cam in cat timp de mers se incarca bateria, am cam dat la automat de dimineata
![]() ![]() ![]() |
cam in cat timp de mers se incarca bateria, am cam dat la automat de dimineata
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca s-a cam golit trebuie sa mergi macar 100 de km, sau o pui la redresor ca e mai ieftin.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iuly82 |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
In primu rand, nu va mai porniti masinile pe gaz in zilele de iarna, gazul rece vine si ingheata pe membrana din vaporizator si ii dauneaza rau de tot la elasticitate pe viitor; de ce credeti ca la masinile pe injectie se trece automat pe gaz cand temperatura lichidului de racire ajunge la 40° C?
Exact din aceasta cauza ti-s-a si oprit motorul, s-a depus gheata in vaporizator si normal ca n-a mai vrut sa-ti porneasa pentru-ca ti-s-au blocat si electrovalvele (cea din compartimentul motor si cea de pe vaporizator) pe deschis si se inneca motoru, si gaz si benzina.... nu cumva iti mirosea a gaz pe la motor? Daca vruiai sa iti porneasca pe benzina dupa aceasta faza, trebuia sa-i scoti furtunu de gaz care vine in carburator, si abia dupa ce iti intra lichid de racire cald in vaporizator si se topea gheata, puteai sa mufezi la loc furtunu..... Cam 50 de Km fara consumatori si o sa fie bateria la loc in parametrii de functionare..... |
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
Merced |
![]()
Post
#4
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Depinde ce alternator ai pe masina, despre ce baterie e vorba, cat de uzata este, etc.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
msanyix |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
La o pornire bateria pierde cca 2-3% din curentul stocat ce se recupereaza in cca in 9Km de mers.
Am citit mai demult undeva pe forum Iti zic ca este teorie, depinde de n+1 factori |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
ce sa zic gresala mea ca mi-a fost lene sa o trec pe benzina, era prea frig si nu am mai vrut sa dau la pompa pt ca aseara am uitat sa trec in mers. Intradevar dupa ce a mers circa 20-30 s pe gaz si s-a oprit bestiuta, am trecut pe benzina dand la pompa
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca ai mers 3-4km si retur ti s-a incarcat bateria la capacitatea nominala. Daca ar fi descarcata la relantii ar sta de obicei sub 650 de ture la cald adica dupa ce s-a incalzit motorul .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am retinut, si de retinut, ca o cheie data (cat de lunga ? O cheie, na !) este recuperata in 60 de km de parcurs (?) si 5min de turat motorul in gol= 1000km parcursi. N-ar fi prea departe de adevar.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
virusssp |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 31 October 07 ![]() |
la cate mii de turatii?
|
--------------------
DACIA
1310L
1997 TO LIVE IS TO DIE!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Bateria se incarca cu motorul in sarcina parcurgand km . Doar daca e omorata in asa fel in cat abia poti pune in miscare motorul ati recomand sa o bransezi la incarcator.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
de dimineata a pornit frumos pe benzina, nu stiu cate minus grade au fost in Pitesti. Am observat ca vina este a gazului (trebuie incalzit motorul ca sa stea pe gaz) am alimentat de la o statie peco de unde nu mai alimentasem. Pana acum porneam pe gaz si la - cateva grade si nu aveam probleme (stiu ca nu e indicat) stiu ca sunt doua feluri de GPL, unul de iarna si unul de vara
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 8 Jan 2008, 15:48) Daca ar fi descarcata la relantii ar sta de obicei sub 650 de ture la cald adica dupa ce s-a incalzit motorul . Poti da o explicatie argumentata pentru treaba asta? QUOTE(djasu82 @ 8 Jan 2008, 22:59) De unde le scoti? ce treaba are incarcarea cu sarcina motorului? bateria se incarca la orice regim al motorului, si la ralanti cu conditia sa nu fie prea multi consumatori. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
msanyix |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Adevarat ce zice argon.
