gaura in radiator, se mai poate repara
![]() ![]() ![]() |
gaura in radiator, se mai poate repara
fane |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
- B-XX-BMW
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cred ca se poate suda... mie mi-a zis mecanicul de la inceput sa nu fac scurgerea pe acolo, ca ala se rupe usor; puteai sa faci si pe altundeva scurgerea, dar acum e tardiv
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ali73 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Se sudeaza cu cositor.Asa a fost si cand a fost nou.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
fane |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Si unde gasesc un sudor si cam cat costa? Eu stau pe Mihai Bravu la Iancului.
|
--------------------
Dacia
Berlina
- B-XX-BMW
|
|
harbulet |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
radiatorul daca este din alama se poare repara cu cositor, chestia asta se face la orice atelier cere face tinichigerie chiar si cei care fac burlane, galeti etc
daca radiatorul este in aluminiu poti incerca cu poxipol bafta This post has been edited by harbulet: 23 Mar 2005, 09:35 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
romulus |
![]()
Post
#6
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
|
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
driver |
![]()
Post
#7
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
In Cluj sunt niste firme care se ocupa cu radiatoare si fac tot felul de lipituri chiar si pe fagure, cauta o firma din asta pe la tine ca trebuie sa fie peste tot, il lipeste cu cositor dar au niste solutii cu care curata bine locul ca altfel nu prinde.
Daca esti aproape de cluj cauta strada Oasului pe la nr 91-97 nu stiu sigur |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
Dyda |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Pentru a nu mai avea probleme pe viitor ar fi foarte bine sa-l alamesti in loc de cositor,dar trebuie un sudor in autogen maserias nu cirpaci.
Pentru cositorit , daca mergi pe aceasta varianta nu trebuie sa mergi la sudor, da zvon pe la prieteni sa-ti faca rost de un ciocan de lipit din cupru ( mare ) si^poti face operatia de cositorire in bucataria ta, incalzind ciocanul ( de cupru ) pe aragaz.De lipit cu fludor sau cositor cred ca ai facut, indiferent de marimea piesei tehnologia este la fel. |
-------------------- Kox
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io l-am facut singur la dacia mea veche. Am avut cum spune si Dyda un ciocan de lipit sanator, pasta decapanta (aspirina rulez), muuuuuuult cositor si vreo juma de ora de munca. Efectul garantat !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
romulus |
![]()
Post
#10
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
Poti sa incerci cu lampa de gaz de care folosesc instalatorii. Sa nu uiti sa decapezi foarte bine locul lipiturii. Daca ai pe cuneva cunoscut care si-a facut instalatie de incalzire centrala din cupru si i-a ramas pasta, ti-o recomand. E foarte eficienta.
|
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
fane |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
- B-XX-BMW
|
|
harbulet |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
QUOTE(fane @ 23 Mar 2005, 12:28) de la magazinele de instalaii sanitare sau electrice pt dacapare poti sa folosesti o perie se sirma buna sa cureti locu' si eu foloseam "apa tare" - care folosesc tigani si la lipit sa mearga mai usor poti sa pui radiatorul deasupra unui resou - nu pe el -fara lichid in el sa ajunga la o temperatura de 30-40*C si dupa sa te apuci sa cureti si sa faci lipitura - recomandarea mea, eu asa am facut la multe radiatoare si chiar rezervoare efectul era super poxipolu' - scrie ca tine pana la 120*C, cel putin asa scrie pe instructiunile din tubul meu This post has been edited by harbulet: 23 Mar 2005, 13:31 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Marius Adrian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu reusesti sa il sudezi, iti dau eu radiatorul de la masina mea ca s-a stricat motorul si o dau pe bucati. 0724.150.745-Marius
|
--------------------
Dacia 1300 Traieste clipa!
|
|
fane |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
- B-XX-BMW
|
|
romulus |
![]()
Post
#15
|
![]() membru fost posesor de Dacie Group: Members Posts: 460 Joined: 11 January 05 From: Targu Mures ![]() |
QUOTE(harbulet @ 23 Mar 2005, 14:23) Nu te contrazic, dar eu stiu ca nu tine ca am patit-o. E drept ca cu radiatorul de incalzire, dar tot cam acolo e. L-am lipit, facut proba de presiune (cu apa rece) montat, facut proba in trafic, rezistat, plecat la drum pe o distanta mai mare, injurat de mama focului. Radiator spart unde a fost lipit. Asa ca eu nu mai cred ce scrie pe ambalaj. |
--------------------
Daewoo
Cielo
1997
- MS 06 BCL pana la urma, totul se rezuma la obisnuinta...
|
|
Biskrem |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o si eu in seara asta la fel ca Fane, am vrut sa scot lichidul de racire si am ramas cu surubul de la radiator in mana, a dracului tehnologia asta a Daciei...
