ce sa fac?, borna de la baterie e plina cu o subst.
![]() ![]() ![]() |
ce sa fac?, borna de la baterie e plina cu o subst.
meserie2006 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia solenza
solenza disel
2003
- s
|
|||
Lutzy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 September 06 ![]() |
Da, ai putea sa o cureti. Dai borna jos si cu apa calda spre fierbinte o cureti (daca poti sa o introduci intr-un recipient cu apa calda ca sa se inmoaie) eventual si cu o perie de sarma. Inainte sa o pui la loc ungeo cu vaselina ca sa impiedici reaparitia si sa asiguri un contact mai bun. Oricum nu va mai tine mult bateria....
|
--------------------
dacia Solenza
rapsodie
2003
|
|
pastrama |
![]()
Post
#3
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
NU O CURATA!!!
Spuma aia apare toamna, pentru a proteja contactele...dupa cum observi, aerul din atmosfera are o umiditate mai mare toamna, deci este mai coroziv. Cand va disparea umiditatea din aer, se va retrage si spuma. Ia citeste pe baterie. Nu cumva scrie self maintenance? Asta inseamna. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
mars |
![]()
Post
#4
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Dupa cum spune si pastrama_stelistu, ar fi pacat sa o cureti, dai de belele dupa aia. Ea formeaza un strat protector si e bine sa o lasi sa se intinda prin tot compratimentul motor. Numai cand iese prin aeratoare se curata, ca strica aspectul interior al masinii.
Acum serios, ia peria de sarma si freaca bine acolo, apoi baga vaselina si poate te mai duce un an bateria. Sia a mea are tot trei ani si ma rog sa ma scoata si iarna asta. |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#5
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
QUOTE(pastrama_stelistu @ 15 Oct 2006, 13:57) NU O CURATA!!! Spuma aia apare toamna, pentru a proteja contactele...dupa cum observi, aerul din atmosfera are o umiditate mai mare toamna, deci este mai coroziv. Cand va disparea umiditatea din aer, se va retrage si spuma. Ia citeste pe baterie. Nu cumva scrie self maintenance? Asta inseamna. Tu chiar vb serios ? Mereu pe masina a fost self maintenance dar niciodata nu a facut spuma ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
pastrama |
![]()
Post
#6
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Nu rad ma, asa mi-a zis mie un mecanic.
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Eu zic sa nu freci borna de pe cablu (nu vorbesc de aia a bateriei) cu peria de sarma sau altceva ce o zgarie, deoarece borna e galvanizata si se va oxida si mai tare. Lasata intr-un borcan cu apa se curata singura dupa cateva min. Pe borna bateriei dai cu vazelina in strat subtire
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
adostar |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Foloseste WD-40 cu incredere, lasa apa calda si borcanele pentru altii
![]() |
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
WD e pe bani, borcanul e pe gratis si rezultatul e aceasi
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
david79 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
puneti miere de albina pe borne, nu sa sa mai fie oxizi dupa aia. fara caterinca, mie mi-a spus un prieten, am incercat si au aparut oxizii aia dupa vre-o 2 ani, si erau f. putini
|
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se curata cu apa cum se spunea mai sus se poate pune ulei este mult mai bun decit vaselina asta o stiu de la baietii de la servici care se ocupa de bateriile de la mijloacele de transport (trenuri) de unde lucrez
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Reed |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
"Spuma" alb-albastruie este sulfat de cupru cu diferite grade de hidratare. Se recomanda desfacerea contactelor de la baterie,curatarea acestora cu o cirpa USCATA, eventual dupa aceea se poate slefui cu un smirghel, se vor unge contactele cu vaselina GRAFITATA si se vor remonta. Se va verifica nivelul electrolitului in celule si se va completa eventual cu apa distilata. Se recomanda a face un drum lung sau o noapte pe redresor. A se verifica tensiunea pe baterie cu bornele libere si apoi in sarcina.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
costi88 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 17 October 05 ![]() |
Batrine pregateste-te sa cumperi o baterie noua. 3 ani este un miracol pt. o baterie din fabrica. A mea a "murit" dupa 2 ani jumate' si s-au inchinat aia ca m-a tinut atita. Asa se formase si la mine oxidul acela alb-verzui, l-am curatat, am uns borna...etc. si intr-o zi n-a mai pornit, noroc ca era in parcare la servici.
Am lasat-o acolo peste noapte, (era deja 21:30 cind am patit-o), m-am intors a doua zi am rugat un coleg sa vina cu clestii sa-mi dea curent. A pornit "la sfert" si n-am mai oprit-o pina la firma Rombat. Acolo am oprit-o am incercat sa o pornesc si....ciuciu. Asta mi s-a intimplat pe timp calduros. Oricum este recomandat sa o schimbi nu de alta dar te poate lasa pe la munte sau cine stie pe unde, de nu gasesti decit baterii de tractor sa iei curent... ![]() Succes |
--------------------
Dacia
Solenza
- B79MMA
|
|
b64chr |
![]()
Post
#14
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Nu e o problema specifica SLZ.
Se muta la Diverse. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
din practica: inlocuit bornele de pe conductori cu borne din bronz iar din 2 bucati de pasla am facut 2 saibe pe care le-am introdus pe bornele bateriei si pe care am pus ulei de motor. De multi ani de zile nu am vazut urma de oxid la borne. Recordul cu un Rombat l-am avut de 4 ani pe Dacie (1998-2002), maintenace free, pe care am verificat-o de doua ori pe an si-i completam electrolitul cu apa distilata pana la nivel.
|
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
clr |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu
QUOTE(Amedeus @ 15 Oct 2006, 16:31) Lasata intr-un borcan cu apa se curata singura dupa cateva min. Pe borna bateriei dai cu vazelina in strat subtire In cateva minute e curata. QUOTE(david79 @ 15 Oct 2006, 20:39) puneti miere de albina pe borne, nu sa sa mai fie oxizi dupa aia. fara caterinca, mie mi-a spus un prieten, am incercat si au aparut oxizii aia dupa vre-o 2 ani, si erau f. putini La vechea berlina numai asa am scapat de problema. Cu vaselina procesul devenea mai lent, dar tot deranjant. Cu miere n-am mai avut nici o problema |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
ache2 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
ca sa nu dai nimic jos s sa perii sau altceva, ia frumos un pliculet de bicarbonat de sodiu alimentar, dizolva-l intr-o cana mai mare de apa si toarna chestia asta pe borne ! se curata luna !
dupa aia fa treaba cu mierea si nu-ti mai apar in veci oxizii ! totul e chimie, nu !? This post has been edited by ache2: 16 Oct 2006, 13:07 |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E buna si metoda asta dar nu prea ajunge pe surafetele aflate in contact..cel mai bine se desface borba si se curata. Cel mai bine e sa le desfaci pe amandoua, sa nu ai surprize (scurt)
Oxidul ala poate apare cand nu mai e etansa bateria in zona unde iese borna. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Exact. Neetanseitate intre borna si carcasa de plastic a bateriei. Probabil vaselina sau mierea mai etanseaza ceva.
This post has been edited by Amedeus: 16 Oct 2006, 21:00 |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Ov |
![]()
Post
#20
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 16 Oct 2006, 14:13) Iaca a pus careva si puncul pe i. Io am curatat borna (bagata in borcan cu apa chioara timp de 3 min), am pus niste rondele de plastic la baza bateriei (daca luati baterie noua o sa vedeti ca sunt atasate pe capacele de protectie de la borne, se rup de acolo si se pun pe borne) si dupa 3 ani cand am vandut masina bornele erau in continuare impecabile. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:14 |