simptome baterie pe duca.., la dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
simptome baterie pe duca.., la dacia 1310
adriano2br |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
|
||
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|||
nikuniku |
![]()
Post
#2
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
daca ai masina pe injectie vezi furca de cuplare la bendix ,are un sistem de reglaj,
poate fi si bateria pe duca,incearca cu alta, unele serviceuri au tester pentru baterii si-ti poate spune cat de buna este bateria cam asa arata un tester de baterii http://www.rune.ro/catalogEchipamente/fise...20MDX%20300.pdf pentru service daca este pe carburatie electromotoru poate avea rotoru stramb This post has been edited by nikuniku: 14 Dec 2012, 19:07 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Dacia-Berlina1997 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca dai la cheie de multe ori normal ca se descarca bateria . Asa i-am facut si eu apoi am dus bateria la cineva sa o puna pe redresor . Inainte sa o puna pe redresor a masurat bateria cu un aparat [ probabil cel descris de niku mai sus ] pe borne si arata 12.38v . Dupa vreo 15 ore la incarcat pe redresor avea din nou ochiul verde
![]() ![]() |
--------------------
vw
golf4 variant
2005 tdi
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
nikuniku...am vazut ca se pot face ceva reglaje la acea furca de pe bobina...dar daca era de la aia ,imi bazaia bendixul de fiecare data in gol. Mie imi face asa doar dimineata..
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
baterie pe duca=alta
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu te apuca sa cumperi baterie, pana nu esti sigur de prostia ei. Fi-miu are pe masina o baterie, care are 8 ani, si nu da semne de oboseala, decat cand are multi consumatori porniti. Masoara tensiunea pe baterie in timp ce dai la cheie, si nu trebuie sa scada sub 10,5 V (exemplu), pentru o baterie buna si un ulei la fel. Daca rotorul are defecte la conexiunile din colectori, se micsoreaza turatia la invartit sau doar clantane si nu se invarte. Tu spui ca merge bendixul in gol. Aici sunt doua variante: una ,sa se invarta inainte de intrare pe coroana, si asta inseamna ca trebuie reglat din surubul din capatul solenoidului, si a doua , sa intre pe coroana si sa patineze in bilele cilindrice din bendix, acestea avand uzura sau fete plane. Un lucru bun ai face, si daca tai tresa de conectare la masa a solenoidului, care se face prin stator-rotor-stator-masa, si conectarea ei direct la masa. Asa rezolvi mai multe neajunsuri, cu singurul dezavantaj, al controlului la carbuni.
In final, rezolva cu bendixul, sau pune alt electromotor si ai sa te convingi cine e de vina. Nu se poate sa nu ai p-acasa 2-3 electromotoare! Daca bateria iti invarte bine la primele 4-5 chei, dupa care incepe sa scada, trebuie sa sti ca, la zero grade afara, bateria scade la jumatate din capacitate, iar la minus 20, ramane la un sfert. Cat vrei sa tina? Panseaz-o cu poliflex, 3-4 straturi pe lateral si dedesubt, sa ste mai calda, apoi asigura pornirea la primele chei, si nu vei avea probleme. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
Abia azi am reusit sa pornesc masina..am tinut bateria cateva ore pe redresor. Am pus-o pe masina si tot asa , baz-baz in gol pana a cuplat..cam a 20-a oara cred...apoi a invartit si a pornit normal.
