toba de esapament, Toba finala rupta si inlocuita cu una normala
![]() ![]() ![]() |
toba de esapament, Toba finala rupta si inlocuita cu una normala
CatalinGSG |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 18 April 11 From: Resita ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004/1,4
|
|||
hhd_0 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 ![]() |
Afecteaza volumul de gaze pe care il avacueaza si poate sa-ti dea peste cap sonda lambda / amestecul cumbustibil .
Cand mi-am schimbat toba m-a intrebat daca pt euro 2 sau 3. Cica difera de la solenza la solenza , apoi de la 1310 la solenza ?! Ai grija ce tobe cumperi , de preferat din tabla aluminizata sau inox daca vrei sa aiba viata lunga. Am am facut greseala sa pun de Conex Iasi si numai dupa 1 an s-au gaurit. This post has been edited by hhd_0: 15 Jul 2011, 12:13 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
history |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 30 April 06 From: Craiova ![]() |
Eu cred ca nu afecteaza nimic si ca n-ar trebui sa-ti faci griji. E doar o cutie de tabla cu niste site in ea, nu-ti va afecta (semnificativ) nici mersul masinii, nici consumul.
|
--------------------
Citroen
C4
2009
- DJ-26-DIN
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(hhd_0 @ 15 Jul 2011, 12:12) Afecteaza volumul de gaze pe care il avacueaza si poate sa-ti dea peste cap sonda lambda / amestecul cumbustibil . Cand mi-am schimbat toba m-a intrebat daca pt euro 2 sau 3. Cica difera de la solenza la solenza , apoi de la 1310 la solenza ?! Ai grija ce tobe cumperi , de preferat din tabla aluminizata sau inox daca vrei sa aiba viata lunga. Am am facut greseala sa pun de Conex Iasi si numai dupa 1 an s-au gaurit. Este vb de toba finala , deci sonda nu mai are treaba cu ea !!! La turatie mare , este posibil ca in timp sa nu se poata evacua gazele atat de repede , ca din una noua , stoc , DAR nu vei ajunge sa mergi cu acea turatie incat sa nu se poate evacua , DAR totul depinde de structura tobei din interior . Cele sport au "direct flow" adica in toba nu este decat fibra de sticla si atenuator de zgomot , iar traseul este direct , fara filtre sau altele . Daca si la tine este la fel , adica diametrul este la fel si nu este diferita decat lungimea tobei , NU are absolut nimic ! Este posibil ca in timp , dupa ce se mai rodeaza sa faca putin mai mult zgomot decat una stock . Depinzand de structura interna a tobei , daca este direct flow , lungimea nu te afecteaza , iar daca este tip vechi , cu site , volumul maxim al gazelor este putin mai mic decat la o toba stock . Parerea mea este ca nu vei simti nimic negativ . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
CatalinGSG |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 18 April 11 From: Resita ![]() |
Am revenit
![]() ![]() Am uitat sa mentionez la inceput ca toata toba imi era in stare buna, ea nu sa rupt de la rugina ci sa retezat(probabil de la vibratii...in delegatie am fost pe un drum de tara), deci teava era f buna...mufarea s-a facut bine, nu-mi scapa gaze...cred ca o mai las o perioada asa. Multumesc foarte mult pentru ajutor, dupa cum ati observat sunt "incepator" pe site, o sa il folosesc mai des forum-ul de aici, este foarte folositor. This post has been edited by CatalinGSG: 16 Jul 2011, 19:29 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004/1,4
|
|
B08STX |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 5 October 09 From: bucuresti ![]() |
am vreo sansa sa gasesc doar teava acea de lagatura dintre mijloc si finala, deoarece am o finala de inox si as prefera sa o schimb ca sa nu o pus asa ruginita. Si sa dau 100 ron pe finala doar pt teava aceea nu prea e combinatie
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003
- B888STX
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi cum ai tu evacuarea , din cate bucati si apoi cauti acea bucata . Eu am tot traseul Borla si parca am din 3 bucati .
