frana de mana, nu se mai aprinde indicatorul din bord
![]() ![]() ![]() |
frana de mana, nu se mai aprinde indicatorul din bord
omman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
|
||
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|||
bomicabomic |
![]()
Post
#2
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Vreun contact slab. Incearca prima data, la firul de la frina.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
sau bec ars ?
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
omman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
O fi contactul de la fir dar cum caut intre alea doua fiare inaltate? Ultima oara era sa ma tai cand am bagat mana pe acolo. Oricum mai incerc odata. Ca in bord nici o sansa sa ma bag eu.
Nu de alta dar ultimile dati cand am mers pe la service am simtit cum imi creste barba pana s-au miscat aia. Am timp lejer de un Metro si un Practiker, ca tot sunt foarte aproape. Pentru dat cu vopsea si lac pe cativa cm patrati am stat intr-o sambata 5 ore. Zi Dedeman si trage apa! ![]() Daca stau si ma recitesc si rememorez, cred ca ma bag si in bord. Asta e! |
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|
costi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
la Solnita e boierie sa te bagi in bord; desfaci pareta superioara si gata!
sa vezi la SN cum e! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Marius |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(omman @ 21 Feb 2005, 14:57) O fi contactul de la fir dar cum caut intre alea doua fiare inaltate? Presupun ca te refri la contactul pozitionat pe levierul franei de mana. Pentru a avea acces la intregul dispozitiv, trebuie sa ridici mocheta. Ca sa poti ridica mocheta trebuie sa scoti "dopurile" alea de plastic cu care este fixata precum si suruburile ce prind centura de siguranta in partea de jos. Si bancheta trebuie scoasa, uitasem. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#7
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu trebiue sa scoti neaparat mocheta. E suficient sa o "cracanezi" piutin. Apoi, la partea din spate o sa vezi un surub care tine carcasa de plastic a franei de mana. Scoti surubul ala si ai acces la papucul firului.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdanstate |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 16 February 05 ![]() |
Am si eu aceeasi problema doar ca la mine se aprinde din cand in cand. Inainte de a desface bordul, verifica daca face contact bine mufa de la baza franei de mana (tragi putin de bancheta si misti de mufa aia).
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- GL 10 STA
|
|
AVT |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca sunt putin cam off-topic si nici nu am gasit in alta parte problema mea dezbatuta, asa ca, tinand cont ca se aproprie de subiectul acestui topic intreb si eu: martorul din bord de la frana, in conditiile in care frana de mana nu este trasa, cand pui contactul, trebuie sau nu sa se aprinda?
![]() ![]() ![]() ![]() Multumesc anticipat de raspunsuri This post has been edited by AVT: 22 Feb 2005, 12:11 |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
omman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
QUOTE martorul din bord de la frana, in conditiile in care frana de mana nu este trasa, cand pui contactul, trebuie sau nu sa se aprinda? Precizez ca martorul din bord de la frana de mana, la punerea contactului, nu se aprinde daca frana de mana nu este trasa sau se aprinde si ramane aprins si dupa pornirea motorul, pentru atentionare, cand aceasta e trasa. In general masina nu trebuie sa plece de pe loc daca frana de mana e trasa maxim, dar semitrasa in general o lasa sa plece. Dupa ce se pleaca cu frana de mana trasa asta se simte la consum, se uzeaza sabotii, nu trage normal per ansamblu, pe scurt merge infranat. Martorul din bord indica conducatorului faptul ca a uitat sa coboare frana de mana. Eu am uitat sa verific manual si m-am multumit cu ce (nu) arata martorul. Plecatul cu frana de mana trasa este primul test la examenul pentru permis. Politaii trag intentionat frana de mana cand candidatul isi fixeaza centura si oglinda. De pici testul asta esti mai mult de jumatate respins. ![]() QUOTE ca prin service-uri mi s-au spus tot felul de dude Ce cauta aia in service auto? Ai nimerit sigur unde trebuia? |
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#11
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am patit si eu , intro joi dupa intalnire dau sa plec dar masina ioc ,pun mana pe frana de mana si surpriza era trasa dar becul ioc sa se aprinda . In weekend , am inceput sa cercetez si e simplu dar nu stiu cat tine : in partea din spate a fanei de mana mai bine zis spate stanga exista o lamela care la tragerea levierului de frana se deblocheaza si face conact cu masa , acea lamela ramane blocata , si trebuie deblocata cu ajutorul unei surubelnite pana se misca liber si la fecare tragere a levierului se deblocheaza , perobabil din cauza frigului ....
Totusi verificati daca nu e becul ars , ca atunci va chinuiti degeaba ... |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
AVT |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
[quote=omman,23 Feb 2005, 09:20]Precizez ca martorul din bord de la frana de mana, la punerea contactului, nu se aprinde daca frana de mana nu este trasa sau se aprinde si ramane aprins si dupa pornirea motorul, pentru atentionare, cand aceasta e trasa.
