consum dacia 1310 L carburator
![]() ![]() ![]() |
consum dacia 1310 L carburator
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|||
Lucian MC |
![]()
Post
#2
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
O dacie 1.4 cu jigloare de 1.3 ar trebui sa consume 6 litri la suta in exterior si 8 in interior.Una cu jigloare de 1.4 ar trebui sa consume 8 litri la suta in exterior si 10 in oras,Desi pe iarna ia cam12 litri ca ai consumatori mai multi si incalzesti mai mult masina.Si filtrul de aer influenteaza doar daca e infundat.....
This post has been edited by Lucian MC: 25 Jan 2010, 22:06 |
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#3
|
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
merge sa-i pun jigloare de 1.3 pe 1.4? nu influenteaza puterea motorului?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#4
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Nu pierzi din putere .Numai ca vezi sa fie calibrate jigloarele.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#5
|
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
si unde gasesc astfel de jigloare? se gasesc la magazinul de piese auto sau trebuie sa iau unele originale de pe o dacie 1.3?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#6
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
desi unii or sa imi sara in cap iti iei din magazin numai ca vezi ca pe 2 din ele tre sa scrie(pe ala de aer 170 iar pe ala de benzina 135)asa vezi ca is de 1.3 ca mai sunt vanzatori care dau 1.4 in loc de 1.3 cu gandul lasa ma ca merge asa.....
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
Alexio |
![]()
Post
#7
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Dude... orice reducere de consum scade parametrii, implicit scade puterea masinii ("nu mai trage asa bine", viteza cucu fata de cea normala, demaraj cucu, putere cucu-bau), gandeste-te asa: daca accelerezi simultan 1.3 cu 1.4... cea cu 1.4 arde mai multa benzina implicit dezvolta mai multa putere. DAR NU ITI DAI SEAMA CU OCHIUL LIBER decat daca esti vreun "raisar" de "drage"
Este ca si cum ti-as da in loc de o friptura cu cartofi prajiti numai cartofii prajiti. LOL Consumul este de 11-12 iarna la carburatorul cu 1.4. Filtrul sport este vazut ca si galeria sport: sunet mai puternic, motor mai sanatos DACA: 1. ai filtru sport de calitate si il cureti cu produse de calitate si la timp 2. ai galerie sport vara insa nu o ai iarna. DE CE? simplu, si ai si exemplu: - VARA (iunie-iulie la temp.maxime afara): eu alerg Dacia unde am loc si curaj in medie cu 130-140 si nu imi trece temperatura peste linia de mijloc, schimb in oras vitezele in 3000 si tot asa nu trece de mijloc => nu calez motorul/il tin rece la 140 cum il au altii toamna la 40 km/h; daca bag galeriile normale de Dacie sare temperatura mult mai sus. - IARNA: daca tin galeriile sport consum ca nebunu si 15 caci nu se incalzeste motoru nici daca o tin 4000 RPM. Temperatura cea mai mare am scos-o iarna asta cu galeria sport, cam 3 mm peste patratelul negru de la temperatura => nu face bine motorului implicit => acum sunt pe galeria de Dacie. Prin galerie spun: saxofon inox, toba intermediara inox, teava de legatura inox, toba finala inox (nu improvizate) PS: filtrul sport si tobele sport nu ofera putere mai mare... am inteles de la o firma de tuning ca ar oferi numai daca sunt amandoua montate si marit si debitul de combustibil. Filtrul sport ofera mai mult aer dar degeaba daca ai acelasi debit de combustibil ca si la filtrul normal. 25 Jan 2010, 22:37: LE: daca iti merge bine masina si ai consumul normal de 1.4 atat iarna cat si vara las-o asa... jicloarele din ziua de azi sunt majoritatea niste prostii necalibrate... Zicea un mecanic odata... "daca masina merge cum e scris in cartinu o desfa aiurea"... This post has been edited by Alexio: 25 Jan 2010, 22:37 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#8
|
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
deci nu e indicat sa pun jigloare de 1.3 pe 1.4, pierd din cracteristicile tehnice ale motorului. cred ca le voi lasa pe cele de 1.4
daca mai aveti alte metode de reducere a consumului va rog sa le postati aici. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#9
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Asta e corect.Daca merge nu umbla la ea.Totusi pe iarna e logic sa ia mai multa benzina,Plus de asta dacia si orice alta masina are consumul exagerat pana se incalzeste.....Adica la rece.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
Alexio |
![]()
Post
#10
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Eu nu sunt adeptul carpelii si SH-ului... eu consider ca daca ceva a fost facut in modul X nu are sens sa il fac eu mai slab, eventual il mai dotez.
