cloncanit la schimbarea treptelor de viteza
![]() ![]() ![]() |
cloncanit la schimbarea treptelor de viteza
naedf slz |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza confort
- b07etv
|
|||
nvmirel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 7 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa mai astepti pana in jur de 3000 km si dupa aia vezi daca mai face. Si eu am avut aceleasi simptome. Se pare ca e cutia noua si piesele trebuie sa "se mai aseze", sa-si faca jocul. Acum merge ca unsa. Oricum daca ti se pare ca totusi zgomotele se aud prea tare, sau intra greu in viteza, du-te in service.
|
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
"cloncanitul" acela nu are nici o legatura cu cutia de viteze, daca zgomotul nu dispare dupa rodaj este imperativa o vizita in service pentru verificarea gardei ambreiajului.
Problema aceasta este mai des intalnita la Solenzele din primele loturi, un coleg de-al meu are aceeasi problema, dar cei din service nu au reusit sa o rezolve nici in ziua de azi. Sa o stapanesti sanatos. |
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
naedf slz |
![]() ![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 2 November 04 ![]() |
QUOTE(nvmirel @ 3 Nov 2004, 07:50) Eu zic sa mai astepti pana in jur de 3000 km si dupa aia vezi daca mai face. Si eu am avut aceleasi simptome. Se pare ca e cutia noua si piesele trebuie sa "se mai aseze", sa-si faca jocul. Acum merge ca unsa. Oricum daca ti se pare ca totusi zgomotele se aud prea tare, sau intra greu in viteza, du-te in service. A mai avut si altcineva aceleasi simptome, ca sa mai ma linistesc. As mai avea o problema si anume am o intrerupere la relanti a motorului, trebuie sa-mi fac probleme. Va multumesc. |
--------------------
dacia
solenza confort
- b07etv
|
|
Gabi |
![]()
Post
#5
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
naedf slz in primul rand sa o stapanesti sanatos
De cand sunt eu pe forum nu am auzit pe cineva cu cloncanitul de care spui tu. Si eu am slz si e noua ( iunie 2004) insa la mine a mers unsa de la incep. Adevarat ca au fost altele dar asta nu. Recomandarea mea e sa faci o vizita la service sa vezi exact de ce face asa. |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
nvmirel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 7 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Gabi, nu este un cloncanit propriu-zis, este un fel de tacanit si are loc deoarece ambreiajul este mai "strans", fiind nou, iar arborele secundar din cutie se invarte foarte repede intr-un interval foarte scurt de timp(de la 0 turatii la x turatii/min) de la ridicarea piciorului de pe ambreiaj si pana la cuplarea in treapta si produce acel sunet. In timp, pe parcursul uzarii, chiar si minime, a ambreiajului si a cutiei, sunetul va dispare.
Sfatul meu pentru naedf slz este ca la cuplarea in treapta 2 si 3 sa eliberezi ambreiajul mai lung, adica mai incet. Nu chiar ca la plecarea de pe loc. In timp te vei obisnui si vei vedea ca sunetul dispare si el de la sine. |
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
TazManiac |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 16 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Cloncanitul asta il am si eu la SN de cand am luat-o si n-a disparut nici pana in ziua de azi (43k km). Apare de obicei cand ridic ambreiajul mai repede. Daca il ridic incet, nu se mai aude.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.5 dci iunie 2007 ex. DSN Confort 2002
|
|
dts |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 November 04 ![]() |
io am o Solenza diesel pe taxi si 40 k si de vreo 5 k face si la mine un troncanit la tr 2 si a 3 a si cred ca e de la planetara . oricum intr-o 1 -2 saptamani ma duc la revizie si o sa vad
|
--------------------
Dacia
Solenza Avantage
- B 28 DTS
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
din cate stiu eu zgomotul este facut de arcurile din discul de ambreiaj si apar doar la schimbari bruste (iei piciorul imediat de pe ambreiaj).
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
Clonkanitul acela il face si la mine, inca de la inceputul acestei masini. Nu am avut nici o problema cu ambreiajul sau cu cutia si astept cu nerabdare momentul in care o sa am. Nu stiu daca din cauza stiluluui de condus sau daca e din alte cauze, insa la Nova dinainte de solenza am schimbat ambreiaju odata la 16.000 km si odata la 48.000 km. Sper ca asta de SLZ sa fie mai durabil.
|
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Cum s-a rezolvat acel cloncanit la schimbarea vitezelor, caci il am si eu? Cred ca este de la planetare. M-am bagat sub masina si am tras de planetare si au un mic joc, este normal? Am tras si de botul masinii si se aude conclanitul din dreptul rotii, mai exact la prima articulatie a planetarei dinspre roata.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
2dor |
![]()
Post
#12
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am cloncanitul acela. Se aude daca sunt de exemplu in viteza a doua si iau piciorul de pe acceleratie pentru cateva secunde si apoi apas din nou pedala. Atunci cloncane cam de 2 ori. Dar nu face intotdeauna. Poate ne lamureste cineva care ar fi cauza reala.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ar putea fi bieleta anti-rasturnare (parca asa ii zice) - cea rasucita - care se afla sub masina intre CV si motor. Ea are ceva de cauciuc in ea. Cauciucul se strica in timp si de aici apar problemele.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
david79 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
am si eu aceeasi problema, am avut-o si la dsn , din ce am cautat ca fiind defect doar bieleta antirasturnare poate fi, acum cat o costa ...., ideea e ca de 1 an zgomotul ..
ps zgomotul mai apare si cand urc o bordura cu fata si dupa aia cu spatele. Sau cand solicit motorul intr-un sens , apoi in celalalt ( tampita exprimare...stiu ). This post has been edited by david79: 17 Oct 2006, 09:26 |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
i96nds |
![]()
Post
#15
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
crocky |
![]()
Post
#16
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Vreau sa zic ca am si eu acest "cloncanit", de fapt cred ca l-am avut tot timpul, de la inceput (acum am peste 25k km). Nu l-am bagat prea tare in seama.
