bielete:cadru motor si antiruliu, cum?
![]() ![]() ![]() |
bielete:cadru motor si antiruliu, cum?
basset |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|||
boobybooby23 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
prin bieleta cadru motor presupun ca te referi la bieleta preluare cuplu si se schimba foarte usor dar nu e incantatoare ideea de a sta bagat pana la jumate sub un golan de 1 tona iar cele antiruliu se desfac usor dar e nasol la pus pe cele noi fara sdv.
|
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
basset |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 June 09 ![]() |
1.ce e aia sdv?
2.stau bagat pana la jumate linistit, daca urc rotile din fata pe cate o roata de rezerva culcata....si cred ca e spatiu destul. |
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
1. Vine de la scule, dispozitive, verificatoare. Bieleta barei antiruliu se monteaza cu dispozitivul Sus. 1413 și adaptorul Sus.1734. Risti sa nu mai poti monta bieletele la loc si o duci in service pe platforma.
2. Pentru bieleta preluare cuplu se poate, ai o poza. Pentru ailalta treaba se faca cu masina suspendata, mai greu acasa, mergi in service. This post has been edited by vi_escu: 17 Aug 2009, 15:33 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 101.61k ) Number of downloads: 2038 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
basset |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 June 09 ![]() |
multumesc frumos!
![]() imi mirosise mie ca sunt greu de bagat alea noi la loc, dupa cum arata "instalatia" ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#6
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
La alea antiruliu este necesara o cheie franceza, nu trebuie nici o scula adevarata de la dacia, sdv pe nume oficial.
This post has been edited by IRONICK: 20 Aug 2009, 13:54 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
basset |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 20 June 09 ![]() |
si faza cu "comprimatu"....?
|
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#8
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
pai este de ajuns cheia franceza
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Am facut eu astazi schimbul bieletelor antiruliu.
Schimbul se poate face avand urmatoarele.. SDV ![]() - doua cricuri - o cheie de 13 - o presa/menghina ca cea din imagine pentru montarea bieletelor de fabrica - un torx 40 pentru bieletele de fabrica sau torx 30 pentru cele de Iasi Bieletele de Iasi sunt putin mai lungi, astfel nu mai este necesara presarea pentru a putea prinde piulita si se monteaza mult mai usor. Acestea par a fi dintr-un cauciuc mai moale decat cele de fabrica. Ca preturi: In magazine cele de fabrica 110 lei, cele de Iasi 30 lei, in targ cele de fabrica 20 lei la pres, 40 lei la Emil, 20/30 lei la Ovidiu (neambalate/ambalate). Manopera.. dureaza 20-40 minute de roata daca ai totul la indemana si poate degenera in cateva ore daca nu gasesti presa si nici nu vrei sa faci ca inaptii din service si sa presezi cu levierul intre bieleta de directie si capul bieletei antirului in timp ce prinzi un gang la piulita. Atentie ca bieletele vin fara piulite, care sunt piulite cu inel de plastic pentru blocare si ar fi bine sa fie schimbate si nu refolosite. Daca bieleta se desface in mers poate ajunge in cel mai rau caz intre bascula si bieleta de directie, blocand directia (s-a auzit cel putin la vechile berline de situatia asta). Se ridica masina pe cric, se da jos roata, se desface piulita bieletei, se scoate prima bucsa de pe bieleta, se ridica tot ansablul rotii cu al doilea cric plasat sub bascula, pana se desprinde bara stabilizatoare de bascula, se scoate surubul bieletei si bucsa dintre bara si bascula, se pun cele noi avand grija ca in timp ce se coboara al doilea cric ca bucsa din mijloc sa calce corect pe gaurile din bara si din bascula. Pentru bieletele de fabrica, cu ajutorul presei se poate presa bara stabilizatoare impreuna cu bascula pentru comprimarea bucsei din mijloc, se apasa putin bieleta sus in timp ce se prinde piulita jos (presa mea nu a avut suficienta deschidere pentru a prinde si capul bieletei). Se strange piulita cu un cuplu de 14 Nm (ca idee este acelasi cuplu cu suruburile alea mici de la discurile de frana), adica nu prea tare (tocmai de aceea piulita are inel de plastic pentru a nu se desfileta accidental), la cele de fabrica inseamna cam 5 ganguri la filet vizibile din bieleta dupa infiletare, la cele de Iasi ceva mai mult. Cateva detalii se pot observa si in pozele atasate. Tot in pozele atasate puteti observa surpriza surprizelor pe care am avut-o cand am dat jos bieleta de pe stanga, care teoretic nu a fost schimbata cu stiinta mea niciodata. In service nu am lasat-o decat la Meridian Sud cand am avut reparatii de caroserie. Ce se poate vedea este o bieleta al carei surub a fost rupt, sudat, polizat, bagat la loc in bucsi si montat la mine pe masina fara cunostinta mea. Puscaria ii mananca daca imi dau seama cand s-a intamplat asta. Nu stiam de ce iese greu bieleta. Asta ca tot ma intreaba unii de ce ma chinui eu si nu duc masina in service.. Pentru ca e plin de neghiobi necalificati inapti si pusi doar pe furat si pe dat tunuri manelistice. Succes la schimbat bielete antiruliu! This post has been edited by bassfreak: 2 Sep 2009, 01:07 Attached thumbnail(s) cricuri_si_menghina.jpg ( Size: 157.01k ) Number of downloads: 2138 folosire_cricuri.jpg ( Size: 260.04k ) Number of downloads: 2028 bieleta_dreapta_veche_si_bieleta_noua_de_fabrica.jpg ( Size: 136.98k ) Number of downloads: 2036 bieleta_veche_stanga_incredibil_sudata_polizata_si_bieleta_noua_de_iasi.jpg ( Size: 224.15k ) Number of downloads: 2041 desi_pare_nu_lucrez_la_reno.jpg ( Size: 141.68k ) Number of downloads: 780 |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
zodrac |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Azi am schimbat amvelopele de vara cu cele de iarna si mi-au atras atentia niste garnituri(bucse) de cauciuc care vin la suruburile ce tin bara stabilizatoare de triunghi.