Demontatul radiatorului este dificil? Treaba de mecanic? sau se poate da jos de user si mers cu el in sacosa pana la tablagist-tinichigiu, pt lipit-cositorit? Oare nu exista vreo solutie de lipit, exclus poxipol (pt ca nu imi inspira prea mare incredere), care sa reziste in conditiile de temperatura ridicata si umezeala? |
--------------------
Dacia
1310L
- TL 04 XXX
|
|
electric |
![]()
Post
#17
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Biskrem @ 29 Oct 2005, 22:54) Am patit-o si eu in seara asta la fel ca Fane, am vrut sa scot lichidul de racire si am ramas cu surubul de la radiator in mana, a dracului tehnologia asta a Daciei... Demontatul radiatorului este dificil? Treaba de mecanic? sau se poate da jos de user si mers cu el in sacosa pana la tablagist-tinichigiu, pt lipit-cositorit? Oare nu exista vreo solutie de lipit, exclus poxipol (pt ca nu imi inspira prea mare incredere), care sa reziste in conditiile de temperatura ridicata si umezeala? se da foarte usor jos,nu incerca sa il lipesti cu solutii grn poxipol ca nu tine,COSITORESTEL e cel mai bine shi mai sigur. cind mai vrei sa scoti lichidul scoate mai bine furtunul de jos e mai sigur,shi da drumul shi la lichidul din motor (are un surub de golire cu cheie de 11 linga pompa de apa) |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Biskrem |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Si nu risc sa rup si surubul ala de 11, de langa pompa de apa?
|
--------------------
Dacia
1310L
- TL 04 XXX
|
|
dex lada |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cu reusiti voi sa rupeti surubul ala .
La lada (cred ca si la dacie) are pe radiator un hexagon pe care pui cheia de 17 si ti contra si pe surub cheia de 13. Nu pui cheia pe surub mic si tragi ca neamul pana il rupi. Daca nu merge incercati sa porniti masina pana ajunge apa la temp. de lucru a motorului si incercati din nou nu trageti ca neamul. Pentru a lipi radiatorul sa trebuie: - lampa cu gaz merge si cu ciocan de lipit dar mai greu. -pasta care se foloseste la instalatile de cupru (cel mai bun rezultat) - cositor (fludor) tot din ala. This post has been edited by dex lada: 30 Oct 2005, 14:22 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
electric |
![]()
Post
#20
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 30 Oct 2005, 14:08) nu stiu cu reusiti voi sa rupeti surubul ala . La lada (cred ca si la dacie) are pe radiator un hexagon pe care pui cheia de 17 si ti contra si pe surub cheia de 13. Nu pui cheia pe surub mic si tragi ca neamul pana il rupi. Daca nu merge incercati sa porniti masina pana ajunge apa la temp. de lucru a motorului si incercati din nou nu trageti ca neamul. Pentru a lipi radiatorul sa trebuie: - lampa cu gaz merge si cu ciocan de lipit dar mai greu. -pasta care se foloseste la instalatile de cupru (cel mai bun rezultat) - cositor (fludor) tot din ala. la dacie este o bucsa in loc de acel hexagon care cedeaza foarte usor ; merge cu un letcon de putere mare sau tiganesc care se incalzeste pe aragaz |
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
electric |
![]()
Post
#21
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
Biskrem |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Gata, azi mi-am rezolvat radiatorul. Am folosit un ciocan de lipit electric de 100W, cositor, pasta decapanta si rabdare multa (ca pricepere am mai putina). Am demontat radiatorul, l-am urcat pana la etajul 8, am curatat zona cu pricina cu o perie de sarma, am si parlit-o cu flacara deschisa de la aragaz pana i-au sarit dracii si i-am tras o frumusete de lipitura
![]() |
--------------------
Dacia
1310L
- TL 04 XXX
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#23
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(Biskrem @ 30 Oct 2005, 19:28) Gata, azi mi-am rezolvat radiatorul. Am folosit un ciocan de lipit electric de 100W, cositor, pasta decapanta si rabdare multa (ca pricepere am mai putina). Am demontat radiatorul, l-am urcat pana la etajul 8, am curatat zona cu pricina cu o perie de sarma, am si parlit-o cu flacara deschisa de la aragaz pana i-au sarit dracii si i-am tras o frumusete de lipitura ![]() Bine ai venit in clubul "Cu Dacia ajungi mecanic" ![]() This post has been edited by Tonyus: 30 Oct 2005, 19:59 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
cromo |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 1 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mare atentie! Nu vreau sa te descurajez,dar:
1. Te citez "am si parlit-o (zona de pe radiator) cu flacara deschisa de la aragaz pana i-au sarit dracii". Daca ai incalzit numai local este OK. Daca insa ai exagerat, risti sa sensibilizezi alte zone ale imbinarilor radiatorului. 2. Verificarea lipiturii radiatorului se face sub presiune (1 bar?!). Daca nu lasa pata e OK. 3.Dupa cateva cicluri de incalzire-racire ale radiatorului vei putea sa te consideri norocos ca ai reusit sa realizezi o buna lipitura. Pasta decapanta, daca nu a fost indepartata in totalitate de sub lipitura, poate ascunde pori prin care, la incalzirea radiatorului, este posibil sa se scurga antigelul. |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
|
|
Robin_SA |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 22 September 04 ![]() |
Salut am exact aceeasi problema ca mai sus numai ca am radiatorul din aluminiu. Cu ce sa incerc sa il lipesc? Pana de curand am avut silicon alb(scria ca rezista la 150c) dar a cedat. alte solutii de lipit cunoasteti? De poxipol am auzit ca ar merge, POXIPOLINA a incercat cineva?