Daca nu reusesti , pune-ti si intermediara din inox si rezolvi problema , nu mai vb de zgomot si performanta ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
B08STX |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 5 October 09 From: bucuresti ![]() |
este din 2 buc, intermediara si finala. Intre timp am descoperit ca de la intermediara la finala se potriveste teava de legatura de la nova care este identica cu cea de solenza, dar toba mea de inox are teava prea mica si mai imi trebuia o bucata de teava si am renuntat la ea si mi am pus una normala, asta cel putin pt moment
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003
- B888STX
|
|
sorin_pan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 412 Joined: 12 July 09 From: Bucuresti ![]() |
Am de ceva timp o toba de solenza, numai ca nu sunt sigur daca este pentru benzina sau pentru disel. Daca ma poate ajuta cineva sa imi spuna diferenta dintre ele sa imi pot da seama ce am, sau daca se potrivesc intre ele. Multumesc
|
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004
- B -xx-xxx
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca s-a potrivit fizic , nu face galagie mai mare si motorul se tureaza cat trebuie , nu ar trebui sa fie nici o problema . Ai putea incerca un test de noxe , dar sincer nu cred ca are vre-o treaba .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
sorin_pan |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 412 Joined: 12 July 09 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004
- B -xx-xxx
|
|
hhd_0 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 ![]() |
Salutare. Se aproprie ITP-ul si tobele de CONEX au implinit deja 2 ani . Sunt ca nishte site si o sa le schimb.
Am gasit tobe STELCO facute la BRASOV din TABLA ALUMINIZATA ( cred ca sunt cu mult peste CONEX IASI ) si destul de accesibile la pret . A pus cineva acest tip de toba pe solentza ? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#13
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Tu ai dat un search inainte de a posta?
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
emil_t |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
singurul lucru care-l afecteaza e ca probabil sunt rezistente gazodinamice mai mici fiind mai scurta astfel dand o umplere de amestec putin mai buna ruland mai eficient.
|
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
danygaro |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 ![]() |
Preturi si poze toba mica.
Toba mica (origine) Cowel = 129 lei; Tampoane cauciuc sustinere toba (origine) = 4 lei /buc. Inel colier (Asam) = 11 lei Attached thumbnail(s) 2015_04_01_11.51.58.jpg ( Size: 777.34k ) Number of downloads: 405 2015_04_06_16.26.51.jpg ( Size: 547.51k ) Number of downloads: 405 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
ramsen |
![]()
Post
#16
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
Haideti sa va lamuresc eu cum stau treburile legat de aceste doua tobe de esapament pe care le are Solenza. Colegi dragi in primul rand citind prin postarile de mai sus unii spuneti ca tobele afecteaza cu ceva gazele alti ca nu si tot asa,parerile sunt impartite.Va anunt eu ca in primul rand aceste doua tobe care le avem pe Solenza,una mica cu teava pozitionata sub bangheta spate stanga si alta finala sunt AMORTIZOARE ZGOMOT si nicidecum tobe pentru a retine gazele.Gazele,NOXELE sunt retinute de CATALIZATOR impreuna cu sonda Lambra care impreuna fac ca noxele la SOlenza sa fie in parametri normali ...E2/E3.Deci pana anul trecut mi s a luat sa tot schimb ba toba finala ba cea mica pana cand am zis gata nu mai schimb nici o toba si ma duc sa pun de inox din fata dupa racordul flexibil pana la final.Si uitati ca mi am pus traseu evacuare gaze inox FARA toba mica si doar cu toba finala.Zgomotul este un pic mai mare fata de cel cu doua tobe,dar in schimb am castigat 5cp la demaraj si in mers pentru ca mie nu imi mai stau gazele retinute prin tobe ci ies mai repede.O sa spuneti ca mi a crescut consumul,NU a crescut mult poate cu 200-300ml/100km dar in schimb simt si eu cand bag piciorul in pedala de acceleratie cum fuge de sub mine.A trecut deja un an de cand am acest traseu evacuare si bineinteles si o inspectie ITP la care nu mi a pus nici o problema ca am modificat traseul evacuare.Daca nu ii spuneam eu la inginer el nici nu observa ca este modificat,si practic a zis ca nu il intereseaza atata