lonjeroane din teava rectangulara
![]() ![]() ![]() |
lonjeroane din teava rectangulara
jon22 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1980
- b90gbn
|
|||
Buyaka |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea proprie si personala e ca daca faci lonjeroanele astfel, n-ai sa mai faci unghuri in veci la masina si asa cu cele de uzina e greu sa refaci unghiurile.
Prinse in suruburi (popnituri total exclus) in timp isi vor face jocuri, apoi zgomote, instabilitate a masinii deci riscuri enorme. Pot totusi sa-ti dau un sfat.... incearca sa imbraci lonjeroanele in profile"U"... poate le mai cresti rezistenta. Numai bine!! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#3
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(jon22 @ 25 Jan 2007, 08:12) Parintii mei au o dacie mai veche careia tocmai i s-a rupt un lonjeron din cauza coroziunii avansate. Ma bate gandul sa-i fac ambele lonjeroane din teava rectangulara care e mult mai groasa decat lonjeroanele care se gasesc pe piata. Cred ca vor rezista mai bine lonjeroanele din teava decat cele noi de dacie. De asemenea as vrea sa le prind de caroserie altfel decat folosind autogenul (suruburi, popnituri) Ce parere aveti de ideea mea? e o gluma nu ? ca altfel nu stiu cum sa o iau ? daca era asa cum zici u faceau altii inaintea ta. de ex : - cum mai faci unghiurile ? - vei ingreuna masina - cum le scoti forma ? |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
jon22 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 January 07 ![]() |
nu glumeam dar lonjeroanele din comert mi se par prea firave, tabla prea subtire ruginesc imediat.
eu ma gandeam sa iau un lonjeron nou de model si sa-l fac pe cel din teava rectangulara fiind intotdeauna cu un ochi peste cel original, sudura electrica. La sfarsit duc lonjeronul original inapoi. |
--------------------
dacia
1300
1980
- b90gbn
|
|
ageana |
![]()
Post
#5
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
![]() Nu mai bine iei tu un lonjeron si il intaresti dupa placul inimii cu sudura in argon? |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In argon sudezi otelurile carbon , aluminiul, cuprul, nichelul, titanul, tantalul, zirconiul, si aliajele acestora, nu cred ca e cazul lonjeroanelor
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ageana |
![]()
Post
#7
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Ok, scuze, dar stiu ca mai exista un alt tip de sudura mai buna decat cea electrica normala.
Merci pt. informatie. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cel mai bine, iei lonjeronul de la magazin, si inainte sa-l pui pe masina, il tratezi anticoroziv, la exterior, dar mai ales la interior, dupa care se monteaza profesional, se fac unghiurile tot profesional, se trateaza imbinarile si 20 de ani nu o sa ai nici o treaba cu el. Daca il pui pe masian asa cum l-ai cumparat, in cativa ani o sa fie mancat de rugina din nou.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(jon22 @ 25 Jan 2007, 08:12) Ca e tare idioata. De ce? Au explicat tare bine colegii de mai sus. Eu asupra altui aspect as dori sa ma opresc. Inainte sa iti mai vina idei vesele de genu, sau chiar sa le pui in aplicare, ar fi sanatos pentru tine sa iti revizuiesti sistemul de gandire. Cat dracu vrei sa tina un lonjeron nou, mai ales pe o masina care sa nu crezi ca e mult mai breaza ca lonjeronul rupt. Cum crezi ca va sta masina aia? Cum crezi ca iti va sectiona picioarele acea stralucita idee a ta in caz de accident? Crezi ca la alti nu e suficient un lonjeron nou pus corect? Tu ai nevoie de mai mult? Apuca-te de pictat, ca la mecanica nu esti bun deloc, din contra....esti periculos rau. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
jon22 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 January 07 ![]() |
driverx refulezi ! te-a suparat nevasta?
