servofrana, probleme dupa montaj ...
![]() ![]() ![]() |
servofrana, probleme dupa montaj ...
djmix7388 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|||
vladut88 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
ei zic sa duci servo frana ai de unde ai luato si sa iti de alta de auto nova satu mare de papuc diesel largesti umpic gaurile la pompa ta de frana ,gaurile de prindere pe servo frana ele au 7,5 mm si pt servo de papuc trebe sa aiba 8,2 minim si nu o sa mai recunosti masina
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
as duce-o eu inapoi dar as fi tare curios cine mi-ar mai schimba-o dupa ce am manjit-o de vaselina si am blocat supapa aia. culmea e ca m-a intrebat daca vreau de papuc sau de berlina. si am ales berlina bineinteles. ar fi o idee si cu servo de papuc.
![]() ![]() This post has been edited by djmix7388: 8 Apr 2010, 20:31 |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
vyrrutzu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 21 March 07 From: Timisoara ![]() |
am cumparat azi servo noua. si am de gand sa o schimb zilele astea ca nu pot folosi masina. am totusi ceva neclaritati: intre servo si pompa de frana mai sunt ceva garnituri? pe care trebuie sa le iau sa le schimb?
si apoi ma gandesc ca daca servo este noua, normal nu ar trebui sa aibe toate reglajele facute? si ceva si mai hazliu poate pt voi: cat este de nasol pe sub bord sa ajung la tija de la pedala? am incercat sa ma uit asta seara, doar ca era deja intuneric, si nu prea am vazut unde este sub bord. ms anticipat! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
'89
- B 70 GHK
|
|
ghitza |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai daca pui noua nu ai ce sa schimbi intre ea si pompa,iar de reglaje acuma vezi ce frana ai,adica merge mai mult pedala in jos ca si la cea veche?daca da se mai destrange varful tijei ce iasa din pompa si actioneaza pompa,
In legatura cum desfaci sub bord esta asa.Dai scaunul de la sofer maxim spre spate si te uiti la pedala de frana si ai saiti dai seama ce si cumbafta |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
vyrrutzu |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 21 March 07 From: Timisoara ![]() |
am schimbat servo frana, dar tot se aude acel fasait (ca de aer fals) si motorul scade in turatie si tremura. pedala tine cam jos si cam de la a2a (aici voi aerisi)
dar de ce totusi tremura si scade turatia motorului? ms anticipat! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
'89
- B 70 GHK
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare
Hai sa imi spun si eu aici patania cu 2 servofrane noi de autonova. Eu am schimbato din cauza tremuratului cu pedala apasata. Prima servofrana a fost cumparata cu 1 milion, din targ de la cineva care vinde piese noi. Dupa ce o montez hai sa ii fac o proba si la 35-40 km/h apas frana brusc si franeaza bine .Dar dupa frana aia nu mai aveam frana deloc pe masina. Avand nevoie urgenta de masina a doua zi, ma duc in magazin si cumpar alta servofrana de autonova-128 roni. O montez si culmea ca am frana pe masina. Nu foarte buna, dar am frana. Cam la a doua pedala am frana buna. Si uite asa m-am scapat de 250 roni si mare lucru nu am rezolvat. La servofrana asta noua nu am reusit sa ii reglez deloc tija ce impinge pompa. Vedem cum evolueaza lucrurile, daca mai tin masina. Si daca o mai tin urmeaza o revizie la frane: schimbare discurilor, etrierii. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cum n-ai reusit sa reglezi? Nu se desface timburusul? E relativ normal: timburusul are hexagon de 8 parca iar in spatele lui, pe tija servo ai sa vezi niste caneluri - acolo intra o cheie inelara (12 parca). Cu aia se tine tija fixa sa se poata defileta acel timburus. Atentie la reglaj, e destul de laborios. Am scris de citeva ori, da o cautare...