In general masina nu trebuie sa plece de pe loc daca frana de mana e trasa maxim, dar semitrasa in general o lasa sa plece. Dupa ce se pleaca cu frana de mana trasa asta se simte la consum, se uzeaza sabotii, nu trage normal per ansamblu, pe scurt merge infranat. Martorul din bord indica conducatorului faptul ca a uitat sa coboare frana de mana. Eu am uitat sa verific manual si m-am multumit cu ce (nu) arata martorul. Plecatul cu frana de mana trasa este primul test la examenul pentru permis. Politaii trag intentionat frana de mana cand candidatul isi fixeaza centura si oglinda. De pici testul asta esti mai mult de jumatate respins. ![]() [/quote] Pana la revizia de 20K cand puneam contact, in bord se aprindeau trei becuri: ulei, apa si... martorul cu pricina de la frana - asta in conditiile in care FRANA DE MANA NU ERA TRASA. Dupa revizie, la putin timp martorul de la frana a ramas aprins si nu a mai vrut in ruptul capului (sau, ma rog, a becului ![]() Mentionez ca daca trag de frana de mana se aprinde. "Ce cauta aia in service auto? Ai nimerit sigur unde trebuia?" [/quote] Pai, unde sa ma duc, la alimentara?!?! ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by AVT: 24 Feb 2005, 09:02 |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
dio |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 10 December 03 From: Timisoara ![]() |
si eu am constatat azi dimineata ca nu se mai aprinde martorul din bord cand e frana de mana trasa.
o sa incerc in week-endul asta sa "sap", sper sa gasesc unde-i buba. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM Succese nebanuite!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#15
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
AVT, uita-te aici, poate iti rezolvi problema :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13609 |
--------------------
x
x
- x
|
|
AVT |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 25 Feb 2005, 22:44) Multumesc mult de ajutor!! Mi-a mai venit inima la loc... |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
omman |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 9 January 04 From: Bacau ![]() |
Au trebuit sa schimbe toata maneta franei de mana, in service, in garantie.
|
--------------------
Nissan
Almera
2006 Drum bun!
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic am sa postez aici ceva legat de frana de mana..
am dat cuiva masina care a mers cu frana de mana trasa (care era actionata asa mediu, nici la maxim, dar sa stea masina bine pe loc..) cam 3 km cu vreo 50-60 km/h. dupa asta mirosea a ferodou incins si rotile erau incinse (nu f rau .. zic eu). frana de mana tine destul de bine in continuare, poate putin mai sus, dar tine.. am citit si prin alte topicuri, ca daca mergi cu frana trasa iti curge vaselina din rulment si se strica.. cum imi pot da seama daca mi-a curs vaselina din rulment? ce semne dau niste rulmenti buliti dint-o astfel de cauza? altceva ce mi-ar mai fi putut afecta? |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#19
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Tinand cont ca ai mers numai 3 km (dupa spusele tale), problema n-ar trebui sa fie grava. Vaselina aia nu curge deodata toata, chiar daca se incalzeste, cu conditia sa fie vaselina de calitate... deci vaselina este foarte posibil sa mai ai destula. Treaba e sa nu se prelinga pe alte componente pe acolo ... rulmentul "bulit" da semne de oboseala din timp (zgomote, jocuri in lagare, etc), deci nu crapa deodata sa te lase cu buza umflata cine stie prin ce padure sau camp ...
Recomandarea mea este sa desfaci, totusi, rotile si tamburii si sa efectuezi o inspectie vizuala. Asta daca te pricepi ... daca nu, ori iti mai iei pe cineva cu tine, dar nu chibitzi (cum am eu prin fata blocului - "aaa, e de la culbutori, asculta ce-ti iti zic eu ..." ![]() Este si o parte buna in toata tarasenia asta - solenza are numai un rulment pe fiecare roata nu ca la berlina cate 2... atentie, sa nu scapi rulmentul cand dai jos tamburul ... stii tu ... praf, nisip, pamant, alea, alea, ... Si cu ocazia asta verifici si daca "autoreglajul" ala mecanic al franei de serviciu sta la locul lui (piesele alea doua cu dinti pe ele se mai incaleca cateodata). Bafta This post has been edited by mao: 2 Apr 2006, 11:35 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
daca ar fi cineva langa mine macar sa ma ajute cu cateva sfaturi ,m-as baga sa desfac roata, dar singur nu.. n-am mai desfacut pana acum ..
