inlocuire delcou Dacia berlina 1310, Rog, ajutati o femeie sa inlocuiasca un delcou!!!
![]() ![]() ![]() |
inlocuire delcou Dacia berlina 1310, Rog, ajutati o femeie sa inlocuiasca un delcou!!!
cld_ccl |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
berlina
1995/1310
|
|||
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#2
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Buna. Mai intai te uiti sub delcou este o clema prinsa cu o piulita ce se desface cu cheia de 13 daca nu ma insel. Odata scoasa acea clema, delcoul va iesi usor doar tragand de el in sus.
Cand il pui la loc este un pic mai greu. Trebuie sa fii atenta ca pinionul care este inauntru sa ramana in acceasi pozitie. Daca il misti, motorul trebuie pus la punct, adica aliniat semnul (linia de pe volanta) cu cea de pe carcasa ambreiajului (vezi fereastra mica din carcasa ambreiajului prin care se vede volanta). Spune-mi daca ai inteles ca sa stiu daca pot contiunua ![]() |
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
cld_ccl |
![]() ![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 10 ![]() |
Multumesc mult. In primul rand pt. ca m-ai luat in serios si n-ai ras de mine...
![]() Deci, stiu clema, am vazut si piulita, iar chei am de diverse dimensiuni. Sper sa nu-mi tremure mainile si sa misc pinionul... Linia de pe volanta si carcasa ambreiajului o sa le identific maine, cand o sa cumpar si delcou. Am inteles ca imi trebuie 3239 pt. motor de 1.4... Este necesar sa fie scoasa din viteze cand fac inlocuirea? Multumesc mult, inca o data. |
--------------------
Dacia
berlina
1995/1310
|
|
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#4
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Daca e bagata in viteza e mai bine, dar ideea este ca daca scoti pinionul de la delcou, sa fii foarte atenta (daca nu mai vrei sa pui la semn) sa il pui in aceeasi pozitie din care l-ai scos.
Ai sa observi de altfel ca cele doua canale de pe el nu sunt pe mijloc, ci un pic spre jumatatea din dreapta. |
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
cld_ccl |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 10 ![]() |
Voi incerca sa-mi iau repere foarte bune si-o sa listez si conversatia.
Trebuie sa reusesc cumva... Iti spun maine rezultatul. |
--------------------
Dacia
berlina
1995/1310
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Ca sa nu gresesti inainte de a da delcoul jos faci urmatoarea operatiune : invarti motorul ca sa vina semnul de pe volanta la gaura de pe carcasa cutiei iar luleaua delcoului sa fie indreptata catre semiaripa , vine perpendicular sau apropape perpendicular pe semiaripa . Chiar daca iese si pinionul cand bagi delcoul il bagi cu luleaua in aceeasi pozitie .
|
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o sa incerc sa iti spun ce sa faci cu poze ca e mult mai usor (daca vrei sa faci tu reparatia) , inainte de a te apuca de "operatie" sa ai mare grija sa nu mai misti motorul pina nu pui la loc delcoul (in treapta 1 de viteza si frina de mina)
desfaci capacul de la delcou images.jpg ( Size: 8.12k ) Number of downloads: 7859 din cele 2 cleme laterale , scoti fisa centrala (cea care se duce la bobina de inductie , cea de pe mijloc) si de la cele 4 bujii si dai capacul la o parte , scoti furtunul de la capsula la carburator, desfaci piulita si scoti firul din locul incercuit cu albastru 2.jpg ( Size: 82.86k ) Number of downloads: 9040 memorezi inainte de a scoate prin tragere pozitia partii metalice a distribuitorului , adica piesa asta 4.jpg ( Size: 17.15k ) Number of downloads: 9182 , apoi desfaci piulita cu o cheie de 11 si scoti gheara de prindere situata in zona incercuita 1.jpg ( Size: 276.87k ) Number of downloads: 9518 , tragi usor de el (ar trebui sa iasa usor, mare atentie la garnitura de carton situata unde este sageata 7.JPG ( Size: 15.69k ) Number of downloads: 9512 acum cu delcoul scos desfaci platina mobila si o scori afara , slabesti piuluta 1 si scoti firul , apoi tragi siguranta 8.JPG ( Size: 82.52k ) Number of downloads: 2467 , apoi desfaci cele 3 suruburi 2.jpg ( Size: 83.28k ) Number of downloads: 2136 memorezi pozitia rotii dintate ( la citi dinti se sfla fata de capete) cu verde si scoti siguranta cu rosu 3.jpg ( Size: 66.41k ) Number of downloads: 2183 cu atentie sa nu o pierzi , te ajuti cu o surubenita sa departesi partea de sis ca sa scoti axul capsule si sa o dai de o parte , acum ar trebui ca platoul (partea metalica) sa iasa afara , piesa care arata cam asa IMG_0001.JPG ( Size: 382k ) Number of downloads: 2080 , sub gasesti avansul centrifugal (ala ce arcuri) IMG_0004.JPG ( Size: 771.27k ) Number of downloads: 1834 , pentru montare se procedeaza invers ca la demontare ordinea de aprindere (de montare a fiselor) este 1 3 4 2, 1 fiind bujia spre baterie iar 4 cea de la radiator 7.JPG ( Size: 17.07k ) Number of downloads: 2162 , adica 1 este spre vacum , adica chestia aia in care vine furtunul de la carburator 2 vis a vis de 1 , 3 spre radiator si 4 spre baterie daca mai este ceva necunoscut te rog sa continui pentru moderatorul acestei sectiuni Am rugamintea ca in cazul stergerii sau inchiderii topicului ( ar fi pacat ca informatia sa se iroseasca) sa fie mutat si acest post acolo unde credeti ca ar fi bun This post has been edited by bygy007: 15 Sep 2010, 00:49 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cld_ccl |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 10 ![]() |
Va multumesc mult pentru sfaturile primite. N-as fi crezut ca o sa ma ia cineva in serios...