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
daredan |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Vad ca nu a mai schimbat nimeni servo-urile de la frana
![]() Ce am observat la servo vechi este ca tragea aer fals pe la garnitura care etanseaza pistonul care actioneaza pompa de frana. Practic daca schimbam acea garnitura de cauciuc nu trebuia sa schimb tot servo. Dar cum nu am gasit doar garnitura am dat 135ron pe un servo de Autonova. This post has been edited by daredan: 6 Jul 2012, 19:49 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
ghitza |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
urmeaza sa montez si eu pe berlina pompa +servo de pe solenza ,revin cu poze dupa montaj,si va mai fi schimbat vasu de expansiune cu unu de golf,adica sa se aeriseste singura dar asta la topicu dedicat revin cu poze
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
daredan |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Am reglat tumburusul la 7mm... din fabrica era reglat la 3mm.
A mai pomenit cineva pe Dacia frane prea bune? Daca ating prea tare pedala de frana ma da cu nasul de bord. Ce sa-i fac? Sa mai bag niste aer in circuitul de frana?? nu este nici o roata infranata ca sa zic ca de aia blocheaza prea tare. Pur si simplu, masina ingheata daca apas pedala mai tare. De fapt cred ca ingheata spatele mai tare decat fata ceea ce este ciudat. Aer nu am in circuit, repartitorul este bun (functional), pompa noua, pistonase etrieri cu garnituri noi si perfect functionale, lichid de frana nou schimbat total, discuri de frana noi. Ce suspectez este calitatea placutelor de frana care poate nu prind asa de bine. |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
cristache31 |
![]()
Post
#42
|
![]() membru undercover Group: Members Posts: 100 Joined: 19 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu ceva probleme cu servofrana.
Inainte, mergea morul la ralanti balbait, in 3 bujii si rasufla pe langa pompa de frana. M-am gandit ca poate scap cu un kit de reparatie servo, am schimbat acel simering. Nu a mai rasuflat pe langa pompa, dar masina are aceleasi simptome cu motorul pornit, la ralanti si anume trepideaza, merge balbait, in 3 bujii, dar nu moare motorul, merge asa. Asa ca am luat o servofrana, noua AUTOSPEED. Am mers la niste "baieti" pe sos. Salaj, sa o monteze. Nu au tinut cont de nicio cota, respectiv acea distanta de 131mm. Au luat de pe servofrana veche originala a masinii acea piesa de care se prinde pedala si surubul cu tumburuc, care intra in pompa de frana, pe motiv ca pompa asta e proasta, acel surub cu tumburuc in cap e prost, sunt mai bune alea vechi. Binenteles, ca nu a tinut cont si de acea distanta de 9mm, cand i-am reamintit de ea, mi-a spus ca nu e problema, ca el stie de 7mm, dar oricum, nu a masurat cu nimic, avea ochiul "format". A probat de cateva ori si era atacata pompa, apoi a strans la maxim acel surub, i-a facut iar proba si, in final era ok. La prima vedere, masina era ok, pompa nu era atacata, era totul ok. Teoretic e bine. Practic, cand am ajuns acasa in Drumul Taberei, jale mare, masina intepenita, pompa atacata, mirosea minunat si putin fum dupa mine. Trabantul era elevul meu, vorba vine, dara daca mai mergeam putin, asa era. ![]() Acum, nu stiu ce a deblocat pompa, ca ii desfacusem cele 2 piulite de prindere, sau ca am tras pe acea supapa/pipa, care intra in servofrana. Momentan, frana e ok, nu e atacata. De proba, am pus cate o saiba pe fiecare prezon de la servofrana si am distantat putin pompa. Am mai observat ceva, care e ciudat pentru mine, pentru ca nu stiu daca e normal si anume ca atunci cand scot supapa/pipa (prinsa pe furtun) din servo frana, se aude sub spârcâie, cum rasufla, cum scapa presiunea de aer din servofrana. E normal lucrul asta? E defecta servofrana? This post has been edited by cristache31: 21 Sep 2012, 14:32 |
--------------------
Renault
Scenic
2001, 1.9dci
- b (doo numere) vmx
|
|
spiritt_89 |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 October 13 ![]() |
Buna ziua!Am si eu o intrebare,intre pompa de frana si servo se da cu ceva sa etanseze??
