probleme mari cu ambreiajul!, cel putin asa mi se spune
![]() ![]() ![]() |
probleme mari cu ambreiajul!, cel putin asa mi se spune
claudiuvoinescu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Deci hai sa derulam filmul inca o data:
pornesti motorul usor (da/nu) sprit ?(da/nu) incalzesti motorul la relanti (da/nu) sau calci usor acceleratia si o tii usor apasata cit incalzesti motorul (da/nu) iei piciorul din acceleratie si calci ambreiajul sa bagi a intia (da/nu) motorul moare Raspunde te rog ca sa vedem care e scenariul. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate s-a intins cablul ?
sau poate ai problema la ambreaj placa de presiune uzata decalita ... sau cel mai simplu mai strange cablul ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
problema e in felul urmator: dimineata pleaca la cheie cu putin soc. o las 1 minut sa se incalzeasca si dupa aia plec. calc ambreiajul si bag in viteza si totul merge perfect. prblema e cand apas ambreiajul sa scot din viteza atunci moare de parca nu ar mai avea aprindere. nu conteaza daca scot din viteza sa franez sau sa schimb vitezele, nu conteaza ce turatie are motorul moare de parca nu ar avea aprindere. dar motorul porneste la sfert de cheie dupa ce moare.
inca o data motorul nu moare cand calc ambreiajul sa bag in viteza, moare cand scot din viteza ori sa franez ori sa schimb. cel mai bine se observa in treptele 1 si 2 cand trebuie sa fac trecerea f repede pentru a nu forta motorul, pornindul din mers. am observat ca nu trebuie sa cuplez de tot ca sa se intample beleaua. in drumul meu spre munca am o intersectie in care trebuie sa tin masina nemiscata din acceleratie si daca las un pic ambreiajul iarasi moare. This post has been edited by claudiuvoinescu: 28 May 2007, 10:03 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu cred sa fie din ambreiaj. Mai degraba verifica aprinderea si alimentarea.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
sper sa nu fie din ambreiaj, dar inafara de lucrul asta motorul merge perfect!
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Deci.... bagi I-a, pleci de pe loc si cand debreiezi pt a schimba a II-a moare motorul?
Se manifesta si cu motorul rece sau numai la cald? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
exact. acelasi lucru se intampla si la trecere de la a 2a la a 3a daca intarzii prea mult la schimbarea vitezei. se intampla si la rece si la cald.
mentionez ca aprinderea si carburatia sunt puse la punct, iar motorul merge perfect. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Doua lucruri de verificat. Clapeta de acceleratie nu cumva se inchide total cind nu mai accelerezi? Ar trebui de asemenea sa existe o problema in circuitul de relanti. Cam atita despre carburator. Circuitul de relanti ar trebui verificat oricum. Socul nu cumva ramine inchis? Poate cablul nu mai face nimica?
Aprinderea ar putea sa sufere din cauza unui condensator care intrerupe/scurtcircuiteaza, sau o bobina pe ultima suta de metri. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
daca ar fi fost din clapeta de acceleratie ar muri si cand accelerez pe loc. nu? la fel si cu aprinderea. am problema asta doar cand debraiez sa schimb vitezele sau sa franez. m-am gandit ca ar putea trage aer fals pe la servo sau pe la filtru de aer, si cum filtrul de aer e proaspat schimbat ramane doar servofrana de verificat. sa fie asta problema?
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu. Daca e clapeta moare cind ai luat piciorul din acceleratie. In miscare, inertia masinii continua sa invirta motorul atita vreme cit nu atingi ambreiajul. Odata ce l-ai atins, gata, nu mai e nimic care sa invirta motorul. E posibil ca circuitul de relanti sa fie partial obturat. Dar nu se poate sti pina nu verifici. Nu ne-ai spus, in sarcina motorul trage bine? Daca da, inseamna ca debitul de benzina e bun la carburator.
