motor 1.6 8V vs. 1.6 16V
![]() ![]() ![]() |
motor 1.6 8V vs. 1.6 16V
andreic |
![]()
Post
#31
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
Sony |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(maxx @ 23 Mar 2005, 17:11) Imi place cum ocolesti problema. Nu am afirmat ca Cielo ar fi o masina de clasa medie sau in dimensiunile actuale ale clasei medii! Tu ai facut o afirmatie nefondata: Cielo se inscrie in dimensiunile actualei clase mici. Nimic mai fals! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
SorinTSI |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 17 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu are distributie variabila,e vechiul motor de 1.6 16v de pe Megane I,care avea 107cp,si acceasi cutie de viteze ca cel de 1.6 8v
|
--------------------
BMW
530D
2006 E60
|
|
Kramer |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
|
-------------------- |
|
Kramer |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Motorul de 1.6 8v are 87cp, ce-i drept, dar aceleasi rapoarte le are si cutia de pe Logan 1.4.
Probabil au pus (cam) aceeasi cutie pe cele 2 modele actuale pentru economii la logistica de service, dar daca mai "trag" de cutia asta si la motorul de 107cp e pacat. |
-------------------- |
|
razvanescu |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
Nu va asteptati la diferente prea mari cu motorul de 1.6 16 V. Am vazut cum merge un Megane sedan cu un asemenea motor, un Golf 3 cu un motor similar de 102 CP, un Pollo Classic cu motor de 1.6 16V de 101CP. Eu, diferente notabile am vazut in viteza a 5-a. Din pacate doar cu cele doua modele de VW am mers si ambele ating viteze maxime de aproximativ 185-190 km/h. Probabil ca si la logan o sa castige cca. 10-15km/h in plus la viteza maxima atinsa in v. a 5-a. Si cred ca ar fi posibil sa atinga viteza asta cu aceeasi cutie. Ganditi-va ca din cauza celor 17-18 CP suplimentari motorul o sa-si poata sustine o turatie maxima ceva mai mare cu aproximativ 300-400 rpm in viteza a 5-a - fapt tradus prin cei cativa km/h in plus la viteza maxima in a 5-a. Daca ar modifica raportul cutiei in a 5-a pentru a prinde viteza si mai mare, ar fi in detrimentul demarajului si ar lua probabil minute in plus sa treaca de 190km/h, ceea ce devine cam dezavantajos...
|
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cutia de pe 1,4 este JH1 050. cea de pe 1,6 este JH3 050. Ca au aceleasi rapoarte, asta este cu totul altceva. Pentru 1,6 16 supape, cutia este aceeasi ca la 1,6 8 supape, adica JH3 050.
Motorul de 1,6 16 supape are 107 CP. Este cel de pe Megane 1 si consuma cu 0,4 litrii mai putin in afara la suta de kilometrii. Are cuplul maxim mult mai sus decat cele cu 8 supape, la 4250 rot/min. Motoarele cu cuplul mare la turatii inalte au performante mai bune, dar cele cu cuplu la turatii joase sunt mai fiabile. Ganditi-va ca noi mergem cu turatiile intre 2000 - 3000 rot/minut, ajungand rareori pe la 4000 rot/min Cu un motor cu 16 supape, ca sa-i simtiti valoarea, ar trebui sa mergeti in plaja 3000 - 4000 si chiar peste. Va tine benzina ? |
-------------------- |
|
Cornel001 |
![]()
Post
#38
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai stai asa, lamureste-ma. Am vazut ca motorul cu 16v e cu aproape 1L mai economic in oras. Pai in ce regim de turatii il obtin asa economic ? tot in 2000-3000 ? Da' nu strica ca, atunci cand am nevoie sa ma infig, sa-i dau o talpa cateva secunde pe la 4000 rpm, nu ar consuma asa mult. Asta daca e corect ce ai spus mai sus.
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
dizzy |
![]()
Post
#39
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Am avut ocazia sa conduc Megane 1 in ambele variante de motorizare si concluziile mele au fost urmatoarele:
- consum cu 0,5L mai MARE la 1,6 16V - comportament dinamic sensibil mai bun la 1,6 16V obtinut la turatii mai mari, peste 3500rpm - treapta a 5-a era mai lunga la 16V Cred ca la Logan va fi un consum mai mare cu 0,5- 1 l si niste performante dinamice mai bune. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ati vazut vreodata vre-un sofer din Vest conducand ?