Dupa stiinta mea este tot una daca ai 2000 de ture in liber sau 2000 de ture in deplasare ca tot atatea consumatori ai. Doar dacia nu s-a facut Hybrid ca sa aiba si electomotor pentru deplasare. Nu zic ca la relanti este incarcare perfecta dar la 2000 de ture cred ca este ideala incarcarea. |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu am zis ca e perfecta, ci ca se face. O incarcare perfecta inseamna 12 ore la redresor
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
msanyix |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
si am mai uitat sa va intreb ceva
am cumparat un releu de incarcare electronic fabricat la Curtea de Arges care are prinderea similara cu cel clasic. Imi incarca 13,4 v in relanti si 3,6 v turat. Este ok totul pana nu am consumatori doar ca daca dau drumul la incalzire sau la faruri imi scade indicatorul din bord la minim. In schimb imi ramane incarcarea la 13,4 v pe voltmetru. Stiu ca ideal ar fi incarcarea undeva la 14,4 V Ce se poate face cu releul acela? Nu cred ca este reglabila + l-am montat eu asa ca nu mai are garantia si nu cred ca mi-l schimba la magazin. |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
14,4 e maximul permis, ideeal e intre 14 si 14,3, dar practic daca e intre 13,8 si 14,4 e OK. Tie iti incarca cam putin...ai verificat diodele?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
Dar daca incarca intre valorile de 13,8 si 14,4, se mai da drumul la o aeroterma, se mai incarca si bateria?
|
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
msanyix |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Am si bateria bulita, se descarca dupa 2,3 chei orcat l-as incarca pe redresor. Nu are nici incarcat forta ca sa invarta ca lumea. Poate ca si din cauza asta.
Inca ceva stie cineva cca cat este consumul cand pui numai pe contact deci fara sa dai la demaror. Fara contact daca nu ai Gadgeturi tinde spre 0 A eu am de exemplu 5mA dar pe contact peste 5 A. Ampermetrul masoara pana la 5 si se plafoneaza |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
Bullix |
![]()
Post
#19
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 9 Jan 2008, 08:42) DA. Baterie descarcata rau ==> consum foarte mare la alternator pentru incarcare. Consum foarte mare ==> forta de rezistenta (de frecare) in camp electromagnetic in interiorul alternatorului, foarte mare. Forta de rezistenta in camp electromagnetic ==> forta de rezistenta mecanica. Forta de rezistenta mecanica ==> FRANA! Alternatorul actioneaza practic ca o frana asupra motorului si normal ca motorul este fortat. Sa zicem ca bateria suge brusc la inceputul incarcarii vreo 6-10A (pana se stabilizeaza oarecum). Plus vreo minim 15 amperi de consumatori (faze lungi, aeroterma, stergatoare). In total sa zicem vreo 25A. Inmultit cu 12V... vreo 300W minim. Care fiind sustrasi din energie mecanica... sunt aproape juma' de cal putere. Daca mai pui ca alternatorul e si intepenit un pic, si ruginit, imagineaza-ti cat poate sa traga de motor. This post has been edited by Bullix: 9 Jan 2008, 18:30 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Corect, asta stie toata lumea, e fizica de liceu, nu la asta ma refeream ci in sarcina maxima posibila la ralanti un alternator de 50 A nu-ti franeaza motorul in modul de scris de cineva mai sus. Daca alternatorul e de 80-100 A sa zicem, e posibil.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#21
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu CHIAR in modul de mai sus, dar oarecum asemanator. Eu am facut experimentul urmator: cu motorul pornit si zero consumatori porniti, daca scoteam borna plus de pe baterie, turatia de relanti urca in jur de 150-200 rpm. In conditia in care bateria era destul de incarcata (ochiul magic verde vizibil).