Parerile se impart... personal nu as pune 1.3 pe 1.4 ca asa vand motoru meu si imi iau motor de 1300 si stiu o treaba. Sa reduci consumul iarna... nu o forja, nu da robinetul pe caldura, nu baga aeroterma la 4 pana nu se incalzeste motorul. Schimba vitezele unde are ea cuplu... nici prea turat nici prea subturat... ce sa zic... condu normal... si tot chinul asta poate te economiseste de un 0.5%. Sau roaga un prieten sa te tracteze si consumi 0. daca iti zic cat am eu consumul la Mazda iarna cand o pornesc si pana se incalzeste faci infarct. daca mai bag si caldura la maxim fac si eu infarct. This post has been edited by Alexio: 25 Jan 2010, 22:49 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#11
|
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
masina imi consuma acum cca 8 % intern, 10% intern , iar iarna cu 1 l mai mult. vroiam sa mai scad din consum dar din cate am inteles ca endicat sa o las asa ca din fabrica
25 Jan 2010, 22:49: masina imi consuma acum cca 8 % extern, 10% intern , iar iarna cu 1 l mai mult. vroiam sa mai scad din consum dar din cate am inteles ca endicat sa o las asa ca din fabrica This post has been edited by GL_07_JRJ: 25 Jan 2010, 22:49 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|
Alexio |
![]()
Post
#12
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
E ok daca ia 11... zi mersi.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
bylexus |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Ce conteaza ca pornesti aeroterma pe 4 cand e motorul rece sau (cald?)? Nu e acelasi consum de energie?
Aici nu cred ca e chiar asa influentabil consumul.(chiar daca motorul nu isi intra in parametrii).. e mai usor de incarcat un alternator decat o persoana in plus... Eu de exemplu nu pornesc farurile decat daca e nevoie dpdv legal sau optic, dar aeroterma tot timpul e pe 4 pentru dezaburire. Consuma mai mult aeroterma decat farurile?!Cu ce ar echivala dpdv al consumului aeroterma pe treapta 4? PS: Poate totusi nu am dreptate... |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
Alexio |
![]()
Post
#14
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Tu te gandesti ca dai cu ventilatorul in antigel si il racesti pentru ca dand pe caldura robinetul mai adaugi inca un traseu la antigel.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
vezi si tu cat curent trage, ca idee daca pornesti 4 faruri de 50 W bucata vei avea o frana electromagnetica de 200 W, 0,2 kW , aproape 0,3cai putere
+ cum zice ca mentii la inceput mai rece antigelul |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bylexus |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 26 Jan 2010, 00:44) vezi si tu cat curent trage, ca idee daca pornesti 4 faruri de 50 W bucata vei avea o frana electromagnetica de 200 W, 0,2 kW , aproape 0,3cai putere + cum zice ca mentii la inceput mai rece antigelul Eu de exemplu am H4 pe faza scurta/lunga. Daca merg ambele faruri(stanga+dreapta) pe faza scurta am un consum de 100 W, iar daca merg cu faza lunga se mai aprinde un filament si am un consum total de 200 W?! Pe faza lunga inseamna ca un bec are 100 W?! ma indoiesc putin... This post has been edited by bylexus: 26 Jan 2010, 14:21 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#17
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu. La H4 când se aprinde faza lungă se stinge scurta... Când funcționează corect blocul de lumini... Când nu,
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bylexus |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Si care e puterea pe pe faza lunga? 50W?! Cat e puterea pe faza scurta? De ce lumineaza lunga atunci mai tare ca scurta?! Instructorul auto pe mine stiu ca m-o invatat la scoala ca se aprind 2 filamente pentru faza lunga
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#19
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ia un bec H4 și uită-te la el... Scrie pe el puterea pe ambele faze, de obicei au 50 W pe scurtă și 65 W pe lungă... Astea legale, că restul...
Luminează diferit pentru că filamentul de scurtă are o tablă ce obturează lumina spre partea de jos a blocului optic, și astfel luminează doar în fața mașinii, prin reflexie... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alexio |
![]()
Post
#20
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
1. faza lunga si faza scurta nu sunt aprinse simultan. comuta cand una cand alta. este o chestie de fizica la capitolul optica... vezi forma si amplasarea celor 2 filamente in bec.