Din pacate, cred ca am gresit pe undeva, pt. ca se misca delcoul atunci cand incerc sa o pornesc ![]() Sa va povestesc: viteza 1, frana de mana trasa, am scos fisele de la capac, am desfacut cablul de la aprinderea electronica, am desfacut piulita cu cheia de 11, am scos clapeta si cu mare grija, dupa ce am luat ca reper orientarea metalului de la lulea, am scos delcoul. Apoi, delcoul nou, complet si cu platina verificata d.p.d.v. al distantei, l-am instalat cu grija sa se aranjeze pe pinionul din interior. N-am avut dificultati cand l-am introdus, s-a aranjat bine. Apoi am pus clapeta, am strans surubul, am pus firul de la aprinderea electronica, capacul, fisele, in ordinea indicata si contact... Surpriza neplacuta! Tristete! Nervi! Delcoul se misca... Doar la contact, ca in rest este stabil. Adica l-am strans suficient de tare incat nu-l pot misca manual... Repetare operatiuni. Demontare-montare. Idem miscare delcou. Am incercat de 3 ori, dar s-a intunecat afara. Mai studiez in seara asta si poate reusesc maine. Cred ca va trebui sa fac ce mi-a zis kitzsteinhorn91, adica sa aliniez motorul. Si n-am reusit sa-mi dau seama care este linia de pe volanta... Multumesc mult, tuturor si daca ma puteti lumina si cu problema asta as fi foarte fericita. |
--------------------
Dacia
berlina
1995/1310
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
pai...ca sa nu te mai chinui atat, tu cand schimbi delcoul ca sa nu retii shpe mii de chestii pe acolo gen pozitia lulelei sau alte treburi, faci asa:
1. pun noul delcou, ai grija sa intre bine in motor si usor (( daca intra greu / fortat, iei delocul si totesti luleaua la 360 grade pentru ca in partea inferioara a delocului, la pinion acolo jos, are 2 picioruse care intra in pinioul din motor, un piciorus e mai gros, unul mai subtire, si trebuie sa intre delocul f usor in motor si sa se aseze numa gata se strans)) 2. strangi talpa aia care tine delcoul cu cheia de 11 /13 cat o fi acolo, astfel incat sa il poti misca cu mana dar incat sa nu se miste cand dai la cheie. 3. aduci motorul la semn uitandu-te la volanta sau daca nu te descurci cu semnul, dai bujia nr 1 jos ( oricum o sa trebuiasca data jos, ai sa vezi mai incolo de ce), si bagi o surubelnita in gaura unde intra bujia si invarti de motor pana cand surublenita iese aproape toata in afara, asta inseamna ca pistonul este sus la maxim, adica motorul este la semn. 4. bujia pe care ai dat-o jos, sau daca nu, o dai jos ( de la pistonul 1), si o bagi in fisa, iar partea laterala a bujiei o pui sprijinita de motor sau undeva sa faca masa cu caroseria sau orice alta piesa metalica nevopsita. 5. in momentul in care ai aranjat bujia sa stea in fisa si cu masa facuta, PUI CONTACTUL si invarti de delco invers acelor de ceasornic, dar si inapoi daca e cazul, si invartind de delco vezi unde da bujia scanteie. no, in momentulala de opresti imediat de miscat delocul si ii strangi definitiv talpica care il fixeaza cu cheia de 11 sau cat e... 5. bagi bujia inapoi, o strangi, ii bagi fisa ( ai grija ca fisele sa fie bagate in capacul de delco corespnzator, si toate firele prinse de el cum trebuie, inclusiv bagata fisa de la bobina, adica aia din mijloc + furtunasul de vaccum care vine de la carburator in capsula de vaccum din delco). 5. dai la cheie, porneste si tocmai ti-ai schimbat delcoul si ai reglat avansul. daca citesti si esti atenta la toate detaliile, e imposibil sa nu reusesti:) SPOR!:) P.S. cand invarti de motor sa il aduci la semn, ai grija sa fie pe liber cu frana de mana trasa! This post has been edited by badboy_marius: 15 Sep 2010, 22:28 |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pt ca pinionul sa nu iasa ,inainte sa-l scot ridic delcoul numai 1cm si lovesc usor cu cheia de 11 in ax si pinionul cade
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@cld_ccl: Daca scriai si o locatie poate te ajuta cineva din zona ta...