Am facut poze. Masina este suspendata pe elevator. 20131118_082635.jpg ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 534 20131118_082710.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 501 20131118_082741.jpg ( Size: 2.27mb ) Number of downloads: 489 Asa trebuie sa arate sau se vor schimbate? This post has been edited by zodrac: 18 Nov 2013, 13:13 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#11
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
bielete antiruliu ,schimbale au cauciucu imbatranit/uzat,daca sunt prea uzate fac zgomot la denivelari
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
zodrac |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu imi bat la denivelari.
Trebuie sa caut factura, parca imi aduc aminte ca mi-au schimbat bieletele astea asta vara, la Norauto, cind am schimbat triunghiul. This post has been edited by zodrac: 19 Nov 2013, 10:19 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Cauta te rog factura si spune-ne ce marca sunt bieletele.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
zodrac |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca sunt re-sb-1167 de la moog.
|
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, aveam impresia ca MOOG face piese mai bune.
Sau pe factura apare ceva iar pe masina este montat altceva... Oricum, bucsa superioara de la bieleta este gandita cu orice altceva numai cu capul nu. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
Bujor, daca vrei piese bune ia Lemforder
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Cristi, stiu ca sunt si persoane care poarta prenumele Bujor dar la mine prenumele e Stefan.
Iar atat de protocolari incat sa ne spunem pe numele de familie nu are rost sa fim. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
YRX |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am luat si eu de curand un set de bielete antiruliu Lemforder (sa schimb facaturile "de origine" pe care mi le-am pus acum un an din Vitan
![]() Mai nou sunt made in China, le-am luat de la Augsburg la vreo 30 de lei bucata. Data trecuta cand le-am schimbat am aplicat metoda cu roata ridicata, 2 cricuri etc. Acum vreau sa incerc sa le schimb cu masina pe roti, ca prea se lauda unii ca e mai usor asa. Acum am si eu o intrebare la voi, poate ma lamureste cineva. Bucsa principala are vreun sens, gen sus-jos, sau se poate pune in orice pozitie? Atasez si o poza "de lucru" 915_0.jpg ( Size: 26.79k ) Number of downloads: 322 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
espacern |
![]()
Post
#19
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Bucsa din mijloc se poate monta in orice sens..... dupa preferinta.
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
YRX |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Merci de raspuns.
Ma gandeam ca santurile alea dintr-o parte au vreun rol. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(YRX @ 17 May 2014, 16:14) Mi-am luat si eu de curand un set de bielete antiruliu Lemforder (sa schimb facaturile "de origine" pe care mi le-am pus acum un an din Vitan daca este vorba de directia surubului, nu![]() Mai nou sunt made in China, le-am luat de la Augsburg la vreo 30 de lei bucata. Data trecuta cand le-am schimbat am aplicat metoda cu roata ridicata, 2 cricuri etc. Acum vreau sa incerc sa le schimb cu masina pe roti, ca prea se lauda unii ca e mai usor asa. Acum am si eu o intrebare la voi, poate ma lamureste cineva. Bucsa principala are vreun sens, gen sus-jos, sau se poate pune in orice pozitie? Atasez si o poza "de lucru" 915_0.jpg ( Size: 26.79k ) Number of downloads: 322 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Victorine |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Indiferent ca e cu masina ridicata sau pe roti, e important ca acestea sa fie in aceeasi pozitie ca sa lucrezi usor: fie pe roti, dar iti trebuie o groapa/ rampa sa incapi sub masina, fie ambele roti suspendate cu masina pe capre. Eu am abordat a doua varianta. Se lucreaza usor daca bara de torsiune nu e tensionata. Dupa desfacerea piulitelor se departeaza de bascula cu o parghie ca sa scoti bucsa aceea mai mare, iar la remontare se aliniaza toate elementele cu atentie in orificiile bratului/ barii si se apropie bara (se strange articulatia) pana reusesti sa prinzi un gang la piulita ca sa poti strange ansamblul, fie cu o cheie franceza, fie cu o menghina, fie ridicand bara cu un cric, cum am procedat eu. Nu e cine stie ce filosofie si poate aparea o imbunatatie sensibila in comportamentul masinii. Cat se strange piulita? Eu m-am orientat dupa vechile repere, inainte de a le demonta. Mi se parea ca am comprimat cam mult bieletele antiruliu la strangere, dar asa erau si cele vechi, cca. 10-12mm filet lungime ramane afara.