El apare in momentul in care schimb viteza si anume cand las ambreiajul un pic mai tarziu, poate prea brusc, nu stiu cum sa zic, masina are tendinta sa incetineasca, apoi cuplez pe treapta superioara (pe frana de motor nu face). Zgomotul seamana mai mult cu un cloncanit si nu cu un troncanit ![]() Vad aici diverse, de la ambreiaj la planetara si acea bieleta. Care-i buba, daca este una ? Daca era vreuna nu trebuia sa am probleme pana acum ? Si apropo de ce zice david79, mai apare un cloncanit (nu stiu daca este acelasi, dar seamana mult) in momentul in care masina "hatane" (scuzati exprimarea de 2 lei) de exemplu sunt in viteza a 2-a, merg in frana de motor, tendinta e de oprire si apoi cand apas acceleratia apare sus-numitul cloncanit. This post has been edited by crocky: 17 Oct 2006, 18:16 |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Cred ca asa "face toate",mai ales cand se schimba treptele de viteza si motorul este subturat.Daca se da drumul la ambreiaj mai usor,nu mai face acel zgomot.Si eu am zis ca ar fi de la planetare,dar nu bat deloc,nici macar pe viraje stranse.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
lungan |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
2dor |
![]()
Post
#19
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Da lungan vad ca si Loganul e predispus la asa ceva. Mersi de link dar totusi care este cauza? Vad ca si Solenzele si SuperNovele au problema asta.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
lungan |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Grupul conic (diferential).
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
2dor |
![]()
Post
#21
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate sunt si alte cauze. Am vb cu un coleg de forum si mi-a spus ca la Super Nova era scutul de la motor. Se slabisera suruburile. Ideea e ca la mine nu face mereu. Adica poate face sau poate nu face. Dupa capul ei.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
lungan |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Depinde de ce "cloncanit" vorbim.
![]() |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#23
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
Salut!
Ma bag si eu in seama pentru ca si eu am o solenza si am aceeasi problema. Parerea mea este ca "defectul stricat" este din cutie datorita unei proiectari proaste a componentelor. De exemplu la mine si cand pleci de pe loc cu ea usor se aude cum cumpleaza sa transmita miscarea la roata. Prin urmare cei din service nu au cum sa remedieze aceasta problema. Parerea mea. Bafta ! |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
robert.s |
![]()
Post
#24
|
De la munte Group: Members Posts: 125 Joined: 19 April 04 From: Campulung Muscel ![]() |
QUOTE(i96nds @ 17 Oct 2006, 12:12) Ar putea fi bieleta anti-rasturnare (parca asa ii zice) - cea rasucita - care se afla sub masina intre CV si motor. Ea are ceva de cauciuc in ea. Cauciucul se strica in timp si de aici apar problemele. Ii zice "bieleta antibalans" mai precis . Eu am schimbat-o dar cloncanitul nu a disparut . Mai am de schimbat un tampon care este intre cutia de viteze si caroserie , dar acum vine pe cod de Logan si costa peste 900.000 ... Eu nu am avut acest cloncanit de la inceput , a aparut cam dupa 40K . Acum am 83K si se aude tot mai distinct . Parerea mea este ca vine de la ambreiaj (poate rulmentul de presiune este prea uzat) si are legatura cu modul in care e folosit - eliberare brusca a pedalei . Am mai gasit pe net problema la un propietar de Toyota Corola care se plangea de o astfel de problema iar cei de la service , dupa cateva vizite infructuoase , nu au putut decat sa-l sfatuiasca sa-si schimbe modul de condus , adica sa debreieze/ambreieze lent . ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
La planetare si diferential m-am gandit si eu,dar cutia am scos-o din calcul pt ca nu am crezut ca poate avea probleme de noua.La Daciile 1300-1310,jocul acela se putea regla,la cutiile acestea stie cineva daca se regleaza?
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Eu am scapat de cloncanit, am schimbat planetara dreapta, si pe langa asta, bucsile de bascula si bieleta antibasculare
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
2dor |
![]()
Post
#27
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Unii spun ca ar fi tampoanele de la motor. Ori sunt slabite suruburile ori sunt terminate tampoanele.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Cloncanitul se aude de la planetare. La mine nu se auzea nimic pana saptamana trecuta cand mi s-a spart burduful de la planetara din dreapta si a aruncat afara toata vaselina de acolo. Sper sa taca din nou dupa ce o sa il schimb maine. Apropo: un burduf (care vine cu sigurante si ceva vaselina reno) costa 20RON in TM la Ciclop.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
2dor |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu cred ca e de la planetare. Daca nu bruschez masina si plec usor sau accelerez usor in mers nu face. O planetara dusa face urat stiu. Am mers la mare vara asta cu un break cu o planetara dusa si nu pot uita zgomotul ala. Deci cred ca e scutul sau tampoanele de la motor. Ori s-au slabit suruburile ori s-au bulit chiar tampoanele.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Este din planetara, eu am schimbat-o pe cea dreapta, si nu se mai aude nici un cloncanit. Era si burduful spart, si nu se auzea troncanitul sepecific de planetara dusa. Dar daca hatanam de botul masinii reuseam sa reproduc cloncanitul. Mai sunt si altele de verificat: suruburile de la scutul motor, suruburile de la carcasa de filtru de aer (la mine erau slabite), bieleta antibasculare, bucsile de bascula, bucsile de bara stabilizatoare.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:16 |