nu mai invarte demarorul..., atunci cand rasucesc cheia in contact...
![]() ![]() ![]() |
nu mai invarte demarorul..., atunci cand rasucesc cheia in contact...
chichi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|||
mihait |
![]()
Post
#2
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Daca atunci cand dai la cheie se sting luminile din bord si in rest nu se intampla nimic, desfa borna plus , trage-i o curatare bine si strange-o bine la loc. ( verifica si starea bateriei , chiar daca se aprinde bordul bine, asta nu inseamna ca bateria este incarcata suficient pentru a actiona demarorul care fura un curent destul de mare la actionare).
Cat despre opritul la franare, verifica supapa de la servofrana si furtunul care intra in ea. Posibil sa nu inchida supapa bine sau sa traga aer fals. This post has been edited by mihait: 21 Dec 2005, 09:12 |
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
rtulea |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Despre partea cu opritul iti sugerez sa verifici jiglerul de ralanti deoarece s-ar putea sa fie infundat. Despre partea cu pornitul, cum zicea si "mihait", curentul absorbit de lumini este infim fata de curentul absorbit de electromotor la pornire. Asa am patit si eu saptamana trecuta cand dupa o indelungata viata plina de satisfactii, bucurii si veselie bateria mea a incetat sa mai produca suficient curent pentru pornire (nu ma laud dar a tinut bateria 6 ani). Pregateste-te sa-ti faci cadou de sarbatori o baterie noua.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca atunci cand dai cheie nu se intampla nimic si bateria zici ca e buna e demarorul de vina. Nu iti mai impinge bendixul la pornire. Daca atunci cand dai cheie se aude clant si atat nu se invarte nimic atunci demarorul actioneaza dar e electromotorul de vina. Acum verifica cauza fara sa demontezi. Vezi care e de vina.
Despre muritul motorului: ceva de la pompa de servo vreun furtun fisurat sau sarit ceva de pe acolo. Daca totusi nu vezi nimic cu ochiul liber lasa motorul la ralanti sa mearga si pui urechea in dreptul la servo (baga capul la motor) acolo tre sa se auda un fasait constant semn ca trage aer pe undeva. Mai poate fi din carburatie. Sufla in jiglorul de ralanti sau trage aer pe la vreo garnitura. This post has been edited by ionutctn: 21 Dec 2005, 09:59 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
chichi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
QUOTE(mihait @ 21 Dec 2005, 10:11) Daca atunci cand dai la cheie se sting luminile din bord si in rest nu se intampla nimic, desfa borna plus , trage-i o curatare bine si strange-o bine la loc. ( verifica si starea bateriei , chiar daca se aprinde bordul bine, asta nu inseamna ca bateria este incarcata suficient pentru a actiona demarorul care fura un curent destul de mare la actionare). Cat despre opritul la franare, verifica supapa de la servofrana si furtunul care intra in ea. Posibil sa nu inchida supapa bine sau sa traga aer fals. Nu se sting luminile in bord, deci bateria este buna... oricum am incarcat-o acum 2 zile... Una din borne (-) am schimbat-o acum 2 zile (cand am montat bateria) si am curatat toate contactele. Luminile in bord au aceeasi intensitate ca inainte... This post has been edited by chichi: 21 Dec 2005, 10:00 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|
chichi |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 21 Dec 2005, 10:58) Daca atunci cand dai cheie nu se intampla nimic si bateria zici ca e buna e demarorul de vina. Nu iti mai impinge bendixul la pornire. Daca atunci cand dai cheie se aude clant si atat nu se invarte nimic atunci demarorul actioneaza dar e electromotorul de vina. Acum verifica cauza fara sa demontezi. Vezi care e de vina. Despre muritul motorului: ceva de la pompa de servo vreun furtun fisurat sau sarit ceva de pe acolo. Daca totusi nu vezi nimic cu ochiul liber lasa motorul la ralanti sa mearga si pui urechea in dreptul la servo (baga capul la motor) acolo tre sa se auda un fasait constant semn ca trage aer pe undeva. Mai poate fi din carburatie. Sufla in jiglorul de ralanti sau trage aer pe la vreo garnitura. Am curatat acum 2 zile jiglerul la relanti si tot atunci am schimbat toate bujiile si am curatat platina, cu toate reglajele aferente... Cred ca este electromotorul. Este complicata reparatia acestuia? Trebuie schimbat cu totul sau anumite componente? Ma costa mult? (sunt sarbatori acum si nu m-as arunca la cheltuieli prea mari...) Alte 2 intrebari off-topic: 1. am o scurgere in partea inferioara dreapta la radiator, pe unde pierd lichid de racire (cam 1 l la 2 luni) si se pare ca radiatorul este de vina (colierul si furtunul pare bun). Cum este mai bine: sa-l inlocuiesc cu totul sau sa-l cositoresc? 2. Am schimbat de 3 ori bujiile anul asta si de fiecare data erau afumate... Nu era firesc si normal ca un set bujii sa ma tina 15.000 km? Unde ar fi problema?... |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|
rtulea |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
De obicei, dar nu obligatoriu, la un electrometor se schimba carbunii si bucsile. Daca vrei sa schimbi carbunii iti trebuieste si un ciocan de lipit dar de putere mare caci altfel nu faci nici o treaba. Bucsile se schimba usor, le scoti pe cele vechi prin batere si le presezi pe cele noi. De demontat se demonteaza usor. Acesta este prins de 2 suruburi de carcasa ambreiajului.