|
--------------------
dacia
suprnova
2001
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#44
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
nu se da cu nimic
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pcostica |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(pcostica @ 15 Oct 2013, 06:57) daca curge lichid intre pompa si servo se schimba garniturile din pompa. Bafta! Si simeringul de la servo daca lichidul dispare in servo. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bashtalu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
a inceput sa mi fasaie supapa de la tulumba-servofrana. Supapa aia intra intr-o garnitura in acea tulumba, sa schimb supapa si acea garnitura? gasesc de cumparat garnitura din aia? fasaie f tare multumesc, |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#48
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Garnitura nu se prea gaseste, ins chimb se poate inlocui supapa singura, fara garnitura, fara nici o problema.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
inlocuiesc supapa aia dar daca fasaie pe langa ce fac? de aia ma gandesc la acea garnitura de cauciuc
aseara am miscat de furtun si era o pozitie in care nu mai fasaia asta tare. face ca o roata care pierde presiune... |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Ca tot e vorba de servofrane aici va incurc si eu cu o intrebare, servofrana ASAM e buna de ceva? Am tot cautat de Autonova si doar de ASAM dau....
La mine fasaie putin cand apas pedala (pe langa pedala) si cum urmeaza sa fac ITP-ul peste o luna vreau sa fiu in regula cu franele. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Buna dimineata,
Dupa ceea ce citesc, nu stiu daca reglajul de ,,timburus,, este facut cu motorul oprit? 1. sau cu motorul pornit si pedala de frana neapasata? 2. sau cu motorul oprit si cu pedala de frana apasata? 3. sau cu motorul oprit si cu pedalade frana neapasata? Cand motorul este pornit, aspira, pedala de frana ,,se lasa,, impinge axul servo, axul servo (,,timburusul,,) este impins in pompa. Pompa este ,,atacata,,. Care varianta din cele trei sa fac pentru reglaj de ,,timburus,,? multumesc, QUOTE(diaconuliviu @ 10 Jul 2008, 09:04) Da, daca privesti atent pe el sint niste "zimti", exact profil de cheie inelara (inelara 9 din amintiri). Cu pompa demontata de pe servo se apasa pedala ca axul sa iasa in afara, se tine "contra" cu inelara si cu fixa de 7 se actioneaza capatul hexagonal. --- Cind pompa e atacata, infiletezi jumatate de tura "timburusul" si iar probezi-atentie trebuie simt fin al miini. Iar probezi, pina cind pompa nu mai apare atacata, mai infiletezi pt siguranta jumatate de tura si montezi pompa. Incep acum sa fac reglaj de ,,timburus" (reglajul la axul pedalier a fost facut, multumesc) cu motor pornit, pedala de frana neapasata, varianta 1. Sper sa fi ales bine, sa pot termina reglajul dupa montarea de servo la Dacia 1310. Am deblocat etrierele (schimbat setul de garnituri la amandoua etriere)(schimbat placutele de frana, sunt noi), la aerisire am jet dar de presiune mica, nu este spart niciunde, nu am alte scurgeri, dupa aerisire pedala este tot pana la podea. Scot ,,timburusul,, la maxim, tot asa (servo este noua, din magazin). Acum voi mai distanta si tija de la pedala. Poate voi avea franaa. Si pompa dublu circuit cu 3 conducte este noua, din magazin, sa am franaa Recapituland, am frana slaba la capat de cursa, dupa ce am facut urmatoarele interventii: a. am curatat etrierele si pistoanele, am pus garnituri noi, ampus placute de frana noi, am aerisit la rece. b. am pus pompa de servo noua, pompa de frana dublu circuit noua, am reglat ,,timburusul,, la peste 9 mm, cand am pus pompa cu flansa pe servo, am avut cca 4 mm de apasat pe arc, pentru ca daca nu faceam asa, nu aveam frana deloc. c. deci pompa este aerisita si deci si ,,atacata,, timburusul ,, fiind la maxim scos atat cat se poate fixa cu contrapiulita sa de 9. d. am circulat de proba, franand mereu si curatind discurile, tamburii (si cu frana de mana). Frana este ceva mai aderenta, de la nimic spre slab. e. nu am curgeri niciunde si deloc. Lichidul DOT3 sta la nivel in rezervor. Nu stiu ce sa ii mai fac pentru ca sa am frana... