lipsa ulei in cutia de viteze ?
![]() ![]() ![]() |
lipsa ulei in cutia de viteze ?
flat^^rabbit |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Dyda |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
De regula cind nu prea mai exista oil in CV primul simtom este un inceput de fluierat, dupa ceva vreme se accentueaza si in final rulmenti blocati.
La tine alta este beleaua, mai intii verifica bieleta CV de sub masina bucsile din bronz ale bieletei ( numai cu bieleta demontata) verifica placuta selectoare prinsa pe caroserie in dreptul schimbatoruluii de viteze. Ce vei gasi defect inlocuie sau repara sau regleaza, daca incidentul persista va trebui sa demontezi cutia si sa vrifici - inlocuiesti una sau mai multe din urmatoarele piese posibil defecte: craboti, simeringuri furca vit 1-2 sau 3-4 si deget cautator |
-------------------- Kox
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
multumesc. cred ca ai dreptate. de fluierat nu fluiera...
dar ce se poate intampla daca mai merg cu ea asa cam 2 saptamani ? sad.gif |
-------------------- |
|
Dyda |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
din punct de vedere mecanic piesele defecte isi accentueaza uzura mai rapid si un posibil scenariu la o depasire sau un caz de urgenta unde iti trebuie o treapta inferioara de vit , sa nu o poti realiza si de aici posibil belele cu carul si cum in Bucuresti mesteci serios in CV incearca sa o tragi pe Dr rezolvind rapid defectul
|
-------------------- Kox
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Flat se pare ca aceleasi probleme am inceput sa le am si eu. Si asta dupa o fortare mai puterniac a cutiei. Adica am vrut musai sa bag I-a din mers. :mrgreen:
Ulei am incutiew ca l-am verificat chiar ieri. Ramine sa verific ce e cu minunile alea pe dedesubt. Asta inainte sa ma apuc de desfacut cutia si schimbat ce-o fi bulit pe acolo. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
la fel ? cu primele 3 trepte ? :shock:
hmmmm... tu te ocupi de ea singur sau mergi la cineva ? |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
La mine ciriie uneori in a 2-a si in a 4-a, si tot uneori nu nimereste din prima a 3-a.
As vrea sa ma ocup singur de ea, dar deja nevasta-mea m-a intrebat cit costa o cutie noua :mrgreen: asa ca acu sint in cautarea unui mester care chiar stie cum se umbla intr-o cutie de Nova si sa o mai si faca la loc :twisted: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
ti se intampla sa-i dai a 3-a si sa nimeresti a 5-a ? stiu ca suna cam prosteste, dar am masina asta de aproape 2 ani si NICIODATA nu mi s-a intamplat.. totul a inceput acum cateva zile.. abia rezolvi cu una si dai in alta :vmad:
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Eu nu, dar nevasta-mea are un talent in asta
:twisted: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
:oops: e aiurea, macar de-as fi incepator
cred ca Dyda are dreptate cu degetul ala cautator si daca stau bine sa ma gandesc se aude ceva trosnind pe sub masina. oricum, daca o rezolvi zilele astea te rog sa imi spui si mie ce a fost. btw.. cum verifici uleiul din cutie ? :oops: |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#11
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
uleiul il verifici astfel.
in dreptul ciupercii alea de la cablu de ambreiaj o sa gasesti un surub cu cap patrat (se desface cu cheie fixa de 10). Il desurubezi si vezi daca curge ulei. Daca nu curge bagi putin degetul si pipai daca ajungi la ulei. Daca nu simti uleiul, trebe completat. Eu am schimbat tot uleiul la 70K. Intra 4 litri. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#12
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
caraituri apar de obicei de la sincroane
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
paulp |
![]()
Post
#13
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
mda, se pare ca asta si e.
M-am uitat in manualul de uzina de la Nova. Simptom clar - sincron. Rezolvare. Nasol. Jos motoru, jos cutia scos, trenu fix, schimbat sincroalene bulite. Operatiune delicata foarte. Costuri, o sa aflu in service ca nu se face asa ceva in fata blocului :vmad: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
se pare ca la mine se intampla dupa ce se incalzeste motorul. de dimineatza am mers cam 5 km fara probleme, abia pe urma a inceput sa caraie si sa intre greu in viteza. :vmad: :vmad: :vmad:
Paul, nu gasesc ciuperca aia de care ziceai. cred ca nu as gasi-o nici daca ar fi una atomica :roll: |
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#15
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
flat ciuperca aia e cea prin care trece cablu de ambreiaj.
Busonul de umplere e un pic mai in dreapta si mai jos putin cum privesti la motor. Eu am pus un aditiv pentru cutie si se pare ca s-au mai estompat problemele. Mai ciriie uneori, dar fac si eu ca TIR-istii, dublu-ambreiaj :mrgreen: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#16
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mie cand e motorul rece imi intra perfect, in schimb dupa ce se incalzeste bine la frecat prin oras, imi caraie de fiecare data cand bag in marsarier, dar nu cred ca e de la cutie sau ulei (am adapat-o cu elf), ci nu cred ca abreiaza bine, ca am un joc de 1-1,5 cm la furca, pe care mi-e LENE sa-l reglez. In fond, nu prea merg cu spatele :twisted:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#17
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
As vrea si io sa fie asa de simplu si la mine. sad.gif
Dar din pacate, marsarierul merge perfect, ca si vit 1 si 5. Celelate 3 isi fac de cap :mrgreen: iar rezolvarea am citit-o aseara. JALEEE :vmad: ma rupe de vreo 2 bulioane pe putin. :evil: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
flat^^rabbit |
![]()
Post
#18
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
awwww :shock: ma ia cu fiori cand ma gandesc ca toata treaba asta trebuie sa o fac la un service.. uf, nici nu am scapat bine de maimutele alea si iar trebuie sa merg la ei NU E CORECT!!!!!!!!! :roll: |
||
-------------------- |
|||
SPAWN |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
parerea mea e ca de la sincroane i se trage ca si la mine face la fel dar in a 2a
ma gandeam sa le schimb cu mana mea dar mi-e frica sa nu sric ceva tinand cont ca nu prea am treaba cu mecanica. stie careva e greu sa schimbi sincroanele ??? |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
paulp |
![]()
Post
#20
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Nu e greu! E EXTRAORDINAR DE GREU! Si al nabii de migalos. De asta nu sint multi care desfac CV. :mrgreen: |
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
cristidb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca te pricepi putzin potzi sa o faci singur. Nu te apuca fara manualul de reparatzii. E o ordine in care trebuie demontata shi montata la loc. Evident ca nu o shtii daca nu ai mai umblat acolo. Eu am avut unul de SN. Cutia de nova nu e identica dar seamana destul de mult.
