bucsi...bara stabilizatoare..., vreau sa le schimb singur...
![]() ![]() ![]() |
bucsi...bara stabilizatoare..., vreau sa le schimb singur...
toto |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sunt 4 bucse de toate. Doua la capete si doua spre mijloc. Pretul lor e cam 12 lei noi - toate 4.
Masina se urca pe elevator ca altfel nu te vad bine.... risti sa strambi bara sau sa nu o pui egal departata stanga-dreapta. Iti trebuie un levier de vreo 30-40 cm macar, iti mai trebuie niste chei de 13 parca. Sa ai 2 chei ca sa tii si contra. Mie mi se pare ca se schimba mai usor cand sta cu rotile din fata balalau, deci sa nu atinga masina pamantul. Eventual pui 2 cricuri stanga/dreapta. Ca sa dai jos bucsele tb sa desfaci surubul si da departezi brida aia. Apoi pui bucsa noua si brida la loc. Nu e complicat. Insa vezi sa nu rupi surubul daca e intepenit. Mai bine il ungi intai cu WD40 de ex. Scutul nu se da jos ca nu are treaba cu operatiunea. Bara o identifici repede dupa forma |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
florinc |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca este mai simplu si mai ieftin sa te duci in service, chiar daca masina nu mai e in garantie .
Timp operatiune ...aprox. 30 de minute. Cost: 25 RON. |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Am supernova. Nu stiu daca e altfel decit la solenza, dar:
Treaba nu e complicata. Eu le-am scumbat pe o rampa nu pe elevator, dar cred ca e tot aia, important e ca ambele roti din fata sa fie in aceeasi pozitie sau sa atirne sau sa stea masina pe ele, ca bara stabilizatoare sa nu fie torsionata. Eu am dat 110.000 lei pe bucse, vezi ca sunt 2 tipuri, cele de pe mijloc sunt diferite de cele dinspre roata. Dezavantajul cind schimbi pe rampa si nu pe elevator e pozitia timpita pentru cheia de contra la surubul care stringe bucsele centrale, ca nu ai loc de traversa motor si caroserie. Dar cu putina rabdare merge. Singurele probleme pe care le-ai putea avea ar fi cu suruburile la care daca nu folosesti ceva lichid de frina sau spray special s-ar putea sa iti manince mai mult timp, ca de fapt asta e important. Dar daca ai din asta, inseamna ca nici tie nu ti se pare normal sa platesti manopera de service la fel de mult cit piesele. Mai ales la operatiuni de astea pe care trebuie sa le faci la fiecare 10-15k KM. Succes. Sculele de care ai nevoie sunt descrise mai sus. |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
valioglu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 20 Apr 2006, 18:09) Sunt 4 bucse de toate. Doua la capete si doua spre mijloc. Pretul lor e cam 12 lei noi - toate 4. Masina se urca pe elevator ca altfel nu te vad bine.... risti sa strambi bara sau sa nu o pui egal departata stanga-dreapta. Nu poti sa strambi bara aia de 2,4 cm, dar ai dreptate, e mai simplu pe elevator si poti sa nu o potrivesti egal in stanga fata de dreapta. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
kap00ne |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 5 November 04 ![]() |
salut!am si eu o intrebare , la aceasta operatie se dau rotile jos?
|
--------------------
dacia
solenza europa
- B 83 ENA salut
|
|
nairam |
![]()
Post
#7
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu
|
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
cristian scintei |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 3 March 06 ![]() |
Am gasit rezolvarea celor doua bucse de la bara stabilizatoare care se afla sub pedalier si care se duc cel mai repede. Cauta un furtun (dar sa fie din cel panzat) le tai la dimensiunea lor si nu mai ai treaba. Gumele alea de mestecat pe care ei le numesc bucse se fac praf imediat. Si in momentul in care faci operatia, curata bine locul cu un smirghel si dupa ai dai cu un pic de vaselina.
|
--------------------
solenza
scala
- is-72-cjy
|
|
celebris |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 12 July 05 ![]() |
Neoficial, am auzit ca merg puse un pic fortat bucse de renault 19 chamade (de la mecanicul din service), care au alta calitate.......
|
--------------------
dacia
solenza
- B42CTH
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
valioglu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
cbr-ica |
![]()
Post
#12
|
![]() "Aut vincere aut mori" Group: Members Posts: 275 Joined: 13 April 05 ![]() |
se deregleaza directia cand se umbla acolo?