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by mcNelu: 3 Jun 2019, 00:55 |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
QUOTE(mcNelu @ 2 Jun 2019, 03:54) Nu a mai avut nimeni cu Dacia Clasic astfel de situatie? Sunt singur pe ,,planeta,,... Maine sa ii pun pe servofrana vechea pompa dublu circuit care functiona cand nu avea servofrana, era cu acea pompa pe direct, o voi pune deci pe servo cu reglajul la ,,timburus,, de 9 mm... Colegul diaconuliviu nu este in DaciaClub? This post has been edited by mcNelu: 4 Jun 2019, 22:30 |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
Ov |
![]()
Post
#53
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
reglajul se face cu motorul oprit si pedala libera
frane care tin la capat de cursa pot insemna aer in instalatie, furtune slabe (se umfla cand pui frana), reglaj incorect la saboti (si astfel se duce o cantitate mai mare de lichid in cilindrii de pe spate) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Va multumesc, voi lasa sa ,,cada,, lichidul in fiecare punct de franare dupa care voi inchide acel punct. Dupa ce le voi umple prin gravitatie si toate vor curge 1 min, le inchid. pe urma voi aerisi la fiecare punct din nou. Rezultatul va fi lipsa de aer in instalatie. Nu sunt pierderi de lichid.
Furtunele de frana sunt noi, marca autospeed. Frana a functionat bine cu pompa veche dublu circuit 3 conducte autonova. Pe urma am luat pompa noua, ca sa ii pun servo, totul nou. Voi incerca cu reglajul de ,,timburus,, la 9 mm. Trebuie sa ii dau de capat, dupa umplere gravitatiionala si apoi purjare punct cu punct. |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(Ov @ 5 Jun 2019, 02:01) Precum a spus colegul OV, furtunele Autospeed si alte asemenea marci sunt proaste, se umfla cand franezi, astfel o parte din energia franarii se duce in sporirea volumului furtunului...rezultatul este o franare mult mai slaba. Cauta de Arteca Jilava, Semperit, fara Autospeed, Asam, Breckner, Master Sport, Conex si alte stifturi. Si Rolast sunt buna, daca gasesti sau alte marci consacrate la nivel mondial (gen, Hutchinson, Freudenberg, Bosch, Continental...) This post has been edited by BLUE R 19: 6 Jun 2019, 10:55 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Buna dimineata, Multumesc, acum sunt in etapa cand instalatia este plina prin curgere gravitationala (curge lichidul bine la fiecare ventil (reumplu la rezervor) dar inca nu am aerist. Vreau sa reexaminez fiecare tambur si reglajul la saboti de frana (in spate).
Pe urma, voi aerisi ventil cu ventil. Dupa aceea, voi schimba furtunele cu ce voi gasi mai bun, multumesc, respect acestui forum consacrat marcii. |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Buna ziua, in spate, la ambele roti, reglajul era in asa mod incat punea sabotul frana pe tambur. Am aerisit la ventilul cilindrului. Am apropiat si mai mult din excentric, in asa fel incat am repus tamburul frecand usor la saboti. Destul de apropiat reglajul dar ma gandesc ca sunt si straturi oxidate de vechime care se vor curata. Se va incalzi putin mai mult o vreme, gandesc eu, daca nu va fi ok, voi da din excentric sabotul inapoi, putin.