Eu i-am vazut in Franta. merg numai peste 2800 - 3000 ture Noi , din dorinta de a consuma cat mai putin, mergem cu motoarele uneori chiar si sub 2000 rot/min (de exemplu cu 50 km/h in oras in a 4-a) turatii la care, motoarele cu 8 supape se simt mult mai bine decat cele cu 16 supape. E aproximativ cam cum ar fii diferenta intre Diesell si benzina. Ati observat ca Diesellul trage bine la turatii mici de pana in 2500 rot / min, dupa care se cam stinge. |
-------------------- |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#41
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
la camioane poate ca acolo se termina plansa de turatii. sa conduci un BMW diesel sa vezi cum trage pana la 5000 rpm fara sa se stinga !!! sau orice motor mai nou .
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Kramer |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Exista si o explicatie pentru faptul ca motoarele cu 8v "se simt mult mai bine" la turatii in jur de 2000rpm decat cele cu 16v?
|
-------------------- |
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#43
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Da, exista! 16 valve inseamna ca are 4 valve pe cilindru: 2 admisie si 2 evacuare! In momentul in care ai 1 supapa in plus la admisie, motorul 'cere' mai mult si PRIMESTE mai mult! Practic, tot sistemul admisie evacuare este mai rentabil ca si putere... Reversul medaliei este faptul ca iti vine sa 'ii dai', ceea ce duce la consum mai mare! Un motor clasic, cu 8 valve, 'respira' mai greu si in turatii mai mari incepe sa 'gafaie' ... Este ca si cum ai merge cu un Woofer dat la minim, cand el poate MULT mai mult!!!
![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
osirus |
![]()
Post
#44
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Am mers si eu cu un megan II cu motor de 1.6 16V!Se vede o diferenta intre el si cel de 1.6 8 V in sensul ca trage mai bine la turatii mai mari dar si consuma mai mult cu 1-1,5L!La Logan nu o sa fie decit o mica difenta intre cele 2 motorizari ca putere,demaraj si consum in "+" pt cel de 107 cp fata de cel actual de 90 cp! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#45
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Consuma mai mult ca e turat mai mult! In regim de turatii normale (identice) cel de 16 ar trebui sa ia mai putin
![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
osirus |
![]()
Post
#46
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Asa ar trebui!Dar nu e asa!Unchiul meu,caci despre masina lui e vorba,nu e asa vitezist ca mine si la el consumul mediu e cu ~ 2 L mai mult in oras! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Cornel001 |
![]()
Post
#47
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Si daca tin de obicei un 16v in turatii de pana in 3000, inseamna ca se strica mai repede decat unul de 8v ? Cam cati ani ar tine ?
|
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Este foarte corect ce spune Adrian Solenza.
La aceeasi turatie un motorul cu 16 supape consuma mai putin decat cel cu 8 supape, numai ca cu 8 sup mergi intre 2000 - 3000 iar cu 16 sup intre 2500 - 3500 de aici si consumul poate mai mare in oras unde schimbarile de viteze sunt dese, si mai mic in afara unde turatia este undeva intre 2800 - 3000 |
-------------------- |
|
vv |
![]()
Post
#49
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Ba nu este! Eficienta (consum,putere,cuplu) sub 2000 rpm e clar mai buna la motorul cu 8 valve! Dup-aia sunt cam la fel, iar daca turatia creste eficienta la cel cu 16v e mai buna.
citat despre motorul de 16 valve de pe Golf (la aparitie): QUOTE The inevitable drawbacks of this engine were decreased driveability and a considerable price differential over the 8-valve model. What the engine displayed was a characteristic common to all multi-valve engines, with increased power only coming in the upper section of the extended rev range. Peak torque figures with multivalve engines whilst usually being greater than those of their lesser-valved counterparts are inevitably achieved at higher engine speeds. On the open road this makes for blistering progress, but in traffic around town and especially when compared with the renowned torque of the 8v, the 16v engine offered diminished flexibility. acum nu mai gasesc explicatia, da' parca problema e ca la turatii mici, fluidele (benzina, aer, 'exhaust') nu au suficienta inertie, si din cauza ca suprafata de admisie se dubleaza, nu se mai obtine un amestec la fel de bun la turatii mici. O sa mai dau 'search' cand am timp si poate pun un link. This post has been edited by vv: 6 Apr 2005, 11:02 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
maddan |
![]()
Post
#50
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Ca o idee generala - atat timp cat vor mai exista motoare in 8v, le puteti alege cu incredere daca circulati peste 80% in oras si pe distante scurte. Nu aveti nici un avantaj din partea motoarelor in 16v in acest caz.