Si ca sa fie problema si mai grava radiatorul este din aliminiu si surubul care intra in el este din alama(mi l-a facut cineva la strung pentru ca cel de aluminiu era distrus rau de tot). Solutii, idei? (orice in afara de schimbarea radiatorului ca nu stau prea bine cu banii acum in perioada sarbatorilor) This post has been edited by Robin_SA: 16 Dec 2005, 21:10 |
-------------------- Dacia 1310l ('97)
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#26
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Incearca cu o solutie de astupat furi de la "Prevent", costa cam 15 lei. Pe mine m-a scos din belea ... tot la surub am avut probleme
![]() Solutia asta e lichida si o poti gasi prin benzinarii sau Metro, Carrefour, Selgros. This post has been edited by Dreamer: 16 Dec 2005, 22:40 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Apostol Bogdan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 30 June 04 From: cluj-napoca ![]() |
salut. am si eu o problema. m-a rugat un prieten sa ii schimb radiatorul la dacie. am mai schimbat eu carburatoare, una alta la masina deci nu sunt catastrofa. dar radiator niciodata. va rog frumos ziceti-mi si mie e greu? banuiesc ca am nevoie doar de cateva chei sa desfac suruburile si sa scot lichidul din el. ei bine...ce metoda recomandati pt scoaterea lichidului. dupa ce ajung sa pun noul radiator de ce trebuie sa tin seama? ce operatii trebuie sa fac mai apoi. mersi anticipat si va rog niste sfaturi. asa mai invat si eu. numai bine si sarbatori fericite!
![]() LE: am mai citit ca trebuie aerisita instalatia si ca trebuie desfacute cateva aerisitoare...puteti sa imi ziceti va rog unde sunt puse acestea?? am citit ca pun lichidul in noul radiator, pornes motorul pe la 1500 rpm si las acele aerisitoare putin deschise pana incepe sa curga fara a mai face bule de aer. asa se face? va rog putin ajutor. This post has been edited by Apostol Bogdan: 20 Dec 2006, 19:40 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate Plus
Gri comette/2007
|
|
Sudsemnatu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Huligan Group: Members Posts: 1.703 Joined: 28 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dreamer @ 16 Dec 2005, 23:39) Incearca cu o solutie de astupat furi de la "Prevent", costa cam 15 lei. Pe mine m-a scos din belea ... tot la surub am avut probleme ![]() Solutia asta e lichida si o poti gasi prin benzinarii sau Metro, Carrefour, Selgros. salut! si eu am aceeasi problema la radiator..imi curge printr-un colt..mai exact in dreptul termocuplei! ai zis de solutia aia ..de astupat! cum se foloseste mai exact? se numeste prevent?e adevarat ca ataca termostatul daca il pun in vas? cum il bag direct in radiator? o bag in vasul de expansiune/? dar cum? scot antigelul sau pur si simplu o arunc acolo ? mersi deocamdata umblu cu sticla de antigel dupa mine..si cum se mai goleste vasul de expansiune cum mai completez..dar va dati seama ca nu e tocmai placut! ideea ..e ca ..curge doar atunci cand merg cu ea si vreo 5 minute dupa ce o opresc( probabil se dilata sau...cat e antigel in el) Unde gasesc un radiator nou de NOVA mai ieftin? la dezmembrari? sau ...? stiti vreun magazin sau vreun parc de dezmembrari mai ieftin? This post has been edited by Sudsemnatu: 21 Dec 2006, 10:07 |
--------------------
Skoda Fabia 2005
Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova
2000/2007/2002 Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does |
|
Apostol Bogdan |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 30 June 04 From: cluj-napoca ![]() |
haideti va rog. nu stie nimeni. as avea nevoie pe maine. am citit in manualul de reparatie de dacia 1310 luat de pe internet dar nu inteleg unde sunt acele purjatoare. daca as sti unde sunt acelea si cum trebuie deschise as reusi.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate Plus
Gri comette/2007
|
|
mirceas |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
unul se afla pe langa carburator, il recunosti ca e din cupru (majoritatea) si face jonctiune cu trei furtune. altul se afla pe furtunul care vine de la calorifer, e pozitionat deasupra vasului de expansiune.
le dai drumul pe rand si turezi motorul, alimentezi/completezi circuitul, in momentul in care tasneste apa in jet continuu (adica fara aer) inchizi. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 04:35 |