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#12
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
AGHHHHHHHHH LOCATIE.... A dracului limba romana. No offence, d-le DiaconuLiviu.
LOCÁȚIE, locații, s.f. 1. Închiriere. ♦ Chirie plătită pentru anumite lucruri luate în folosință temporară. ♢ Taxă de locație = taxă care se plătește drept sancțiune în caz de depășire a termenului de încărcare sau de descărcare a vagoanelor de cale ferată sau a autovehiculelor. 2. (Jur.) Contract prin care una dintre părți se obligă să procure și să asigure celeilalte părți folosința unui lucru pentru un timp determinat în schimbul unei sume de bani. [Var.: locațiúne s.f.] – Din fr. location, lat. locatio, -onis. LOCÁȚIE s. 1. v. închiriere. 2. v. chirie. Prostia cu surub mai lung la platina fixa am facut-o si eu, din graba si nervi, si m miram ce tacane cand merge motorul, de parca batea avansul. Recomand ca atunci cand pui surub nou, sau chiar si la delcou nou, surubul respectiv sa aiba si GROVER, sau o saiba din aceea cu dinti, ca sa-l intepeneasca. Am patit-o de multe ori cand se desfacea tot timpul surubul si se departa platina, marindu-se distanta. Spor, da zi-ne de pe unde esti, poate cineva din zona, binevoitor iti va putea da o mana de ajutor. Apreciem femeile mecanice. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este nou sau la mina a 2 a , poate piesa aia de jos a fost pusa gresit , sau ceva gresit la ei de obicei danseaza daca este pus gresit ceva la el , am facut si eu experiente si juca cind am pus inves piesa de antrenare iar pinionul de jos avea fanta mare si putea fi pus si invers7.JPG ( Size: 18.04k )
Number of downloads: 1856
mai poti verifica punind "la punt " motorul , se aduce la semn HPIM01.JPG ( Size: 1.92mb ) Number of downloads: 1874 si distribuitorul , luleaua trebuie sa spre aripa fata stinga , cea de la sofer pentru avans si pozitionarea corecta cit de cit se urmareste rombul cu indicatia 1 in interior sa fie cu liniuta de pe blocul motor 7.JPG ( Size: 18.06k ) Number of downloads: 2075 cu verde in drepul capsulei This post has been edited by bygy007: 17 Sep 2010, 15:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#14
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
a, bygy, care-i smecheria cu tensionarea mai puternica a arcurilor din delcou. ca ai vazut ca ele sunt agatate de lamela aia gaurita si de niste capete care se invart pe langa peretele delcoului. alea se mai pot apropria de perete, arcurile tensionandu-se mai mult. care-i smecheria cu ele?
This post has been edited by tzepesch: 19 Sep 2010, 22:41 Attached thumbnail(s) IMG_0004.JPG ( Size: 192.49k ) Number of downloads: 1652 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
cld_ccl |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 10 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
berlina
1995/1310
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
tensionind arcurile alea se modifica curba de avans in functie de turatie
pricipiul este urmatorul , cind axul se invirteste datorita fotei centrifuge cele 2 contragreutati se duc spre exterior, axul unde vine distribuitorul si platina nu este corp comun cu partea de jos, se misca dupa golul incercuit cu verde IMG_0004.JPG ( Size: 198.07k ) Number of downloads: 1277 care asigura si curba de avans arcul creeind o forta contrara This post has been edited by bygy007: 20 Sep 2010, 15:09 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#17
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
deci teoretic ar fi de bine?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
payty |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
la arcurile alea nu se umbla decat daca nu mai sunt tensionate ca in fabrica. sa le tensionezi mai mult decat in fabrica nu e indicat pt ca schimbi curba de avans, adica vei avea avans mai putin, ceea ce duce la incalzirea mai puternica a motorului si la putere redusa in special la turatie mai mare(peste 3000).
