DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> in legatura cu alternatorul, puterea de incarcare la relanti

wolffy
post 8 Aug 2006, 17:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




Am masurat acum recent tensiunea pe baterie la relanti, si era de 14.2 - 14.3 V. Cu faza scurta ajunge la 13.8V si se aude cum se subtureaza motorul iar daca pun si faza lunga sau aeroterma, nu conteaza care din astea 2 ajunge la 12V ... 12.10V ... si se fiecare data seara cand ajung la un semafor mi se inchide cd-playerul daca e dat putin mai tare ( sub jumate din puterea lui maxima ). M-am obisnuit ca la semafor sa pun pozitiile .. dar era odata sa am un mic accident ca imediat ce s-a facut verde am pus din pozitii in faza scurta si cineva de pe contrasens care facea stanga a crezut ca ii fac semn sa treaca.........Asta e cumva vreo problema cu alternatorul sau asa e ceva normal? Precizez ca am releu de incarcare electronic si masina e o dacie 1310 din '89


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Aug 2006, 07:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cauta sa masori puntea de diode; daca este in regula, vezi de starea releului si a caderilor de tensiune pe fire (mai ales pe traseul +alternator-bloc lumini-contact cu cheie-+releu).
Daca ai cadere mare acolo, iti recomand releu electronic cu fir de referinta.

Scaderea turatiei la relanti la cuplarea consumatorilor e normala la carburatie, e un consum energetic suplimentar.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 9 Aug 2006, 09:09
Post #3


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 9 Aug 2006, 08:18)
Cauta sa masori puntea de diode; daca este in regula, vezi de starea releului si a caderilor de tensiune pe fire (mai ales pe traseul +alternator-bloc lumini-contact cu cheie-+releu).
Daca ai cadere mare acolo, iti recomand releu electronic cu fir de referinta.

Scaderea turatiei la relanti la cuplarea consumatorilor e normala la carburatie, e un consum energetic suplimentar.
*



Omului ii functioneaza bine alternatorul dar din pacate atat incarca el. Si la mine se intampla la fel. De obicei cand merg prin oras, merg cu muzica data tare coroborata cu farurile aprinse noaptea, dupa o perioada de mers prin oras acul care imi arata bateria incepe sa bata in retragere spre stanga rau. Avand in vedere ca in turatie incarca peste consumatorii amintiti, nu ramane altceva sa fac decat la semafor sa las doar pe pozitii din 2 considerente: una e ca am consumatori multi si la ralanti nu incarca bine saracia (sta acul spre stanga mult) iar a doua este ca il si deranjezi pe cel din fata cu farurile.
Oricum scaderea turatiei este normala (iti infraneaza alternatorul ca sa incarce el) dar exista solutii la aceste probleme.
Una din ele ar fi montarea unui alternator de VW Golf 2 sau Passat dar modele mai vechi care se potrivesc. Fenomenul va fi la fel: iti scade turatia dar si baga strong curent.
A doua solutie care am auzit-o este la alternatorul de dacie normal schimbarea fuliei cu fulia de Oltcit care e mai mica in diametru si rezulta mai multe rotatii efectuate ca inainte, alternator mai turat, curent debitat mai mare la semafor.
Solutia a doua presupune sa cauti pe la dezmembrari fulie de alternator de Oltcit in timp ce prima mi se pare mult mai eleganta.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Aug 2006, 09:15
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




A doua solutie e buna..la relantii, reversul e ca o sa-ti bage prea mult turat, si uzurile alternatorului si releului de incarcare vor fi mai mari.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Aug 2006, 12:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(argon @ 9 Aug 2006, 10:15)
A doua solutie e buna..la relantii, reversul e ca o sa-ti bage prea mult turat, si uzurile alternatorului si releului de incarcare vor fi mai mari.
*


blink.gif Cu uzura alternatorului, sa zicem, dar de bagat mai mult nici gind, releul are exact rolul de a nu lasa "sa bage mult". Iar releul, daca e mecanic, e mai "stresat", aparind mai multe oscilatii "treapta1-treapta2".. la cel electronic n-ar trebui.

Eu am fulie mica de la un alternator cu fir de control, de tractor. Merge bine.

This post has been edited by diaconuliviu: 9 Aug 2006, 12:44


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 9 Aug 2006, 15:10
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




multumesc de raspunsuri, deci e bun ce am eu .. adica e normal sa faca asa. Inca o problema , cam off topic dar nu vreau sa deschid un topic nou. Am fost astazi putin in afara orasului si de ex in treapta a 3a daca ii dadeam mai mult de 80 km/h nu mai tragea .. de-odata se subtura ... tragea in hopuri ... si cu a 2a turata facea la fel .... si daca schimbam putin mai jos am reusit sa ajung la 130 km/h .. fara probleme.... si mi-a luat un consum de 7.5% in afara.... La carburator jiglioarele au fost schimbate ... carburatorul curatat .. filtru de benzina schimbat.... oare de ce face asa urat cand e turat? nu mai are pompa de benzina putere sa bage ? ca am avut problema cu bushonul de la rezervor ca se facea vid inauntru si a mers solicitata la maxim pompa?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Aug 2006, 20:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.176
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...92&#entry496492
cred smile.gif ca aici o sa va lamuriti cum sta cu incarcarea la relanti