timp cat noxele ies in parametri.Acum de final de postare daca tot sunteti proniti sa puneti tot tobele originale va dau spun un mic secret pentru a va prelungi viata tobei finale mai ales si anume in toba finala la intrarea tevii in toba in burta tobei datii o mica gaurica cu un burghiu de 2-3mm pentru a se scurge apa stransa din condensul care se creeaza in interiorul tobei finale.Numai asa prin scurgerea apei din toba puteti sa prelungiti viata la toba finala.De unde stiu eu asta???pentru ca la toba mea originala in 2008 cand am gasit apa sub masina am observat ca ea deja avea din uzina o gaurica mica data in toba pentru eliminarea apei.Asa am procedat si eu la urmatoarea toba si a fost super ok pana am inceput a pune tobe srl,originala era prea scumpa...SUCCES
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#17
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
QUOTE(ramsen @ 4 Oct 2015, 11:32) dar in schimb am castigat 5cp la demaraj si in mers pentru ca mie nu imi mai stau gazele retinute prin tobe ci ies mai repede Banuiesc ca ai si ceva hârtii care sa ateste lucrul asta nu? ![]() In rest, da, ai dreptate. Toba finala originala (aia Cowell), are din fabrica o gaurica mica jos acolo pe care eu am largit-o un pic. This post has been edited by Iulikk: 4 Oct 2015, 11:15 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Prima data ne spui ca tobele sunt amortizoare de zgomot si gazele nu se retin in ele ci in catalizatoare si apoi ne explici ca ai scos intermediara din traseu ca sa nu mai fie retinute gazele in ea si sa iasa mai repede...
Daca modifici admisia sau evacuare pe motor stock nu faci decat sa sa-l scoti din parametri optimi, motorul e calculat si adaptat in asa fel incat acea evacuare sa-i vina ca o manusa, iar ceea ce simti tu la putere e inselator fiindca intr-adevar se schimba curba de putere dar nu in bine, insa partea cu consumul si zgomotul marit aia e pe bune ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
ramsen |
![]()
Post
#19
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 4 Oct 2015, 11:18) Prima data ne spui ca tobele sunt amortizoare de zgomot si gazele nu se retin in ele ci in catalizatoare si apoi ne explici ca ai scos intermediara din traseu ca sa nu mai fie retinute gazele in ea si sa iasa mai repede... Daca modifici admisia sau evacuare pe motor stock nu faci decat sa sa-l scoti din parametri optimi, motorul e calculat si adaptat in asa fel incat acea evacuare sa-i vina ca o manusa, iar ceea ce simti tu la putere e inselator fiindca intr-adevar se schimba curba de putere dar nu in bine, insa partea cu consumul si zgomotul marit aia e pe bune ![]() NU ai cum scoate motorul din parametri lui care a fost reglat si calculat daca ai scos amortizoarele de zgomot.Totul se face datorita la catalizator si sonda lambra.Chiar vreti sa va spun ca am bagat solenza pe stand ul de putere in Pitesti si mi a confirmat ca a urcat la 80cp cu noul traseu evacuare ?? Da am bagato ,bineinteles fara sa ma coste ca altfel costa de mai bine nu o mai bagi daca este masina romaneasca.Gazele sunt retinute impropriu spus in cele doua tobe dar una este sa iasa din capul pistonului repede si sa intre altele fata daca ai acea manusa cum spuneti dvoastra.Pai de la manusa aia si toba finala de logan,daca nu stiati daca este scoasa se simte ca are alt mers motorul.NU intru in detalii sa ziceti ca ma laud sau ma dau mare acum..Asa ca va spun pana nu incercati pe propria piele nu va dati seama cat de mult inseamna un traseu evacuare care nu mai are acele doua tobe,asta daca aveti idee cum sunt construite tobele originale.Acele doua tobe pe care le are din uzina originale sunt precum o manusa in capul pistonului,dar daca eu am eliminat aceste doua tobe oare i am modificat parametrii motorului???NU merge la fel ca inainte chiar mai frumos mai lin si mai putin zgomotos.Cine ma cunoaste poate singur sa auda si sa simta pe pielea lui...SUCCES |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
i96nds |
![]()
Post
#21
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Calculatorul de injectie regleaza singur motorul in functie de ceea ce ii zice si sonda lambda - asa ca eu sunt convins ca nu se impiedica calculatorul daca modifici putin tobele. Ba din contra, sonda lambda va zice ca ies gazele mai repede, am impresia ca raporteaza chiar si temperatura din acel loc - si in functie de asta se regleaza si avansul.