de fapt ce rol are bara stabilizatoare? |
--------------------
2008, Jaguar
X-Type
2.2d, 155CP, 400NM 2005, Honda CBR600RR, 117CP
|
|
2dor |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Bara stabilizatoare
element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii |
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
2dor |
![]()
Post
#14
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Te sfatuiesc si eu sa te duci la un service. E mai sigur si macar aia stiu ce sa faca. Azi ma duc si eu sa le schimb si chiar daca o fi usor prefer sa nu ma bag la ceva ce nu stiu. Mai ales ca e ceva legat de directie si stabilitate. Nu se compara cu schimbatul unui bec.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
2dor |
![]()
Post
#15
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Gata am schimbat bucsele. Doar 2 din ele. Celelalte 2 mi-a spus mecanicul ca nu au nimic. Am fost sincer impresionat de acest fapt, ca la 22300 km inca e ok totul pe dedesubtul masinii. Acum nu mai troncane pe denivelari.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
Xplode |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 5 January 05 ![]() |
Schimbatul bucselor de la bara stabilizatoare nu este scump si se face destul de usor daca ai un elevator. Pe rampa este greu, deoarece bara stabilizatoare poate sta tensionata si atunci e mai greu sa o prinzi la loc. Operatiunea dureaza circa 15-20 min (depinde si de mecanic
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureat
- B-77-xxx Logan=Renult vs Logan=Dacia
|
|
2dor |
![]()
Post
#17
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
E adevarat puteam sa le schimba si pe celealte doua dar dupa cum se stie ce e din fabrica e bun. Asa ca momentan o sa le las. Doar le am si pe celelate doua. O sa o mai duc la service la verificare dupa inca 5000 km si atunci o se le schimb daca e cazul.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuia sa le schimbi si pe celelalte doua ! NU uita ca bucsele nu sunt produse de fabrica ci tot de nu stiu ce SRL ... Si de asta se si duc mai repede . Acum bara este tensionata diferit si anume numai in laterale , iar pe mijloc este netensionata ! Iti va apare iar acele zgomote mult mai repede decat ti-au aparut pana acum !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
costi_g |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 4 February 07 ![]() |
sunt 2 pe mijlocul bari si 2 in capete
siunt ieftine in comparatie cu alete piese. daca ai indemanare de mecanic le poti schimba ata pot sa-ti spun |
--------------------
nubira
nubira
2000 I
|
|
2dor |
![]()
Post
#20
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Trebuia sa le schimba si pe celelalte daca erau duse, dar nu erau. Nici acum nu sunt.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Bucsile bara stab se schimba foarte simplu. Eu le-am schimbat de 3 ori acasa. Si inca ceva. Pe rampa se schimba mai usor decat pe elevator. Asta deoarece cand e pe rampa, masina sta pe roti si bara nu e tensionata; pe elevator, atarna rotile si ca sa demontezi/montezi bucsile trebuie sa invingi forta exercitata de arc cu levier. (cine a mai schimbat stie stie despre ce e vorba)
Apropo nu s-a aflat nici un cod de bucsi de pe Renault care sa se potriveasca la Solenza? Nu de alta, dar m-am saturat sa le schimb din 15000 in 15000km. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
pit-bull |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.182 Joined: 9 October 05 From: Banat ![]() |
Acum la 53 mii k le-am schimbat pentru prima oara bucsile toate 4, masina merge acum de parca ar fi noua nu mai zdrangane nimic. Demontarea si montarea a durat aprox 1h
![]() |
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Confort Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris |
|
spiridon |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Eu am 70.000 Am schimbat mai multe seturi de bucse la bara stabilizatoare. Citeam pe undeva ca ar fi bine la fiecare 10.000 sa le schimbam.
Pe la 60000 am avut senzatia ca troncane si cum bucsele le schimbasem, am procedat si la schimbarea bridelor(urechilor) ce fixeaza bucsele (ma refer doar la cele 2 dinspre exterior, pret 45k*2). SCHIMBARE INSPIRATA !!! o recomand tuturor (dupa opinia mea multe din reperele de pe DSN+Solentza sunt din fier moale - deformabile in timp) S-a facut liniste... This post has been edited by spiridon: 5 Feb 2007, 15:11 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Confirm ce spune spiridon. La mine fac un zgomot finut buce noi. Azi am luat toate clemele alea 5RON/buc. O sa le schimb in week end.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
Cr|sTy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 8 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(pit-bull @ 5 Feb 2007, 14:06) Acum la 53 mii k le-am schimbat pentru prima oara bucsile toate 4, masina merge acum de parca ar fi noua nu mai zdrangane nimic. Demontarea si montarea a durat aprox 1h ![]() eu am 43mii si nu le-am schimbat si chiar vreau zilele astea sa le schimb sa scap si eu de zdranganitul ala ![]() |
--------------------
Seat
Leon 2.0TDI 140cp
2006 Sport-Up Ex: Dacia Solenza 1.9D 2004 Confort
Don`t follow me! I don`t know where I`m going... |
|
znoopy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 15 June 06 ![]() |
Si eu am schimbat bucsile (toate 4) luna asta , la 26.000 km ! Intr-adevar , s-a facut liniste , nu mai troncane la gropi , si parca a crescut un pic manevrabilitatea!(poate e doar o senzatie , dar de cand le-am schimbat , senzatia persista
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Clima
- b 39 cry
|
|
M@X |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 19 June 07 From: Piatra Neamt ![]() |
![]() |
--------------------
SOLENZA
CONFORT
2005
- NT-05-.........
|
|
mark`` |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
E cineva amabil sa-mi puna o poza cu bara aia? Sau macar sa zica ce forma are ca sa dau si eu un ochi pe sub masina sa vad mai am bucse sau nu!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
GabyT |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
mark` ` esti culmea.... tu cu orice vrei poze ?
![]() ti-a explicat foarte clar asi cum gasesti aceasta bara pe topicul legat de planetare : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=971120&st=30 chiar si pentru cineva fara experienta in domeniul mecanicii auto (de ex. pt. mine) este suficienta explicatia; nimeni ne se va baga sub masina sa fotografieze respectiva bara... ![]() daca ridici masina pe rampa, cu siguranta nu o poti rata, ea facand "legatura" intre cele doua roti. iti dai seama daca sunt tocite sau nu bucsile in functie de zgomotul produs la denivelari usoare ale soselei, cand apare un troncanit specific sub masina. sunt destul de slabe din punct de vedere calitativ respectivele busci astfel incat eu le schimb la fiecare revizie; din spusele mecanicilor la uzura lor contribuie si starea drumului frecventat precum si modul de condus (abordarea virajelor). This post has been edited by GabyT: 5 Jul 2007, 18:22 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
mark`` |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Ok gaby scuze ca intreb si eu, nu arunca cu pietre!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 05:22 |