probleme electromotor, nu are putere sa invarta
![]() ![]() ![]() |
probleme electromotor, nu are putere sa invarta
Virusux |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|||
CaliN_08 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 16 October 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai tu cat ai tinut-o la incarcat?Si esti sigur ca redresorul e bun?
This post has been edited by CaliN_08: 21 Mar 2010, 11:56 |
--------------------
Dacia Nova
Dacia Nova
2000
- CJ09AHL
|
|
Virusux |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
Pai normal ca e bun,dar cu alta baterie de ce nu merge?Chiar daca merg cu masina ceasul imi arata ca bateria este incarcata,iar daca opresc masina si dau la automat nu are putere sa invarta.
![]() |
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
cannis88 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 27 March 07 ![]() |
incearca sa schimbi fisele!eu exact problema asta am avut-o la sfarsitul iernii!
|
--------------------
dacia
nova
1998 gt
- OT 66 LUP
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cand ai zis fise, banuiesc ca te-ai referit la cablurile de alimentare.
Bornele daca sunt oxidate, legaturi slabe, contact la starter(in interior) perlat, steguletele de la rotor slabe (tu ai masurat daca da la masa, dar te-ai uitat sa aiba si steguletele stranse, fara spatiu la capetele bobinelor, la colectori), capatul de minus care e pe cutie sa fie direct pe electromotor, nu pe cutie, sunt atatea motive sa nu invarta normal. Pe rotor, bobinele sunt legate asa fel, ca formeaza un cerc, ca petalele unei flori. Carbunii sunt asezati asa fel ca, nu actioneaza diametral opus, ci la vreo 90 de grade, impartind rotorul in doua bobine, una mai mare si alta mai mica. Daca un stegulet e slab, intrerupe una din bobine, si rotorul merge doar intr-o sectiune, si slab. Poate cineva sa spuna altfel si sa fie si adevarat? 21 Mar 2010, 20:23: Ar mai fi una, ca rotorul sa atinga de stator, si cand l-ai rotit prima data, cand a mers bine, atingand s-a incalzit unde atinge si a ars izolatia la bobina rotorului dand chiar la masa, anuland o parte din bobinaj. Asa curentul se scurge direct la masa, anuland si o parte din stator, adica jumate. 21 Mar 2010, 20:27: Bendixul poate sa patineze in bilele cilindrice. This post has been edited by PH-06-BOA: 21 Mar 2010, 20:27 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
- statorul nu prea are cum sa-l anuleze ca e format din magneti, doar daca se sparg sau fisureaza le scade campul magnetic
- din cate am vazut la electromotorul meu are 4 carbuni la 90 de grade si din cunostintele mele motoarele de curent continuu au carbunii la 180 de grade, astfel banuiesc ca cei patru actioneza 2 cate 2 in perechile formate de cei la 180 de grade pentru a dubla campul si puterea oferita - ca sa sti ca bobinajul rotorului este bun trebuie sa masori rezistenta electrica si sa obtii aceasi valoare intre placutele de cupru de pe colector situate la 180 de grade (am mai vazut la electricieni), unii mai curata colectorul cu jmirghel fin pentru ca acesta sa nu fie oxidat sau sa aibe urme de uzura care distrug carbunii si nu-i lasa sa faca contact bun, iar apoi curata cu un ac zona dintre placute de depunerile de material conductor, aceste depuneri fura curentul si-l tranzmit catre celelalte bobine ale rotorului facandu-l mai ineficient, unele colectoare au material izolant (cred ca e bachelita) din contructie intre placutele de cupru tocmai pentru a evita acest fenomen deci atentie daca e sau nu nevoie de curatarea colectorului de depuneri |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
clau1300 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 28 November 08 From: brasov ![]() |
salut! daca demarorul este aproape nou atunci este posibilitatea ca sa fie chiar bucsele uzate este prima si cea mai simpla cauza din care un demaror invarte mai greu, pe urma stator cu magnetii sparti, rotor in scurt, cabluri baterie....