Ne-am dat la vorba si nu am aflat ce era mai important. Asta vreau sa stiu. Acel bazait la electromotor(invartitul in gol) este o simptoma a bateriei slabe? Daca e bateria slaba si nu invarte cu turatie..nu cupleaza bendixul pe volanta? In noapte asta o sa bag bateria in casa , si o mai las pe redresor, iar maine o sa imi dau electromotorul jos sa incerc ceva reglaje (este tipul nou /scurt) , se poate regla ? Reglajele de mai sus se fac la acest tip de electromotor , sau la cel vechi si lung ? |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
val2011 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
QUOTE(adriano2br @ 15 Dec 2012, 17:03) Abia azi am reusit sa pornesc masina..am tinut bateria cateva ore pe redresor. Am pus-o pe masina si tot asa , baz-baz in gol pana a cuplat..cam a 20-a oara cred...apoi a invartit si a pornit normal. Ne-am dat la vorba si nu am aflat ce era mai important. Asta vreau sa stiu. Acel bazait la electromotor(invartitul in gol) este o simptoma a bateriei slabe? Daca e bateria slaba si nu invarte cu turatie..nu cupleaza bendixul pe volanta? In noapte asta o sa bag bateria in casa , si o mai las pe redresor, iar maine o sa imi dau electromotorul jos sa incerc ceva reglaje (este tipul nou /scurt) , se poate regla ? Reglajele de mai sus se fac la acest tip de electromotor , sau la cel vechi si lung ? Selenoidul este problema. |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#9
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pritene nu are nici o legatura bateria slaba cu bazaitu electromotorului cum ii zici tu,
daca bateria ori e buna ori e slaba, electromotoru face un clanc prima oara apoi urmat de invartirea motorului, in functie de cata energie are bateria, invarte vioi= baterie incarcata= abia invarte trage sa moara = baterie descarcata , astea 2 sunt valabile cand electromotorul e complet functional si e reglat bine nu stiu exact ce sistem are dacia la electromotor, dar e posibil ca ,bobina sa nu actioneze bendixul bine, ori sa ramana bendixul blocat in coroana , ori sa uzat bendixul si scapa sistemul lui gen ambreiaj unisens,pe baza de role conice cu zicea cineva mai sus, dar asta ar fi insemnat sa te anunte, cu inceput de caraiaturi din timp, adica in timp ce invarte motoru scapa, sau caraie ,iara invarte,iara mai caraie , daca asa face e bendixul uzat! This post has been edited by ct-03-tvy: 15 Dec 2012, 17:17 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
bobina este noua..de cand am schimbat-o nu a aparut nici o inbunatatire. Ori este bendixul defect , ori mai trebuiesc facute ceva reglaje. Maine poate o da domnul si o fi putin mai cald..o sa incerc sa mai mesteresc putin la el , daca tot nu vrea , o sa ii iau si un bendix.
PS: cand reuseste si cupleaza merge perfect , doar sunetul specific unui electromotor carr invarte motorul..nu sunt caraituri , scartaieli cum am mai auzit la alte dacii. This post has been edited by adriano2br: 15 Dec 2012, 17:54 |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#11
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
cine a schimbat bobina?
asa se aude? |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
se aude exact ca in urmatorul video:
Dar nu imi dau seama de ce se aude doar dimineata cand este motorul rece. eu am schimbat bobina , si nu am facut nici un reglaj...cum s-a inimerit asa am lasat-o. This post has been edited by adriano2br: 15 Dec 2012, 19:06 |
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
libarca |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
La mine de fiecare data cand nu cupla pe coroana si incepea sa se invarta in gol, cand il desfaceam gaseam furca tandari.Am schimbat o groaza pana am reusit sa -i reglez cursa ca sa nu mi-o mai rupa.
Neavand nimic care sa-l impinga, bendixul sare din inertie si cupleaza dupa cateva chei.Era mai nasol cand o opream in panta cu botul in jos... S-o fi rupt si la tine dupa ce ai schimbat bobina,ca doar n-o fi de fier! |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
adriano2br |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
m-am documentat putin, iar maine o sa aduc si electromotorul in casa , si o sa fac niste teste.
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
maho |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Sa reimprospatez nitel topicul, ca ar putea fi interesant pt. unii.
QUOTE(ct-03-tvy @ 15 Dec 2012, 18:16) ... in functie de cata energie are bateria, invarte vioi= baterie incarcata= abia invarte trage sa moara = baterie descarcata , astea 2 sunt valabile cand electromotorul e complet functional si e reglat bine... Nu neaparat; exista si situatia cand bateria moare subit, fara nici un simptom. Am patit-o zilele trecute (la "mama dracu'"-n varf de munte, evident): Rombat, 5,5 ani, porneste vioi, "la sfert"(c-o seara inainte avea, nepornita de o zi, 13.04 V, "ochiul" verde), fac 200 km (indicator incarcare baterie "full", pe mijloc), iau o pauza sa admir peisajul, cand sa pornesc... ciuciu martori in bord, f. anemic se aprindea cel de ulei, de dat la demaror nici vorba. Am incercat tot ce se putea pe la contacte, nimic; pana la urma am plecat impins. Acasa am pus-o pe redresor, nu incarca NIMIC. Ieri am luat alta (tot Rombat, sper sa nu-mi para rau...), incarcarea "la rece": pornire demaror 11.78; ralanti fara consumatori 14, cu consumatori 13.22; in turatie 14.54 fara consumatori, 15.05 cu consumatori. Urmeaza sa fac un test de cativa km, sa vad daca se schimba ceva "la cald" (in special 13.22 si 15.05 sper sa se schimbe). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
adriano2br |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 16 April 12 From: braila ![]() |
La mine , problema care o aveam cu zgomotul ala de la electromotor si invartitul in gol, a fost pana la urma din cauza bendixului. Am pus bendix si am scapat.Dar nici cu bateria nu ma laud. Am fost plecat de acasa vreo 3 saptamani si am luat borna la baterie. Cand am venit acasa..nu se mai aprindeau nici martorii din bord...