Dar asa cum ti s-a spus, ai verificat ca cablul de ambreiaj isi face treaba ca lumea? |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
cablu de ambreiaj e reglat. in cazul clapetei ma refeream la o decelerare in timpul stationarii cu si fara ambreiaj cuplat. motorul trage f bine. am facut toate reglajele la el iar acum am o accelerare mult mai buna in treptele de viteza 2 si 3, ceea ce ma face sa cred ca aprinderea si carburatia nu sunt de vina.
observatie: azi de dimineata nu a mai murit motorul. debraiam, scoteam din viteza, turatia scadea pe la 5-600 ture (cel putin asa apreciez), dar dupa cateva secunde bune (3-4) revine la turatia normala de relanti |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#13
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
pai ulei cand sta (o noapte de ex) se ingroasa. cand pornesti motorul si tii ambreiajul apasat in mod normal nu lucreaza pinioanele si nu "rupe" uleiul, cand lasi ambreiajul incepe sa se "rupa" uleiul (din cutie, sa nu intelegi gresit) si atunci poate scadea turatia cu (pana la) 100 de ture. daca scade pe la 5-600 ture, poate ai facut o alegere proasta in ceea ce priveste uleiul. sau sunt alte probleme mai grave.
si chestia cu "aer fals pe la filtrul de aer"?! ![]() stiu ca s-ar putea sa fiu de bula dar imi dau si eu cu presupusul... poate fi de la fisa centrala problema cu muritul motorului cand decupleza sa schimbe viteza!? |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
tgg2k nu ma refeream la pornitul motorului dimineata. ma refeream la un drum de 20 de minute cu masina si la cum se comporta masina in acest drum.
cat despre ulei am pus esso 15w40 si am 800 km facuti cu el. la filtrul de aer ma refeream la o posibila neetansare a filtrului acum 2 saptamani l-am gasit agatat in carcasa si nu etansa cum trebuie. dar aceasta problema e rezolvata. a mai ramas circuitul de aer din servofrana unde am observat ca furtunul nou cumparat are crapaturi. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#15
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
claudiuvoinescu cred ca este vorba de uleiul din cutie ... care in nici un caz nu este 15w40 poate 80w90...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
mihai0070 fa-ma si pe mine sa inteleg ce are uleiul din cutie cu faptul ca mie imi moare motorul. eu am pus esso in motor.
intradevar nu am mai verificat uleiul de 2 ani de zile dar masina a stat si nu a curs nimic din cutie. This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 11:27 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#17
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
citeste ce a spus tgg2k si ce ai raspuns tu si raspunsul meu si o sa intelegi
Scuze de OFF-Topic |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
ok. acum am inteles ca tgg2k se referea la uleiul din cutia de viteze. poate e ca el si uleiul din cutie opune o anumita rezistenta.
dar mie imi moare motorul si dupa 100 km parcursi cand uleiul din cutie nu ar mai opune rezistenta. si daca o iau logic mie imi murea motorul/scade dramatic turatia cand debraiez motorul de cutie nu cand cuplez. daca gresesc spuneti-mi. nu toata lumea se pricepe sau are un nivel ridicat de cunostinte in problemele daciei. nu ar strica niste explicatii complete. nu de alta dar cred ca tocmai asta e motivul acestui forum. respect! am uitat sa precizez. zilele astea am mers cu masina incercand sa evit folosirea ambreiajului in treptele 2, 3 si 4 iar la scoaterea din viteza motorul revenea normal la turatia de relanti. This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 12:05 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#19
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
discutia despre ulei a fost referitor la ce ai patit azi dimineata, scuze poate nu am fost destul de explicit.
revenind: ai mers cu masina incercand sa eviti folosirea ambreiajului?! deci sa inteleg ca nu ai schimbat des vitezele, nu?! doar minimul necesar deplasarii... si a mers ok, nu?! si azi dimineata nu a murit dar ii scadea turatia 500-600... pai imi vine sa te intreb la cate ture sta la relanti? (din semnatura vad ca ai dacie 1310) This post has been edited by tgg2k: 29 May 2007, 13:34 |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
am folosit ambreiajul doar la plecarea de pe loc cu treapta 1 trecerea la treptele 2, 3 si 4 le-am facut fara a mai calca ambreiajul.
relantiul il am reglat la 900-950 ture. cel putin asa indica acul de la turometru. pot sa il tin si la 800 de ture dar nu imi place fiindca trepideaza. iar de la 900 la 500 de ture e distanta mare si o gramada trepidatii. de murit nu a mai murit dar scade turatia si trepideaza f rau. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#21
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai schimbi vitezele fara ambreaj ... si dece ne intrebi ce are ... sau dece se strica
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
andreiutzu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 530 Joined: 23 March 07 ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2009
- DJ-04-ANN
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
am schimbat fara ambreiaj fiindca azi am avut nevoie de masina si nu am vrut sa raman fara ambreiaj in mijlocul intersectiei.