uneori arcurile se detensioneaza pt ca tabla aia de care sunt prinse la extremitati e de calitate proasta si se mai apropie de axul delcoului in loc sa stea unde ar trebui, dar de asta nu ai cum sa iti dai seama decand folosind stroboscop cu defazaj, deci, in concluzie, mai bine nu umbla la ele. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
deacord cu teoria cu arcurile de la delcou,dar iei un ax nou e facut mai prost ca alea vechi, camele sint aiurea etc,si unuii experimentati si mai pasionati fac si operatia cu umblatul la arcuri etc,ii fac si buxi la delcou nou il si ung cu vaselina dublu rafinata,si apropo aveti grija cu surubul ce lungime puneti am vazut cazuri cind a pus lung si era jale inauntru
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
alinworm |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am facut rost de un delcou de EP nou nout , fara platou. EP 3239 pt dacia 1410. Pot sa il pun pe un motor 1.3 de dacia 1310 fara probleme?
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Din cate stiu, nu e nicio diferenta intre ele.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#22
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Din cite stiu eu difera curbele de avans. Uite aici citeva detalii:
http://www.daciaclub.ro/Delcou-dacia-nova-t186000.html |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Bygi, notatiile din ultima poza cu delcoul, sunt gresite.
In principiu, arcurile sunt cam slabe , asa ca da avans cam mare la turatie, facand sa bata avansul, mai ales cu benzina de la excrocii ce ne-au invadat tara. Daca la plecare nu bate, iar la turatii mari cand vrei sa sporesti viteza , bate, inseamna ca ai arcurile moi (slabe), si va trebui sa refaci tensiunea in ele. Problea e sa intelegi si functia vacuumului, ca sa nu le ametesti. La relanti, se stabileste avansul care-ti convine ca mers, fara ezitari, de regula in pozitia cea mai turata si dai semn pe bloc si pe delcou, ca fiind punctul zero. Turezi la 3000-3500 (presupusa turatie la care vrei sa demarezi, sa zicem c-ai depasi pe cineva), blochezi acceleratia sa nu ai pendulari la cursa, pentru a fi turatie constanta, si reglezi delcoul pe turatia maxima, unde nu detoneaza, nu are balbaieli sau alte ezitari. Scoti surubelnita de la clapeta (presupun ca te-ai servit de pana surubelnitei sa tii constanta turatia), si revenind la relanti, vezi daca delcoul e in aceeasi zona de zero (dupa semne). Daca e in aceeasi zona, delcoul e bine echilibrat la arcuri (la 3000, avansul e de pana-n 30 de grade). Daca ai luat din avans la turatie cand ai testat, inseamna ca ai arcurile slabe, si va trebui sa departezi din acei pinteni, putin cate putin, chiar si numai la unul de inceput, pana obtii aceeasi pozitie a delcoului, la orice turatie. Faza am mai descris-o p-aici. Diaconuliviu, are stroboscop foarte bine conceput, dar regland dupa el, nici eu nici cel care l-a imprumutat, nu am fost multumiti de mersul motorului dupa reglajul facut cu el, asa ca tot dupa explicatiile de mai susle-am reglat pe toate. Mana si capul, sunt sfinte ! Delcoul se poate scoate in orice pozitie s-ar afla motorul dupa oprire. Nu te deranjeaza si nu te obliga nimic, sa-l pui la punc, pentru a remonta delcoul, sau alt delcou. Nu trebuie decat sa privesti luleaua, sa memorezi pozitia, scoti delcoul, vezi de ce parte se afla excentricitatea piesei de cuplare, cu pinionul (nu are un dinte mai mare sau stramb, ci cei doi dinti identici, sunt asezati deplasat fata de centrul de rotatie, de centrul axului, incat se vede perfect ca cele doua sectiuni nu sunt egale). Se priveste si asupra pinionului sa se vada in care parte e sectiunea, sa zicem ce mai mica, si asezam delcoul cu sectiunea mica peste sectiunea mica a pinionului. Astai tot, cu conditia ca luleaua sa aiba pozitia memorata la demontare. Daca e la 180 de grade, se scoate arcul de pe piesa care are cei doi dinti excentrici, pentru a scoate boltul, si se roteste piesa cu 180 de grade, se baga boltul si arcul de retinere a boltului. Piulita e de M7 si se foloseste cheie de 11, nici de 13 nici p-aia de la roti. Cand nu stii ce e acolo, inseamna c-ai umblat la el doar in anii bisecti, si explicatiile sunt cam dubioase. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 07:41 |