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danny_b
post 10 Aug 2006, 18:24
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 29 January 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(wolffy @ 9 Aug 2006, 16:10)
multumesc de raspunsuri, deci e bun ce am eu .. adica e normal sa faca asa. Inca o problema , cam off topic dar nu vreau sa deschid un topic nou. Am fost astazi putin in afara orasului si de ex in treapta a 3a daca ii dadeam mai mult de 80 km/h nu mai tragea .. de-odata se subtura ... tragea in hopuri ... si cu a 2a turata facea la fel .... si daca schimbam putin mai jos am reusit sa ajung la 130 km/h .. fara probleme.... si mi-a luat un consum de 7.5% in afara....  La carburator jiglioarele au fost schimbate  ... carburatorul curatat .. filtru de benzina schimbat.... oare de ce face asa urat cand e turat? nu mai are pompa de benzina putere sa bage ? ca am avut problema cu bushonul de la rezervor ca se facea vid inauntru si a mers solicitata la maxim pompa?
*



Nivelul in CNC l-ai verificat? Atunci cind e prea mic face asa.


--------------------
DACIA dacia 1310 break 1990 GPL - CJ-01-XAN
Ascunse sunt caile DOMNULUI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 10 Aug 2006, 21:40
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




da e reglat bine carburatorul, cred ca am depistat problema. e de la aprinderea electronica... mi-a spus cineva ca in turatii mari nu stiu ce tranzistor nu mai face fata sa dea impulsurile care trebuie si de aia... si intr-adevar am scos aprinderea si nu a mai facut figuri, partea frumoasa e ca dupa ce am pus aprinderea inapoi nici acum nu a facut figuri .. oricum nu am testat prea mult ....A mai patit cineva asa cu aprindere electronica? cel care mi-a spus ca e de la aprindere la fel patea si el .. cu alt tip de aprindere nu ca a mea


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 11 Aug 2006, 06:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Poate erau contacte oxidate. Unul din avantajele aprinderilor electronice e chiar asta: comportament mai bun la turatii mari.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Aug 2006, 06:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(wolffy @ 10 Aug 2006, 22:40)
[...]si intr-adevar am scos aprinderea si nu a mai facut figuri, partea frumoasa e ca dupa ce am pus aprinderea inapoi nici acum nu a facut figuri .. oricum nu am testat prea mult ....[...]


Hai sa-ti dau alta explicatie..acea aprindere (daca e din seria "Malvina".. ma rog, cu 4 fire) uneori nu se impaca cu delcoul. Adica, platina nu se autocurata, aparind ceva ca o afumatura, ca o arsura mica, neagra, pe platina fixa; ai jura ca asa mica cum e nu are efect. Ba are. Dupa ce ai trecut pe clasic, platina s-a autocuratat, dupa care la trecerea pe electronica a avut contactele bune.

Am reusit sa reduc efectul (la mine sarea turometrul de nebun si mai aveam si zgiltiieli, rateuri in toba uneori) prin alinierea cit mai buna a platinelor.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 11 Aug 2006, 18:52
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




QUOTE(diaconuliviu @ 11 Aug 2006, 07:59)
Hai sa-ti dau alta explicatie..acea aprindere (daca e din seria "Malvina".. ma rog, cu 4 fire) uneori nu se impaca cu delcoul. Adica, platina nu se autocurata, aparind ceva ca o afumatura, ca o arsura mica, neagra, pe platina fixa; ai jura ca asa mica cum e nu are efect. Ba are. Dupa ce ai trecut pe clasic, platina s-a autocuratat, dupa care la trecerea pe electronica a avut contactele bune.

Am reusit sa reduc efectul (la mine sarea turometrul de nebun si mai aveam si zgiltiieli, rateuri in toba uneori) prin alinierea cit mai buna a platinelor.
*


aha, aprindere cu 4 fire am ... 2 vin la bobina, 1 la delco si 1 la masa. S


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red_dog 4 ever
post 12 Aug 2006, 12:53
Post #13


DINAMO BUCURESTI


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 July 06
From: Constanta




Am si eu o problema.Noaptea cand merg cu farurile aprinse si stau la semafor nu incarca deloc alternatorul se duce acul spre stanga in portiunea aia rosie.Cand o accelerez revine aproape de jumate si cand semnalizeZ sau pun frana scade puterea farurilor.De la ce sa fie?


--------------------
VW POLO HAPPY,Logan ABS plus 2009,2009 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolffy
post 13 Aug 2006, 13:33
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 May 06
From: Iasi




eu am patiti asa si nu era stransa bine cureaua de la ventilator,alternator.... si cand trebuia sa incarce alternatorul patina ... tu de ex cand aprinzi farurile auzi motorul cum se subtureaza?

This post has been edited by wolffy: 13 Aug 2006, 13:33


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - IS-01-MLP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 08:28
Forum Renault