si inca ceva schimbarea treptelor de viteza fara a folosi ambreiajul nu este permisa doar "soferilor" de duminica si soferitelor. posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred. iti trebuie doar cojones. si in plus la dacie acest lucru se face foarte usor, doar ascultand motorul. This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 14:27 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#24
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cine l-a invatat asa dar efectele din Post #1 sunt clare ... cutia aia clar nu mai este intreaga (cel putin pinioane barbierite ) si nici ambreajul nu se simte prea bine ...
mai condu asa si sa ne spui si noua la ce masina mai ai degand sa faci teste de acest gen cojones romaneste nu stii ![]() "posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred" zi sa m.... tu ca nu schimba cu ambreaj si tu de unde ai putea sa stii asta ... mai ales ca GENERALIZEZI nu gluma ... This post has been edited by mihai0070: 29 May 2007, 14:28 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
am condus in stilul asta aproape 18 luni o dacie din 89 si nu a avut nici pe "dracu" scuzati-mi limbajul.
mihai0070 mai intreaba soferi care fac tara nu baietasi care sa fataie prin bucuresti cum se poate schimba fara ambreaj. poate sunt eu mai nebun dar se poate merge fara a folosi ambreiajul. iti spun din proprie experienta. ps. pinioanele le barbieresti doar daca nu astepti sincronul si fortezi intrarea in viteza. lucru care se poate intampla si atunci cand folosesti ambreiajul. reeditare: stii foarte bine ca se schimba fara ambreiaj. exceptie face treapta 1. poate la autocamioanele mai noi poate ca nu se schimba fara ambreiaj. dar cand am facut scoala de soferi categoria C asa am invatat sa schimb vitezele. This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 14:46 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#26
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bre la RABA aia ceausista ... caraie de o aiu draci si cu ambreaj si cu fara ... asa ca multumesc de experienta dar nu o mai aplica pe dacie
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
claudiuvoinescu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de oroare Group: Members Posts: 350 Joined: 27 March 07 From: Bucuresti ![]() |
OFFTOPIC:
nu invat pe nimeni. cel putin nu asta vreau sa fac. RABA ceausista caraie de o iau dracii fiindca nu are sincroane. metalul din care sunt facute pinioanele cutiei de viteze este mult mai rezistent. la dacie din cate stiu eu pentru fiecare treapta de viteza este un sincron care sincronizeaza cuplarea pinioanelor tocmai pentru a nu carai. vad ca ai nova, nu stiu daca ai condus dacie1300/1310 dar din experienta mea la daciile astea mai vechi la intrarea de la punctul mort in orice treapta se face in 2 pasi mai mult sau mai putin sesizabili. acolo te lovesti de sincron. nu recomand la nimeni asa ceva fiindca o intarziere sau o graba de o jumatate de secunda te poate costa cutia de viteze. dar asta nu inseamna ca nu poti face asa ceva. iti trebuie curaj si control total asupra comenzilor masinii. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 - Estate - 79kw
- cl 03 wzm
|
|
mikkai |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 12 June 06 ![]() |
Cred ca daca iei o carte de la orice automobil cu ambreiaj o sa scrie mare in ea NU SE SCHIMBA VITEZA FARA A DEBRAIA.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 1984
- B 87 CLR B 888 SEC
|
|
ATM |
![]()
Post
#29
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Foarte corect, ca doar cutia de viteze presupune prin constructie existenta ambreiajului si utilizarea lui pentru o buna functionare.
Daaaar pe de alta parte, cand ramai fara ambreiaj la drum lung si te mai pricepi la astfel de schimbari neortodoxe, ajuta...decat sa ramai in varfu' dealului la miezul noptii, mai schimbi si fara ambreiaj pana ajungi acasa... Iar cu problema opririi motorului in mers, inclin si eu sa cred ca tine ceva de aprindere. Nu vad cum ambreiajul in sine ar putea sa forteze oprirea motorului. This post has been edited by ATM: 30 May 2007, 06:49 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#30
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
distractiva discutia asta... pe de-o parte: da, este posibila schimbarea vitezelor fara a utiliza ambreiajul! pe de alta parte: in nici un manual de utilizare a unui autoturism nu scrie sa faci treaba asta (oare de ce?!).
astea fiind spuse, de ce ne mai intrebi pe noi ca ce are de moare motorul cand folosesti ambreiajul? pai hai sa-ti zic eu: daca esti asa priceput si ai invatat-o sa mearga fara ambreiaj... acum deja are fite! This post has been edited by tgg2k: 30 May 2007, 09:40 |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 06:46 |