2. VxA=W 3. acul acela de la masina masoara nivelul de incarcare la punctul releului de incarcare. 4. 12x55=660 => alternatorul de Dacie poate sustine un consum de 660 watti 5. 100/12=8 => 2 face lungi consuma 8.3 amperi. 6. Daca am avea toate becurile de pe masina (stopuri si faruri) de cate 50W fiecare am avea nevoie de un alternator de 58.33 Amperi. Nu cred ca scoate cineva din Dacie un consum mai mare de atat. Adica eu cu statii, subwoofere, toate electronicele si toata masina aprinsa nu am probleme cu baterie de 55 Amperi. 7. Consumul nu se trage din alternator... ci din baterie... alternatorul doar sustine bateria... This post has been edited by Alexio: 26 Jan 2010, 16:10 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ZTV |
![]()
Post
#21
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
consum la fosta mea Dacie:
masina: Dacia 1310L, 1998. Motor de 1,4, carburator stoc, jiglere stoc de 1.4. Bujii champion, fise tesla, aprindere at011. Motor in 70mii km, fara consum de ulei. Mers normal, schimbat vitezele undeva la 2500 - 2800 de turatii. Vara: 5,5 - 6 L in afara 8 - 8,5 L in oras ( Timisoara ) Iarna: 6 - 6,5 L in afara 9 - 10 L in oras ( Timisoara ) Benzina: MOL 95 sau LukOil 98. Ulei: Esso 15w40 sau Castrol 15w40 |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Alexio |
![]()
Post
#22
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Sa nu mai spui asta nimanui ca ne fura astia de la ecologie Daciile sa le dea exemplu la EcoCars. Abia scoate Matizu' de 800cmc atat.
PS: pentru sufletul meu si initierea copiilor in limba romana... este cu C... jiClor (un clor marca JiJi) This post has been edited by Alexio: 26 Jan 2010, 18:33 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
sincer nu am masurat consumul, dar fata de anul trecut este simtitor imbunatatit. acul la benzina scade greu, cu toate ca o pornesc si tin pornita 2-3 minute inainte de a pleca, tot timpul unde opresc stau cu motorul pornit, si toate avantajele vin de la elv.
in ceea ce priveste aeroterma. eu de cand o am mai mult de treapta 2 nu dau niciodata. inca o chestie. cand e sub 0 grade tin numai pe recirculare, pana ajunge sa deschida termostatul, si lucrul asta duce la incalzirea rapida a antigelului din motor. daca de ex plec la drum, am zile cand tin numai pe recirculare, si stau in pulover in ea, arde de caldura. de ex duminica la -16 grade eu stateam in pulover si conduceam lejer, chiar dadusem pe treapta 1, sa se simta un pic de caldura la nas(asa cald era in masina) e adevarat ca atunci cand fac asta, geamurile din spate(pasageri) stau aburite sau inghetate, dar parbrizul si cele din fata nu. asa ca daca vreti caldura rapid 1> nu tineti pe viteza mare la aeroterma 2> in limita aburirii geamurilor, tineti pe recirculare This post has been edited by pirvumark: 26 Jan 2010, 19:16 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
GL_07_JRJ |
![]()
Post
#25
|
![]() Dany ;) Group: Members Posts: 37 Joined: 25 January 10 ![]() |
sincer nu stiu cum pot sa spuna unii ca o dacie 1310 L cu motor de 1.4 consuma
Vara: 5,5 - 6 L in afara 8 - 8,5 L in oras Iarna: 6 - 6,5 L in afara 9 - 10 L in oras e chiar de tot. eu propun ca toti care vor citi acest topic sa isi exprime si acestia o parere despre consum, mai exact cat consuma masina lor , dar sa fie sinceri parerea mea. si daca vreo unul scoate mai putin decat ar fi normal sa impartaseasca si noua celorlalti modalitatea sa. ![]() This post has been edited by GL_07_JRJ: 26 Jan 2010, 19:38 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- GL 07 JRJ
|
|
Marisan |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 5 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Conteaza foarte mult stilul de mers, de exemplu in localitate poti folosi tr a V-a cu 70 km/h, in oras evita franarile fara rost gen semafor pe rosu si in general sa ai un stil de mers incat sa folosesti frana cat mai putin, foloseste schimbarea vitezelor la 2800-3000 rot/min iar viteza in afara sa fie undeva la 90 km/h, ai trecut de 90 deja consumul creste considerabil, evita bruscarile comenzilor, dupa pornire pleci imediat nu mai astepta sa se incalzeasca motorul, presiunea in pneuri. Este bine sa faci un consum mediu la cateva sute de km iar benzina masurata plin pe plin. Am avut dacia 1410, motor 1397 din anul 1995 si pana in 2008. Consumul mediu 8,..., extra-urban 6,5%, urban 10%. Motorul m-a tinut 130.000 fara nicio problema, totul de pe masina era original, bine, am schimbat platina, bujii, fise, carbunele acela din capacul delcoului si uleiul
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2008
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E chiar adevarat. ZTV e cel mai aproape de adevar. Daca altcuiva ii consuma cu mult mai mult, intr-adevar ei au o problema , ori la carburator, ori la cap. La carburator, jicloarele - v-am spus mereu, nu le mai cumparati, ca pe ele scrie 135, si are 150, sau cum spune cineva, ti se va da orice, ca merge si asa. Daca mergeti pe ideea ca exista jicloare de 1300 si 1400, va contrazic total, ca nimeni nu mai are motorul in faza originala, avand uzuri diferite. Pentru asta, cine se respecta va trebui ca periodic sa adapteze jicloarele la motorul pe care-l are, dupa procedeul care l-am descris de mai multe ori. As vrea sa uitati multe din ideile de acum 40 de ani cand s-a creat masina, si miscati si voi ceva. Azi nu mai e valabil.