pe forumul acesta incercam sa ne rezolvam problemele, nu ne jignim ! Capici? Am propus solutia aceasta pentru ca nu vreau sa dau bani pe un lonjeron nou care tine 5 ani. N-am de gand sa bag o gramada de bani intr-o rabla, o duc la mester daca nu ma descurc singur.Am nevoie de Dacie ca sa car diverse lucruri. Argon cum propui sa fie tratat anticoroziv la interior si exterior inainte sa-l pui pe masina? Tine cont de faptul ca la montare il incalzeste semnificativ! |
--------------------
dacia
1300
1980
- b90gbn
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
o idee cu tratarea la interior ar fi astuparea tuturor gaurilor si umplerea lui cu ulei dupa ce s-a sudat, la exteriror dat cu smirghel zona unde s-a sudat + o portiune de pe langa si dat cu grund pe baza de acid(cica ar face priza mai bine) si dupa mai dat un strat 2 cu grund normal.
Acum am si eu o intrebare: care procedeu de sudare are rezistenta mecanicamai mare, sudura cu autogen sau sudare MAG??? Si care stie cat costa o butelie de argon? ca am vazut ca un aparat de sudura MAG nu ajunge foarte mult. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
Daddy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
QUOTE care procedeu de sudare are rezistenta mecanicamai mare, sudura cu autogen sau sudare MAG 1- Corect este MIG 2- Ambele suduri sunt electrice, rezistenta este cam aceiasi, calitatea sudurii e alta. QUOTE Si care stie cat costa o butelie de argon? Ce sa faci cu argonul ? E bun si CO2, ideia e sa creiezi un mediu inert de gaz. QUOTE ca am vazut ca un aparat de sudura MAG nu ajunge foarte mult. Dar masca de sudura e 400 de epuroi plus ca mai trebuie si talent. QUOTE o idee cu tratarea la interior ar fi astuparea tuturor gaurilor si umplerea lui cu ulei dupa ce s-a sudat QUOTE grund pe baza de acid Numai balarii ai scris in postul asta. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
nu te complica..asa zic eu...ia de la magazin fara bataie de cap......
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#14
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vin cu o idee pe care as vrea s-o aplic si eu.
Rigidizarea caroseriei cu un fel de roll-cage si legat de acesta, prin peretele de foc, un subcadru din tevi, un fel de sasiu tubular care sa rigidizeze toata fata. Partile proaste ar fi, reducerea spatiului de manevara asupra componentelor motorului si deformarea la impact... de fapt, nedeformarea. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#15
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
buna idee ! dar se ingreuneaza masina ! si cu itp ce mai faci ! roll-cage-ul trebuie facut la o firma probabil autorizata care faci si pt. masinile de raliu...nu cred sa fie asa ceva in tara la noi !
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
daddy: Corect dpdv tehnic si MIG si MAG, numai ca MIG sudeaza cupru AL magneziu si aliaje ale acestora si cu MAG se sudeaza fier si aliaje ale acestuia(pt ca MAG adica gazele active trebuie sa protejeze fierul sa nu oxodeze in timpul sudurii)( http://www.sudura.ro/descriere.php si mai am si laboratorul la tehnologia materialelor). Cu ulei si vasilina este cel mai vechi si bun tratament anticoroziv pe care il poate avea dacia(din mosi stramosi). Si grundul pe baza de acid(in nici un caz acid sulfuric) nu stiu cum se mai cheama(nu mai gasesc nici linkul acum) adera mai bine.