Asadar inclin sa ii dau dreptate lui Ramsen, caruia ii multumim pentru explicatii. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Flow-ul gazelor din admisie si evacuare e in stransa legatura cu geometria axei cu came, adica forma lobilor. Axa cu came e cea care dicteaza timpii de admise si evacuare extrem de importanti, adica cand se deschide admisia sau evacuarea, cat timp stau deschise, cat de tare se deschid, forma geometrica a deschiderii imprimata de forma geometriei axei, timpul inchiderii admisiei sau evacuarii.
Hartile din ECU sunt proiectate tinand cont de acesti parametri ai axei, ECU nu poate modifica acesti timpi (deci nici durata sau forma deschiderii) admisiei si evacuarii. Deci flowul de gaze din camera de ardere nu e controlat de ECU (lambda cum ziceti voi), ci e controlat mecanic, de un calculator programat mecanic numit Axa cu Came! Lambda nu are senzor de temperatura sau de viteza gaze, are doar un senzor de oxigen! In baza acestui parametru ECU corecteaza cantitatea de benzina injectata pentru ca eficienta catalizatoarelor sa fie optima. Daca se modifica flow-ul in admisie sau evacuare trebuie reproiectata axa cu came pentru un flow optim in camera de ardere! In camera de ardere e extrem de importanta curgerea gazelor, pentru ca asta da o ardere optima si completa! De aici se modifica implicit si hartile ECU deoarece se poate schimba momentul injectiei, cantitatea injectata, momentul scanteii... etc De aceea tuning nu se face dupa ureche, si imbunatatiri nu se pot aduce motorului cu un filtru sport sau o evacuare mai permisiva, de cele mai multe ori randamentul motorului scade deci si puterea motorului scade si ca efect vizibil e cresterea consumului, iar de la zgomotul marit apare efectul placebo ca ai putere mai multa. Pentru tuning e nevoie de o uzina intreaga nu de un flex sa tai o toba ![]() This post has been edited by danciusergiu84: 7 Oct 2015, 11:45 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
i96nds |
![]()
Post
#23
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sergiu, esti tare, multim pentru clarificari. Eu ma referisem mai mult la partea de turatie la relanti, ce zici tu e deja o poveste muuult mai complicata, la diverse turatii, in trafic real, nu la relanti. Ai perfecta dreptate insa. La motoarele ce primesc informatii de la 2 sonde lambda e deja si mai complicata povestea.
Mi-au placut comentariile despre tuning ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Multumesc, ajut cu placere daca pot.
O alta clarificare daca tot suntem la sistemul de evacuare, cea de-a 2-a sonda din aval doar verifica activitatea primei sonde si a catalizatorului ce le are in fata, e doar sonda de verificare nu de reglaj ca prima, ea verifica daca convertirea gazelor are loc. This post has been edited by danciusergiu84: 8 Oct 2015, 12:41 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
bion |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Evacuarea ca evacuarea( de 100 de ani unii scot evacuarea si castiga herghelii de CP) dar modificarile la limba romana sunt priceless .
![]() Io am o mica nelamurire . O masina de 12 ani si banuiesc sarita de cel putin 100.000 km mai are puterea declarata de producator? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Maskatu |
![]()
Post
#26
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Depinde cum s-a mers cu ea in astia 12 ani, si cum a fost servisata.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
BTW - modificarile sunt asumate, sunt de efect
![]() Acu' 100 de ani motoarele nu aveau ECU, le "tunau" din surubelnita sa mearga bine daca "usurau" evacuarea ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
bion |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Mareu relantiu`si simteau ca se infige limoul ca o sageata.Scoteau filtru de aer mai castigau 100CP scoteau bancheta spate si roata de rezerva mai 100CP, jos dinamu mai 100CP...
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 07:48 |