This post has been edited by Victorine: 18 May 2014, 11:52 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 18 May 2014, 10:31) Intr-o parte are santurile alea 3 longitudinale. Intrebam daca sa o pun cu alea in sus spre bascula sau cu alea in jos spre bara. La mana mi s-au parut a fi mai elastice in partea cu santurile si mai rigide in partea plina, ma gandeam ca e vreun rezon. Data trecuta nu am dat importanta si nu stiu daca le-am pus ca pe cele din fabrica. Apropos, mi-am luat si piulite noi, de inox A2, sa nu mai zici matale ca Dacia e ruginita toata pe la suspensii ![]() Victorine, intentionez sa imping bara cu cricul hidrulic pana prind piulita. 10-12 mm filet peste piulita mi se pare.... cam mult, parca iesea cel mult 3-4 din ce-mi aduc aminte. Si eu le-am strans la fel cu cele vechi. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Am impesia ca daca nu le strangi destul o sa ti se deplaseze bucsele din orificiile alea din bascula si bara si ajunge sa frece direct pe surubul bieletei. Am vazut destule poze cu bielete uzate foarte aiurea, cu bucsa mediana deformata, cu tija metalica mancata, poate de-aia se strang asa. Repet, si miemi s-a parut mult, chiar m-am gandit, oare mai are loc sa lucreze elastic? Eu am masurat cu ochiometrul cat iesea din fabrica surubul prin piulita si am facut la fel. Inainte le-am comparat pe celevechicucele noi si erau egale ca lungime. Bine, hai sa nu zic 12 mm, dar 10 sigur raman afara. Apropos, in manualulde reparatii nu se zice oare nimic despre asta? Inca as mai avea timp sa le slabesc oleaca, abia le-am schimbat de o saptamana
![]() Si eu mi-am pus problema cu pozitia acelorstriatii de pe bucsa aia ca un butoias si parca am montat-o cu striatiile in sus spre bascula, pe acelasi principiu sa fie ca aia din fabrica. Mi-am facut un bun obicei, la elementele simetrice sa demontez intai si sa inlocuiesc o parte, asta dupa ce am desfacut de cateva ori tot, am curatat frumos, si cand sa remontez, nu mai stiam cum statea inainte, ca nu mai aveam model. Si asta nu numai la masina ![]() This post has been edited by Victorine: 18 May 2014, 15:01 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In manual dau cuplul de strangere a piulitei bieletei de 14 Nm, ceea ce este extrem de putin.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Interesant. Ai putea sa ne spui cum se comporta dupa ce le montezi asa, cu 3-4 mm filet afara? Daca observi jocuri prea mari sau auzi zgomote suspecte? Eu cele pe care le-am vazut erau stranse la maxim, cum ziceam si eu. E drept ca mi se par foarte tasate elementele din cauciuc si multe dintre ele sunt crapate pe margini.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Brainie |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 18 May 2014, 15:47) Apropos, mi-am luat si piulite noi, de inox A2, sa nu mai zici matale ca Dacia e ruginita toata pe la suspensii Atenție cu înlocuirile astea; habar n-am ce caracteristici mecanice aveau piulițele originale, dar să nu sari direct din lac în mijlocul oceanului; că ruginesc (u nstrat superficial oricum, deranjează numai la ochi) n-ar fi nimic, dar dacă se bărbierește filetul de inox ... nasol rău ... |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
YRX |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.044 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Piulitele inox care vreau sa le folosesc sunt A2 - 70, aproximativ clasa 8.8. Nu cred sa fie mai mult de 8.8 acolo, dar mai studiez. Merci de atentionare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
valioglu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
NU se intampla nimic daca se barbiereste filetul, am vazut si rupt surubul acela si nu e o problema deosebita. La unele modele nici nu s-a montat bara de torsiune.
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
Victorine |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Dar totusi, daca e ceva montat pe (sub) masina, ar fi bine sa stea bine prins in toate suruburile
![]() M-am mai uitat azi odata la a mea, scadem la cca. 7 mm. filet liber de la 10-12, cu scuze pentru dezinformarea neintentionata. Probabil eram influentat de senzatia ca sunt stranse prea mult bieletele mele, dar cred ca asa e normal, oricum nu sunt filetate pe toata lungimea suruburile alea, cam atata cred ca ramane daca strangi piulita pana la capatul filetului. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:35 |