releul de incarcare, cred ca e defect
![]() ![]() ![]() |
releul de incarcare, cred ca e defect
narcissb |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 11 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
- IS 78 NSM
|
|||
roberth |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru tamponat Group: Members Posts: 60 Joined: 1 March 04 From: spatele tau ![]() |
QUOTE(narcissb @ 3 Oct 2005, 15:02) Salut.Cred ca m-a lasat releul cand pun mana pe borna unde sunt prinse 2 fire (releul este electronic) acesta este fierbinte.Exista vreo modalitate de verificat releul.Ar putea fi de vina alternatorul?Mentionez ca ceasul care indica incarcarea se porneste de pe rosu doar daca nu am consumatori porniti chiar si pozitia altfel acul sta lipit in stanga si nu misca.as vrea sa o pun la punct ca vine iarna si nu vreau sa mauit la ea cum sta in zapada. daca este asa cum spui, si daca nu ai un aparat de masura, eu zic sa apelezi mai bine la un electrician... risti sa te uiti la ea cum sta in "zapada", inainte sa vina iarna ! ![]() |
--------------------
Dacia
Nova T
1998
- B 66 COJ “Ca să înțelegi că ești prost, trebuie totuși să-ți meargă mintea. ”
(Georges Brassens) |
|
vick |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
Sau schimba-l ...
|
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Schimba releul sau imprumuta de la cineva.
|
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
narcissb |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 11 April 05 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
- IS 78 NSM
|
|
byte |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Salutare,
am cumparat un releu electronic ca sa-l schimb pe cel mecanic care il am acum pe masina. Problema este ca nu prea stiu sa-l montez adica unde sa-l pun. Releul care l-am cumparat este o chestie micuta care nu se poate monta in locul celui vechi pentru ca este mult ma mic. In insrtructiunile de instalare nu scrie unde se prinde ... In rest are 3 fire pe care nu prea stiu exact unde trebuie sa le pun ... adica de unde stiu care este +12v contact pe cheie, sau DF etc. Poate a mai montat cineva asa ceva pe masina si ma poate ajuta cu niste mici detalii. Mersi mult |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
byte |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Mersi pentru poza,
am reusit si eu sa scanez instructiunile de instalare. 1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi 2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu; Cel rosu este contact cheie? Mersi Attached thumbnail(s) instructiuni.JPG ( Size: 149.19k ) Number of downloads: 691 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#9
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 12:35) Eu unu nu te-as sfatui sa iti pui electronic. Vezi ca cel mecanic se poate regla ![]() Eu momentan am releu electronic, si indiferent de turatie acul imi sta in partea rosie din stanga ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
byte |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Eu am acum unul mecanic si tensiunea de incarcare nu este constanta desi turatia nu variaza si nici nu se adauga alti consumatori. De reglat a fost reglat acum insa nu sunt multumit de rezultate.
Oricum pe cel vechi o sa-l pastrez, dar vreu sa vad cum merge cu asta electronic. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#11
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 17:00) Eu am acum unul mecanic si tensiunea de incarcare nu este constanta desi turatia nu variaza si nici nu se adauga alti consumatori. De reglat a fost reglat acum insa nu sunt multumit de rezultate. Oricum pe cel vechi o sa-l pastrez, dar vreu sa vad cum merge cu asta electronic. Pe fosta mea dacie am avut releu electronic, din cauza lui am schimbat diodele la alternator ![]() ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 29 Jun 2006, 17:59 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu mai incepeti cu aberatii de genul mecanic Vs electronic. Cel mecanic e history, toate masinile din zilele noastre au electronic, ca e asa prost, probabil il pun toti producatorii...ce prosti domle'...mai bine puneau relicva aia mecanica inventata acum 100 de ani.