Daca voi va stoarceti creierii cu atatea calcule, cum ca patru faze lungi aprinse ar napusti vreo 200W pe alternator, p-acolo prin colturi, n-ati vazut si un acumulator? Ce indica acul de la bord? N-am inteles, cat incarca releul? Ia puneti contactul (scoateti un fir de la bobina de inductie pentru protectie ei si a platinei), si asteptati doua minute. Se va duce acul la jumate, sau aproape? Cred ca da. Pornind motorul, el se va duce un lat de sula mai mult. Ei, latu' ala e ce incarca releul. Deci acul indica ce e in instalatie in locul unde e pus, adica aproape de bord, si prin deductie apreciezi cat ar incarca. Deci pentru cele 200W, alternatorul ar trebui sa bage in baterie aproape de 20A? Nas preas crede.Si daca mai am si stergatoare, ca ninge, mai e si ventilator, i-ar trebui sute de amperi? Hai lasa...! Daca mergeti o saptamana pe drumuri de 20 30 de km, si nu mai puneti bateria pe redresor, in urmatoarea saptamana , saraca, cum sa mai porneasca? O cheie data, necesita 60 de Km de parcurs, pentru regenerare. Poate azi o fi mai putin, ca ziua ar avea vreo 18 ore. In electrica si electronica, unu' si cu unu' , nu fac doi. Deci la consum mare, spuneam carburatorul, motorul cum e reglat la avans, supape, bujii cate merg... iar la cap, stilul de mers, modul cum iti alegi sfatuitorii, cat de mult vrei sa iesi di pasul batranilor si al inginerilor... |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
phun |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 29 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Ce naiba vorbiti aiurea unii daca nu stiti? E logic ca daca pui jigloare de 1.3 consuma mai putin intr-adevar dar puterea scade. Aveam si eu un fix al meu sa-i pun lebada aia care sprituie cu o gaurica cat mai mica...( ziceam ca imi va consuma mai putin) Pana cand mi-a umblat un om invatat la carburator si mi-a zis ca aia tre' sa sprituie bine benzina in camera ca sa traga masina mai bine si sa consume la fel de bine.
Deci uitati...un sfat . Daca vreti sa incercati si voi. This post has been edited by phun: 27 Jan 2010, 23:24 |
--------------------
DACIA
1310
1984
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Gâscanul, e bun numai la accelerare, cât clapeta continuă să se deschidă. Când te-ai oprit din apăsat, el nu trebuie să mai bage
28 Jan 2010, 10:08: El trebuie să pișe bine, dar să se oprească după terminarea cursei de apăsare. Aici se dublează consumul dacă pișă continu. Vedeți rijlagul , bila e prea ușoară. 28 Jan 2010, 10:16: Dați plumbul afară, și puneți un arc finuț peste ea , astupați iar, și suflând pe el, să nu-l puteți deschide. Pompa îl va deschide. Dacă nu, un arc mai suățire. This post has been edited by PH-06-BOA: 28 Jan 2010, 10:16 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ZTV |
![]()
Post
#30
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
QUOTE(Alexio @ 26 Jan 2010, 18:30) Sa nu mai spui asta nimanui ca ne fura astia de la ecologie Daciile sa le dea exemplu la EcoCars. Abia scoate Matizu' de 800cmc atat. PS: pentru sufletul meu si initierea copiilor in limba romana... este cu C... jiClor (un clor marca JiJi) Matizul ala despre care vorbesti tu, daca vrei sa ai o viteza cat de cat, si un demaraj normal o sa consuma mai mult cat o Dacie bine pusa la punct. Daca stii sa conduci, si ai masina intretinuta poti scoate consumul bun. Daca tu ai peste 10 % iti recomand o revizie la masina ta sau schimba stilul de condus. |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:48 |