totusi nu ar trebui sa dea si rulmentii aia niste semne daca ar fi patit ceva? zgomote, orice..? distanta stiu sigur ca a fost asta.. aprox 3 km.. edit: acum am vazut ca ai zis ceva de simptomele unui rulment bulit. nu am vazut prima data (sau ai editat tu dupa). deci pana acum nu am mai umblat la tamburi, adica e vaselina aia originala.. care sper sa fie bunicica, sa nu fi curs toata.. ![]() daca nu am nici un zgomot de la rulmenti are rost sa ma ingrijorez sau sa merg la un service (cu toate ca nu am nici o tragere sa fac asta..)? This post has been edited by alex_axn: 2 Apr 2006, 11:42 |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#21
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
mi-am modificat postul ... read, please
Later edit !!! Cu zgomotul si jocurile ... e bine sa te adresezi cuiva care are ceva experienta sa "simta" roata. Repet, rulmentul nu se defecteaza asa usor, dar e bine sa vezi daca nu cumva a curs ceva vaselina (si, eventual, sa pui alta, daca-i asa) care este posibil sa ajunga pe tambur, sa nu poti frana cum trebuie ... putin timp pierdut si putina prevedere sunt bune pt mai tarziu !!! Atat ! This post has been edited by mao: 2 Apr 2006, 12:06 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ok. am inteles. cum o sa am niste timp timp liber ma duc cu ea la un doctor..
multumesc mult pt lamuriri! |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Asi |
![]()
Post
#23
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am reglat frana de mana si apoi a ramas bcul ala aprins tot timpul! .. solutia a fost foarte simpla.. un simplu reset la pompa de servofrana.. sau ceva de genul.. nu stiam de ea.
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
am fost astazi la un service dintrasta mai mic, de cartier, si le-am zis mecanicilor ce mi s-a intamplat.. am zis ca sa-mi dea jos tamburii, sa verifice, sa vada daca mai am vaselina, si dc nu mai am sa-mi bage alta... au zis ca la rulmentii astia care sunt pe solenza (capsulati), nu ai cum sa le bagi vaselina, ci doar se schimba cand fac zgomot.. ma gandesc ca nu aveau nici un interes sa-mi zica asta, pt ca daca desfaceau tamburii mai luau si ei un ban, deci exclus sa-mi zica asa doar ca sa scape de mine, cum fac mecanicii de la dacia (cand esti cu masina in garantie.. 'asa face toate')
|
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
nebunu |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 11 February 05 From: Ploiesti ![]() |
am avut si eu probleme cu martorul franei de mana. care inainte de revizia de 10000Km a incetat sa mai functioneze. baietii de la service mi l-au rezolvat dar dupa aproximatix 1500-2000 km nu mai vrea sa se stinga. Plus ca la revizia de 10000 i-am rugat pe acei oameni sa imi schimbe placulele asa auzisem ca se schimba la 10000 dar ei mi-au spus ca sunt garantate pt. 20000Km. cu toate astea la 13000 a trebuit sa le schimb ca faceau un zgomot infernal cand franam( duse rau de tot)
![]() |
--------------------
dacia
solenza scala
- PH 78 TEA
|
|
i96nds |
![]()
Post
#26
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca becul acela a ramas aprins din cauza schimbarii placutelor de frana. Exista pe aici topic-uri despre cum se reseteaza acest martor. Cauta dupa "resetare I.C.P." si vei rezolva singur in 10 minute.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am descoperit un conector la pompa de frana si un fir care nu mai era conectat la ea . L-eam conectat si am observat ca asa ramane aprins tot timpul martorul de frana de mana ... Ce-i cu acel conector de la pompa de frana ???
Marius, tu esti activ pe forum. Ma surprinde ca pana acum nu ai dat peste vreun topic din care sa retii procedura de resetare a martorului de la contactorul ICP.... Liviu a pus candva pe sectiunea de DSN exact ce trebuie sa faci. Iti trebuie doar o cheie de 22 parca. Iti mai trebuie o mana subtire si rabdare. This post has been edited by i96nds: 10 Apr 2006, 12:20 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Banuiesc ca s-a citit cu atentie ce a zis i96nds mai sus.
Daca nu, mai cititi inca o data. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alex_axn @ 7 Apr 2006, 16:08) am fost astazi la un service dintrasta mai mic, de cartier, si le-am zis mecanicilor ce mi s-a intamplat.. am zis ca sa-mi dea jos tamburii, sa verifice, sa vada daca mai am vaselina, si dc nu mai am sa-mi bage alta... au zis ca la rulmentii astia care sunt pe solenza (capsulati), nu ai cum sa le bagi vaselina, ci doar se schimba cand fac zgomot.. ma gandesc ca nu aveau nici un interes sa-mi zica asta, pt ca daca desfaceau tamburii mai luau si ei un ban, deci exclus sa-mi zica asa doar ca sa scape de mine, cum fac mecanicii de la dacia (cand esti cu masina in garantie.. 'asa face toate') de intrebarea mea stie cineva ceva? |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
klaus |
![]()
Post
#30
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pt resetare martor frana:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=834&hl= |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:38 |