna - apa are tendinta sa preia saruri in solutie.
Pentru baterie, singura adecvata a apa PURA=DISTILATA. Cam odata pe an, mai ales daca s-a completata relativ des electrolitul, e recomandata o masurare a densitatii electrolitului; completarile frecvente se pot datora evaporarii, electrolizei accelerate de o valoare crescuta a pragului de reglaj a regulatorului de tensiune (nu neaparat defect, oxidarea papucilor cablurilor produce acest fenomen mult mai des!), dar si revarsarii electrolitului (inclinarea accidentala, socuri care arunca electrolitul fara a sparge bacul, s.a.) Autodescarcarea: pentru a separa autodescarcarea produsa de pasta cazuta pe fundul bacului de un consum marit in instalatia masinii oprite: se opreste motorul si cu toti consumatorii opriti, se scoate unul din colierele de pe bornele bateriei; se intercaleaza un ampermetru intre borna si colier. Curentul va trebui sa nu depaseasca 30 miliamperi (alarma, memoria ECU, memoria radioului, ceasul electronic, alte electronice, raman alimentate si cu contactul taiat - pe direct) Daca acest curent e mai mare, fie exista un defect in unul din aceste aparate, fie o greseala de cablare. Chiar daca automobilele moderne au devenit destul de complexe, multe subansamble nu sunt reparabile (destule ECU sunt turnate in rasini ), si remedierea inseamna inlocuirea, adica operatie relativ simpla si accesibila. (Dacia e de conceptie veche, dar ultimele modele au ECU pentru injectie si aprindere) Partea "intunecata" a cresterii fiabilitatii automobilelor e ca majoritatea covarsitoare a utilizatorilor lor nu au nici macar o idee generala despre constructia si functionarea "jucariei" lor; cand apare o problema, sunt pierduti... Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:36 |