pompa apa, reparatie/inlocuire
![]() ![]() ![]() |
pompa apa, reparatie/inlocuire
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
inainte se practica repararea capacului.
acuma am vazut doar presetupa de armcomp-dar este jalnica. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am buna, cum se repara, trebuie prese speciale?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 22 Feb 2009, 16:53) dupa atatia ani in care si-a facut datoria, pompa de apa s-a gandit sa picure, mai bine zis capacul, o face la rece, si nu pe la ax, ci pe la o gaurica in partea inferioara, chiar la iimbinarea conului, stiu ca schimbarea capacului e cel mai simplu lucru, dar intreb poate stie sau a mai facut cineva reconditionarea capacului cu un chit de reparatie, pe care il am, foarte vechi, dar de firma care a stat in vid la intuneric, cauciucul se prezinta mai bine ca un chit de reparatie de srl ce-l iei azi din magazin. Mai are si rulmentii, dar aia sunt buni, nu huruie, deci cum se schimba piesele cele doua piese metalice/cauciuc(presetupa?!)? Apropos, cat mai costa un capac bun, de origine? poate a luat cineva de curand, ca eu nu am avut treaba cu el niciodata. Contine turbina, rulmentii, presetupa, flansa unde prinzi fulia, nu-i asa? 1.Capac de origine cumpara de S.C. PULSOR S.A.-Scornicesti.Firma veche,de traditie,aceeasi care fabrica si pompele originale de benzina.Sa nu cumperi alte porcarii. 2.Daca nu vrei sa schimbi capacul,il poti repara.Am avut si eu un orificiu aparut in urma coroziunii.Stiu ca i-am dat-o tatalui meu care a dus-o la el la serviciu si i-au reparat-o mecanicii care se ocupau cu radiatoarele.Au folosit o pasta speciala dar nu stiu sa va spun cum se numeste.Incearca niste silicon acrilic.3.Presetupa si rulmentii se pot inlocui cu ajutorul unei prese. |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
orificiul acolo e din constructie, nu a aparut pur si simplu..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
acel orifici este pt a stii cand e gata pesatupa si nu merita reparat un capac nou de pulsor este cca 60 lei ala de pe masina il repari poate sa curga peste o luna
|
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
cu capac de origine este ~100 max 150 ron
unul mai de srl este 60 ron si este foarte bun. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
hotarati-va cat este un capac de origine(Pulsor), 60 sau 'max 150'?!
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
depinde de unde il iei si mai ales in ce ambalaj:D
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pune mana si repara-ti pompa, ca e cost zero, si te duce ani buni daca folosesti numai antigel. Gaura e pentru a nu intra lichid si la cel de-al doilea rulment. Nu se merita sa -i lasi tot p-aia.
Cu o presa, extragi flansa de prindere a fuliei, de pe ax. Pui capacul cu fata dreapta pe un cilindru cu interiorul in care sa intre turbina (o teava ) ca atunci cand bati in ax cu un material moale (bronz, aluminiu) axul sa pice in interiorul piesei. Sa fie mai groasa in "carne" , pentru a nu lasa urme pe capac. Axul iese , cu turbina cu tot. Scoti apoi siguranta zegher de la rulment, si prin partea opusa, unde era turbina, bagi un dorn si bati in rulmentul de langa siguranta, si-l dai afara. Bati egal , diametral opus. Vezi daca nu are si intre rulmenti vreo siguranta (da nu are) ,va fi un distantier (care era pe ax) pentru rulmenti. Il dai afara si pe cel de-al doi-lea, batand cu o teava egal, pentru ca e traseu mai lung si sa mergi drept pentru a nu strica cota. Presetupa cuprinde doua piese: cea cu carbunele, si cea pe care merge carbunele. Cea pe care merge carbunele de grafit, daca nu e majoritate de otel cu o garnitura de cauciuc, si e majoritate de cauciuc si o saiba de tabla lipita de cauciuc, pe asta din urma sa nu o pui, ca e prost lipita saibe , de cauciuc, si se desface imediat. Daca ai pe pompa una ca prima descrisa si are rugozitati, mai bine o slefuiesti p-aia , de cat cu cealalta de tabla lipita. Atentie la montaj, sa nu bati in ax peste masura sa-l umfli in zona turbinei, ca crapa turbina, sau daca il bati prea mult, spargi presetupa. Sa mearga putin greoi, semn ca e presata bine. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
capac de pulsor am luat in 30 decembrie si am dat 80 ron ( in Pitesti pe Dumbravei). Mai aveau si unele de srl-uri parca facute la Pitesti in Bascov astea era 40 ron, dar am auzit ca nu sunt asa de bune
|
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
pe rex al meu (da, are un nume cazanul meu
![]() capacul pompei de apa servofrana si culmea ca functioneaza ireprosabil. Dupa macaraua noua, de uamt, cumparata din magazin la care pot sa ii dau foc pt ca nu e buna de nimic m-am lamurit cum e cu multe piese romanesti "de origine". Sunt incredibil de proaste si mai sunt si scumpe. Cele de asam sunt niste rebuturi fara discutie. Dar de exemplu am bendix master sport si starterul care l-am montat pe un electromotor pt un prieten a fost tot master, deh, e la jumate de pret fata de cele "de origine" si culmea ca sunt si bune. This post has been edited by Mr_Devil83: 23 Feb 2009, 11:17 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Dar de ce te complici sa dai atatia bani pe un amarat de capac cand poti sa-l iei din targ cu 10 lei si faci lejer mii de km cu el .............il verifici sa nu aiba joc si cel mai important sa mergi doar pe antigel si tine de zici ce-i aia...........P.S. : stiu ca lucru nou e lucru nou ,dar in cazul capacului de la pompa de apa chiar nu e necesar
![]() This post has been edited by vallyyy: 23 Feb 2009, 16:35 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
argon, parerea mea este mai bine cumperi un capac nou.