|
--------------------
dacia
1300
1979
- bv07eyg opel vectra y20dth
ex. dacia 1300 |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
adevarat uitasem ca atunci cand imi vazusem electromotorul desfacut era din cauza bucselor, defapt numai cu ele am avut probleme
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
cannis88 |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 27 March 07 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Mar 2010, 21:49) Cand ai zis fise, banuiesc ca te-ai referit la cablurile de alimentare. Bornele daca sunt oxidate, legaturi slabe, contact la starter(in interior) perlat, steguletele de la rotor slabe (tu ai masurat daca da la masa, dar te-ai uitat sa aiba si steguletele stranse, fara spatiu la capetele bobinelor, la colectori), capatul de minus care e pe cutie sa fie direct pe electromotor, nu pe cutie, sunt atatea motive sa nu invarta normal. Pe rotor, bobinele sunt legate asa fel, ca formeaza un cerc, ca petalele unei flori. Carbunii sunt asezati asa fel ca, nu actioneaza diametral opus, ci la vreo 90 de grade, impartind rotorul in doua bobine, una mai mare si alta mai mica. Daca un stegulet e slab, intrerupe una din bobine, si rotorul merge doar intr-o sectiune, si slab. Poate cineva sa spuna altfel si sa fie si adevarat? <span class='edit'>21 Mar 2010, 20:23:</span> Ar mai fi una, ca rotorul sa atinga de stator, si cand l-ai rotit prima data, cand a mers bine, atingand s-a incalzit unde atinge si a ars izolatia la bobina rotorului dand chiar la masa, anuland o parte din bobinaj. Asa curentul se scurge direct la masa, anuland si o parte din stator, adica jumate. <span class='edit'>21 Mar 2010, 20:27:</span> Bendixul poate sa patineze in bilele cilindrice. cand am zis fise, m-am referit la fisele care transmit scanteia catre bujii! Acestea avand o rezistenta prea mare atenueaza puterea scanteii, ceea ce duce la concluzia eronata ca electromotorul si/sau bateria nu sunt bune. in iarna, dupa ce am schimbat bateria, imi facea la fel cum imi facea si cu cea veche:nu imi invartea cum trebuie, se poticnea!am curatat electromotorul, schimbat bucse-la fel, nu invartea cum trebuie! insa din inspiratie am citit instructiunile de utilizare ale aprinderii tranzistorizate pe care o am pe masina, si am vazut ca rezistenta fiselor trebuie sa fie de maxim 4 kohm! Abia atunci m-am gandit sa masor si eu fisele, si masurandu-le am gasit valori de 40-50kohm pe fisele 1 si 4, 80kohm pe fisa 2, de 115 kohm ( ![]() |
--------------------
dacia
nova
1998 gt
- OT 66 LUP
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
indiferent daca o porneste usor sau nu, electromotorul nu ar trebui sa se poticneasca (prin asta inteleg sa invarta cate putin, in salturi nu continuu) decat la temperaturi sub-zero cand e bateria slabita de frig si uleiu mai vascos
daca crezi ca bucsele rotorului sunt bune mai poti verifica daca axul rotorului calca bine pe coroana (daca se aliniaza pinionul corect),daca nu se observa ma gandesc ca o metoda simpla e sa slabesti cele 3 suruburi de prindere ale electromotorului si pui pe rand la suruburi distantiere (saiba) subtire (max 1 mm) astfel incat sa se modifice unghiul electromotorului pe carcasa ambreiajului, poate obti rezultate bune daca schimbi fisele la bujiilor nu inseamna ca se repara electromotorul, tu doar ai usurat pornirea motorului nu invartirea electromotorului care a ramas greoaie doar ca nu se observa acum, vei observa doar cand va fi frig sau vrei avea alte probleme ca te va incurca si aceasta problema (care din spusele tale persista) This post has been edited by danciusergiu84: 23 Mar 2010, 09:21 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Virusux |
![]() ![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
salut.Multumesc tuturor pt sfaturi dar daca va zic de la ce era nici nu va vine sa credeti.Ieri am fost la DACIA SERVICE ca aveam nervii biscuiti ,am fost la nu nene electro-mecanic de acolo pe care il cunosc si dupa ce i-am explicat ca toate sunt noi la demaror sa uitat si el la demaror si a miscat de magnetii de la stator care pareau si ei tot noi dar nu trebuiau sa se miste ca aceia sunt lipiti de carcasa si la mine daca erau deslipiti (dar stateau acolo nemiscati din cauza magnetilor) cand il puneam in sarcina rotorul atragea magnetii ca se magnetiza de la tensiunea care intra in el,daca il dadeam jos si il punam sa mearga in liber nu puteai sa il tii in mana.
Concluzia: NU TREBUIE SA SE MISTE MAGNETII<EI TREBUIE SA FIE LIPITI>. Va saluta VIRUSUX cu a lui nova GT BR.05.GLM Daca aveti probleme de genu asta nu ezitati sa ma sunati si imi dau tot interesul sa va ajut. 0766851008. ![]() |
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
am zis ca poate fi de la magneti dar nu credeam ca pleaca de la locul lor si nu observa nimeni ca nu mai stau aliniati
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
nicuviv |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 253 Joined: 31 January 10 ![]() |
in capatu rotorului in partea cu carbunii exista 2 seibi ina de metal si una de textolid vezi sa fie puse corec(incepand de la capacu din spate saiba de textolid si inspre rotor sa vina aia de metal)mai incearca sa bagi o surubelnita in bendix si sa invartzi bendixu cu rotor sa verifici cat de usor se invarte sa nu fie blocat sa nu tina ceva
|
--------------------
dacia
nova
1995
|
|
ion_lazar_2 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 March 08 ![]() |
alta problema la pornirea motoruluiu cald, electromotorulnu sta cuplat pe volanta decat 1-2secunde, seinvarte in gol din inertie , motorul nu porneste, se repeta pana la un mopment dat porneste dupa 1-30incercari. la motor rece invarte fara probleme.
|
--------------------
dacia
nova
1998
- vl 02 xux
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verifica , bendixul , furca , si cursa , poate nu este destul de mare si nu intra pe coroana
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Bendixul mai sigur. Se poate repara, chiar si schimba bilele cilindrice, intarite arcurile care imping bilele.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 06:28 |