Cele electronice au senzor de temperatura pentru protectia bateriei, vara cand e cald afara baga mai putin, si iarna cand e cu minus baga mai mult, inspre 14,35. Am testat chestia asta. This post has been edited by argon: 29 Jun 2006, 18:06 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#13
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
byte |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Se poate sa-mi raspundeti la asta:
1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi 2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu; Cel rosu este contact cheie? Attached thumbnail(s) instructiuni.JPG ( Size: 149.19k ) Number of downloads: 556 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
nu au nici o protectie termica, pur si simplu piesele isi modifica valorile in functie de temperatura si atunci la caldura incarca mai putin si la rece mai mult .Am desfacut vreo 10 relee deastea din comert si toti care le-au adus se plangeau de asta .este o dioda zenner in releu care are trebuie sa tina o tensiune de referinta fixa numai ca ea se modifica in functie de temperatura si atunci da simptomele astea.postasem eu o schema buna care tine tensiunea fixa indiferent de temperatura si se poate regla si tensiunea de incarcare
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SI modificarea valorilor ce e? nu e protectie? intentionat sunt facute asa !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
nu cred te invit la mine sa masori incarcarea la alternatorul de VW si iarna si vara incarca la fel pe releul lui scrie 14v si atit scoate am fost la garantie cu bateria noua in iarna si ala de acolo a ramas masca cum incarca si cu faruri si cu aeroterma si acum vara tot 14v incarca cu aceeasi consumatori .ca o paranteza bateria veche m-a tinut aproape 6 ani. de ce crezi?
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
nu am chef de contraziceri aiurea tot ce pot sa iti spun e sa masori la masini cu releu regulator incorporat in alternator tensiunea si cand e mai rece si cand e cald si sa imi spui si mie cum sta treaba.releul din schema de mai jos il au mai toti colegii mei pe masini si nu l-ar da nici pe 100 dinastea din comert
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
mbabusanu |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 21 June 06 ![]() |
mie mi s-au dus 5 diode. am releu mecanic. nu se duc diodele din cauza releului. se duc din cauza scurt-circuitelor (unde se produc scantei), arcuri electrice. merg pe mecanic in continuare si sunt multumit. nu mi-am luat electronic pt ca asta mecanic e inca bun. am avut electronic pe alternator la inceput (incorporat). s-a ars. acu e perfect.
|
--------------------
dacia
break
VS-12-FIX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(byte @ 29 Jun 2006, 14:14) Mersi pentru poza, am reusit si eu sa scanez instructiunile de instalare. 1) unde ar trebui sa-l prind pentru ca nu se poate pune in locul celui vechi 2) la releul pe care il am acum sunt 2 fire unul verde (probabil DF) si unul rosu; Cel rosu este contact cheie? Mersi Atentie acest releu este pt modelele olcit sau cele care au in afara de puntea cu 6 diode inca 3 diode de pe cele 3 infasurari |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Te referi la cel cu fir de referinta?
Al treilea fir este pur si simplu pentru a lua tensiunea de referinta de pe + alternator. Fostul fir + (cel cu papuc plat) ia tensiune prin contact. Acea cadere de tensiune dintre + alternator-bloc lumini-contact-+releu este uneori mare, de la contacte imperfecte sau "imbatriniri" de material sau, pur si simplu din cauza calitatii (am schimbat contactul cu cheie si de la 0,8 cadere pe el a scazut la 0,6, dar mai putin nu. Acei 0,6 V provoaca o tensiune pe + releu de 14,4 -0,6=13,8V. Releul simte ca tensiunea e mai mica si creste timpii de excitatie incit pe + sa apara 14,4 V. In cazul asta pe + alternator/+baterie vor fi 14,4+0,6=15 V...Mult. Ei, acel al treilea fir ia tensiunea de referinta de pe + alternator care fiind legat direct la + baterie, caderea pe fir e infima, stabilizarea fiind mult mai buna. Ei, un "revers" tot are: in cazul caderilor de 0,5-0,6 V pe acel fir, in sarcina e posibil ca acea cadere sa creasca iar instrumentul din bord pentru incarcare sa stea putin spre rosu-stinga. La mine se manifesta asa, dar, incarcarea masurata cu/fara consumatori la relanti/turatii mari este, cum spune Fabian, fix 14,3V. Doar la cuplarea/decuplarea consumatorilor apare un mic salt de 0,2-0,5 V, foarte scurt, dupa care tensiunea ramine fixa. Uite schemele: cea de sus-releu cu fir, cea de jos releu electronic clasic. Pe cea de jos se observa un grup de diode=un zener si doua 