Am facut acum cateva luni chestia asta. 50 RON m-a costat; este intr-o cutie albastra, si scrie ceva de ,,Pitesti", nu e cine stie ce oricum, dar daca mi-a dat garantie, merge; plus ca se vede o mica descentrare la fulie... Nu te sfatuiesc sa iei asa ceva ![]() Mai greu mi-a fost sa desfac surubul care intra in chiulasa, a trebuit sa tai cu panza de bofaier vechiul capac, si asa am desurubat cu tot cu bucatica taiata ramasa din capacel ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
gata , am luat capac nou de Pulsar Scornicesti, 84 ron, garnitura 1 ron, suruburile aluia vechi s-au desfacut fara probleme, problema a fost curatarea garniturii vechi, o ora m-am chinuit, pus ala nou, uns garnitura cu vaselina, strans treptat in cruce, acum totul e OK, am pierdut 2 litri de antigel, si celora care aerisirea le scoate peri albi, recomand borcan de plastic, cu furtunul pe fund, nici macar capacul de la radiator nu l-am scos, doar ceel doua aerisitoare, in 3 minute am terminat aerisirea
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Eu am mai pus si niste silicon rosu intre garnitura si capac/pompa
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
voi aveti o problema cu siliconu ala rosu.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#19
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
poate n-au acuma da urmeaza...
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Dar ce are siliconul ala? L-am pus peste tot al naibi el, pana si la teava de evacuare
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
de ce nu ai incercat si cu silicon negru? eu mor pe ala rosu
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Si ala negru merge pus peste tot?
![]() Deci asta era problema doar, culoarea..? ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
problema sta in felul urmator, cui ii e lene sa curete garniturile vechi, pune silicon, e o tiganie, daca cureti bine, nu e nevoie de nici un silicon.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
yon |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
argon sa stii ca ai dreptate eu la nici o imbinare pt care se gasesc garnituri nu folosesc silicon si nu am nici o problema, ca sa fi on topic eu zic ca ar trebui sa schimbi capacul , eu am schimbat acel capac in vara si pana acum nu am avut nici un fel de probleme, am dat pe el vreo 50 de ron cu tot cu garnituri, nu stiu de cine este produs.
|
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#25
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
l-o schimbat ieri
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si nici nu e nevoie sa dai cu vaselina
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e nevoie, dar nici nu strica, mai repede ajuta la asezare si etanseitatea initiala.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
vaselina nu strica, siliconul e discutabil.
Io sunt de parere ca siliconul ala e mai degraba o improvizatie a mecanicilor care nu sunt in stare sa stranga o garnitura. Fabrica a pus silicon cumva la baia de ulei, la capacul culbutorilor, la pompa de apa? NU! A pus la ultimele motoare ca sa scape repede. Da si ei au pus doar silicon, nu garnitura si silicon. Ca sa va oftic motorul meu nu mai are urma de silicon, mi-a luat vreo 2 ore sa curat calumea siliconul de la baia de ulei. Ramasesera pe blocul motor resturi. Si chestia cea mai mijto la care m-am gandit eu este ca daca or ramas sunt mari sansele ca particule din el sa pice in ulei si sa ajunga prin canalele de ungere cu ulei a motorului. Va las pe voi sa va ganditi ce daune ar produce. La fel si in pompa de apa daca ajung bucatele in lichidul de racire. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa e.dar nici vaselina nu se pune la garnituri.asta e tot o improvitatie;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
bine ca esti tu destept si faci fara improvizatii, daca dadea toata lumea cu vaselina pe garnituri nu mai stateam sa ne chinuim la ras garniturile vechi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th April 2025 - 06:17 |