Vis-a-vis: idei din-astea am avut si eu, dar daca stai sa te gandesti oricat de sofer ai fi doamne fereste intri sau intra ceva in tine ai cam pus-o. nu mai are cina sa disipe energia rezultata in urma impactului. Un roll-cage ar fi bun ca oricum se mai intareste caroseria. La lonjeroane cred ca ar fi mai bun daca s-ar suda o tabla peste in locul unde se imbina acestea.(am cam dat-o off-topic) |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
adrianne |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
poate e cam off-topic
Nu recomand rigidizarea masinii si voi explica: Am avut un accident urat cu impact puternic din spate (caroserie deformata, scaun rupt sub mine, dar eu OK - aveam tetiera reglata ca inaltime si purtam centura). Primul gand a fost de a monta 2 profile rectangulare lungi, cat toata masina, din fata pana in spate, pe langa lonjeroane, si 2 bull-bar. Dar m-am razgandit repede deoarece se modifica modalitatea de absorbtie a energiei de impact, transferandu-se asupra pasagerilor. De ce masinile noi au lonjeroanele curbate, nu drepte? De ce la un crash-test al unei masini noi se face botul varza, inclusiv lonjeroanele? In anii '60 americanii au rigidizat si mai mult caroseria, avand masini mai dure, dar victime din habitaclu mai multe. Prefer sa pierd o masina decat o viata. This post has been edited by adrianne: 26 Jan 2007, 06:44 Attached thumbnail(s) Hpim1635.jpg ( Size: 155.33k ) Number of downloads: 386 Hpim1646.jpg ( Size: 159.58k ) Number of downloads: 393 Hpim1641.jpg ( Size: 166.07k ) Number of downloads: 395 Hpim1662.jpg ( Size: 252.6k ) Number of downloads: 376 Hpim1638.jpg ( Size: 139.51k ) Number of downloads: 375 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
Eu tocmai am schimbat lonjeroanele, am pus lonjeroane noi, de fabrica. Dupa ce le-am sudat (autogen, ca n-am argon) am incalzit intr-o oala ulei cu vaselina (pana s-a facut ca apa) si cu o spritiera si am bagat amestecul pe unde am putut. Nu am astupat gaurile, ca oricum intra apa si ar trebui sa si iasa pe undeva. Vaselina s-a racit si s-a intarit pe toti peretii interiori ai lonjeronului.
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#19
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bine spus mai bine sa se faca praf masina decat pasagerii ...si sunt de acord cu faptul ca rezistenta lonjeroanelor este calculata ... nu facuta la intimplare ... rigidizarea lor cred ca este o tampenie ... protectia anti coroziva este altceva ... (tata are pe dacia lui 1310 de acum 25 de ani ...lonjeroanele originale ... si au fost curatate de 2 ori din10 in 10 ani ...si protezate anticoroziv ... daca mai reziste 5 ani va ajunge la al treilea strat
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
nici eu nu sunt de acord cu teava rectangulara de la un cap la altul al masinii, dar un roll-cage e cel mai indicat mai ales ca el este numai la interior(cat tine habitaclul). Inainte era o emisiune pe tvr1, reflectii rutiere parca, mi-a ramas in minte imegini cu dacii pocnite la jumatate pe lateral si multe dintre ele erau rupte in 2, sau la impact frontal la dacie se duce totul pana in spatele soferului nu cum sunt masinile noi sa se faca totul praf pana la inceputul usii fata si restul sa fie intact(sa poti deschide si usa). MAi acum 2 ani tata a intrat intr-un podet cu viteza mica(15-20), era iarna si gheata si a intrat in dreptul farului din stanga, nici nu mai puteai deschide usa. Nu stiu daca ati vazut un episod din top gear cand au pocnit un smart din-ala mic cu 120km/h intr-un perete de beton. Masina s-a distrus in fata dar puteai sa deschizi usa(trageai putin de ea), dar totusi 120km/h si deschideai usa?????