|
--------------------
ex dacia
1310 LI
(2000) Fiat Bravo 1.4 12v an 1995
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
@maho, pune releu de incarcare cu referinta sau daca folosesti unul fara, alimenteaza-l prin releu auto (tip obisnuit).
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
io zic ca e pe duca , pusa pe redresor 12 ore si daca face iar , alta daca vine frigu spune ea singura
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@B17XGG: o sa iau un releu electronic cu referinta, ca acum e cu unul de tip vechi.
@bygy007: te referi la asta noua ? Ca pe-aia veche am dat-o la schimb, daca n-a bagat absolut nimic in 6 ore ... Asta noua cred ca-si mai revine cu o incarcare normala, la un drum mai lung, inca n-am apucat sa-l fac; valorile alea (ralanti fara consumatori 14, cu consumatori 13.22; in turatie 14.54 fara consumatori, 15.05 cu consumatori) erau la garaj, motorul rece, de-abia o montasem p-asta noua. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
postul era pentru adriano2br
la tine e bine , incearca sa faci ceva cu cei 15V ai o cadere de tensiune pe treaseul baterie , releu incarcare , icearca cu un releu cu fir referinta sau gaseste caderea, citeste cele 2 posturi |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Am gasit caderea, intre + baterie si + releu am 0.55. Am avut si alte valori prea mari, inainte de servisarea masinii am masurat o data 0.7, iar joi, cu o alta baterie, (cu o zi inainte de a o lua p-asta noua), am avut 0.44. O fi firul de alimentare prea subtire (dar asta e offtopic, deja).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
B17XGG |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca vrei sa scapi de probleme fara sa inlocuiesti ceea ce ai, alimenteaza releul de incarcare direct de la borna + a alternatorului printr-un releu (30 la +alternator; 87 la B+ rel. inc.; 85 la masa si 86 la firul rosu ce vine de la cheie = +15). Investitia va fi mai mica (5 lei).
Bateria va beneficia de o incarcare corecta (13,6 - 14,4 v) si va avea viata mai lunga Este scris si pe undeva prin forum. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sau inlocuieste firul de care am zis , de la panou la bobina si releu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Cred c-o sa optez pt. un nou releu, ca ma gandesc ca asta existent si-o fi facut treaba in atatia zeci de ani, s-o mai fi adunat jeg in el, si la ce caruta de bani am bagat recent in masina, un releu electronic nu-i un capat de lume.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca tot il schimbi, pune releu cu referinta, aka "cu fir".
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
RaduWra |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Salut, ce se poate face atunci cand din baterie iese pe la acele gaurele de sus putin acid si sub ea la fel putin acid ? Ochiul este pe verde..sa fie oare nivelul de acid din ea prea mare ? Fierbe asa tare ?
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
maho |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Daca e pe masina, pune mana pe un aparat de masura si verifica-i incarcarea, la ralanti/turata, cu/fara consumatori, (vezi in topicul celalalt), nu te lua dupa "ochi". Daca incarcarea e buna, poate oi fi clatinat-o mai tare...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
RaduWra |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Nu am cu ce sa o masor din pacate. Unde trebuie sa stea acel AC de la alternator in bord ? Cat mai spre dreapta sau spre stanga ? La mine sta cam la mijloc, e normal ? Tata mi-a spus ca acolo trebuie sa fie, daca e mult spre dreapta nu e bine, dar nici in partea stanga nu-i bine. La mijloc zice el ca incarca bine..asa este ?
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
val2011 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
da
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Mersi frumos !
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 08:20 |