1n4148 sai 1n400x montate direct. Ei, bine, acelea fac compensarea termica a montajului, incit la orice temperatura sa incarce la fel. La cel de sus ar fi o solutie: inlocuirea diodei 7V5 cu una 6V2+doua 1n4148=>6,2+2x0,6=7,4V. Ca o concluzie, acel releu se poate folosi fara frica pe dacia, nu doar Oltcit. Attached thumbnail(s) ReleeRegulator.jpg ( Size: 110.43k ) Number of downloads: 638 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Stiu,m-am uitat mai atent si am vazut 3 fire mie mi s-au parut 4 fire. Schema de mai sus cea cu integrete postata de Fabian o am pe masina de 5 - 6 ani si nu am avut nici o problema pina acum la ea am si cablajul si detalii de constructie dar nu am cum sa le postez ca nu am aparat foto , cablajul intra perfect in unul dala mecanic dupa ce s-ascos tot de acolo iar tranzistorul e pus deasupra principalul lucru este potentiometrul de 1 K care trebuie sa reziste la vibratii si sa fie usor de reglat [de tipul cu piulita de stringere ca sa nu se modifice valoarea] si chestia cu caderea de tensiune eu am zis-o dar trebuie vazut daca firul de + bobina +releu este suficient de gros pentru a nu avea cadere de tensiune intre firu rosu iesire contactde obicei mai subtire si pleaca de pe la panoul de sigurante si se duce la + releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Am ars releul de incarcare, nu stiu cum de s-a ars dar asta e alta problema. Am facut scurtcircuit intre borna plus a bateriei si o teava care iese din pompa de frana. A facut plici si a iesit un norisor de fum de sub releul de incarcare. Am observat ca am in continuare incarcare, farurile lumineaza un pic mai puternic cand turez motorul si voltmetrul de bord indica acum - cu farurile stinse - mai mult. Sunt aproape sigur ca releul s-a dus si acum am incarcare permanenta. Teoretic ar trebui inlocuit. Practic masina merge la remat pentru "operatiunea Rabla" zilele astea si singurul motiv pentru care nu am dus-o inca sunt cozile enorme de la remat. Intrebarea mea este cat e de rau pentru baterie daca mai circul asa, sa zicem, 150km prin oras pana atunci. Merita inlocuit releul? Nici nu stiu, trebuie ceva reglat? Cred ca da. Eu voltmetru calibrat in care sa am incredere nu am.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
cristidb |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca tot o duci la cimitir.... mai conteaza? Daca incarca prea tare strica bateria.
Releul electronic e clar mai bun decat cel mecanic. Chestia cu "cel mecanic se poate regla" nu e un argument. Se poate regla dar nu va merge niciodata bine. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
DACA e de "rabla" si DACA bateria ta e buna, o poti face cadou unuia cu ea busita. Faci schimb cu el, cu amendamentul ca eventual sa vina sa te tracteze pt a porni.
Dar din ce spui, releul tau incarca prea mult. In conditii normale ti-as spune "urgent schimbat". Asa, pentru 3 zile sa dai 1,3-1,5 RON pe unul, NUMAI daca bateria e buna si vrei s-o recuperezi. ATENTIE! Mesajul e NUMAI pentru cazul lui serban_1205. In cazul in care masina se tine, se schimba releul urgent, se sulfateaza bateria! This post has been edited by diaconuliviu: 17 Jul 2006, 12:36 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
serban_1205 |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc. Gata, am scapat de masina si am recuperat bateria. Problema nu se mai pune. Masina a mers cu bateria veche toate cele 3 drumuri: la remat Berceni Fort dus-intors si la Chitila
Eu stiam ca bateriile se sulfateaza daca se tin descarcate mult timp, nu daca se supraincarca. Stiam ca prin supraincarcare principalele efecte sunt incalzirea si electroliza apei din electrolit -> scaderea nivelului -> trebuie completat cu apa. Dar stiu ca se mai intampla si ceva mai rau dar nu stiu ce. This post has been edited by serban_1205: 17 Jul 2006, 19:51 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Iar scaderea nivelului are efect expunerea placilor la aer, cu aceleasi efecte.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
serban_1205 |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Jul 2006, 08:40) Pai e "bine" daca e doar asta. Inseamna ca daca, de exemplu, ai o baterie cu una din celule defecta - are curent de pierdere mare - ca sa incarci si celula defecta, trebuie sa le supraincarci pe celelalte. Inseamna ca e suficient sa completezi cu apa celulele bune. Eu cred totusi ca e posibil sa se mai intample ceva rau dar nu stiu ce. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
cristidb |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca una din celule e defacta poti sa arunci bateria.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 07:59 |