![]() ![]() PArerea mea. ![]() |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am vazut aceasta solutie la o dacie;) si despre reglatul unghiurilor nu stiu:)
dar merge si astazi:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
liviu05 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
QUOTE(jon22 @ 25 Jan 2007, 08:12) Parintii mei au o dacie mai veche careia tocmai i s-a rupt un lonjeron din cauza coroziunii avansate. Ma bate gandul sa-i fac ambele lonjeroane din teava rectangulara care e mult mai groasa decat lonjeroanele care se gasesc pe piata. Cred ca vor rezista mai bine lonjeroanele din teava decat cele noi de dacie. De asemenea as vrea sa le prind de caroserie altfel decat folosind autogenul (suruburi, popnituri) Ce parere aveti de ideea mea? Eu am facut tablarie cu suruburi si nituri pop dar acestea din urma fiind din aluminiu lasa de dorit.In schimb suroburi M5 si M6 merg bine.Am inlocuit praguri si dubluri de praguri pe care in orealabil le-am uns bine la interior cu vaselina!!! In nici un caz [COLOR=purple]NU folositi ule ars, e cea mai mare greseala , are caracter acid! |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
QUOTE(yo9hrb @ 26 Jan 2007, 07:11) Eu tocmai am schimbat lonjeroanele, am pus lonjeroane noi, de fabrica. Dupa ce le-am sudat (autogen, ca n-am argon) am incalzit intr-o oala ulei cu vaselina (pana s-a facut ca apa) si cu o spritiera si am bagat amestecul pe unde am putut. Nu am astupat gaurile, ca oricum intra apa si ar trebui sa si iasa pe undeva. Vaselina s-a racit si s-a intarit pe toti peretii interiori ai lonjeronului. Mare lucru nu ai realizat! Dupa uscare va crapa si vei avea nenumarate fisuri compatibile cu apa!!! |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
pune unele noi, si apoi umplele cu ulei
|
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(liviu05 @ 26 Jan 2007, 16:42) Tocmai de aceea am amestecat-o cu ulei. Sa nu crape. Reteta e incercata de multi ani, crede-ma. Si sfatul tau e foarte bun, nu folositi ulei ars in nici un caz! (am vazut multi care dadeau cu ulei ars pe masina. Dacia nu e gard, asa ca nu merge uleiul ars. Ala contine destule substante (de ex. oxizi de sulf) care in combinatie cu umiditatea din mediul inconjurator produce oaresce acizi. Care numai bine nu fac la tabla. ![]() This post has been edited by yo9hrb: 26 Jan 2007, 20:42 |
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
jon22 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 January 07 ![]() |
am reparat-o folosind un lonjeron nou de fabrica nu de SRL, m-a costat 5 mil. Urmeaza sa-l umplu cu ulei si vaselina. Am ramas surprins cand am vazut caroseria de dacie, tabla - zic eu subtire- , ca o conserva... ma mir ca pot sa car atata cu ea. Si mai are si aproape 1 tona...Daca ar fi sa aleg as face o masina pe sasiu solid iar restul componentelor din fibra de sicla, carbon(usoare , nu ruginesc).
|
--------------------
dacia
1300
1980
- b90gbn
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#27
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Salut la toata lumea, stiu de la batrani ca merge fara probleme uleiul ars, deoarece nu interactioneaza cu apa. Am pus ulei normal pe unele parti de caroserie si dupa cateva saptamani nu mai era nimic. Dupa aceea am dat cu ulei ars si totul e in regula.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Pedro |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da voi cu totii v-ati gandit in primul rand ca toate materialele si grosimea lor sunt calculate, ca daca pui o ditamai tevoaia in loc de lonjeroane la un moment dat pe drum accidentat sau mai stiu eu in ce conditii de drum o se rupa masina aia in doua, ca ies tevile alea prin podea. E logic ca rezistenta materialelor fiind atat de diferita cel mai slab va ceda, mai ales ca e efect de parghie acolo, unde se uneste lonjeronul cu caroseria. Ca nu vedem noi cu ochiu liber e altceva dar caroseria se unduie ca valurile marii, asa este conceputa, cel putin astea autoportante. Chiar si masinile de teren in zilele noastre nu prea se mai fac cu sasiu (asta pentru ca nu prea mai sunt cu adevarat de teren). Ideea este ca in caz de armare, de ramforsare e musai sa fie facuta intregii masini. Uneste lonjeroanele , fata cu spate si te faci cu una bucata primitiva de sasiu
![]() This post has been edited by Pedro: 2 Feb 2007, 09:31 |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
yo9hrb |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(jon22 @ 1 Feb 2007, 10:08) am reparat-o folosind un lonjeron nou de fabrica nu de SRL, m-a costat 5 mil. Spune-ne si noua (sau macar mie, de curiozitate) ce ai facut tu si ce a facut tinichigiul. Ai dezechipat-o, o echipezi tu sau doar ai dus masina si o iei facuta? Multumesc. |
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:34 |