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
maseax |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(Bullix @ 9 Jan 2008, 18:20) DA. Baterie descarcata rau ==> consum foarte mare la alternator pentru incarcare. Consum foarte mare ==> forta de rezistenta (de frecare) in camp electromagnetic in interiorul alternatorului, foarte mare. Forta de rezistenta in camp electromagnetic ==> forta de rezistenta mecanica. Forta de rezistenta mecanica ==> FRANA! Alternatorul actioneaza practic ca o frana asupra motorului si normal ca motorul este fortat. Sa zicem ca bateria suge brusc la inceputul incarcarii vreo 6-10A (pana se stabilizeaza oarecum). Plus vreo minim 15 amperi de consumatori (faze lungi, aeroterma, stergatoare). In total sa zicem vreo 25A. Inmultit cu 12V... vreo 300W minim. Care fiind sustrasi din energie mecanica... sunt aproape juma' de cal putere. Daca mai pui ca alternatorul e si intepenit un pic, si ruginit, imagineaza-ti cat poate sa traga de motor. Un coleg a dat la automat pana abia mai face Clanc electromotorul si becurile in bord abia se mai aprindeau. (si-a pus gaz si vorba lui " Am gaz ce-mi mai trebuie si benzina"). Am luat bareria de la el de pe masina sa o pun pe masina mea. Motorul pornit, 950-1000 Rot/min (nu scosesem inca bateria mea), dau bateria mea jos, creste relantiul (nu m-am uitat cu cat) pun bateria lui. Toate bune si frumoase o pornim pe a lui (cu bateria mea si apa fiarta pe "chestia" ( imi scapa acum ) de la gaz (din partea dreapta). Ma urc la mine in masina si surpriza Relanti 850-900 Rot/min. Eu unul nu cred ca este o diferenta prea mare (50 - 100 Rot/min) avand in vedere ca bateria lui era moarta. Am mers cam 2-3 Km prin trafic (motorul turat, aeroterma pornita ca ma rugam sa`mi dea si mie putina caldura ca-mi inghetau mainile pe volan) ~10-15 min si cand am oprit motorul abia a pornit. Alternator 50A, 14V cu consumatori porniti (masurat pe bateria mea) This post has been edited by maseax: 10 Jan 2008, 01:42 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
CUm naiba sa scoti bateria cu motorul pornit? asta e o prostie, si prost e cine v-a invatat lucrul asta, asta nu se face niciodata, aveti noroc ca nu ati ars nimic de pe masina, cum ar fi diodele de la alternator, sau releul de incarcare
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
msanyix |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Eu credeam ca voi sunteti dacioti nu tractoristi. Acolo am vazut operatiunea asta cu scos-pus baterie cu motorul pornit.
Atunci pot sa consider ok consumul de 6-7A pe contact fara consumatori, fara motor pornit? Pun bateria de la un prieten sa vad cat incarca la o baterie buna. |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca stiu eu bine(si daca nu stiu bine sa ma corecteze cine stie), o baterie de 55 A absoarbe pe incarcare un maxim de ~66 W, ori 66 W nu coboare ralantiul prea mult.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#26
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Cam putin 66W, dar in fine... Atunci redresoarele de ce au traf-uri de ordinul sutelor de watti? Incarcatorul meu de laptop are 65W, sa incerc sa incarc bateria de la masina cu el?
![]() Si, da, stiu ca nu se procedeaza asa, cu scosul bateriei cu motor pornit, dar pe durate de ordinul secundelor fara consumatori porniti, cat de grav poate fi? Si daca vreau sa masor tensiunea de incarcare la borne (in gol) ce fac? LE: daca imi spune cineva ce valoare are rezistenta interna ® a bateriei Rombat Pilot 60Ah, atunci promit ca data viitoare voi aplica legea lui Ohm E=I(r+R) si nu voi mai decupla borna cu motorul pornit. PS: exemplu practic: daca va uitati pe incarcatorul clasic de Nokia, veti vedea ca la Output scrie 3.7V. Acea tensiune este in sarcina. Daca puneti voltmetrul pe mufarina veti masura ceva in jurul a cel putin 5 volti. This post has been edited by Bullix: 10 Jan 2008, 10:30 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tensiunea de incarcare nu se masoara in gol , ca de aia ii zice tensiune de incarcare, ca incarci ceva.
Bateria e parte componenta a sistemului electric de pe masina, acesta din urma nu e conceput sa functioneze fara ea, actioneaza ca un buffer, daca o scoti tensiunea creste mai ales daca se tureaza, si se pot arde multe. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#28
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate. Dar conteaza totusi si tensiunea la mers in gol cu scopul de a depista diode semi-strapunse. De exemplu, pot fi cazuri diferite in care in sarcina tensiunea sa fie cam aceeasi (in jurul a 13,5-14) iar in gol sa dea absolut haotic, tensiuni peste 20V sau dimpotriva, foarte aproape de prima tensiune mentionata. De aici, evident, si diferentele intensitatii ce poate fi atinsa in sarcina.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Diodele strapunse pot fi o urmare a decuplarii bateriei in timpul mersului.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Diodele , mai putin posibil sa se arda la mersin gol (fara baterie).RA 220 ca si RAG 215 sunt de 200 V/60A. Fara baterie, daca se tureaza motorul, alternatorul poate sa produca si 70V. Vai de consumatorii mici(ex. becuri de bord). La schimbarea din mers, nu conectati consumatori.Eu lucrez de peste 20 de ani cu ele si n-am ars nimic. Am sudat elecric, fara sa dau borna jos... (chiar si pe cele cu calculator).Cat despre diode, tensiunea nu se va depasi( decat vreo autoinductie de inalta) dar seard in general, la depasirea curentului, cand dai bateria jos, dai cu borna de + la masa , si "pa" diodele.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:45 |