Radiatorul se cositoreste doar daca este de Cu, daca este de Al se inlocuieste sau poti sa incerci cu unele "prafuri" minune ce astupa porii (nu gaurile). Bujiile te tin 15 K Km daca sunt bune (adica nu ai nimerit un set prost calitativ) si daca aprinderea si amestecul sunt reglate bine. Daca spui ca ale tale sunt negre inseamna ca amestecul este sarac si mai trebuie corectat. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Spune ce se intampla cand actionezi contactul si ce fel de electromotor ai.
Daca tzacane dar nu invarte atunci ar putea fi starterul, cursa furcii, bucsi. Daca nu se aude nimic verifica firul gri, bateria, bornele, contactul. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cristidb @ 21 Dec 2005, 11:57) Si "carbunii". Daca privesti atent, vei vedea ca un fir al solenoidului se leaga la contactul cu cheie, pozitia D, altul la borna groasa de pe solenoid, cea prin care ajunge curentul in electromotor. Datorita rezistentei foarte mici a electromotorului, la pozitia "D" el va fi practic un "scurt" pentru solenoid, asigurindu-i "masa" . Dupa ce bendixul a fost "lansat" si contactul de forta stabilit, pe solenoid vor aparea-EXACT- doua "plusuri", deci va fi "scos de sub tensiune", mentinerea anclansarii fiind asigurata de rotirea lui de electromotor, datorita acelor caneluri curbate. Gata cu teoria; daca acei carbuni nu fac contact, "masa" solenoidului nu se stabileste, deci nici un sunet. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#10
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze ,ca ma bag,sa nu crezi ca ma leg de tine referitor la celalaLt subiect cu "nivelul cutiei",DAR NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI TU AICI!!!
![]() This post has been edited by amc: 21 Dec 2005, 16:10 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Daccia |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Dec 2005, 15:38) mentinerea anclansarii fiind asigurata de rotirea lui de electromotor, datorita acelor caneluri curbate. Mi se pare un pic incalcita treaba. Pai daca e asa, cine mai trimite bendixu' ala inapoi? Sau crezi ca se invarte cat e motorul pornit? Sau poate n-am inteles eu? Iar la electromotor treaba e simpla, dureaza max. doua ore. Il dai jos, il desfaci, vezi ce are, cumperi piesa (piesele) respectiva, il montezi si il pui la loc. Finish. Ca sa-ti dai cu presupusul, e greu si nici nu e sigur. This post has been edited by Daccia: 21 Dec 2005, 18:17 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
mihait |
![]()
Post
#12
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Ai incercat sa actionezi manual electromotorul ? Are un banut de plastic sus . Daca il dai jos vei da de o tija. Cu masina scoasa din viteze si contact pus, impingi capatul acelei tije cu o surubelnita. Daca porneste insemna ca ai o problema la contact.
This post has been edited by mihait: 21 Dec 2005, 17:54 |
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 16:09) Scuze ,ca ma bag,sa nu crezi ca ma leg de tine referitor la celalaLt subiect cu "nivelul cutiei",DAR NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI TU AICI!!! ![]() Priveste un electromotor de pornire in zona bornelor din cupru, alea doua suruburi. Pe una din ele se leaga + baterie, cealalta "continua" traseul spre electromotor. Tot la acea borna vei vedea o placuta din cupru care la partea opusa este cositorita. Acolo e al doilea capat al infasurarii solenoidului. De acum e mai clar? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 22 Dec 2005, 10:26) Pai, explica; dar NUMAI DUPA ce studiezi un electromotor. Este un amendament, intr-adevar: exista doua bobine in solenoid, una mai slaba NUMAI pentru MENTINERE, care impreuna cu acea elicoida mentine bendixul pe coroana. Separat, niciuna nu au forta necesara pentru asta, impreuna da. A doua bobina este legata intre plus si masa separat. This post has been edited by diaconuliviu: 22 Dec 2005, 14:31 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
chichi |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
Carbunii au fost de vina... am apelat la un electrician si i-am inlocuit...
![]() Mersi pentru pareri... Topicul se poate inchide. |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:40 |