La etriere am gasit , la ambele roti, discul nu a fost frecat de placutele noi. Dupa ce am curatat etrierele si am pus set noi de garnituri etrier, cilindri au ramas retrasi, ppedala, servo si pompa NU au impins la reglaj pistonul ! Faceau doar cursa mica, de inainte-inapoi. Am luat lampa de gaz, am incalzit etrierul usor si progresiv, fara sa ard cauciucul garniturii aparatoare de praf, altcineva a dat pedala si incet cilindrul a inaintat, cand , repet, etrierul era cald, usor dilatat fata de cilindrul mai rece (flacara a fost pusa direct numai pe corpul etrierului. La montaj, am batut in cilindru in gaura lui introducand cheia de roti in cruce cu negativa de 19 , sa nu se intepeneasca in cilindru. Am retras astfel cilindrul la o pozitie cat sa pot sa il aplic peste cei doi saboti asezati pe disc, astfel incat la frana , discul se intepenea iar la pedala libera, acest disc se rotea dar usor frecat. (stersesem cu spray curatitor de frana, curatasem, dar tot mai erau suprafetele discului usor oxidate si mi-am zis ca pe seama erodarii lor, voi capata cel mai apropiat reglaj posibil intre saboti si disc). Va fi probabil mai multa caldura la disc si controlez la janta, ca si la rotile din spate, o vreme... Ultimul etrier a fost mai greu de impins dupa apropierea fortata, am desfacut ventilul de aerisire de pe etrier si am batut in cilindru, pana a fost posibil sa intre pe placute, dar am dat batai usoare de ciocan in etrier, sa nu crap placute, etrier... Am aerisit. Si la ventilul de pe pompa dublu circuit. Am oprire de pedala (cursa) deasupra cu 10 cm fata de planseul pedalier. Trebuie sa ies cu masina, sa lucrez frana. Pe urma, dupa ,,rodaj", sa ma duc la un banc de probe pentru frana. De cate pedale au fost date la aceasta masina, s-a autodemontat contactul de frana. I-a cazut axul din plastic cu arc cu tot, pe pedalier. L-am inlocuit. Am uns cu vaselina calciu. Si articulatia pedalei. Scuze pentru ca am scris atat, urmeaza rodajul franei. |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
mcNelu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 2 June 19 ![]() |
Buna ziua, franele , eu zic ca sunt acum bune, cursa de franare a pedalei incepe la 8 ...9 cm de pedalier si se opreste in apasare la cca 2...3 cm de planseul pedalier.
Problema a fost la cilindrii fata etrier stanga dreapta, amandoi etrierii. la modul simplu, trebuia sa se autoregleze cursa de aplicare la placutele de frana fata. Nu a fost asa. Garnitura noua din interior de etrier frana cilindrul respectiv care nu mai ajungea la placute si facea o mica inainte si inapoi cursa. Acum , dupa ce am scos si am adus cursa mai aproape astfel incat am montat etrierul deja frecat usor pe placute, cursa cilindrului fata a devenit eficace, cu raspuns la franare si retragere. Nu sunt scurgeri, am controlat tot circuitul si punctele de franare. Am folosit numai lichid de frana DOT3 pentru ca in cartea tehnica si pe capacul rezervorului de lichid de frana, scrie DOT3. Furtunele de frana Autospeed au ramas pe masina, deocamdata. Urmeaza bancul de proba la frane, acum am ce frana sa prezint, multumesc. This post has been edited by mcNelu: 23 Jun 2019, 11:45 |
--------------------
rar
3
2019
- Alte situatii ATENTIE
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 06:22 |