Pentru schimbarea unui sincron practic trebuie desfacuta tota cutia, mai putzin diferentzialul. Itzi mai trebuie shi o cheie dinamometrica pentru piulitza din capatul trenului mobil (+ tubulara de 32) shi pentru shurubul din capatul trenului fix. Daca te hotarashti sa o desfaci singur mai intreaba-ma ca te pot ajuta. Mie mi-a luat o zi sa dau jos cutia shi sa o desfac, aproape o zi sa o asamblez shi inca o zi sa montez totul pe mashina. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#22
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
Jocul la furca trebuie sa fie de 1-1,5mm iar jocul liber la pedala este de 20-25mm. Cuplarea ambreiajului ar trebui sa se faca cam la 1/3 din cursa totala a pedalei incepind de la podea. |
||
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|||
paulp |
![]()
Post
#23
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
E clar ca nu ma voi apuca singur de desfacut ca nu m-am dilit chiar de tot.
De asemenea, in fata blocului ar fi foarte distractiv sa vezi cum se stringe juma de Nicolina sa ma vada pe mine cum fac bucati masina :twisted: O sa ma duc la cineva care chiar a mai facut asta si a mai mers dupa asta :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
eu am mai dat cutia jos o data dar nu am umblat in ea am schimbat discul de ambreaj si tot cam atat mi-a luat o zi sa o dau jos una sa o pun la loc.pote acu ar merge mai rpd dar e belea in interior.oricum daca ma hotarasc o sa deschid un topic inainte de asta ca sa iau ponturi de pe la fiecare dar daca am bani o sa o duc la un mecanic dar nu mi-ar strica aia un mil pe care ii dau lui.cred ca e bine un mil nu ???? :roll:
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#25
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
paulp, desfa cutia si mergi in service doar cu trenul mobil. Sincroanele nu sunt f scumpe (cel putin la berlineza mea, e in jur de 100k unul) iar manopera (la service titulescu, ca sa iti schimbe sincroanele e vreo 200k-300k+o spaga mica). Asa ca ia vreo 2 pretini, da jos cutia si desfao ca nu e greu. Succes
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
pai omule si trenul mobil nu e greu de desfacut sau de pu la loc in cutie ca asa m-as apuca si eu sa il desfac si sa ma duc doar cu el la service ca decat sa dau 1 milion dau doar 300 cum zici tu si tot e ceva :roll:
|
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
paulp |
![]()
Post
#27
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Al, fii serios.
Am intrebat deja 3 mecanici de meserie si inca nici unu nu s-a hotarit sa desfaca cutia de Nova. Toti spun ca e o distractie majora. La berlina toata lumea o desface, dar la Nova e putin mai mult diferit. Da, sincroanele sint la fel. Costa 100K ala de a 2-a si 89K ala de a 4-a, dar pe lina ele mai sint un milon de bile, arcuri, lamele, z-da-masii ce-o mai fi, de toti fug ca de dracu :evil: . Azi i-am facut ceva ca sa stau si io putin linistit. I-am redus cursa ambreiajului si se pare ca momentan o pacalesc asa. Sper sa nu-mi f*t discul iar cu ocazia asta. Dar poate asa stau si naibii mai linistit si n-oi mai calc la blana (desi Opelu ala de la semafor tare ma enerva asa ca nu m-am putut abtine si tot i-am dat ceata :twisted: ). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
bine ca eu ma mai abtin cat de cat pt castiu ca nu prea ii face bine dar si pe mine can ma apuca o muncesc ra de tot.
p.s oricum discu de ambreaj nu e chiar asa de greu de schimbat nici la nova toata beleaua e ca tre sa dai jos cutia cu motor cu tot ca sa il schimbi si iti tre cativa tovarasi sa il ridici :mrgreen: |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
paulp |
![]()
Post
#29
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Spawn, la Nova ca sa schimbi discul nu dai jos cutia. Doar motorul.
In 2 oameni se rezolva. Ca sa umbli in cutie insa tre sa dai jos atit motorul si cutia cit si jugul. sad.gif Practic dezmembrezi jumatea din fata a masinii. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SPAWN |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 26 May 04 From: BUCURESTI DR TABEREI ![]() |
da stiu ca am alegat si eu o nova a unu tovaras :mrgreen:
si dupa ce am ramas fara disc am tractato pana la un mecanic si am stat si eu acolo geana sa vad ce face.si aia au dat motoru jos in vreo 2-3 ore cred asa ca unuia care nu a mai facut asta ced ca o sa ii ia cam o zi si inca o zi sa il puna la loc |
-------------------- CU DACIA DEVII MECANIC LA SIGUR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 06:36 |