Dimpotriva, daca faceti drumuri relativ dese in afara, atunci superioritatea motorului in 16v isi face cunoscuta prezenta. Cat despre diferenta intre motorul de 90cp si 107 cp - am eu impresia, sau motorul de 90Cp are de fapt 87, la Logan? 17-20 de cai totusi conteaza - si nu neaparat la viteza maxima (ma indoiesc ca va intereseaza sa mergeti cu 190km/h in loc de 180km/h) ci la forta in depasiri, unde intr-adevar se simte diferenta. Este mult mai confortabil si mai sigur sa ai 20Cp in plus cand esti intr-o depasire pe la 90-120km/h. Am mers cu o masina de 90Cp si depasea ok la aceste viteze. Merg cu una de 114Cp, si diferenta este evidenta (iar pe mine ma intereseaza foarte mult acea secunda castigata la efectuarea unei depasiri...) Se mai simte si la consumul la turatii mari (in afara), si la confortul acustic, precum si la durata de viata a motorului. Nu stiu in schimb cat de fiabil este motorul de 16v de la Renault. Oricum, nu il comparati cu performantele de pe Megane II - sunt si multe alte chestii de luat in calcul: rapoartele in cutie, greutatea masinii, coeficientul aerodinamic, samd. Cu siguranta valorile inregistrate de acest motor pe Logan vor fi diferite decat cele de pe Megane. Daca in sus sau in jos, nu stiu. Cand au zis astia ca apare, pana la urma? |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
Antoniu Dragan |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Adevar grait-ai maddan
Una de la Dacia mi-a zis ca in septembrie odata cu 1,5 dci Eu unul sunt sceptic cat despre durata de viata a motoarelor Renault..... ...sa ne tina pe noi tabla pe Logan cat motorul si apoi mai vorbim |
-------------------- |
|
SilviuB |
![]()
Post
#52
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Pai de fiabilitatea motoarelor Renault ne putem da seama si daca ne uitam la F1 si vedem ca sunt cei mai buni si au fost fruntasi multi ani la capitolul motoare. Regretatul Senna cu cine a castigat titlul ? Sau Schumacher la inceput ?
|
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
maddan |
![]()
Post
#53
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Silviu, chiar nu vad ce legatura exista intre F1 si motorul de pe Logan...
![]() La masinile nemtesti, motorul in general este bun si dupa 200k kilometri. Habar n-am la masinile Renault. De-aia intrebam. Ca daca tii o masina 4-6 ani cat sa-i platesti creditul, te gandesti la suma asta de kilometri... Iar un motor de 16v s-ar putea sa tina mai mult decat unul de 8v. Sau nu? |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
2006/7
- Bsiceva... Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
Sony |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
maddan, crezi ca Formula 1 are rol doar de vector de imagine?
Eu cred ce acolo se testeaza multe chestii care se implementeaza mai tarziu in productia de serie. Iar fiabilitatea este un factor cheie in F1. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Cornel001 |
![]()
Post
#55
|
![]() membru belit Group: Members Posts: 282 Joined: 27 June 04 From: Bucuresti ![]() |
maddan: "Ca o idee generala - atat timp cat vor mai exista motoare in 8v, le puteti alege cu incredere daca circulati peste 80% in oras si pe distante scurte. Nu aveti nici un avantaj din partea motoarelor in 16v in acest caz."
Dar dezavantaje ? maddan: "Se mai simte si la consumul la turatii mari (in afara), si la confortul acustic, precum si la durata de viata a motorului." In ce sens se simte ? Uitati, eu si pe site la Renault (sau in alta parte nu mai stiu) si pe site-urile dealerilor Skoda (pt motoarele lor de 16v FSI 115 CP vs 102 cp 8v) vad ca un motor cu 16v consuma cam cu 0,7-0,8 L mai putin in oras. Astia ce fac, vorbesc prostii ? Sau incearca sa te atraga catre motoarele mai scumpe cu informatii false ? |
--------------------
Lodgy
6.0 MPI
2035 It's now safe to turn off Romania
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#56
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Atita timp cit NU exista Logan 1.6 16V, aceasta discutie e fara sens. Va capata sens atunci cind acest motor va apare. Pina atunci STINGEREA.
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:18 |